Slovenske železnice

Daniel

Guru
21. dec 2007
6.599
4.505
113
A pri manjši hitrosti pa bo lahko strojevodja vlak ustavil, ko bo na izhodu iz tega nepreglednega ovinka v praktično v zadnjem momentu opazil morebitno poškodbo tirov? Dvomim. Vlaki imajo tako dolgo zavorno pot, da po mojem mnenju to ne pije vode razen, če se bodo dejansko vozili 5km/h.
Potniški se v sili ustavi razmeroma hitro.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.544
4.401
113
Seveda bi bila razlaga smiselna če 80% prog pri nas nebi imelo "nešvasanih" tirnic, pa ne zaradi vročine, ampak zaradi obveznih diletacij zaradi posedanja terena. To je to kar smo zadnjič debatirali o betonskih pragovih ... no tam kjer so betonski so tirnice varjene (ni razmaka) in je nevarnost da se širinsko krivijo, kar pa naj bi prpeprečevali ravno betonski švelerji.

Skratka tam kjer se vlak sliši da vozi po tirnicah (tu-tu-tum) so med tirnicami razmaki ki ustrezajo termalnemu raztezanju tirnice, mislim da je bil včasih standard -30 do +50C. Tega pa zdaleč ne dosežeš pri nas.
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
34.832
17.231
113
Nazaj v OŠ. ;)

PS: Z avtom pelji v ovinek z različno hitrostjo in povej kdaj te bolj "vleče ven".
Nič ne bom šel nazaj v OŠ, ti raje malo počasneje beri :p Catch je v iztirjenju, ker je vrgltire ven in ne zato, ker bi šel prehitro šez ovinek kar pomeni, da je poanta v zmožnosti ustavitve pred poškodbo zaradi katere bi vlak iztiril ne glede na hitrost, enostavno mora ustaviti pred poškodbo. :)
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
34.832
17.231
113
Potniški se v sili ustavi razmeroma hitro.
Nimam kaj preveč pojma o razlikah v ustavljanju različnih vrst vlakov, vem pa, da na splošno vlak za popolno zaustavitev potrebuje kar nekaj časa in v kolikor strojevodja opazi "razcvet" tirnic v zadnjem momentu, je to IMHO bolj slab scenarij.
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.731
763
113
Nič ne bom šel nazaj v OŠ, ti raje malo počasneje beri :p Catch je v iztirjenju, ker je vrghlo ven tire in ne zato, ker bi šel prehitro šez ovinek kar pomeni, da je poanta v zmožnosti ustavitve pred poškodbo zaradi katere bi vlak iztiril ne glede na hitrost, enostavno mora ustaviti pred poškodbo. :)
Kdaj bo poškodba nastala?
Samo zaradi raztezka ali zaradi dodatne sile vlaka? In sva zavila nazaj v OŠ... ;)
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
34.832
17.231
113
Potem ni razlike, če pripelješ v ovinek 80 ali 30. V obeh primerih iztiriš, posledice so pa iste?
Poanta je kako hitro peljati, da sploh ne iztiriš glede na to, da je danielov teoretičen primer pripisoval ukrep zmanjšanja hitrosti temu, da lažje uistaviš pred oviro, ki je na daleč ne vidiš. Debato o obsegu škode pri različnih hitrostih iztirjenja pa lahko brez problema začneš na novo v kolikor se ti da.
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
6.599
4.505
113
Na našem koncu je bolj ali manj vse švasano, pa gre za progo z izjemno malo prometa in lesenimi švelerji. Je pa pred leti na postaji v kretnici iz tretjega na drugi tir vse skupaj porinilo ven za nekih 20 cm. Je pa seveda ta proga pri nas praktično ravna, mogoče so zato varjene tirnice.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Utisevalec

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.544
4.401
113
Poanta je kako hitro peljati, da sploh ne iztiriš glede na to, da je danielov teoretičen primer pripisoval ukrep zmanjšanja hitrosti temu, da lažje uistaviš pred oviro, ki je na daleč ne vidiš. Debato o obsegu škode pri različnih hitrostih iztirjenja pa lahko brez problema začneš na novo v kolikor se ti da.
Vlak načeloma preživi tudi +-5cm razmaka tirnice, se pa vlak oz. pač vsak voziček "samocentrira" in to je tisti nevaren manever kjer je odlučujoča hitrost. Če vlak zaniha pri preveliki hitrosti je inercija zaradi mase tako velika da se lahko iztiri.

Če so tirnice viga vaga kot se kdaj vidi iz sibirije pri -70 je je itak ekstra primer, ki pri nas (upam da) ni možen.
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
34.832
17.231
113
Vlak načeloma preživi tudi +-5cm razmaka tirnice, se pa vlak oz. pač vsak voziček "samocentrira" in to je tisti nevaren manever kjer je odlučujoča hitrost. Če vlak zaniha pri preveliki hitrosti je inercija zaradi mase tako velika da se lahko iztiri.

Če so tirnice viga vaga kot se kdaj vidi iz sibirije pri -70 je je itak ekstra primer, ki pri nas (upam da) ni možen.
A tako. V takem primeru do 5cm razmaka se poškodbe na daleč niti ne opazi in se posledično tudi nič ne zavira, primer z nepreglednim ovinkom in ustavljanjem pred oviro potemtakem za to sceno torej ni relevanten ampak manjša hitrost pripomore k varnosti na drug način. Pa še za moj firbec - na podlagi česa pa se izvede to "samocentriranje"?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.544
4.401
113
Skozi bohinjski predor so se že 2cm razširile, zato vlak vozi tam po novem 20km/h. In ja bi bil hec, če nebi bile SŽ zraven.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.544
4.401
113
Zaradi vode ki pride DO nivoja tirnice, se po novem zapira predor in fura obvoz z avtobusi. Isti vlak ki je še 30 let nazaj vozil po 25cm vode NAD tirnico (in do 40cm vode nad tirnico z vlačilno motorko) sedaj ne vozi. In ja ne to spet ni hec ampak SŽ.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.544
4.401
113
Če je dež še ne pomeni da poplavlja bohinski tunel. Je kar veliko volumna na 2. tiru ki je namenjen drenaži (tunel je dvotirni, noter je samo en tir, drugi je za drenažo).

Sam sem bil na fijatu ko smo nagazili vodostaj mislim da uradno 33cm nad tiri, motor crknil, elektrika šla, vlak je v temi "plul" do boh. bistrice. Ko ga je voda porinila iz tunela je malo zakašljal pri zagonu in smo šli dalje, zamuda ja jesenicah mogoče 15 min. Danes vsak vlak na tej progi na končni postaji zamudi vsaj 15 min, brez izrednih dogodkov.
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
6.599
4.505
113
Kolikor mi je znano bi naj bila v planu tudi ureditev te situacije z vodo. Ampak glede na hitrost investicij je vprašanje kdaj bo dejansko do tega prišlo.