Renault 1.6 16V problem prosti tek in hladen motor

john

Pripravnik
27. sep 2007
646
0
16
Lahko je tudi senzor zgornje lege gredi ali pa motorček prostega teka.

LP Mare
 

panoramic

Fizikalc
20. mar 2010
1.837
0
36
Mini update: Lopute in motorčka še nisem imel časa očistiti (kadar sem imel čas je vedno deževalo, garaže pa nimam), opažam pa, da zadnji teden ni bilo problemov s padanjem obratov.

Sem pa prejšnjo nedeljo tankal na MOL-u in "predihal" ventile do morja in nazaj. Ali je res to pomagalo sicer ne morem reči, je pa od takrat naprej ok, kar se tiče padanja obratov v prostem teku. Še vedno pa je občasno v prostem teku prisoten nemiren tek motorja (brez opaznega spreminjanja obratov).

Upam, da mi bosta ta teden vreme in čas bolj naklonjena za čiščenje lopute in motorčka, da vidim, ali je res težava v tem.
 

B81

22. jul 2007
37.371
10.712
113
...se ti je MAF senzor malo nadihal, ko si ga teral proti morju...
smile-1.gif
 

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
KSZ, ima clio 1.6 16V l.2005 enak motorček prostega teka?
Ko je avto segret in po možnosti še vklopljena klima, padejo obrati na 450-500rpm.
crazy1.gif

Avto ima pa okoli 60.000km.
 

panoramic

Fizikalc
20. mar 2010
1.837
0
36
Danes sem si vzel čas za čiščenje. Motorčka prostega teka se ne da odstraniti oz. se ga sploh ne vidi. Na ohišju lopute ni ničesar, kar bi se dalo odstraniti/razstaviti. Je sicer nekakšen pokrov, ampak je prinetan.

Vseeno sem očistil loputo na obeh straneh in sicer s sprejem za čiščenje uplinjačev in čopičem. Ni bilo tako umazano, kot sem pričakoval (in videl na nekaterih slikah na netu), vseeno pa se kar dobro vidi razlika med prej in potem.

Toda zdaj imam drug problem - občasno previsoke obrate v prostem teku. Na digitalnem obratomeru je sicer težko oceniti natančno cifro, a rekel bi, da ena črtica pomeni cca. 200 obratov. Normalno so v prostem teku 4 črtice (torej okrog 800 obratov), včasih pa jih je 5, kar je okrog 1.000 obratov. Tudi čuti se, da motor takrat teče z malce višjimi obrati. Speljem npr. lahko brez dodajanja plina in nič ne cuka, medtem ko je pri 4 črticah (cca. 800 obratov) to kar težko izvesti.

Dogaja pa se tudi, da ko ustavim (npr. na semaforju), je v prostem teku najprej 5 črtic (cca. 1.000 obratov), po 5-10 sekundah pa padejo na normalno (4 črtice, cca. 800 obratov).

Poskusil sem tudi zaporedoma 10x vžgati in takoj ugasniti avto, kar naj bi resetiralo loputo oz. motorček prostega teka, a ni bilo nobene spremembe.

Očitno bo treba na servis, kajti naredil sem vse, kar lahko naredim sam - zamenjal svečke in vžigalne tuljave ter očistil loputo. Problem je le, ker tester nič ne pokaže in se bojim, da bi me nategovali oz. menjali vse po spisku, dokler ne bi po naključju "zadeli" tiste stvari, ki povzroča probleme.
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Počakaj malo s testerjem. Praviš da je sedaj bolje oziroma glede previsokih obratov - mogoče se sam poštima, ker ti ne bodo nič pametnega naredili. Zna bit da bo sam ujel pravi ritev čez čas.
 

panoramic

Fizikalc
20. mar 2010
1.837
0
36
Včeraj sem šel na izlet, ki je vključeval od avtoceste, do makadamskih hribovskih cest in se je v drugi polovici poti zadeva normalizirala - kot, da bi se loputa oz. računalnik skalibriral na pravilne vrednosti. Danes na poti v službo in nazaj je bilo tudi ok. Upam, da bo zdaj tako ostalo.