Radar hitrost meri s pomočjo fizikalnega pojava
Ključna prednost radarskega merilnika je, da antena, potem ko zazna prekoračitev hitrosti, sproži še fotoaparat Ključna prednost radarskega merilnika je, da antena, potem ko zazna prekoračitev hitrosti, sproži še fotoaparat
Radarski sistemi hitrost merijo s pomočjo fizikalnega pojava, znanega kot Dopplerjev učinek. Radarska antena, ki mora cesto obvezno opazovati pod kotom 20 stopinj, oddaja valove. Ko se ti odbijejo od vozila, spremenijo frekvenco.
Merilnik tako z Dopplerjevim učinkom zazna razliko med poslano in prejeto frekvenco, s katere določi hitrost vozila.
Razmeroma ozek meritveni horizont, ki vozila nadzira v pasu od pet do 30 metrov od položaja radarja, voznikom omogoča več manevrskega prostora za reševanje z zaviranjem. Res pa je, da naprava deluje povsem samodejno – meri in evidentira.
Laser pa meri razdaljo do vozila in hitrost izračuna
Najnovejši laserski merilnik lahko hitrost izmeri že na razdalji 1,5 kilometra. Najnovejši laserski merilnik lahko hitrost izmeri že na razdalji 1,5 kilometra.
Laserska "pištola", ki jo v rokah držijo naši policisti, pa v pičle pol sekunde proti tarči, berite vozilu, pošlje več snopov laserskih žarkov, s katerimi meri razdaljo do vozila. Vgrajeni procesor na podlagi znanega časa nato izračuna hitrost vozila. Ker je ta procesor zmožen rezultate posameznih meritev hitro pretvoriti v digitalno obliko, jih zato lahko obdela še s posebnim algoritmom za digitalno zmanjšanje šuma.
Ta funkcija policistom omogoča uporabo merilnika tudi v slabših vremenskih razmerah, v nalivu, snegu ... Z zmogljivo optiko, petkratno povečavo, tak najnovejši kompaktni laserski merilnik omogoča boljše fokusiranje in meritve z razdalje do 1,5 kilometra.
Vozniki zaradi velike razdalje patruljo opazijo kasneje, kar pomeni, da laserski snop mnogokrat prehiti zavorni odziv voznika. Ta ima bistveno manj časa za zmanjševanje hitrosti.
VIR;
http://www.google.si/url?sa=t&...bvm=bv.82001339,d.ZGU&cad=rja