Sneg 2017/2018

sandra

Guru
10. dec 2007
5.780
2.243
113
Bi bil čas da se spremeni zakon, obvezna zimska oprema na vseh 4 kolesih od 1.11. naprej. Verige niso nadomestek zimsim ampak dodatek.
Če je napovedano močno sneženje se kot delajo sosedi zapre tovorni promet na mejnih prehodih. Ker naši itak nimajo kje izločat in potem je kup šleparjev na odstavnem pasu.

Kontrola zimske opreme .
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.878
107
63
štajerska
Citat:
Uporabnik sandra pravi:
Bi bil čas da se spremeni zakon, obvezna zimska oprema na vseh 4 kolesih od 1.11. naprej. .....

pa kaj še ? kot, da nimamo že dovolj idioskih zakonov. naslednje leto pa bo sonce do sredi decembra

zakon je dovolj jasen. če je sneg je potrebna zimska oprema.

težava je v tem, da se tistega, ki povzroči štalo na cesti ne oglobi. vzdrževalce cest pa boli organ za vse
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Ja itak. Pa obvezna zimska oprema do 10. maja. Nikoli se ne ve.
Kar se mene tiče, sem še vedno na letnih in ketne v prtljažniku, da me žandarji ne zajebavajo.
Ko pa sneži (3x na zimo), za prevoz LPP poskrbi.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.259
1.892
113
Ksz..moja zapažanja okoli prvega snežnega pozdrava.

Po AC se nisem vozil in ne morem komentirat.

Moja pot v službo je potekala brez vsakršnega problema..sneg se je držal ceste a ker so bila topla tla ni bilo spodaj ledu ali zbitega snega. Tako da se je peljalo kot po tirnicah..prek klanca (gor in dol) brez kakršnega problema do...
...do Ljubljane, kjer smo praktično stali tudi ko se je prižgal zelen semafor...po kar nekaj časa, se je videlo zakaj...prvi avto povsem po polžje levo desno poskušal speljat z mesta. Nadvozi nad AC imajo minimalno klančino a skoraj ni šlo navzgor. Takega šoferja (bila je šoferka) bi jaz potegnil za kravateljc in mu pripopal 500 EUR kazni in mu zaklenil avto dokler sneg ne zgine. Zaradi svoje malomarnosti ni menjal gum pravočasno, potem je pa še toliko aroganten, da se spravi na cesto in zaustavi promet, ker mu je škoda 5 EUR za taksi...

(recimo vrhniški klanec so prav tako zaustavili vozniki na letnih gumah...).
 

sandra

Guru
10. dec 2007
5.780
2.243
113
Citat:
Uporabnik ceedevita pravi:
Citat:
Uporabnik sandra pravi:
Bi bil čas da se spremeni zakon, obvezna zimska oprema na vseh 4 kolesih od 1.11. naprej. .....

pa kaj še ? kot, da nimamo že dovolj idioskih zakonov. naslednje leto pa bo sonce do sredi decembra


zakon je dovolj jasen. če je sneg je potrebna zimska oprema.

težava je v tem, da se tistega, ki povzroči štalo na cesti ne oglobi. vzdrževalce cest pa boli organ za vse


V lublana ring že s 1.9. ( tako da vam rata zamenjat tam do 1.12.)
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.472
5.001
113
Zgodi se, da avgusta pade taka toča, da jo je treba plužiti. Jaz bi dal zimske od 1. 8. do 30. 6. Potem smo pokrili veliko možnih situacij.
 

natko45

Fizikalc
1. nov 2010
1.017
3
38
Vam povem, da je tukaj vse od ljudi odvisno, koliko štale naredijo. Bil v tujini (Islandija) in tam nikomur ne pade niti na pamet, da ne bi menjali letnih/zimskih gum. Veliko jih celo poleti z zimskimi vozi, čeprav nekaj zim niso meli snega (Reykjavik).
Žal pa pri nas še kazni velikokrat ne zaležejo. Žal.
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.195
3.822
113
Citat:
Uporabnik sandra pravi:
Bi bil čas da se spremeni zakon, obvezna zimska oprema na vseh 4 kolesih od 1.11. naprej. Verige niso nadomestek zimsim ampak dodatek.
Če je napovedano močno sneženje se kot delajo sosedi zapre tovorni promet na mejnih prehodih. Ker naši itak nimajo kje izločat in potem je kup šleparjev na odstavnem pasu.

Kontrola zimske opreme .

Letos sem vozill dvakrat po snegu (po avtocesti): 27 aprila in 21 septembra. Torej bi morala zimska oprema biti obvezna od 1 septembra do 1 maja?
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.561
2.609
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik sandra pravi:
...
Če je napovedano močno sneženje se kot delajo sosedi zapre tovorni promet na mejnih prehodih. Ker naši itak nimajo kje izločat in potem je kup šleparjev na odstavnem pasu. ...

Seveda - vse tisti, ki pa so že v Sloveniji pa enostavno dematerijalizirati.

Zapiranje mej je dejansko zadnji izhod v sili - predvsem, ker na meji ne moreš vedeti kam je kamion dejansko namenjen. Bi v ponedeljek Šentilj zaprli - tam pa 50% kamionov v smeri Zagreba. Celotna Štajerska pa zelena ...

In če že zapiranje mej - le v dogovoru, s sosednjo državo - da ima možnost organizirati izločanje že pred samo mejo.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.472
5.001
113
Citat:
Uporabnik natko45 pravi:Žal pa pri nas še kazni velikokrat ne zaležejo. Žal.
Kaj ne zaležejo. Še kako zaležejo, lahko so tudi precej nižje, če bi imeli sisteme, ki pri kršitvi ujamejo 90 % kršiteljev. Ampak zato je smiselno vlagati v tehnično opremo, ki to omogoča. Kamere, radarji, avtomatski merilniki varnostne razdalje ... Enkrat sem ob zastoju (ni bila nesreča), doživel poln odstavni pas. Na eni lokaciji je celo stal policist motorist in v petnajst minutni obdelavi kaznoval siromaka, ki je pripeljal predenj. Ostali so policista obvozili in nadaljevali vožnjo po odstavnem pasu. Če bi se policist tisti čas raje ukvarjal z usmerjanjem ljudi na alternativne poti, za kaznovanje pa bi skrbela avtomatika s kamerami zadaj, bi bilo precej več efekta za varnost in pretočnost prometa.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.561
2.609
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
...

Takemu pa v ksiht povem, da je tečen bumbar. Peljal se je pa ziher z letnimi gumami, brez keten. OK, če mu je zneslo, ni problema - ampak večini ne, in zato je treba ukrepat tako, da se jih od tega odvrne. Ker je dosti eden, da stojijo vsi, tudi on. Lahko pa naredimo drugače: free for all, mej kar maš gor, lahko tudi F1 slickse po snegu na Vršič, ampak če se zatakneš, zaplemba vsega premoženja firme in zapor za voznika in direktorja. Pa naj se vsak po svoji vesti samoizloča.
Ve se, kakšni so predpisi in temu se je treba prilagodit, dokler se ne spremenijo (pa bodimo realni, pri nas je večinoma OK spluženo, če imaš primerno zimsko opremo). Sploh, ker se kamionarji po AC vozijo (glede na to, koliko jo razturijo) prkatično zastonj.

Upam, da se zavedaš, da je 95% kamionskih pnevmatik M+S in je že prav težko kupiti gumo, ki nima M+S oznake.

Daj se prosim spravi enkrat v debato z nekom, ki ima vsaj malo pojma o kamionih, njih opreme in zmožnosti. Mogoče, ampak le mogoče, boš pa takrat spoznal, da nimaš čisto prav.

In za ponedeljkov kaos je izključno in samo kriv DARS - prepozno izločanje tovornih vozil.
O tem ali so šli prepozno na cesto (posipavat in/ali plužit) ne bom, ker imam premalo informacij.

Priznam pa, da je yeba najti pravo mesto za izločanje - edina prava točka za ustaviti tovorni promet bi bila cestninska LOG. In potem spuščati do pred izvoz Vrhnika.

Hkrati pa seveda poskušati poloviti vse tisto kar je že na vrhniškem klancu in naprej - recimo z "aktivnimi" izločilnimi tablami na Lomu (zelo pogojno izvoz Logatec, ravnotako zelo pogojno Unec) in Ravbarkomanda ali pač mobilnimi DARS enotami in tablami. Pa plužne in posipalce na AC spustiti, ko je "osvobojena" kamniov. Sprostiti tovorni promet pa takrat, ko ni več "ledene deske" - seveda naj bi bilo to čimprej. Bodo že potem sami kamioni s svojo težo in profilom pomagali drobiti.
Če pa mede "kot pr norcih", kar tam na postojnskem zna - pač "počakati" - običajno je najhujše v 2-3 urah mimo.

Ampak kot sem že nekajkrat omenil - dokler pri nas o prometu odločajo ljudje, ki imajo v glavi samo žičko za uhe gor držati, ostalo pa prazno, bomo imeli pač to kar imamo.
Seveda nam tudi ne pomaga veliko, če urednik največje avtomobilistične revije pri nas, nerezonsko tuli in glavnega krivca išče zgolj v njemu neljubih kamionih, namesto, da bi se spravil v kakšno konstruktivno debato.
 

vaginko

Fizikalc
2. sep 2007
10.870
36
48
zadeva je taksna. Vedno je Problem pri nas in samo pri nas.
Tu pri nsih sosedih Avstrijcih, dan 13.11 kraj Koroska. Dokaj mocno znezi nekje do kraja Lavamünd ki je pri Dravogradu malo cez mejo. Prevozim pol koroske ni pluga pridem cez mejo ker snezi full manj 3 plugi (25 km) Sem prevozil po avtriji vse pod kontrolo pri nas pa spet vojno stanje.
Ker Imam zakon in predpise ki dovoljujejo da se cesta pluzi ko zapade 10 cm in ko je na enem koncu 10 cm je lahko na drugem ze 20 ....
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.675
9.472
113
Do tega jest gospoda urednika poizkušam pripravit že lep čas, pa se ne da. On je vozil vse živo in je nadpameten, poklicna deformacija avto moto novinarjev nasploh. Večino časa pač posvetijo temu, da se jajcajo po sejmih in tiskovkah in si zagotovijo testne bombončke, za ostalo se jim fučka, oziroma pišejo na nivoju šank debat.
 

Benady

Fizikalc
20. jul 2007
6.825
1
38
Ok nehajte ze, snezenje je ze mimo.

Kar pa mene zanima - kje je se kaj zasnezeno, da se da malo zimske gume sprobat? Recimo na Gorenjskem?
 

vaginko

Fizikalc
2. sep 2007
10.870
36
48
Citat:
Uporabnik Ytbnd pravi:
vaginko
Na koliko cm piužijo Avstrijci ?

avstrijci solijo (brez peska) ko zacnejo snezinske naletavat. Ne vem pa a imajo zakonsko kaj doloceno pluzenje
mi pa cakamo in cakamo ko je na komunali 10 cm pa gremo pluzit..... pozabijo pa da je na drugem koncu ze 20.... in to je recept za kaos.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.180
1.193
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
...

Takemu pa v ksiht povem, da je tečen bumbar. Peljal se je pa ziher z letnimi gumami, brez keten. OK, če mu je zneslo, ni problema - ampak večini ne, in zato je treba ukrepat tako, da se jih od tega odvrne. Ker je dosti eden, da stojijo vsi, tudi on. Lahko pa naredimo drugače: free for all, mej kar maš gor, lahko tudi F1 slickse po snegu na Vršič, ampak če se zatakneš, zaplemba vsega premoženja firme in zapor za voznika in direktorja. Pa naj se vsak po svoji vesti samoizloča.
Ve se, kakšni so predpisi in temu se je treba prilagodit, dokler se ne spremenijo (pa bodimo realni, pri nas je večinoma OK spluženo, če imaš primerno zimsko opremo). Sploh, ker se kamionarji po AC vozijo (glede na to, koliko jo razturijo) prkatično zastonj.

Upam, da se zavedaš, da je 95% kamionskih pnevmatik M+S in je že prav težko kupiti gumo, ki nima M+S oznake.

Upam, da se zavedaš, da te oznake M+S ne povedo nič o tem, ali je guma zimska ali ne. To so čisto navadne usrane celoletne gume. Guma pač ni zimska (pa ima lahko 100x napis M+S gor), če nima simbola snežinke v gori. Samo pri nas tega zakonodajalci še niso zgruntali in to je večji problem kot to, kdaj dars začne plužit. Ko se bo do zakonodajalci potegnili prst iz riti in v prvilniku oznako M+S zamenjali za snežinko, bo takoj bolje.

Če pa slučajno ne veš, kako zgleda zimska guma za kamione, pa tale link za primer: https://www.continental-tires.com/transport/products/tires/goods/conti-scandinavia-hd3-19-5

To je treba predpisat za kamione med 15.11 in 15.3 (in kadar je izven tega sneg na cesti), plus obvezne ketne v opremi, pa ne bo več zatikanj v takih razmerah, kot so bile.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.180
1.193
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Seveda nam tudi ne pomaga veliko, če urednik največje avtomobilistične revije pri nas, nerezonsko tuli in glavnega krivca išče zgolj v njemu neljubih kamionih, namesto, da bi se spravil v kakšno konstruktivno debato.
Kot da nisem nikoli napisal nobene čez pluženje ali to, kaj gre skozi za zimske gume pri nas ...
Pa mimogrede: mene kamioni sploh ne motijo. Motijo me pa kamionarji, ki se grejo slonje dirke in se po snegu vozijo brez zimskih gum. In ki ne znajo držat varnostne razdalje. Pa, če smo že pri kamionarski temah, tudi prepozno in ne dovolj striktno uvajanje varnostnih asistenčnih sistemov za tovornjake, recimo.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.561
2.609
113
še v SLO - ampak komaj
Dajma ostat realna in v zakonskih okvirih - zaenkrat je M+S zakonsko predpisana oznaka za gumo, ki naj bi zagotavljala ustreznost za vožnjo v zimskih razmerah. In ta oznaka velja pri nas, kakor tudi v EU. Snežinka pa zaenkrat ni nikjer uradna oznaka in jo lahko popajo kamor čjo.
Je pa res, da so kamionske gume s snežniko res prave "zimske" - ki pa, tudi na osnovi testov in po mnenju proizvajalcev, imajo smisel samo v področjih, kjer vladajo pretežno prave zimske razmere - torej je res sneg na cesti. To pa pri nas in v pretežnem delu EUja ni.

Ravnotako boljše performance (pospešek in zaviranje v snegu) ne prinesejo nič k zmanjšanju zdrsa kamiona ozr. nezmožnosti speljati v klancu - fizika pač naredi svoje in tudi tistih "10% better on ice" ne pomaga veliko. Veliko več prinese pravilno razporejen tovor in s tem zadostni osni pritisk na pogonski osi, predvsem pa dovolj oprijemljiva podlaga - beri: brez ledu ali snežne deske.

Torej je popolna iluzija pričakovati, da bo kdorkoli v EU (izjema Skandinavija) predpisal uporabo "pravih" zimskih gum. Še manj je verjetno, da bi naš zakon dolgo "zdržal" - bi sina gimnastičara dokaj hitro poklicali v Bruselj in mu razložili kako in kaj.
Pa srčno upam, da Violeti ne pihaš na dušo s kamionskimi zimskimi - ima namreč marsikaj bolj perečega za rešiti.

In tako ostanemo tam kjer smo sedaj - dokler upravljalci cest ne bodo poskrbeli, da bodo ceste čiste ali pravočasno "zaprte" za tovorni promet, bomo pač stali.

Pa še mogoče ena o zakonu ozr. pravilniku zimske službe. Žalostno je, da "naši" razumejo pravilnik, kot da jim daje pravico čakati do 10 / 15 cm in šele takrat pričeti plužiti - takrat so dejansko že v prekršku!
To pravilo je potrebno razumeti kot zadnjo varovalko, da če že kdo zleti, zdrsne na snegu, pač nima pravne osnove zahtevati kakršnokoli odškodnino pri upravljalcu dokler je snega manj kot 10 cm (seveda spet vprašanje kje 10 cm - na samem cestišču, svežega zapadlega itd).

Sem pa seveda takoj za "pribitje na križ" tistega voznika, ki krši jasno označeno prepoved za kamione - samo za to je treba prvo vzpostaviti jasno označevanje - portali sami IMHO ne bodo dovolj - bo treba še koga postaviti pred izvoze in počivališča.

@all
A ima kdo podatek ali in zakaj je bil kaznovan voznik, ki je v pondeljek zdrsnil za plužno skupino?