romuni in dolge antene....

alfabet

Fizikalc
17. jan 2014
1.122
4
38
Citat:
Uporabnik mobifrik99 pravi:
CB postaje so dovoljene? Samo sprašujem...

27MHz band je podeljen v splošno uporabo. Včasih (20 let nazaj) je bilo treba CB postajo prijaviti pri ministrstvu za telekomunikacije (ali kaj je že bilo takrat), danes niti to ni več treba.
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.497
762
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Citat:
Uporabnik CLIO15 pravi:
Citat:
Uporabnik Jest pravi:
Citat:
Uporabnik CLIO15 pravi:
Ja saj full oderuške so.

saj so EU člani torej je EU tarifa

Samo noben ne nudi vec storitve "Push to Talk" ... Se se spomnite tega?
grims-1.gif
... Sploh ce to res uporabljajo za sporocanje policijskih kontrol...

Saj lahko skupino na viberju narediš pa pošlješ voice masage
evil.gif

Hmmm... Prenos podatkov v roamingu ni tako zelo poceni... Cetudi gre za EU tarifo
wink-1.gif
...
 

S57BMU

Pripravnik
7. sep 2007
643
10
18
Za tiste ki jim data prenos ni problem je o.k. zadeva virtualnega voki-tokija evo:

klik1

ali

klik2

kr uporabno, kreiraš lahko privat ali javni kanal, dela tudi preverjeno na edge povezavi, tudi wifi seveda...

Pri cb postajah pa ne pozabit da je domet večji kot pmr in tako tudi večja uporabnost.

Lp.
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
16.393
2.565
113
Taki kot so Albert Einstein , bi temu rekli: fazni zamik
smile-1.gif

Samo ročna, eventualno. Razdalje tako in tako niso ne vem kako dolge. Mislim, da se še pri gasilcih konča pri 5W
 

irCAR81

Fizikalc
19. mar 2008
1.712
77
48
Citat:
Uporabnik masevc pravi:
Ksz

Pri teh antenah prednjačijo predvsem Poljaki. Dobesedno ne vidiš avta brez antene na Poljskem. Ponavadi na zadnjem boku, dolžina vsaj 2 metra.
Točno tako, peljal prejšnji teden čez celo iz Estonije čez Poljsko domov in nikjer nisem opazil več antenarjev kot na Poljskem. En jo je imel tako postrani da bi lahko kašnega pešca v uč piču.
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.546
433
83
CB je zakon...
tako v avtu, kot ročna
ročne za 25eur/par Hofer varianta uporabljamo na smučariji že dolga leta, namreč če je več družin na kupu, da se "polovimo" med sabo, usklajujemo kdaj kdo kakega mulca pelje lulat itd. :D
 

landcruiser

Fizikalc
19. sep 2007
288
33
28
Citat:
Uporabnik Hondi pravi:
CB je zakon...
tako v avtu, kot ročna
ročne za 25eur/par Hofer varianta uporabljamo na smučariji že dolga leta, namreč če je več družin na kupu, da se "polovimo" med sabo, usklajujemo kdaj kdo kakega mulca pelje lulat itd. :D

Ne mešat CB in PMR. Je kar velika razlika med njima, čeprav lahko oba uporabljaš brez licence.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.075
113
CB ročne postaje verjetno še nisi imel v rokah! No lahko, samo to so cegli ki niso za na smučišče!
grin1.gif


CB dela na 27MHz, dolžina vala je 11m kar pomeni da recimo za 1/4 vala rabiš skoraj 3m dolgo anteno. CB je več ali manj v EU dovoljen, so pa različne omejitve okoli moči. Večina postaj sicer uporablja 4W moči (v EU je to zgornja vrednost, nekatere države imajo pa samo 0.5W). Poljaki so znani da uporabljajo ojačevalce tudi z 40W in trashajo v eter, legalno ravno ni in ni redko da se je kamionarje kdaj preverjalo tudi na tem področju (ne vem kako je sedaj).

Ročne male postajice (PMR446) so pa na 446MHz in max. moči 0.5W. Dolžina vala je malce čez pol metra kar pomeni da za 1/4 antence je dovolj 15 cm.

Fizika prehoda frekvence skozi snovi in dopplerev efekt ne mislim razlagat, ampak CB je ok za na vozilo seveda s predpogojem zunanje antene. PMR446 postajce pa imajo s tem probleme tako da niso uporabne za komunikacijo med vozili.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Bom še jaz izkušnje (cca 9 let) s CB (vgrajen) v avtodomu, pa PMR (ročni) istotam, pa še UKV (ročni).

Pri avtodomarjih opažamo, da "zajebava" plastik fantastik ohišje avtodoma, ker težko neko pametno maso najdeš za anteno. Smo že kabel do podvozja vlekli pa na ploščo na strehi montirali, uglašena, preverjena, pa ima včasih domet par 100 metrov, včasih pa MB - Murska (no skoraj). Aja antene pa se ne spomnim, da bi kdo imel daljšo kot 1,5m, itak je že AD 3 m visok in z višjo si že v kablih čez cesto.
PMR - včasih ne vem ali je res boljše kot nič, ker če bi imel nič se nebi sekiral zakaj ne dela. V glavnem v avtu, dokler se vidiš se slišiš, če ni vmes zadnja stena ADja iz aluminija, pol še to ne dela.
Zadnje čase mi je dobra rešitev UKV z možnostjo programiranja PMR frekvenc, ker dela na 4W in se z njim slišiš z MB Pohorja v Lendavo.
wink-1.gif
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.546
433
83
ja, sem preveč posplošil
v času srednje elektrošole smo imeli vsi v stoenkah ALANe in PRESIDENTe :D
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.075
113
Za CB je pomembna dobra masa ja, plastične strehe so na sploh problem. Druga stvar je strokovno umerjena antena z instrumentom, ker na pamet se jo ne da, serijsko so pa vse antene daljše od optimuma zato da se jih "pokrajša". In antene so potrošna stvar, korozija naredi svoje po 5 letih so zanič.

Glede dolžine se uporablja krajše (1/8 vala) s tem da velikokrat tudi dolge (1/4) napete preko boka. Recimo za avtodom lahko maso dobiš nekje na nosilcih motorja in anteno potem vlečeš preko boka proti strehi ali pa celo do zadnjega dela. Seveda vprašanje kaj želiš ker včasih je boljša kratka antena in postavljena precej pokonci (skrajni uporabni kot je 45 stopinj, bolj pokonci boljše je) kot pa neka dolga antena ki ni pokonci.

Glede PMR 446 rabiš najprej kvalitetno postajo s solidno anteno, take postajce seveda niso več 50EUR in manj na komplet ampak precej več (in ne prodajajo jih v hoferju). Glede "ilegalnih" moči jih precej uporablja kar se pozna tudi že na zasedenosti spektra, recimo smučišča, mesta in razni turistični ali drugače oblegani kraji skoraj ves čas poslušaš "partizane" na kanalih oz. ti komu drugemu vpadaš na frekvenco (precej verjetno ker z velikimi močmi nekje v hribih pokrivaš celotno dolino, recimo s Šmarne gore te slišijo po celi LJ)!
grin1.gif


Najbolj varna in zanesljiva je licenca za radioamaterja in neka solidna multiband postajca!
tongue-1.gif


Ko smo že pri poljakih, včasih so kamionarji klicali po postajah tudi domov. Čez cel šlepar je tip potegnil žico (anteno) in klical ženo!
cheer.gif
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Zdaj če te prav razumem, je boljše anteno na AD pritrdit nekje doli pri mašini in jo peljat "čez havbo" na streho (recimo skoraj navpično) in da pol taka 3 metrska antena gleda še recimo 1 meter čez streho?
Jaz imam vedno tam nekje 1-1,5 metra direkt na strehi (montirano na ozemljitveno ploščo ali ozemljeno z kablom na šasijo) pa so rezultati kot sem napisal zgoraj.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.075
113
Ozemljitev gledano po električni logiki in ozemljitev antene načeloma ni ista stvar. Tako da če imaš samo "žico" potegnjeno s šasije do strehe to ni zadovoljiv pogoj za antensko maso. Precej bolje je da se anteno montira blizu kakšnega kovinskega nosilca (kostrukcije) ki se skoraj zagotovo nekje nahaja.

Glede sprejema in montaže antene odvisno od konstrukcije, pri določenih vozilih je pleh ali pa konstrukcijska kletka problem ker jemlje signal tako da ti ne pomaga če vlečeš s "šasije" navzgor. Pri določenih "plastičnih vozilih" se pa BP potegne anteno nižje z boka. Vsekakor je tudi to opcija vedno, sploh če je dolžina antene problem. Terenska vozila imajo več ali manj antene na bokih oz. na zadnji strani ker je tako najmanj opcije da jo kje odpuliš.

Recimo pri novih kamionih je kabina (streha) plastična/fiberglas ampak ima pogosto noter kovinsko mrežo, tista mreža je približno dovolj za kvalitetno maso, eni jo sicer vlečejo pa preko boka. Rezultat je tam-tam, najboljše je jasno kovinska streha in na njej antena.

Bistvena stvar je kot rečeno umeritev antene po montaži kjerkoli že je. Ker ravno od pogojev mase in postavitve antene se da anteno tudi pravilno umerit.