Prosim razjasnite mi

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.333
9.572
113
EU
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
Citat:
Uporabnik membrain pravi:
Citat:
Uporabnik Floki pravi:
Da že jaz enega prilepim, to križišče poznate vsi pri hotelu Lev. V zadnjem letu ni bilo enega dneva da ne bi kolesar zapeljal v križišče (do sredinskega pasu) ob rdeči na semaforju (enako velja za pešce). Kot da tukaj ni pasu za avto. Nekateri so celo tako pogumni da ga 20-30 na uro žge čez pas s kolesom, to da bi kdo pogledal ali prihaja avto pa od zadnjih n-tisoč kolesarjev še nisem doživel (tudi sam sem kolesar in se ob takih samo za glavo držim).

Trenutni primer, na semaforju za pešce je rdeča, kolesar pa želi na sredinski pas avto mora seveda čakat. Zjutraj se tukaj zaradi takih nabere kar precej vrste.

In kaj je narobe, če tukaj avto počaka kolesarja (ali pešca) ? Saj imata prednost pred avtom.
Ta kolesar tukaj ima lepo rdečo in bi moral ustavit.

Kolesar je s sprednjim kolesom na cestišču in ne na kolesarski stezi. Ker je še pred semaforjem zanj takrat velja semafor
evil.gif
 

Megapixel

Pripravnik
28. sep 2007
976
2
18
Ljubljana
Kolesar na kolesarski stezi (in na cesti...) je ob rdeči luči na semaforju za voznike dolžan ustaviti, v kolikor bi bila kolesarska steza speljana mimo semaforja po desni strani, pa ne. V nekaterih podobnih primerih je na stezi zarisana tudi stop črta za kolesarje, tu je pač ni. V praksi kolesarji le izjemoma spoštujejo rdečo luč pred prehodi za pešce, kar ni skladno s pravili cestnega prometa, seveda pa s kolesom stati na rdeči pred praznim prehodom nikakor ni najbolj praktično in ni kolesarjem prijazno.

lp,
Mpix
 

Megapixel

Pripravnik
28. sep 2007
976
2
18
Ljubljana
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
Citat:
Uporabnik membrain pravi:
Citat:
Uporabnik Floki pravi:
Da že jaz enega prilepim, to križišče poznate vsi pri hotelu Lev. V zadnjem letu ni bilo enega dneva da ne bi kolesar zapeljal v križišče (do sredinskega pasu) ob rdeči na semaforju (enako velja za pešce). Kot da tukaj ni pasu za avto. Nekateri so celo tako pogumni da ga 20-30 na uro žge čez pas s kolesom, to da bi kdo pogledal ali prihaja avto pa od zadnjih n-tisoč kolesarjev še nisem doživel (tudi sam sem kolesar in se ob takih samo za glavo držim).

Trenutni primer, na semaforju za pešce je rdeča, kolesar pa želi na sredinski pas avto mora seveda čakat. Zjutraj se tukaj zaradi takih nabere kar precej vrste.

In kaj je narobe, če tukaj avto počaka kolesarja (ali pešca) ? Saj imata prednost pred avtom.
Ta kolesar tukaj ima lepo rdečo in bi moral ustavit.

Znak za odstop prednosti (z opozorilnim utripajočim signalom) označuje prednost kolesarjem na označeni stezi pred vozili na vozišču. Sicer kolesarji na prehodu nimajo prednosti, kot to velja za pešce, saj so (smo) kolesarji enako kot avtomobilisti udeleženci v prometu - vozniki.
 

Megapixel

Pripravnik
28. sep 2007
976
2
18
Ljubljana
Citat:
Uporabnik McGiver pravi:
V razmislek naslednji lasten (sinov) primer, ki sem ga enkrat že napisal: vozil po kolesarski v pravi smeri, s primerno hitrostjo, čelada, zavore,... vse OK. Izza ob cesti parkiranega vozila (cesta, vzdolžni parkingi, kolesarska, pločnikod leve proti desni) mu na kolesarsko tik pred kolo stopi ženska, ki jo ob divjem bremzanju in posledično lastnem padcu (ravno je začelo deževati) zadane s kolesom in le-ta pade ter je par sekund v nezavesti. Posledično nekdo pokliče reševalca, le-ta po službeni dolžnosti javi na policijo, po dveh mesecih sodnik za prekrške - kriv ker ni ustavil, oz. vozil s tako hitrostjo, da se lahko kadarkoli varno ustavi!

Odvisno od lokacije. Pešci sicer lahko uporabljajo kolesarsko stezo, v kolikor ni urejenega pločnika za pešce. Če je vozil kolo po pravilno označeni kolesarski stezi, je bila v tem primeru povzročiteljica nezgode peška. Če je vozil kolo po površini za mešani promet (pešci in kolesarji na skupni površini), je praviloma povročitelj nezgode kolesar. Enako velja za kolesarje v območju za pešce.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Si sploh prebral? Verjetno sodnica ni imela pojma?

In zgoraj nimaš prav glede odvzema prednosti in utripajočo lučjo - le ta veljata pri vključevanju avta na drugo cesto, ker je postavljen za tem ko gre kolesarska čez cesto. Znaki veljajo OD MESTA POSTAVITVE dalje!
 

Ralliart

Fizikalc
26. sep 2007
4.765
3
38
ksz

Pravilno je takole s crto cez kolesarsko pot a dvomim da je ta crta striktno narisana za kolesarje kajti tukaj je kolesarska narisana kasneje kot avtomobilska
2507984-vojk.jpg
 

Priponke

  • 2507984-vojk.jpg
    2507984-vojk.jpg
    108,9 KB · Ogledi: 150

Axi

Fizikalc
2. sep 2007
893
28
28
Citat:
Uporabnik Megapixel pravi:
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
Citat:
Uporabnik membrain pravi:
Citat:
Uporabnik Floki pravi:
Da že jaz enega prilepim, to križišče poznate vsi pri hotelu Lev. V zadnjem letu ni bilo enega dneva da ne bi kolesar zapeljal v križišče (do sredinskega pasu) ob rdeči na semaforju (enako velja za pešce). Kot da tukaj ni pasu za avto. Nekateri so celo tako pogumni da ga 20-30 na uro žge čez pas s kolesom, to da bi kdo pogledal ali prihaja avto pa od zadnjih n-tisoč kolesarjev še nisem doživel (tudi sam sem kolesar in se ob takih samo za glavo držim).

Trenutni primer, na semaforju za pešce je rdeča, kolesar pa želi na sredinski pas avto mora seveda čakat. Zjutraj se tukaj zaradi takih nabere kar precej vrste.

In kaj je narobe, če tukaj avto počaka kolesarja (ali pešca) ? Saj imata prednost pred avtom.
Ta kolesar tukaj ima lepo rdečo in bi moral ustavit.

Znak za odstop prednosti (z opozorilnim utripajočim signalom) označuje prednost kolesarjem na označeni stezi pred vozili na vozišču. Sicer kolesarji na prehodu nimajo prednosti, kot to velja za pešce, saj so (smo) kolesarji enako kot avtomobilisti udeleženci v prometu - vozniki.

Saj tukaj malo nazaj za kolesarjem je videti nekaj podobnega črti...med obema jaškoma.

A pešci bi se naj tukaj tudi morali ustaviti pred prehodom? Ker v tem primeru zaradi kratkega intervala semaforja niti čez cesto ne prideš, če ravno ne tečeš.

Da je pa še bolj zanimivo, pa na mestu kjer je kolesar tudi avti zavijajo desno na parkirišče
bonk.gif
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.963
1.845
113
Danes sem se malo zavzel kako so taksne situacije pri nas v MB resene. Cisto vsepovsod je ob enakih situacijah na kolesarsko potegnjena se ena zebra. Kar pomeni da imajo logično kolesarji za vstavit. Na sliki odpiralca teme pa je ravno kontra. Zebra ne seka kolesarske, zato kolesarji mirne duše šibajo mimo in imajo pešci za čakat. Simple as that.
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.103
3.158
113
Citat:
Uporabnik Axi pravi:


Saj tukaj malo nazaj za kolesarjem je videti nekaj podobnega črti...med obema jaškoma.

A pešci bi se naj tukaj tudi morali ustaviti pred prehodom? Ker v tem primeru zaradi kratkega intervala semaforja niti čez cesto ne prideš, če ravno ne tečeš.

Da je pa še bolj zanimivo, pa na mestu kjer je kolesar tudi avti zavijajo desno na parkirišče
bonk.gif

Ja saj na kolesarski je črta samo že malo zbledela. Najbolj je ko poleti dobiš dve kamikazi eno z desne z drugo z leve s 30 na uro pa še kakega pešca zraven. Ustaviš sred prehoda ampak tisti iz tivolija kar na polno čez nima veze če imajo rdečo, kakšen vmes še *****.
Tud sam sem kolesar in veliko kolesarim po Ljubljani pa se samo čudim da jih tako malo umre.
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.516
843
113
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
Citat:
Uporabnik Floki pravi:
Da že jaz enega prilepim, to križišče poznate vsi pri hotelu Lev. V zadnjem letu ni bilo enega dneva da ne bi kolesar zapeljal v križišče (do sredinskega pasu) ob rdeči na semaforju (enako velja za pešce). Kot da tukaj ni pasu za avto. Nekateri so celo tako pogumni da ga 20-30 na uro žge čez pas s kolesom, to da bi kdo pogledal ali prihaja avto pa od zadnjih n-tisoč kolesarjev še nisem doživel (tudi sam sem kolesar in se ob takih samo za glavo držim).

Trenutni primer, na semaforju za pešce je rdeča, kolesar pa želi na sredinski pas avto mora seveda čakat. Zjutraj se tukaj zaradi takih nabere kar precej vrste.

Ta kolesar tukaj ima lepo rdečo in bi moral ustavit.

Tole je vsekakor zelo sveža in originalna interpretacija tega križišča.

Če zapišem predlagano logiko z besedami. Gre za semaforizirano križišče, kolesar in pešec imata rdečo luč, morata se ustaviti.
Ampak: ker gre za semaforizirano križišče, bi bilo po isti logiki edino smiselno, da se - glede na semafor tistih, ki gredo naravnost, ustavi tudi avto, ki gre desno. Ko pa pride zelena luč, imajo zeleno avto, kolesar in pešec in avto mora čakati.

Morda pa ne gre za klasično semaforizirano križišče, ampak za kombinacijo, kjer promet iz Tivolske proti Celovški ni reguliran s semaforjem. Potem pa je nesmiselno trditi, da za avto ni ovir, pešec in kolesar pa sta še vedno zavezana singalom iz semaforiziranega dela križišča. S tem bi ustvarili (zelo nevarno) križanje dveh popolnoma različno reguliranih prometnih tokov. Poleg tega nikakor ne drži, da bi signal za pešce avtomobilu karkoli dajal (prednost) ali odvzel - signal za pešce je namenjen pešcem, ne avtomobilom. Torej mora avto spet čakati. Edino, do česar bi lahko prišlo je, da bi bili pešci in kolesarji na tem prehodu v prekršku - ampak ker gre za nesemaforiziran del križišča, trdim, da to pač niso.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Tukaj se ne vidi, kje je prvi semafor za pešce? pred to prvo zebro ali ne?
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Tako je in na tem konretnem delu do tja ko čaka kolesar na drugi sliki ima le-ta in pešec prednost pred vozili na "hitrem" zavijalnem pasu v desno, zato je tam tudi odvzem prednosti in rumena utripajoča luč; naprej je še en znak odvzem prednosti, ki pa velja za vključevanje na cesto.
V takem primeru postavitve semaforjev (na kontra strani) se gleda kje je postavljen semafor za nasprotno stran, do tja velja semaforska ureditev.

Sta pa bila po moje ta dva semaforja za pešce včasih 180° zasukana, kar je bolj logično, da sta na desni strani v smeri prometnega toka.
 
Nazadnje urejeno: