Radar Peračica?

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik izbrisan pravi:
No sedaj se pa odpelji po normalni 2-pasovni AC od Palmanove do Trbiža in preštej vmes vse omejitve!
priden.gif
Od razcepa do meje ravno ena: pri končni cestninski postaji pri Trbižu. Pa imajo do avstrijske meje kar 17 tunelov brez odstavnih pasov in ohoho viaduktov ter mostov. Nikoli se mi ni zdelo nevarno, da ni dodatnih omejitev.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.151
3.868
113
No shit? Sorry, vzamem vse nazaj. Sem mislil da se pogovarjate o bob stezi.
 

Megapixel

Pripravnik
28. sep 2007
976
2
18
Ljubljana
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Problem je v nesmiselnosti omejitve 100 km/h na popolnoma ravni avtocesti z odstavnimi pasovi samo zato, ker je 300 m te ravnine pokrite z betonsko streho.

Nesreče se tam ne dogajajo nič pogosteje kot drugje na odprti trasi, čeprav se omejitve verjetno od vseh slovenskih predorov daleč najmanj spoštuje (tudi jaz je ne). Sem prepričan, da če tam namestijo radar, bo nesreč več.

http://www.oecd.org/norway/36100776.pdf

Tunel ni le pokrita cesta, kar ti postane jasno takoj, ko se znajdeš v tunelu kot udeleženec ali priča prometne nesreče. Poglej link do enega izmed primerov mnogih študij, na osnovi kakršnih se opredeli prometni režim v tunelih po vsem svetu. Študije ne govorijo o superlativnih sposobnostih vožnje posameznikov, temveč o risk managementu in načrtovanju primerne stopnje varnosti vožnje vseh udeležencev v prometu v skladu z direktivami posameznih držav oziroma EU. Eden izmed varnostnih faktorjev je tudi znižanje hitrosti vožnje, ne le zato, ker tako morda težje pride do nesreče, ampak zato, ker so posledice pri nižjih hitrostih zagotovo manjše. Študije pišejo strokovnjaki, ki niso nedeljski vozniki ampak visoko izobraženi in usposobljeni profesionalci na področju prometa in logistike, ki se učijo tudi med sajami in pepelom ostankov pogorišč, posledic nesreč v tunelih.

Vozite po pameti, ne po zmogljivostih. V razmislek - predvsem voznikom, ki se ne zavedajo, kako krhke so te naše pločevinaste konzerve.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.664
1.482
113
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Problem je v nesmiselnosti omejitve 100 km/h na popolnoma ravni avtocesti z odstavnimi pasovi samo zato, ker je 300 m te ravnine pokrite z betonsko streho.

Rad bi te malo izobrazil, zakaj je omejitev v tunelih takšna kot je - takšna je zato, ker je vožnja z nižjo hitrostjo bolj varna.

Težava tunelov ni v tem, da bi šlo za AC (brez odstravnih pasov, kar je popolna neumnost) s streho (proti toči
confused-1.gif
). Težava je v tem, da je tunel kilometrski dimnik, kjer vsak drek gori kot nor. V kilometrskem dimniku pač nastaja podtlak, ki vleče zrak od ene luknje k drugi (slikovito so to njegovo moč včasih predstavili s primero, da je tlak tolikšen, da ti v dimniku Trboveljske elektrarne v luft potegne žakelj cementa).

Laično gašenje z gasilnim aparatom ali eno cevjo iz hidranta na steni je v tunelu po pravilu VEDNO obsojeno na neuspeh, ker (v prvem primeru) ni šans da boš kaj pogasil, v drugem primeru se boš pa (brez IDA) stegnil zaradi dima. (Pred 20imi leti v tunelu pod Mont Blancom volvov tovornjak margarine gorel več dni, ker se ga enostavno ni dalo pogasiti). Poleg tega je v tunelu velik problem odvod dima, zaradi katarega se lahko vidljivost približa ničli. Če pustimo ob strani, da je ta pač strupen, ker ob gorenju vozil nastajajo toksični plini.

(Dober primer je recimo požar ene ušive vzpenjače v Kaprunu, kjer je poleg toliko in toliko ljudi v tunelu umrlo zaradi zastrupitve z dimom tudi nekaj ljudi na zgornji postaji vzpenjače.)

Reševanje ljudi iz tunela je izjemno problematično, in ujetim v tunelu se hudičevo slabo piše, če se ne rešijo sami do prve reševalne niše.

Skratka, nesreče s požarom v tunelu so z gotovostjo najbolj kompleksen problem, ki se lahko zgodi na AC in v primerjavi z njim je verižno trčenje na viaduktu pičkin dim.
cool-1.gif
Reč je tako problematična, da pred 40imi leti, ko so gradili prvo AC pri nas, predorov sploh niso hoteli delati.

Če bi te zanimalo, imaš na portalu gasilci.org nekaj let stare teme o gašenju tovornjaka na Slo polovici Karavanškega predora, pa si preberi, kaj vse je šlo tam notri narobe (sistem odvoda dima ni bil dimenzioniran pravilno, zato je bila vidljivost nična, sistem repetitorjev ni deloval pravilno, zato niso delovale zveze (radijska komunikacija v tunelu je generalno en sam fuk, in nenazadnje gasilska enota na Jesenicah je zaradi šparanja kadrovsko podhranjena in v tunel je šlo 6 gasilcev - na avstrijski strani pa jih je v pripravljenosti čakalo 150).
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik tony pravi:
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Problem je v nesmiselnosti omejitve 100 km/h na popolnoma ravni avtocesti z odstavnimi pasovi samo zato, ker je 300 m te ravnine pokrite z betonsko streho.
Rad bi te malo izobrazil, zakaj je omejitev v tunelih takšna kot je - takšna je zato, ker je vožnja z nižjo hitrostjo bolj varna.
A je res?
Kje pa je to nedvoumno dokazano?
Ker vse tisto glede gorenja v predoru dobro vem (saj se delno tudi ukvarjam s tem), ampak to nima veze. Veze ima nesreče preprečiti, to pa naredimo s tem, da so predori na avtocestah dvocevni in da imajo odstavni pas za primer okvare vozila. Ko je to rešeno, sploh pri krajših predorih, je omejitev v predorih nekakšen nebodigatreba, ki umetno znižuje potovalno hitrost in pri kočljivi prometni situaciji hitreje pripelje do nesreče.

Gotovo obstaja kje kaka statistika, ki pove število nesreč in njihova resnost glede na omejitev v predoru. Tukaj bi morala Italija potetakem močno prednjačiti, sploh ker ima daleč največ avtocestnih predorov na svetu. Pa vendarle slišimo največ o katastrofalnih nesrečah predvsem iz Švice, Francije in Avstrije.
 

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
Citat:
Problem je v nesmiselnosti omejitve 100 km/h na popolnoma ravni avtocesti z odstavnimi pasovi samo zato, ker je 300 m te ravnine pokrite z betonsko streho.
Ta tvoj odgovor je tako butast, da se moram oglasit
Tony ti je zelo lepo razložil zakaj je temu tako. Za boljše razumevanje bi blo dobro, da si še enkrat prebereš njegov post.
Tolk si bojda že star, da bi lahko vedu določena dejstva.
Stvar je tudi v tem, da je klasičen slovenski voznik tak, da se na omejitve požvižga. Zdaj je v tem konkretnem tunelu omejitev 100 in nemalo voznikov, med njimi tudi ti, dejansko vozite tam 120, 130, 140.... Če bi bla v tem tunelu omejitev pa 130 bi jo vi žgali pa 160, 170,180.....oziroma kolkar avto da.
A ti si kao neki cestni strokovnjnak drugač?
 
Nazadnje urejeno:

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
Še to
Do naglih bremzanj in ustavljanj na AC ne prihaja zaradi omejitev. Do tega pride zaradi padalcev, ki ne upoštevajo omejitev in neprestano prehitevajo. Pol se ti divjaki pa brez vsakršne varnostne razdalje urivajo med ostale voznike. Posledično je treba zaradi tega bremzat, da se nekako vzpostavi vsaj približna varnostna razdalja.
Za boljše razumevanje si za primer vzemi sodobne žičnice, ki se na štartnem mestu, kjer se ljudje vsedajo, ti "stoli" ali gondole, lepo že vnaprej upočasnijo, da ljudje laže sedajo nanje. Vse se lepo počasi premika. Med zaporednimi posamičnimi stoli ne prihaja do nobenih zastojev, samo upočasnijo se. Če bi se pa naenkrat med te potujoče stole urinil pa dodaten stol, bi blo treba pa naglo bremzat oziroma ustavit.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Na, še tebe se je manjkalo ... strokovnjak za vino mi bo predaval o varnosti v predorih.
rolleyes-1.gif

Citat:
Uporabnik stardec pravi:
A ti si kao neki cestni strokovnjnak drugač?
Cestni ravno ne toliko kot kakšen drugi, ampak dobro, lahko imam različna mnenja. Predvsem pa v nasprotju s tabo sem se peljal že precej dlje od Mirne Peči. In imam kar dober vpogled v varnostne sisteme predorov, katerih cene so po mojem mnenju orenk pretirane, da ne omenjam pravilnikov, ki jo zahtevajo (glede na monopolno-kartelno industrijo, ki to opremo proizvaja in jo posredno tudi zahteva prek pravilnikov). In imam tudi dober vpogled, kako dodatne omejitve hitrosti vplivajo oz. ne vplivajo na prometno varnost po evropskih avtocestah.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Megapixel pravi:
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Problem je v nesmiselnosti omejitve 100 km/h na popolnoma ravni avtocesti z odstavnimi pasovi samo zato, ker je 300 m te ravnine pokrite z betonsko streho.

Nesreče se tam ne dogajajo nič pogosteje kot drugje na odprti trasi, čeprav se omejitve verjetno od vseh slovenskih predorov daleč najmanj spoštuje (tudi jaz je ne). Sem prepričan, da če tam namestijo radar, bo nesreč več.

http://www.oecd.org/norway/36100776.pdf

Tunel ni le pokrita cesta, kar ti postane jasno takoj, ko se znajdeš v tunelu kot udeleženec ali priča prometne nesreče. Poglej link do enega izmed primerov mnogih študij, na osnovi kakršnih se opredeli prometni režim v tunelih po vsem svetu. Študije ne govorijo o superlativnih sposobnostih vožnje posameznikov, temveč o risk managementu in načrtovanju primerne stopnje varnosti vožnje vseh udeležencev v prometu v skladu z direktivami posameznih držav oziroma EU. Eden izmed varnostnih faktorjev je tudi znižanje hitrosti vožnje, ne le zato, ker tako morda težje pride do nesreče, ampak zato, ker so posledice pri nižjih hitrostih zagotovo manjše. Študije pišejo strokovnjaki, ki niso nedeljski vozniki ampak visoko izobraženi in usposobljeni profesionalci na področju prometa in logistike, ki se učijo tudi med sajami in pepelom ostankov pogorišč, posledic nesreč v tunelih.

Vozite po pameti, ne po zmogljivostih. V razmislek - predvsem voznikom, ki se ne zavedajo, kako krhke so te naše pločevinaste konzerve.

Tole pripopaš kot primer neke znanstvene študije? Je pa na nivju srednješolske seminarske (verjetno se zato avtorji raje niso niti podpisali). Samo na kup nabrana dejstva iz že obstoječih raziskav. Če na podlagi tega nastavljajo omejitve, je jasno, zakaj so dostikrat določene povsem bebavo.

Sicer pa: treba je (kar se tiče omejitev) razlikovat med dvosmernimi tuneli in enosmernimi tuneli, pa širino ceste, pa seveda niti ni vseeno, kako dolg je tunel. Za par 10 ali 100 metrov normalno širokega (z odstavnim pasom) tunela na AC so omejitve neumnost, za 10 km dolg tune pa ne, recimo. In pri tem je vseeno ali gre fizično za pravi tunel pokriti vkop ipd ...
 

izbrisan

Pripravnik
14. jun 2013
138
0
16
Jejhata, jejhata kako so esterajherji neumni, z omejitvami v tunelčkih in hrupnih conah !?!?

Sicer pa, da se boste pomirili, radar na Peračici je samo nateg. Nikjer ga ni!
 

Fadil

pimpL
20. jan 2010
8.960
7.293
113
Bil je včeraj zjutraj, saj sem ga videl sam in ni bil prvič. Danes pa ga zjutraj ni bilo!
 

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Na, še tebe se je manjkalo ... strokovnjak za vino mi bo predaval o varnosti v predorih.
rolleyes-1.gif


Cestni ravno ne toliko kot kakšen drugi, ampak dobro, lahko imam različna mnenja. Predvsem pa v nasprotju s tabo sem se peljal že precej dlje od Mirne Peči. In imam kar dober vpogled v varnostne sisteme predorov, katerih cene so po mojem mnenju orenk pretirane, da ne omenjam pravilnikov, ki jo zahtevajo (glede na monopolno-kartelno industrijo, ki to opremo proizvaja in jo posredno tudi zahteva prek pravilnikov). In imam tudi dober vpogled, kako dodatne omejitve hitrosti vplivajo oz. ne vplivajo na prometno varnost po evropskih avtocestah.
A da si se peljal že precej dlje od Mirne peči?
A daleč od Mirne peči ne poznate preprostega dejstva, da se nevarnost za nesrečo z višanjem hitrosti povečuje? Ali pri vas, ki niste z Mirne peči ne veste, da so pri višjih hitrostih posledice nesreče načeloma hujše? A pri vas, ki niste z Mirne peči ne veste, da so v tunelih posledice nesreč načeloma hujše kot na odprti cesti? A pri vas, ki niste iz Mirne peči ne veste, da je reševanje v tunelih načeloma težavnejše kot pa na odprti cesti itd, itd...Zato je treba narediti čim več, da bo nesreč v tunelih čim manj, med drugim je treba tudi hitrosti zmanjšat, ker počasneje je varneje..A pri vas, ki niste iz Mirne peči ne veste tega kar vsak predšolski otrok iz Mirne peči že ve?

Cene naših predorov so pa čist druga zgodba....
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik izbrisan pravi:
Jejhata, jejhata kako so esterajherji neumni, z omejitvami v tunelčkih in hrupnih conah !?!?
No, ravno zelo brihtni spet niso. Statistike prometnih nesreč v predorih nič ne kažejo, da je "alpska" omejitev na 100 km/h bolj zdrava kot pa italijanska 130 km/h. Sploh pri predorih kot je Peračica.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik stardec pravi:
med drugim je treba tudi hitrosti zmanjšat, ker počasneje je varneje
Na predlog pridelovalca vin iz okolice Mirne Peči predlagam, da se v tunelih uvede hitrost 0 km/h. Tako nesreč v tunelih potemtakem sploh ne bo.
 

stardec

AlterTroll 2015
19. nov 2007
11.382
2.028
113
Citat:
No, ravno zelo brihtni spet niso. Statistike prometnih nesreč v predorih nič ne kažejo, da je "alpska" omejitev na 100 km/h bolj zdrava kot pa italijanska 130 km/h. Sploh pri predorih kot je Peračica.
Primerjava med državami, ni ravno na mestu, ker je obnašanje in kultura voznikov med državami zelo različna.
Dobra primerjava bi npr bila, če že izpostavljaš Italijo, da bi samo v Italiji v istih predorih nekaj časa imeli omejitev 130, nekaj časa pa 100. Pol bi se pa vidlo, če je kakšna razlika.
Ti enačiš nekaj, kar se ne da enačit. To je isto kot bi ti reku da prebivalci Žabjaka pri Mirni peči enako kradejo kot npr Ljubljančani. A oba veva, da Ljubljančani kradejo bolj. Khhhhhh.....