Citat:
Uporabnik keber pravi:
Problem je v nesmiselnosti omejitve 100 km/h na popolnoma ravni avtocesti z odstavnimi pasovi samo zato, ker je 300 m te ravnine pokrite z betonsko streho.
Rad bi te malo izobrazil, zakaj je omejitev v tunelih takšna kot je - takšna je zato, ker je vožnja z nižjo hitrostjo bolj varna.
Težava tunelov ni v tem, da bi šlo za AC (brez odstravnih pasov, kar je popolna neumnost) s streho (proti toči
). Težava je v tem, da je tunel kilometrski dimnik, kjer vsak drek gori kot nor. V kilometrskem dimniku pač nastaja podtlak, ki vleče zrak od ene luknje k drugi (slikovito so to njegovo moč včasih predstavili s primero, da je tlak tolikšen, da ti v dimniku Trboveljske elektrarne v luft potegne žakelj cementa).
Laično gašenje z gasilnim aparatom ali eno cevjo iz hidranta na steni je v tunelu po pravilu VEDNO obsojeno na neuspeh, ker (v prvem primeru) ni šans da boš kaj pogasil, v drugem primeru se boš pa (brez IDA) stegnil zaradi dima. (Pred 20imi leti v tunelu pod Mont Blancom volvov tovornjak margarine gorel več dni, ker se ga enostavno ni dalo pogasiti). Poleg tega je v tunelu velik problem odvod dima, zaradi katarega se lahko vidljivost približa ničli. Če pustimo ob strani, da je ta pač strupen, ker ob gorenju vozil nastajajo toksični plini.
(Dober primer je recimo požar ene ušive vzpenjače v Kaprunu, kjer je poleg toliko in toliko ljudi v tunelu umrlo zaradi zastrupitve z dimom tudi nekaj ljudi na zgornji postaji vzpenjače.)
Reševanje ljudi iz tunela je izjemno problematično, in ujetim v tunelu se hudičevo slabo piše, če se ne rešijo sami do prve reševalne niše.
Skratka, nesreče s požarom v tunelu so z gotovostjo najbolj kompleksen problem, ki se lahko zgodi na AC in v primerjavi z njim je verižno trčenje na viaduktu pičkin dim.
Reč je tako problematična, da pred 40imi leti, ko so gradili prvo AC pri nas, predorov sploh niso hoteli delati.
Če bi te zanimalo, imaš na portalu gasilci.org nekaj let stare teme o gašenju tovornjaka na Slo polovici Karavanškega predora, pa si preberi, kaj vse je šlo tam notri narobe (sistem odvoda dima ni bil dimenzioniran pravilno, zato je bila vidljivost nična, sistem repetitorjev ni deloval pravilno, zato niso delovale zveze (radijska komunikacija v tunelu je generalno en sam fuk, in nenazadnje gasilska enota na Jesenicah je zaradi šparanja kadrovsko podhranjena in v tunel je šlo 6 gasilcev - na avstrijski strani pa jih je v pripravljenosti čakalo 150).