SLO AC

grube386

Geek pohotnež
20. jul 2007
2.174
0
36
40
Za vogalom
Citat:
Uporabnik gonilnik pravi:
Citat:
Uporabnik grube386 pravi:
Če ne oviraš nikogar za sabo, nisi v prekršku.
Tole ne bo držalo.Prehitevalni pas je namenjen izključno za prehitevanje.Pravilna vožnja je vožnja po voznem pasu,dohitiš počasnejšo vozilo,ga prehitiš in se pomakneš nazaj na vozni pas.Vožnja izključno po prehitevalnem pasu ni dovoljena.
Pravilno prehiteva se tako da se prehiteva vozilo za vozilom.Izjemoma je dovoljeno prehiteti več vozil hkrati ko so vozila na voznem pasu tako zelo skupaj da ni varnostne razdalje in se ne moremo vključiti med njimi na vozni pas

Citat:
(3) Na smernem vozišču z najmanj dvema prometnima pasovoma sme voznik, ki je prehitel vozilo in želi prehiteti še drugo vozilo ali drugega udeleženca cestnega prometa, ostati na prometnem pasu, po katerem je prehiteval prvo vozilo, če s tem ne ovira hitrejših vozil, ki se mu približujejo od zadaj.

Kje tukaj piše kakšna naj bi bila razdalja med prvim in drugim vozilom?
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
In evo ga na....nevrni vozniki ,ki provocirajo druge udeležence v prometu imajo ta privilegij da jih nobeden ne kaznuje.

Tako so lahko povzročitelji nesreč in seveda niso udeleženi v prometni nesreči...pol pa statistika kaže da je spet prehitra vožnja.

Pa naj še kdo reče da je policiji in državi mar za prometno varnost.....jim je mar samo za denar in nič drugega.
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.455
1.915
113
Da odgovorim na originalno vprašanje. Sem namreč eden tistih, ki po voznem pasu vozi pod 130.
To sem začel prakticirat, ko sem v svoj voz vgradil tempomat
Razlogov je več:
Najprej je tu poraba. Razlika med 110 in 130 je precejšnja, vsaj pri mojem avtu.
Potem so tu živci. Voziti želim namreč čimbolj tekoče in tako da oviram čimmanj ljudi. Razlog da sem svojo potovalno hitrost zmanjšal s 130 na 120 (po števcu) so bili predvsem raznorazni junaki naslednjih tipov, ki sem jih pri kruzanju s 130 srečeval vsakodnevno:

a) gumpec, ki ti prikruza za hrbet s svojih 130,5 in ti potem vozi 5 m za ritjo ne da bi te upal prehitet, ker bi to pomenilo prekršek (vožnja 135 po avtocesti)
b) gumpec, ki se te spravi prehitevat, ampak ne upa pospešit čez 130 zato se vozi vzporedno s tabo in za sabo nabira kolono.
c) gumpec tipa b, ki se sicer odloči da bo živel na robu in pospeši do 131, tako da te prehiti, ampak potem zavije s prehitevalnega pasu direkt pred tebe in zmanjša na 129, pomožnosti pa celo pohodi zavoro.
d) gumpec tipa b, ki ugotovi da te ne bo mogel prehiteti, zato kratkomalo zavije vate. To da moraš zavirat ko blesav da preprečiš nesrečo je zanj nepomembno. Na take junake sem k sreči naletel samo nekajkrat.
e) gospodom kamionarjem se približujem bistveno počasneje, tako da v nemalo primerih do takrat ko pridem do njih že končajo s svojim prehitevanje. Sami vsete kakšna je situacija, ko se jim približuješ s 150 - 160. Jaz še nisem doživel, da bi kamionar za trenutek prestavil odločitev da gre na prehitevalni pas, zaradi nepomembne malenkosti, kot to da je prehitevalni pas zaseden.

Skratka pri 130 je bilo nemogoče voziti brez stalnega izklaplanja tempomata, ali pa pospeševanja, kar pač pri 130 avtomatsko pomeni prekršek.
Pri 120(113-114 po gps u) je stvar bistveno drugačna. Vsi zgoraj našteti junaki te nekako že prehitijo in odblodijo naprej. Če naletim pred sabo na voznem pasu na počasnejšega (kamion) pač pospešim na 130 ali celo več, ter ga lepo tekoče prehitim, ko je prehitevalni pas prazen, tako da nikogar ne oviram. Časovna izguba zaradi počasnejše vožnje pa je itak zanemarljiva.

Skratka odkar vozim tako, je vožnja po avtocesti bistveno, bistveno manj stresna, pa tudi napoti nisem nikomur, ki se vsaj okvirno drži cpp ja, pa še "zelen" sem
wink-1.gif
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.940
6.984
113
Jaz bi tudi tako vozil, če bi šel na AC "občasno", vsak dan se vozit pa je jeba, zgubi se namreč preveč časa...
 

Mr_Fizl

Zelenc'
6. sep 2007
19
0
1
Pri meni se pri zgoraj opisanem načinu pozna približno 5 min. v eno smer. Vozim pa vsak dan relacijo Izola-Lj-Izola in to res ni takšna izguba časa. Zapore na cesti pa so povsem druga zgodba.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.940
6.984
113
Če se gleda 110kmh - 130kmh je res..kaj pa če bi vračunal 110kmh - 160kmh ...

jaz naredim vsak dan okoli 250kmh na AC, zdaj pa zračunaj, koliko pridobim, če vozim 160kmh.

Poraba je res skoraj 1L večja, a moj zgubljen čas je "priceless".
 

Mr_Fizl

Zelenc'
6. sep 2007
19
0
1
Se strinjam, nekomu čas lahko pomeni precej več kot mirni živci po končani vožnji oz. mu prihranjeni čas prinese tisto potrebno mirnost če je vezan na kakšne sestanke in podobno.
 

brgo

Fizikalc
14. avg 2007
5.783
0
36
Milky way
Je vse res, kar si napisal. Je pa tudi res, da jaz pri svojih običajnih 120km/h s tempomatom še vedno doživljam ves napisan stres. Šele ko se dnevno voziš po ac z vključenim tempomatom razumeš, zakaj je konstantna vožnja dobra.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.940
6.984
113
Načeloma stresa ne doživljam, saj sem po mesecih takšne vožnje postal relativno odporen na vse paciente. Mogoče mi kakšen bedak na teden dvigne pritisk, a me klima hitro ohladi
wink-1.gif
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.878
107
63
štajerska
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Če se gleda 110kmh - 130kmh je res..kaj pa če bi vračunal 110kmh - 160kmh ...

jaz naredim vsak dan okoli 250kmh na AC, zdaj pa zračunaj, koliko pridobim, če vozim 160kmh.

Poraba je res skoraj 1L večja, a moj zgubljen čas je "priceless".

ta trditev v normalnih cestnih pogojih ob normalnem delavniku težko zdrži. nedelja in prazniki oz ko je prazna cesta pa še kar drži
drugače pa itak ko prideš v oz do mesta čakaš pred x semafori , cestnimi zaporami in kaj vem čem še
preizkušal x krat relacije po sloveniji rezultata vedno enak. nobenega profita. čist vseeno je bilo ali sem šel lepo easy 120-130 ali pa gas do daske . vsakih nekaj km nekdo nekaj dela na cesti, skoči tovornak pred tebe in lepo počasi z 91,45 km/h prehiteva drugega ki gre 91,32 km/h v breg, se nekdo po jajcih čoha vmes telefonira in mu možganske kapacitete ne dovolijo višje hitrosti od 99 ( pa še to če je res v top formi ) in seveda pro prehitevalnem pasu, ali pa gumpec malo sms-je pošilja itd. pacientov je toliko na naših cestah, da praktično nič ne profitiraš če greš puni hamer ali pa lepo lagano
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
Tovorjaki imajo blokado in zato ne more prehitevat........sem šel z italije enrat pa me je prehitel tovornjak...pa sem debelo pogledal ker sem vozil okrog 120 na uro...pa sem šel takoj za njim....končni rezultat skoraj 150...in števec mi dela ok...da ne bo pomote.

Če so zastoji itak da nima smisla vozit prehitro.....samo če jih pa ni pa se lahko profitira...spet je odvisno za kaj in s kakim razlogom se ti mudi
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.940
6.984
113
Res je, če je govora o relacijah, ampak jaz se vozim izključno po AC. Od hiše imam do AC 1 minuto, oz 1 km, od izvoza do pisarne je pa par minutk in ene 4km.

Se pa vozim "na srečo" ob malo manj polnih cestah, dopoldan okoli 9h in popoldan okoli 20h.

Pri teh zadevah pač vsak posmeznik priredi svojim potrebam, nekomu pač bolj paše počasnejša vožnja, da prišpara kak cent, nekdo pa je rad prej doma, vsakemu svoje, i guess
wink-1.gif
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.213
1.384
113
ksz

Sem ravno prevozil Slovenijo počez. In po prehitevalnem se vozi od 90 do 115km /h po Garminu. Najbolj zanimivo je tam pri LJ, kjer se vozijo vsi povprek. Ogromno je tudi "junakov" ki se konstantno vozijo po prehitevalnem, četudi imajo poleg 2 prazna pasova. Pol so tukaj še "junaki", ki se ti prilepijo 0,5m za rit. Ampak te se da vsaj pametno uporabit. Jih spustiš naprej da naredijo malo placa
wink-1.gif

Smerokazi so za 90% ljudi na AC španska vas... Torej se je najbolj pametno vozit 100km/h po voznem pasu in prihraniš dosti živcev, goriva in časa...
 

testni_voznik

Pripravnik
21. jul 2007
880
0
16
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Vse je odvisno po kateri AC se vozit. Štajerska je polna tovornjakov. Gorenjska in Dolenjska sta pa za cruisanje pri 160kmh. Redko se naleti na koga, pa še tega se brez problema obide.

Ja ja tole je pa zelo subjektivno...peli se ti 160km/h od LJ do Grosuplja preko tedna med 14.00-18.00 samo v naboljših sanjah...

SLO AC- A ste se že kdaj peljali z LJ do morja da nebi bilo del na cesti...?Jaz se še v svojem življenu nisem...
LJ-Jesenice vmes pa "luknja"
LJ-Obrežje vmes pa "luknja"
LJ-morje- dela na cesti...
LJ-Maribor-(poznam samo z medijev)-Trojane...
LJ-Vipavska dolina...Rebernice nedokončane...
rolleyes-1.gif
...
 

testni_voznik

Pripravnik
21. jul 2007
880
0
16
Citat:
Uporabnik crnobog pravi:
a) gumpec, ki ti prikruza za hrbet s svojih 130,5 in ti potem vozi 5 m za ritjo ne da bi te upal prehitet, ker bi to pomenilo prekršek (vožnja 135 po avtocesti)
b) gumpec, ki se te spravi prehitevat, ampak ne upa pospešit čez 130 zato se vozi vzporedno s tabo in za sabo nabira kolono.
c) gumpec tipa b, ki se sicer odloči da bo živel na robu in pospeši do 131, tako da te prehiti, ampak potem zavije s prehitevalnega pasu direkt pred tebe in zmanjša na 129, pomožnosti pa celo pohodi zavoro.
d) gumpec tipa b, ki ugotovi da te ne bo mogel prehiteti, zato kratkomalo zavije vate. To da moraš zavirat ko blesav da preprečiš nesrečo je zanj nepomembno. Na take junake sem k sreči naletel samo nekajkrat.
e) gospodom kamionarjem se približujem bistveno počasneje, tako da v nemalo primerih do takrat ko pridem do njih že končajo s svojim prehitevanje. Sami vsete kakšna je situacija, ko se jim približuješ s 150 - 160. Jaz še nisem doživel, da bi kamionar za trenutek prestavil odločitev da gre na prehitevalni pas, zaradi nepomembne malenkosti, kot to da je prehitevalni pas zaseden.

Ne morem vrjet kar si napisal...sploh ( d ) ko ugotovi da te ne bo mogel prehitet torej ga ti tiščiš ob tem ko te on prehiteva...katero vozilo danes ne more preko 130...ne pisat neumnosti no...

Jaz se vozim 130 (realnih po-BC) nobenih problemov nikol. Recimo na relaciji Jesenice - Drnovo 1x dotaknil bremze in 2x zmanjšal tempomat na 100 ostalo pa brez panike. Žmigavci za ven za not varnostna razdalja dovolj zgodnje prehitevanje in uporaba vseh ogledal...Običajno je v večini voženj tako. Če je pa gneča ali gostota prometa prevelika pa tempomata ne uporabljam.
Če se mudi službeno ni problema se ljudje lepo vmikajo privatno pa pri 160 res nastane več težav kot pri 130...ampak se da...
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik testni_voznik pravi:
SLO AC- A ste se že kdaj peljali z LJ do morja da nebi bilo del na cesti...?Jaz se še v svojem življenu nisem...
Jaz pa že velikokrat. Probaj pozimi.
grims-1.gif

Sicer pa kamorkoli se obrneš izven naše Slovenije, boš izjemno težko našel 100 km dolg odsek avtoceste, da ne bi nikjer prav nič prckali, sploh proti Avstriji.
 

Fe3

Thinc
13. avg 2007
1.054
16
38
55
Vzhodna Gorenjska
Npr Zagreb-Split in še naprej. Nula. Niti enega "dela na cesti", niti enega jebenega radarja in niti ene nepotrebne cestninske postaje.
Neverjetno, in to na hrvaškem.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.940
6.984
113
itak da ne...če majo par let stare AC, ki so naredili "od šuba". če se bi zdaj popravljalo že, pa bi res bil višek.

pri nas se gradi AC par km na leto in logično, da se mora na vsake par let popravit vozišče.