Razglabljanja

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Bo bo. Lej kje so danes mobilni telefoni, kako je bilo pa leta '98, ko je bila na voljo Reglja.
 
Nazadnje urejeno:

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
10.001
1.440
113
Me prav zanima kaj bo. Trenutno je EV v Sloveniji za eno pest. Zamisli si, da zadeva rata množična kako bo zgledala gneča pred polnjenjem, ker se bo naslednji dan podražila elektrika. Ko se bo vozilo napolnilo v roku 5ih minut, potem lahko rečemo, da je zadeva dobra in uporabna, vse, kar je več kot 10 minut pa ni teorije, da zdrži v praksi. Si predstavljaš Petrol z električnimi polnilnicami ter 30 vozil v vrsti. Kolaps sistema, še posebej infrastuktura, ki jo ima Petrol danes.
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.879
107
63
štajerska
v mestih se bi to sicer dokaj elegantno lahko rešilo z raznimi polnilnimi avtomati. bolj problematično se mi zdi ob avtocestah.
dalo pa bi se v AV vgraditi indukcijske zanke, in bi avtomobili vozili po principu magleva
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik Davidoff pravi:
Me prav zanima kaj bo. Trenutno je EV v Sloveniji za eno pest. Zamisli si, da zadeva rata množična kako bo zgledala gneča pred polnjenjem, ker se bo naslednji dan podražila elektrika. Ko se bo vozilo napolnilo v roku 5ih minut, potem lahko rečemo, da je zadeva dobra in uporabna, vse, kar je več kot 10 minut pa ni teorije, da zdrži v praksi. Si predstavljaš Petrol z električnimi polnilnicami ter 30 vozil v vrsti. Kolaps sistema, še posebej infrastuktura, ki jo ima Petrol danes.

Potovanje s EV na daljše razdalje v bližnji prihodnosti:

voziš 200km -> polniš 30-60min -> voziš 200 km -> polniš 30-60min -> voziš 200km

Za večino ljudi to zadostuje za 600km čas potovanja 2 uri več.

elektrika 3EUR/100km
bencin/dizel/plin 6EUR/100km
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
Kak kabel bo to mogu pridet do "petrola", da bo lahko 10 avtov hkrati imelo 30min hitro polnjenje?
Glede na to, da ste eni iz stroke bote po mojem znal izračunat, kolk kW nanekrat bo to potegenlo in s katerim porabnikom danes se to lahko primerja?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Se lahko primerja z električno lokomotivo?

Citat:
njeni štirje vlečni motorji pa skupaj zmorejo neverjetnih 6,4 megavate največje moči.
http://www.siol.net/avtomoto/zanimivosti/reportaze/2011/11/tovorni_vlak.aspx

Torej ena taka lokomotiva ob 100% moči pokuri kot 100 hitrih polnjen po 64 kW (30 min za 200 km dosega)

Infrastruktura definitivno ne bo poceni, visokonapetostni dalnovod, transformator, polnilnica ... Ampak povprečen uporabnik bo to potreboval le parkrat na leto, če bi rabil večkrat si bo še zmeraj raje kupil klasičen ICE ali plug-in hibrida.
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik Fusion pravi:
Kak kabel bo to mogu pridet do "petrola", da bo lahko 10 avtov hkrati imelo 30min hitro polnjenje?
Glede na to, da ste eni iz stroke bote po mojem znal izračunat, kolk kW nanekrat bo to potegenlo in s katerim porabnikom danes se to lahko primerja?
P=U*I. Če imaš konstanto moč, lahko povečaš tok (in s tem presek kabla) ali pa povečaš napetost. Si kdaj pogledal kakšni kabli gredo iz JEK ali TEŠ?
Le zakaj si nekateri predstavljajo polnilnice na elektriko kot Petrolove črpalke? Zamislite si jih raje kot garažne hiše pri neki veleblagovnici ali parkirišče pred kakšno restavracijo. Medtem, ko se ti bo avto polnil, boš opravil nakup ali kaj pomalical ali...
Danes bo ob vsakem parkirišču še postavljen stebriček (kot nekoč parkirna ura), že "jutri" pa bo polnjenje pokalo brezdotično. Strošek polnjenja pa se bo poravnal preko mobitela ali polnilnega avtomata.
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
10.001
1.440
113
Ne rečem, ta elektrika zna biti zanimiva, vendar to, kar je trenutno na voljo, ni prihodnost. Ko in če povečajo zmogljivost baterij, le te pa se bodo napolnile v zelo kratkem času, brez dolgoročnih posledic na kapaciteto, potem lahko govorimo o alternativi, trenutno pa je to samo modna muha.

Tisti, ki je pisal, da bom na vsakih 200 kilometrov polnil, lahko samo rečem, obdrži ga. Neuporabno, neumno in nepraktično.
 

jtfc

Guru
Izključen uporabnik
24. jul 2007
19.994
2.718
113
Povprečno se verjetno "vozači" vozijo 60-70km v ljubljano v eno smer. Torej 140km na dan + 60 rezerve.

Uporabno!
grin1.gif
za enega slehernika. Za 2x na leto po 1 teden, bi se pa verjetno dalo tudi najeti kakšnega enoprostorca.

Trgovski potniki itd itd so pa druga pasma.
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
10.001
1.440
113
Dnevna migracija v Ljubljano je 100.000 ljudi, 90% se jih odpravi z osebnim vozilom. Si predstavljaš polnjenje
smile-1.gif


Slovencu je dovolj samo enkrat, da mu zmanjka baterije na poti in je ta avto več ali manj odpisan za vedno.

Pa niso samo trgovski potniki, dostavniki, kamioni, manjši kamioni itd. Ta elektrika je en velik smeh.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Brez problema. Samo Elektro Ljubljana ima ponoči 200MW viška glede na dnevno porabo, to je za več kot 50.000 hkratnih polnjenj in to samo pri Elektro Ljubljana.
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
10.001
1.440
113
ljubljana naj bi imela dnevno migracijo 100.000, kje so se ostali prebivlaci Ljubljane.brezzicno polnjenje je pa tudi v povojih in za sabo potegne masovne investicije za katere dvomim, da jih bomo naredili v bliznji prihodnosti. Da ne omenjam, da je vec elektro ponudnikov na trziscu in vsak bo hotel svoj kos pogace, ce bobo zeleli preziveti.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Brez problema. Samo Elektro Ljubljana ima ponoči 200MW viška glede na dnevno porabo, to je za več kot 50.000 hkratnih polnjenj in to samo pri Elektro Ljubljana.

Problem je, da je to ponoči, torej takrat, ko tam migrantov ni. Drug problem je pa spraviti teh 200MW do avtomobilov, kar je tudi vse prej kot enostavno.
 

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Od teh 100.000 jih bo samo peščica vozila v Ljubljano in tam polnila baterije. Večina bo napolnila baterije preko noči, doma, po celi Sloveniji.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Brez problema. Samo Elektro Ljubljana ima ponoči 200MW viška glede na dnevno porabo, to je za več kot 50.000 hkratnih polnjenj in to samo pri Elektro Ljubljana.

Problem je, da je to ponoči, torej takrat, ko tam migrantov ni. Drug problem je pa spraviti teh 200MW do avtomobilov, kar je tudi vse prej kot enostavno.

Ja hudiča, kako pa samo Elektro Ljubljana podnevi pripelje 500MW do svojih uporabnikov, če ponoči ne bi zmogli 200MW
sprasujem se.gif
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
10.001
1.440
113
Citat:
Uporabnik bpfc pravi:
Od teh 100.000 jih bo samo peščica vozila v Ljubljano in tam polnila baterije. Večina bo napolnila baterije preko noči, doma, po celi Sloveniji.

A po končani službi bodo šli peš?
 

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Citat:
Uporabnik Davidoff pravi:
Citat:
Uporabnik bpfc pravi:
Od teh 100.000 jih bo samo peščica vozila v Ljubljano in tam polnila baterije. Večina bo napolnila baterije preko noči, doma, po celi Sloveniji.
A po končani službi bodo šli peš?
Neverjetno, kako nekateri iščete probleme tam , kjer jih ni. Prepričan sem, da bo vsakdo ob nakupu avtomobila malo preračunal in se pozanimal, če lahko morda polni baterije v službi, ali da kupi avto, ki mu omogoča nočno polnenje doma za pot v službo in domov, ali si kupi hibrida, pa tistih nekaj kilometrov za kar je baterija prekratka nadomesti z bencinom.....