Mislim da ti malo mešaš ...
Sklopka = ločuje DVE osi kjer je ena gnana in druga se vklaplja s to sklopko. Večkrat je sklopka del pretvornika pogona (transfer case) in se zmotno ali pa tudi ne imenuje diferencial. Poleg aktivno upravljanih sklopk poznamo tudi pasivne.
Diferencial je pa načeloma mehanska enota ki ima TRI osi, eno vhodno in dve izhodni in skrbi za prenos navora iz ene na dve osi pri zagotavljanju različnih hitrosti vrtenja na obeh izhodnih oseh.
Tako sklopka kot LSD diferencial lahko delujeta na več načinov, najbrž obstajajo vse možne kombinacije ampak jst sem opisal najbolj pogost princip delovanja.
Visko diferencial je mehanski diferencial, ki ima na (eni ali vsaki) izhodni osi še dodaten zaklep, tehnično je ta del sklopka čeprav ker je del ohišja diferenciala jo nihče tako ne opisuje. Kar sam poznam visko diferencialov delujejo po principu integrirane "črpalke" in diferenčnega tlaka. Torej imaš dve sklopki, ki si po domače z vrtenjem izhodnih osi šponata ena drugi tlak in dokler se obe vrtita enako je pritisk enak in diferencial je povsem "odprt", ko pa ena začne prehitevat nabija v drugo višji tlak in lamele se "stisnejo" kar pomeni da se sklopka zapira in navor se prenaša bolj na tisto os.
To kar ti opisuješ poznam samo iz pasivnih sklopk, recimo landrover freelander 1. generacije je uporabljal tak koncept v VCU (viscous coupling unit). Tu sploh ni nobene elektronike za krmiljenje, sklopka je čisto mehanska in deluje kot si ti opisal. Gosta tekočina v zaprtem ohišju in ločene lamele za pogonsko in sekundarno os. Dokler se vrti vse enako ne prenaša skoraj nič navora, ko pa se ena os zavrti hitreje se pojavi trenje med lamelami in segrevanje tekočine ki postaja "trda" tako da se navor vedno bolj prenaša med obema osema. Podobno sklopko se uporablja v določenih subarujih za razdelitev pogona med osema (pozor, ker sedaj se bo en kup subaru loverjev oglasilo da ima subaru visko diferencial, kar je pri določenih modelih res, pri določenih pa manj res [nekje je visko diferencial sredinski, nekje zadnji, možno da tudi kje obojni ampak najbolj pogosto pa je v igri čisto normalna pasivna visko sklopka]).
Haldex je (več) lamelna mokra sklopka kjer medij za vklop in izklop predstavlja tekočina. Nič posebno zapletenega. Prvoten haldex je imel črpalko podobno kot visko diferenciali vgrajeno v gnano os in se je prenos krmililo z ventilom, kar je imelo določene pomankljivosti. Recimo glavna je ta da če vozilo stoji črpalka ne deluje, kar pomeni da ima pri speljevanju vklop sekundarnega pogona vedno nek zamik. Danes ima haldex ločeno zunanjo črpalko, pa jasno en kup senzorike in možnosti upravljanja tako da je res daleč od preprostega pogona.
Sedaj o pogonih bi se dalo še kakšno rečt in se kregat, ker vmes so tudi eksotike recimo 1. generacija hyundai santa-feja ki ima pri Puchu razvit mehanski planetarni diferencial z vgrajeno pasivno viskozno sklopko. A je to visko diferencial ali ne, ali je samo sklopka je že tehnično težko definirat!