Razglabljanja

mimika

Pripravnik
8. feb 2008
703
0
16
Kako peš? Če maš 200km dometa, koliko se jih pa fura dnevno več kot 100km daleč v službo? Pa tudi tisti ko se, lahko v delovnem času 8 ur lepo počasi s kakšnimi 2kW dofilajo in maš po šihtu spet do konca nafilano zadevo
Potreben je miselni preskok, ker eni še vedno bluzijo kakšna gužva in vrste bojo na "pumpah" (ker itak se samo tam dobi elektrika ane), pa kako se ne moreš 800km daleč v enem kosu pelat (ker večina ljudi to zelo pogosto počne ane?), pa kakšna BO obremenitev omrežja (ko da se bomo iz danes na jutri vsi začeli voziti na štrom?). Rast el. vozil bo itak sprva zelo počasna - in postopoma v 5-10 letih bojo pa že predvideli in porihtali povečane kapacitete...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Spraviti 500MW relativno "enakomerno" po celotni LJ je bistveno enostavnejše kot spraviti 200MW do precej specifičnih točk (parkirišča, parkirne hiše ...).

Kakor so že povedali ostali in stalno govorim; v veliki večini se bo polnilo ponoči doma - torej enakomerna porazdelitev po domovih, kot je zdaj.
Parkirišča in parkirne hiše in nakupovalna središča bodo samo priložnostna polnjenja.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Spraviti 500MW relativno "enakomerno" po celotni LJ je bistveno enostavnejše kot spraviti 200MW do precej specifičnih točk (parkirišča, parkirne hiše ...).

Kakor so že povedali ostali in stalno govorim; v veliki večini se bo polnilo ponoči doma - torej enakomerna porazdelitev po domovih, kot je zdaj.
Parkirišča in parkirne hiše in nakupovalna središča bodo samo priložnostna polnjenja.

Ne morem se strinjati, da je stvar tako enostavna. Govorimo o migrantih, ki zjutraj pridejo z (relativno) izpraznjeno baterijo v službo in jo morajo tekom delovnega dneva napolniti. Ravno tako niti približno nima vsakdo izmed teh migrantov možnost polnjenja doma (v "hiši"), ampak recimo v parkirni hiši, torej ponovno pridemo do koncentriranih točk.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Tist ki planira v bodoče imeti električni avto, si mora tudi urediti polnjenje kjer ima parkiranega,
tako da imaš doma vedno lahko 100% napolnjen avto in zjutraj ogret avto.
Ja je potrebno kakšen kabel povleči,
če želiš hitrejše polnjenje ali več EV, potem še povišat priključno moč
(če imaš enofazni števec, še prehod na 3-fazni števec)
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Spraviti 500MW relativno "enakomerno" po celotni LJ je bistveno enostavnejše kot spraviti 200MW do precej specifičnih točk (parkirišča, parkirne hiše ...).

Kakor so že povedali ostali in stalno govorim; v veliki večini se bo polnilo ponoči doma - torej enakomerna porazdelitev po domovih, kot je zdaj.
Parkirišča in parkirne hiše in nakupovalna središča bodo samo priložnostna polnjenja.

Ne morem se strinjati, da je stvar tako enostavna. Govorimo o migrantih, ki zjutraj pridejo z (relativno) izpraznjeno baterijo v službo in jo morajo tekom delovnega dneva napolniti. Ravno tako niti približno nima vsakdo izmed teh migrantov možnost polnjenja doma (v "hiši"), ampak recimo v parkirni hiši, torej ponovno pridemo do koncentriranih točk.

Zato pa pač električni avto ni za vsakega. Bi moral biti za vsakega? Je bil mobilni telefon na začetku za vsakega?
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Moj point sploh ni contra električnemu avtomobilu. Samo pravim, da bo treba še veliko postoriti, preden se bodo vsi ljudje lahko vozili na elektriko. Besides, primerjava z mobilno telefonijo niti približno ni na mestu, ker je trenutno električni avtomobil za povprečnega uporabnika kvečjemu downgrade in ne upgrade (predvsem zaradi večjega začetnega investicijskega stroška).
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
10.001
1.440
113
Citat:
Uporabnik bpfc pravi:
Citat:
Uporabnik Davidoff pravi:
Citat:
Uporabnik bpfc pravi:
Od teh 100.000 jih bo samo peščica vozila v Ljubljano in tam polnila baterije. Večina bo napolnila baterije preko noči, doma, po celi Sloveniji.
A po končani službi bodo šli peš?
Neverjetno, kako nekateri iščete probleme tam , kjer jih ni. Prepričan sem, da bo vsakdo ob nakupu avtomobila malo preračunal in se pozanimal, če lahko morda polni baterije v službi, ali da kupi avto, ki mu omogoča nočno polnenje doma za pot v službo in domov, ali si kupi hibrida, pa tistih nekaj kilometrov za kar je baterija prekratka nadomesti z bencinom.....

Zakaj bi preračunaval, če so pa baterije prihodnost?
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
10.001
1.440
113
Citat:
Uporabnik mimika pravi:
Kako peš? Če maš 200km dometa, koliko se jih pa fura dnevno več kot 100km daleč v službo? Pa tudi tisti ko se, lahko v delovnem času 8 ur lepo počasi s kakšnimi 2kW dofilajo in maš po šihtu spet do konca nafilano zadevo
Potreben je miselni preskok, ker eni še vedno bluzijo kakšna gužva in vrste bojo na "pumpah" (ker itak se samo tam dobi elektrika ane), pa kako se ne moreš 800km daleč v enem kosu pelat (ker večina ljudi to zelo pogosto počne ane?), pa kakšna BO obremenitev omrežja (ko da se bomo iz danes na jutri vsi začeli voziti na štrom?). Rast el. vozil bo itak sprva zelo počasna - in postopoma v 5-10 letih bojo pa že predvideli in porihtali povečane kapacitete...
.

Kateri ima 200 km dometa, relalnega, če ne štejemo Teslo, ki se vrti v šestmestnih številkah? Sej veš, pozimi je gretje, poleti je klima, ki drastično zmanjša uporabnost baterij. Pa kakšen šiht človek božji, če narod več ali manj parkira pred bloki, kjer sploh ne živi, še posebej dnevni migranti. Kako zgleda ta miselni preskok, prosim napiši, kako zgleda miselni preskok pri polnjenju 100.000 avtomobilov. S tem, da mraz vpliva na zmogljivost baterije, enako velja za visoke temperature. Podatki, ki jih dajejo tovarne, so podatki v idealnih okoliščinah.

Ne potrebuješ se 800 kilometrov v eno smer peljati, da vidiš kako neuporabne so trenutno baterije. Jaz imam po opravljenem delu še nekaj življenja in grem na pijačo, trening, izlet, druženje, kopanje itd. In tukaj večina hibridov odleti kot knof od srajce.
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
10.001
1.440
113
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
Tist ki planira v bodoče imeti električni avto, si mora tudi urediti polnjenje kjer ima parkiranega,
tako da imaš doma vedno lahko 100% napolnjen avto in zjutraj ogret avto.
Ja je potrebno kakšen kabel povleči,
če želiš hitrejše polnjenje ali več EV, potem še povišat priključno moč
(če imaš enofazni števec, še prehod na 3-fazni števec)

Povprečen prebivalec Dežele ima avto parkiran nekaj 100 metrov stran. Boš ti prišel vlečt kable?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Spraviti 500MW relativno "enakomerno" po celotni LJ je bistveno enostavnejše kot spraviti 200MW do precej specifičnih točk (parkirišča, parkirne hiše ...).

Kakor so že povedali ostali in stalno govorim; v veliki večini se bo polnilo ponoči doma - torej enakomerna porazdelitev po domovih, kot je zdaj.
Parkirišča in parkirne hiše in nakupovalna središča bodo samo priložnostna polnjenja.

Ne morem se strinjati, da je stvar tako enostavna. Govorimo o migrantih, ki zjutraj pridejo z (relativno) izpraznjeno baterijo v službo in jo morajo tekom delovnega dneva napolniti. Ravno tako niti približno nima vsakdo izmed teh migrantov možnost polnjenja doma (v "hiši"), ampak recimo v parkirni hiši, torej ponovno pridemo do koncentriranih točk.

Vsekakor bo nekaj časa trajalo - sigurno vsaj desetletje. Se nikamor ne mudi. Ampak, kot sem rekel - trenutno električni avto ni za vsakogar. Določeni pogoji morajo biti izpolnjeni. Nekako tako, ko še ni bilo zadosti polnilnih mest za LPG.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik Davidoff pravi:
Citat:
Uporabnik bpfc pravi:
Citat:
Uporabnik Davidoff pravi:
Citat:
Uporabnik bpfc pravi:
Od teh 100.000 jih bo samo peščica vozila v Ljubljano in tam polnila baterije. Večina bo napolnila baterije preko noči, doma, po celi Sloveniji.
A po končani službi bodo šli peš?
Neverjetno, kako nekateri iščete probleme tam , kjer jih ni. Prepričan sem, da bo vsakdo ob nakupu avtomobila malo preračunal in se pozanimal, če lahko morda polni baterije v službi, ali da kupi avto, ki mu omogoča nočno polnenje doma za pot v službo in domov, ali si kupi hibrida, pa tistih nekaj kilometrov za kar je baterija prekratka nadomesti z bencinom.....

Zakaj bi preračunaval, če so pa baterije prihodnost?

Ker se trenutno še ne splača vsakomur. Čas bo naredil svoje.
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
10.001
1.440
113
To seveda ni res, mora pa biti dostopna večini prebivalstva, če želiš imeti napredek in investicije, v nasprotnem primeru so ideje o uporabnosti samo v glavah nekaj baterijskih zagretežev. Močno dvomim, da je prihodnost v baterijah. Enostavno je to prehod do nečesa boljšega.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Ampak najprej se morajo postaviti pogoji za masovno sprejemljivost. Poglej, koliko časa traja vpeljava LPG-ja. Koliko časa je trajalo, da se je bencinski motor prijel pred stoletjem?
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik Davidoff pravi:
Citat:
Uporabnik mimika pravi:
Kako peš? Če maš 200km dometa, koliko se jih pa fura dnevno več kot 100km daleč v službo? Pa tudi tisti ko se, lahko v delovnem času 8 ur lepo počasi s kakšnimi 2kW dofilajo in maš po šihtu spet do konca nafilano zadevo
Potreben je miselni preskok, ker eni še vedno bluzijo kakšna gužva in vrste bojo na "pumpah" (ker itak se samo tam dobi elektrika ane), pa kako se ne moreš 800km daleč v enem kosu pelat (ker večina ljudi to zelo pogosto počne ane?), pa kakšna BO obremenitev omrežja (ko da se bomo iz danes na jutri vsi začeli voziti na štrom?). Rast el. vozil bo itak sprva zelo počasna - in postopoma v 5-10 letih bojo pa že predvideli in porihtali povečane kapacitete...
.

Kateri ima 200 km dometa, relalnega, če ne štejemo Teslo, ki se vrti v šestmestnih številkah? Sej veš, pozimi je gretje, poleti je klima, ki drastično zmanjša uporabnost baterij. Pa kakšen šiht človek božji, če narod več ali manj parkira pred bloki, kjer sploh ne živi, še posebej dnevni migranti. Kako zgleda ta miselni preskok, prosim napiši, kako zgleda miselni preskok pri polnjenju 100.000 avtomobilov. S tem, da mraz vpliva na zmogljivost baterije, enako velja za visoke temperature. Podatki, ki jih dajejo tovarne, so podatki v idealnih okoliščinah.

Ne potrebuješ se 800 kilometrov v eno smer peljati, da vidiš kako neuporabne so trenutno baterije. Jaz imam po opravljenem delu še nekaj življenja in grem na pijačo, trening, izlet, druženje, kopanje itd. In tukaj večina hibridov odleti kot knof od srajce.

Električni že serijsko nudi:
1. tiho delovanje
2. brez izpušnih plinov
3. brez menjalnika
4. predgrevanje zjutraj
5. varčnost 3EUR/100km

Vse to nudi lahko tudi klasični, vendar ne za nizko ceno,
meni je električni všeč zaradi teh 5 lastnosti

Električni ne nudi hitrega potovanja za 500km
na poti moraš polnit
na AC vozit manj kot 130 če je možno
za 500km potrebuješ več časa
in porabiš 15EUR/500km za elektriko
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Zakaj za vožnjo na elektriko pišeš 3EUR/100km? Pozimi imam z Ampero porabo cca. 2EUR/100km, poleti je okoli 1.5EUR/100km.

Z Zoe, ki je manjši in lažji avto, gretje ima na toplotno črpalko, boš videl, da bo strošek še nižji. Recimo, z Vectrix-om jo imam 0.5EUR/100km.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Zakaj za vožnjo na elektriko pišeš 3EUR/100km? Pozimi imam z Ampero porabo cca. 2EUR/100km, poleti je okoli 1.5EUR/100km.

Z Zoe, ki je manjši in lažji avto, gretje ima na toplotno črpalko, boš videl, da bo strošek še nižji. Recimo, z Vectrix-om jo imam 0.5EUR/100km.

To pišem tako na splošno 20kWh/100km (ne nujno ZOE)
niti da ne preveč varčuješ pri porabi
imam enotarifni števec cena nekaj pod 0.14
pa na polnilnih postajah cena ne bo verjetno tako ugodna
v mnogih EU drzavah je cena elektrike višja 0.20
tako da bo v prihodnje bolj realna številka
do 3EUR/100km

Torej uporabljam ceno za izračune ene 5 let vnaprej
elektrika 3EUR/100km
varčen bencin/dizel/plin 6EUR/100km
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Aha, ja pri enotarifnem je pa res. Jaz dobim moje številke, ker 99% polnim v nočni tarifi, ki jo imam pol ceneje od dnevne.
 

Flash

Pripravnik
5. dec 2009
575
2
18
Ce se lahko malo "vmesam"
smile-1.gif

To je tudi mene zanimalo zakaj jemljes tako visoko ceno elektrike za 100 km? OK, zdaj si povedal, da to jemljes ceno cez 5 let, ampak, zakaj pa potem jemljes danasnjo ceno bencina/dizla? Mocno dvomim, da bo cena bencina cez 5 let "samo" 1,5 EUR. Prej 2, ali pa se vec. Tako da bi za bencin/dizel na 100km moral tudi napisat vsaj 9-10 EUR. Ce gledam moj avto, si lahko samo zelim, da bi danes dal "samo" 9 EUR za 100km
wink-1.gif


@Davidoff
Se pravi po tvoje te skrbi, da bo drugo leto DNEVNIH migrantov v LJ, kateri bodo imeli elektricni avto in bodo vsi hoteli polnit naenkrat 100.000?? To je se prvo aprilska sala, ne?
100.000 elektricnih avtov v CELOTNI Sloveniji nebo se vsaj 15 let, ce ne 20... Do takrat pa verjamem, da bodo baterije ze toliko izboljsane, da bodo taksni avti, kateri imajo danes domet 100 ali 150 km, imeli takrat vsaj 3 do 4x daljsega...
Danes, pa tako kot ti je ze Andy rekel, elektricni avto ni za vsakega. Kaj bo cez 10 let, bomo vidli...
wink-1.gif