Renault Zoe

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Včeraj naredili normni krog z Zoejem. Zanimiva je razlika v porabi: BC pravi, da je za 102 km (po tretjinah AC, izven nasleja, v naselju) šlo 18 kWh, polnilna (pri AH Malgaj, Elektro Ljubljana, menda Etrelova, 22 kW) pa 20,52 (kar se mi glede na 22 kWh baterijo in 20% polnost po BC na koncu ter 24 km preostalega dosega zdi narobe).
Preračunani doseg je tako 125 km. Sicer je bilo 11C (kar pomeni, da je gretje delalo) in da ima avto zimske gume + prižgane so bile luči.

Razliko v porabi trenutno preučujejo na Renaultu v Franciji, jaz pa probam najti način kako izmerit koliko gre noter. En zanesljiv merilnik z Type2 priključki. Misija nemogoče, verjetno. Pa še Elektro Lj bo moral kaj povedat - ampak dvomim, da bodo kaj znali, glede na to, da še polnilnica očitno veliko ne dela (pravijo na Malgaju, pa tudi mi smo skoraj 1 uro stali pred nedelujočo) ...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Jaz bi rekel, da je šlo NETO v baterijo 18kWh (torej uporabnega za vožnjo), 20.52kWh pa je bruto, torej tisto, kar je šlo iz polnilne postaje v baterijo + izbube na polnilniku in bateriji.

Tudi pri meni je uporabnega za vožnjo 10.4kWh, pri polnjenju pa gre iz vtičnice 11.5kWh (za napolniti teh 10.4kWh), torej je izgube cca. 1.1kWh pri polnjenju = cca. 10%.
Če teh 10% izgube prenesemo na Zoe, se številke skoraj ujemajo - verjetno ima Zoe več izgub, saj se polni z 22kW, Ampera pa z 3.2kW.


Na Elektro Ljubljana pa pozabi. Njihova mreža polnilnih postaj je tako nezanesljiva, da je groza. Nikoli ne veš, ali boš prišel na delujočo ali ne. 100% delujejo le tiste polnilne postaje Elektra Ljubljana, ki so plug&charge.
Še dobro, da imam Ampero.

Do sedaj je bila najbolj zanesljiva polnilna postaja pri banki Sparkasse pri Mercatorju v Šiški, pa še 22kW type2 + schuko je. Še nikoli se mi ni zgodilo, da ne bi delovala, pa tam polnim skoraj najbolj pogosto na javnih polnilnih postajah.

http://www.elektro-crpalke.si/1/Polnilna-mesta/PregledCrpalke.aspx?ID=114

 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Tudi na to smo pomislili, še posebej, ker se je polnilo na 22 kW. Verjetno so tudi zato iz Renaulta najprej nazaj vprašali, kako se je polnilo.
Na kiks na polnilnici smo pač pomilslili, ker so skozi neki problemi, na kiks BC pa zato, ker BCji v normalnih avtih veselo lažejo.
Vse je mogoče.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Tudi pri Tesli gre cca. 10% energije pri polnjenju v izgube, tako da če to preneseš na Zoe, se ujema.

Ti na Zoe naredi sledeči test. Priključi ga na Schuko vtičnico, v katero daš merilec porabe (če ga nimaš, ti ga posodim). Potem priključi Zoe-jin polnilnik za Schuko vtičnico in daj polniti. Na koncu pa poglej, kakšna je tam razlika o kWh iz vtičnice in kWh, ki je šlo v baterijo. Menda so izgube ogromne.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Da še razložim. Zoe ima polnjenje urejeno preko regeneracijskaga modula (Chameleon), ki je seveda tri fazni, ker to je tok, ki ga dobi od elektro motorja pri zaviranju. Zato tudi zmore polnjenje do moči 64A, oz 43kW.
Ampak posledica tega pa je, da je pri polnjenju iz ene sam faze, neučinkovito.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
In potem se seveda pojavi problem, kateri podatek uporabljat? Ker ko sodimo o ekonomičnosti uporabe, je merodajen podatek iz polnilne postaje. Tisto se bo namreč nekoč plačalo. Oz pri porabi pro vožnji navajat neto, pri stroških pa bruto? En problem pač, ki ga pri ICE avtih ni. Kar popije iz rezervarja, toliko naliješ. V cevi ni izgube ...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Seveda, podatek iz porabe na vtičnici se uporablja.
 
Nazadnje urejeno:

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
In potem se seveda pojavi problem, kateri podatek uporabljat? Ker ko sodimo o ekonomičnosti uporabe, je merodajen podatek iz polnilne postaje. Tisto se bo namreč nekoč plačalo. Oz pri porabi pro vožnji navajat neto, pri stroških pa bruto? En problem pač, ki ga pri ICE avtih ni. Kar popije iz rezervarja, toliko naliješ. V cevi ni izgube ...

Sicer ne vem zakaj te tolk moti ker sta dva podatka različna saj tako tudi mora bit.

Ta merilnik porabe na vozilu meri energijo, ki jo akumulator daje, pri zaviranju in spustu se odšteva in na avtomobilu tudi nimaš kaj drugega merit.

Tisto ki izmeriš na vtičnici so vštete izgube
1. kabli
2. polnilec
3. izgube na akumulatorju pri polnljenju
4. samopraznenje
5. izgube na akumulatorju pri vožnji


Kar se pa tiče primerjave z ICE tudi za test porabe bencina/dizel
se nikol ne gleda kar avto prikazuje
niti stevec kilometrov avtomobila se ne gleda
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
In potem se seveda pojavi problem, kateri podatek uporabljat? Ker ko sodimo o ekonomičnosti uporabe, je merodajen podatek iz polnilne postaje. Tisto se bo namreč nekoč plačalo. Oz pri porabi pro vožnji navajat neto, pri stroških pa bruto? En problem pač, ki ga pri ICE avtih ni. Kar popije iz rezervarja, toliko naliješ. V cevi ni izgube ...

Sicer ne vem zakaj te tolk moti ker sta dva podatka različna saj tako tudi mora bit.

Ker zakomplicira stvari. Pri ICE je v motorju realno porabljeno gorivo enako podatku s pumpe. Tukaj ni. Poleg tega sem že videl polnilne, ki ne pokažejo pretočene energije dovolj pregledno.
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
Hehe, relevanten je podatek merilca porabljene energije, kamor vključiš kabel, tako kot ti je svetova Andy.
zmaga.gif


Bistvo je koliko elektrike (kwh) avto porabi ob polnjenju, nato si lahko izračunaš koliko te stane 100km.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:

Ker zakomplicira stvari. Pri ICE je v motorju realno porabljeno gorivo enako podatku s pumpe. Tukaj ni. Poleg tega sem že videl polnilne, ki ne pokažejo pretočene energije dovolj pregledno.

Tam kjer je polnjenje zastonj je podatek o energiji nepomemben.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:

Ker zakomplicira stvari. Pri ICE je v motorju realno porabljeno gorivo enako podatku s pumpe. Tukaj ni. Poleg tega sem že videl polnilne, ki ne pokažejo pretočene energije dovolj pregledno.

Tam kjer je polnjenje zastonj je podatek o energiji nepomemben.

Seveda ni nepomemben. In polnilnice bi morala države (ali EU) stnadardizirat že zdavnaj. Type2 (oz kompatibilno s type 2), min 22kw, enoten sistem identifikacije (lahko še dofdatni ločeni, ampak eden mora biti enoten), predpisan maksimalni čas, ko je lahko v izpadu ipd ...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik stankozaspanko pravi:
Hehe, relevanten je podatek merilca porabljene energije, kamor vključiš kabel, tako kot ti je svetova Andy.
zmaga.gif


Bistvo je koliko elektrike (kwh) avto porabi ob polnjenju, nato si lahko izračunaš koliko te stane 100km.

Tun pa se pojavi problem, da se polnilnic ne umerja (kot je to obvezno za bencinske). Tudi to bi bilo treba predpisat, takoj.
 

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
In polnilnice bi morala države (ali EU) stnadardizirat že zdavnaj. Type2 (oz kompatibilno s type 2), min 22kw, enoten sistem identifikacije (lahko še dofdatni ločeni, ampak eden mora biti enoten), predpisan maksimalni čas, ko je lahko v izpadu ipd ...
EU CCS standard in protokol polnenja je že nekaj časa sprejet. Chademo se bo po letu 2018 moral poslovit.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Torej še več kot 2 leti ni standrda. Bolano, tka stvar se lahko sprejme za čez 3 mesece.
Vse ostalo pa seveda ne bo nikoli, ker so na EU banda zabitih brezjajčnih nesposobnežev.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Proizvajalcem EV je bistveno samo eno: koliko dosega bo imel avto ob enkratnem polnjenju, zato se učinkovitost za njih začne od baterije naprej, kako pa tista na pol "zastonj" elektrika pride v njo jim pa dol visi.

Pa tudi v baterijo lahko pride na različne načine, različne moči bodo imele različne izgube, da ne omenjamo wireless charge, kjer bi bil edini točen način merjenja lahko le izven avta.

Standard polnilnic se je postavil prepozno, ne razumem pa zakaj bi mogli nestandardne polnilnice zapret oz. jih nebi smeli postavljat, če proizvajalec EV gre v nestandarden priključek je to le slabo za potencialnega kupca, ni sicer zmeraj res ampak na dolgi rok bo verjetno tako.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.369
2.745
113
Ce si prav predstavljam, nekoc, ko bodo EV razsirjeni, bodo najverjetneje obdavceni po kilometrih, 'tankali' pa bodo najverjetneje z dokaj velikimi izgubami. V primerjavi z idealnimi resitvami.