Citat:
Uporabnik safet_susic pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Ni res. Popolnoma nefer je, da organizator plača glede na prihodke, vsaj dokler SAZAS z nekim izračunom ne dokaže, koliko teh prihodkov je bilo na račun predvajane oz. odigrane glasbe. Kdo lahko določi, kolk pirov več se proda zaradi tega ali onega komada? Nihče.
In zato se enostavno postavi fiksna cena za avtorja na izvajani komad in to je to. To hkrati pomeni tudi minimalno ceno za bend, in je. Dobri organizatorji bodo še na prej dobri, slabi bodo pač propadli, sistem je pa transparenten.
Saj če bo več tovrstnih organizacij bo tudi konkurenca naredila svoje ...
Ni res
Prav fiksna cena za avtorja v praksi ne bi delovala. Tarifa je eden izmed načinov stimuliranja avtorskega ustvarjanja, ki mora upoštevati načelo balansa med uporabnikom in ustvarjalcem. To pomeni, da mora avtor z nagrajevanjem dobiti dovolj spodbude za (nadaljnje) delo, na drugi strani pa mora biti uporabniku omogočen čim bolj lahek dostop do avtorjevih del, da se bodo ta čim širše uporabljala. Seveda pa pretiravanje v korist ene ali druge strani (dokazano) ni dobro, zato so tudi na tem področju pogoste spremembe, s katerimi se skuša najti rešitev, ki bi bila čim bližje optimalni.
Fiksna tarifa za žive izvedbe bi lahko avtorja na nek način vrnila v čas, ko je bil žrtev oderuštva, ali pa bi nevarno zapirala široko dostopnost avtorskih del za uporabnika. Če bi bila (pre)nizka, bi lahko v celotni denarni masi, ki bi se (posredno ali neposredno) ustvarjala z izkoriščanjem avtorjevega dela, zagotovila nesorazmerno majhen delež za ustvarjalce, hkrati pa bogat kos pogače za "izkoriščevalca", (pre)visoka tarifa bi lahko po drugi strani zapirala dostopnost do avtorskih del. Zato je tarifa, pri kateri je avtor za svoje izkoriščanje udeležen v odstotkih od ustvarjenega prihodka, še vedno najboljša znana rešitev; če bogati organizator, bogati tudi avtor, če je organizator reven, ni denarja tudi za ustvarjalca.
Seveda je težko vedno oceniti, koliko je organizator dejansko zaslužil na avtorjev račun, vendar pa je za tistega, ki ga to moti, vedno na voljo alternativa - najem izvajalca, ki izvaja zgolj lastno avtorsko glasbo ali pa nezaščitena dela. Tam je tarifa lahko fiksna ali pa celo nična. Dejansko pa se v praksi izkazuje, da organizatorji še vedno raje posegajo po "zaščitenem" repertoarju, kar v povprečju pomeni, da na ta način, kljub (višjim) stroškom za plačilo avtorskih pravic, ustvarjajo večji prihodek.