Renault R5 e-tech Electric 2025

Vprasaj

Majstr
15. avg 2008
1.501
472
83
Ljubljana
Vprašanje za poznavalce baterij električnih vozil. Kupil sem si električno petko. ima 52 kw baterijo. https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_nickel_manganese_cobalt_oxides

Pa me zanima par vprašanj glede polnjena

1.) Avto vozim večinoma v službo in domov to je cca 100 km dnevno. V službi imam možnost polnjenja na 11 kw polnilnici in doma imam 3 fazno na 7 kw wallbox možnost.
Večinoma polnim v službi. do sedaj nisem še šel pod 70% napetosti. ker enostavno ni bilo priložnosti še (imam 1200 km šele).
Proizvajalec priporoča da vozim baterijo med 20% in 80%. Nisem strokovnjak za baterije in razumem da preveč polna baterija in vroče ter preprazna baterija in mraz ne gre skupaj. Zanima me, kaj in kdaj se bo poznalo na bateriji če jo polnim na 100% in navzdol. Zanima me dolgoročna predikcija, degradacija proti 80% itd...

2.) Mi lahko kdo odgovori na prvo vprašanje kot da sem 6 let star, da bom lažje razumel. :)

3.) Polnjenje na javnih polnilnicah, npr Petrol barje hitro polnjenje. Nikoli še nisem priklopil na te hitre polnilnice. In bi bil rad pripravljen Imam na telefonu oneCharge aplikacijo ampak ne vem kako jo uporabljati. Predvidevam da skeniraš polnilnico, potem priklopiš, kako pa plačam, če nisem dal nobenih podatkov v samo aplikacijo? Ima kdo kako izkušnjo?

Hvala

IMG_5615.jpg
 

Priponke

  • IMG_5617.jpg
    IMG_5617.jpg
    1,1 MB · Ogledi: 39
  • IMG_5618.jpg
    IMG_5618.jpg
    870,7 KB · Ogledi: 42

PHOBiA

Guru
11. jul 2013
4.570
1.530
113
Ne vem, ampak to je napačna smer reševanja problema. Potrebno bi bilo vzpodbujat k trajnostni uporabi...zakaj pa se rabi nov avto vsake 2 leti, razen zaradi preseravanja ker pač ima sosed novega.

baterije niso problem in bodo zdržale dlje od avta.

Treba je razumeti, da EV pac ni za vse voznike. Ne gre se ga natankan v 2 minutah in spet peljat naprej. Ce pa se vozis do sluzbe, otroke okrog po dejavnostih ipd recimo, je pa EV po mojem no brainer, sploh dokler so na voljo subvencije.

Mene tudi malo prpa.. z mojimi kilometrinsem brez garancije po 2 letih (razen na baterijo) in sem potem v popolnoma neznanih vodah.
 

Alex

Fizikalc
21. jul 2007
981
100
43
Južno od Ljubljane
Isto imam jaz in sem prav poklical na helpdesk.
Baje kreditne kartice ne moreš prej dodati, dokler nimaš aktivne seje polnjenja.
Kar popolnoma brezvezen fail, ampak evo pojdi nafilat 1kWh noter in bo. To bom jaz naredil. Baje jo lahko takrat shraniš in potem ostane noter.
Tale Petrol je tudi mene spravil na obrate.
Doslej sem uporabljal Petrol Go za tankanje vozila, kjer so imeli vse moje podatke, vključno s kartico vred.
OneCharge uporablja isti profil za prijavo, ampak kartice pa ne prenese. ;(
Pa na Kozini so mi vzeli 50€ za avtorizacijo hitrega polnjenja in ne 20€, ko je napisal nekdo zgoraj.
 

mtl

Guru
19. jul 2007
10.964
634
113
Kras
www.mtl.si
To da gume radira kot pr norcih.... Tega nihče od Dratarjev ne piše.
Pa kolikokrat ste kaj končnike menjali tudi ne...

Ste tiho kot riti...
Dobesedno kot si napisal. Gume radira pri norcih, torej tistih, ki morajo pokazati ICEjašem, kako so hitrejši.
Ob normalni vožnji bo obraba enaka kot pri enako težkem ICE vozilu. Kar pa seveda pomeni vsaj razred večje vozilo, ker so EVji toliko težji zaradi baterije.
Tako da, dejansko imaš prav, da bo obraba pnevmatik nekaj večja pri enakem rangu vozila pri normalnem vozniku. In bistveno večja pri norcih. Odvisno spet sicer od pnevmatik, če se morda te za EVje počasneje obrabljajo.
Sicer konkretno jaz z mojo vožnjo imam tukaj precejšen problem, ampak sem ga uredil. Sem si nabavil klobuk in je rešeno. :valjamse:
PS: Dratarje lahko drugič izpustiš, ker s tem samo kažeš svojo omejenost in se postavljaš na isto raven kot po tvoje Dratarji.
Tale Petrol je tudi mene spravil na obrate.
Doslej sem uporabljal Petrol Go za tankanje vozila, kjer so imeli vse moje podatke, vključno s kartico vred.
OneCharge uporablja isti profil za prijavo, ampak kartice pa ne prenese. ;(
Pa na Kozini so mi vzeli 50€ za avtorizacijo hitrega polnjenja in ne 20€, ko je napisal nekdo zgoraj.
No, jaz sem potem včeraj šel natočit 0,4kWh :) na Petrol in mi je dejansko ponudilo mojo kreditno, ki sem jo enkrat že vnesel noter. Tako da sem samo potrdil. Ampak popolna neumnost, da to ni vidno v sami aplikaciji in še vedno ne vidim kreditne kartice. Sicer itak skoraj nič ne polnimo na javnih polnilnicah, ampak vseeno tega enostavno ne razumem.
Meni je sicer odbilo 20EUR, ampak na AC. Možno, da je na DC 50 EUR. Danes je že sproščeno.
Pa še ena zadeva, ki sem jo opazil. Aplikacija zelo z zaostankom kaže moč polnjenja in količino pretočenih kWh. Na ostalih aplikacijah sem navajen na te informacije v realnem času.
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.942
1.202
113
Dobesedno kot si napisal. Gume radira pri norcih, torej tistih, ki morajo pokazati ICEjašem, kako so hitrejši.
Ob normalni vožnji bo obraba enaka kot pri enako težkem ICE vozilu. Kar pa seveda pomeni vsaj razred večje vozilo, ker so EVji toliko težji zaradi baterije.
Tako da, dejansko imaš prav, da bo obraba pnevmatik nekaj večja pri enakem rangu vozila pri normalnem vozniku. In bistveno večja pri norcih. Odvisno spet sicer od pnevmatik, če se morda te za EVje počasneje obrabljajo.
Sicer konkretno jaz z mojo vožnjo imam tukaj precejšen problem, ampak sem ga uredil. Sem si nabavil klobuk in je rešeno. :valjamse:
PS: Dratarje lahko drugič izpustiš, ker s tem samo kažeš svojo omejenost in se postavljaš na isto raven kot po tvoje Dratarji.

No, jaz sem potem včeraj šel natočit 0,4kWh :) na Petrol in mi je dejansko ponudilo mojo kreditno, ki sem jo enkrat že vnesel noter. Tako da sem samo potrdil. Ampak popolna neumnost, da to ni vidno v sami aplikaciji in še vedno ne vidim kreditne kartice. Sicer itak skoraj nič ne polnimo na javnih polnilnicah, ampak vseeno tega enostavno ne razumem.
Meni je sicer odbilo 20EUR, ampak na AC. Možno, da je na DC 50 EUR. Danes je že sproščeno.
Dratarje žal ne bom izpustil.

Moj sosed z BMW i4 in prej z e golfom je ves čas na dratih... In to unih ki so v gumah...
 

mtl

Guru
19. jul 2007
10.964
634
113
Kras
www.mtl.si
Pa si se kdaj peljal z njim?
Ker še enkrat, nepotrebno in celo neudobno izkoriščanje takojšnjega navora ali agresivne regeneracije pač normalno, da doprinese k večji obrabi pnevmatik.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.660
4.477
113
Dobesedno kot si napisal. Gume radira pri norcih, torej tistih, ki morajo pokazati ICEjašem, kako so hitrejši.
Ob normalni vožnji bo obraba enaka kot pri enako težkem ICE vozilu. Kar pa seveda pomeni vsaj razred večje vozilo, ker so EVji toliko težji zaradi baterije.
Tako da, dejansko imaš prav, da bo obraba pnevmatik nekaj večja pri enakem rangu vozila pri normalnem vozniku. In bistveno večja pri norcih. Odvisno spet sicer od pnevmatik, če se morda te za EVje počasneje obrabljajo.
Sicer konkretno jaz z mojo vožnjo imam tukaj precejšen problem, ampak sem ga uredil. Sem si nabavil klobuk in je rešeno. :valjamse:
PS: Dratarje lahko drugič izpustiš, ker s tem samo kažeš svojo omejenost in se postavljaš na isto raven kot po tvoje Dratarji.

No, jaz sem potem včeraj šel natočit 0,4kWh :) na Petrol in mi je dejansko ponudilo mojo kreditno, ki sem jo enkrat že vnesel noter. Tako da sem samo potrdil. Ampak popolna neumnost, da to ni vidno v sami aplikaciji in še vedno ne vidim kreditne kartice. Sicer itak skoraj nič ne polnimo na javnih polnilnicah, ampak vseeno tega enostavno ne razumem.
Meni je sicer odbilo 20EUR, ampak na AC. Možno, da je na DC 50 EUR. Danes je že sproščeno.
Pa še ena zadeva, ki sem jo opazil. Aplikacija zelo z zaostankom kaže moč polnjenja in količino pretočenih kWh. Na ostalih aplikacijah sem navajen na te informacije v realnem času.

Če bi pogledal začetni navor EVja ali pa nekega ICEja bi 2x premislil kaj pišeš. S tem da pri ICEju je vmes še sklopka oz. pretvornik navora, tako da se številke iz tehničnih podatkov še konkretno spremenijo. Nimajo zastonj malo močnejši EVji športne kombinacije gum (zadaj širše gume), ker enostavno jih na pogonski strani radira prekomerno.

(aja zanimiva stvar z elektromotrjem je tudi to da kao ima navor od 0 rpm dalje kar samo delno drži, pri 0 rpm je navor na elektromotorju lahko zelo nizek sploh pri zelo efektivnih asinhronskih EM je recimo navor natanko 0, in speljevanje v večji klanec je kar zanimiv primer kjer EM odpove)
 

mtl

Guru
19. jul 2007
10.964
634
113
Kras
www.mtl.si
Hm, sem jaz kje pisal o navoru ali sem kaj zgrešil?:sprasujemse:
Lahko me pa prepričuješ, da enako močan EV manj uničuje pogonske pnevmatike kot ICE v rokah norca, ampak ti žal ne bom verjel.
Če pa ti to verjameš, pač verjemi. Jaz te ne bom prepričeval v nasprotno. ;)
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.660
4.477
113
Med vožnjo je razlika v porabi pnevmatik že zaradi razlike v masi, in tu je par 100kg več na strani EV opazno če voziš v razmerah kjer sila deluje prečno na gume (aka. ovinek). Pri speljevanju in vožnji "pošrek" je pa EV zaradi instantnega navora precej bolj agresiven do gum, to pač ni nobena skrivnost. Da proizajalci gum delajo posebej modele za EV je pa tudi ze znano. In vecina folka misli da je to zaradi ekologije, dejansko pa so Ev gume bolj odporne na "radiranje" (v prkasi bolj trda zmes, oz. profil ki je čimmanj prečen na smer vožnje).
 

mtl

Guru
19. jul 2007
10.964
634
113
Kras
www.mtl.si
Med vožnjo je razlika v porabi pnevmatik že zaradi razlike v masi, in tu je par 100kg več na strani EV opazno če voziš v razmerah kjer sila deluje prečno na gume (aka. ovinek). Pri speljevanju in vožnji "pošrek" je pa EV zaradi instantnega navora precej bolj agresiven do gum, to pač ni nobena skrivnost. Da proizajalci gum delajo posebej modele za EV je pa tudi ze znano. In vecina folka misli da je to zaradi ekologije, dejansko pa so Ev gume bolj odporne na "radiranje" (v prkasi bolj trda zmes, oz. profil ki je čimmanj prečen na smer vožnje).
Hm, zakaj mi pa razlagaš nekaj, kar že vem in sem tudi že napisal? :sprasujemse:
Ob normalni vožnji bo obraba enaka kot pri enako težkem ICE vozilu. Kar pa seveda pomeni vsaj razred večje vozilo, ker so EVji toliko težji zaradi baterije.
Tako da, dejansko imaš prav, da bo obraba pnevmatik nekaj večja pri enakem rangu vozila pri normalnem vozniku. In bistveno večja pri norcih.

Še glede pnevmatik: ne vem, če je razlog manjša obraba in je zato trša zmes, zagotovo pa vem, da je en od razlogov za to tudi manjša poraba.
Kar je pa izjemno slaba kombinacija z vidika varnosti. Eko, trša pnevmatika, slabši oprijem in potem še težje vozilo. Čista zmaga za graben ob prvem dežju.