Privijanje vijakov koles

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.062
5.659
113
Nekje okol 80-110 se gibljejo številke......je pa razlika v navoru za jeklena in za alu platišča...

Če nastaviš ključ na neko srednjo vrednost bo ravno prav
wink-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.062
5.659
113
Prej sem to delal po občutku......ampak glede ne momentkluč sedaj (Lidl/Hofer varjanta za 20eur)....sem jih privijal 1/2 preveč
smile-1.gif
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.158
3.629
113
Marlbor
Ključ 30cm, stojiš na obeh nogah, z eno roko pa dol potisneš ključ. Recimo, da je to 1/2 tvoje teže, kar je ravno prav. V glavnem kolikor lahko z eno roko dol potisneš ključ, je ravno prav ...
 

Yogi

Guru
1. sep 2007
4.521
1.109
113
Hudič, jaz v čepe s celo težo, z eno roko dokler gre, pa še malo se poguncam gor... Zgleda preveč, vsaj ne bo dol odletelo...
grin1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.062
5.659
113
Citat:
Uporabnik Yogi pravi:
Hudič, jaz v čepe s celo težo, z eno roko dokler gre, pa še malo se poguncam gor... Zgleda preveč, vsaj ne bo dol odletelo...
grin1.gif

Fora je da z prevec zategovanja utrujas material...in koncna posledica je lahko tudi odletel vijak ali pa posnet navoj
wink-1.gif
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.213
851
113
bolj jih boš zategnil, več dela boš imel, če boš sam kdaj menjal gumo
smile-1.gif

par let nazaj sem enega sveže pečenega voznika učil, kako se menja gumo. revež je najprej avto dvignil z dvigalko, potem pa skakal po ključu, da bi odtegnil vijake. čudno, da mu avto ni padel dol.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.158
3.629
113
Marlbor
Citat:
Uporabnik Zgaga pravi:
Kajj je lahko narobe, če je preveč zategnjeno?

Razumem, kaj se lahko zgodi, če je premalo...
Zaenkrat navoji niso iz neuničljivih materialov. Navoj presiliš ...
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.265
1.894
113
Citat:
Uporabnik sass pravi:

par let nazaj sem enega sveže pečenega voznika učil, kako se menja gumo. revež je najprej avto dvignil z dvigalko, potem pa skakal po ključu, da bi odtegnil vijake. čudno, da mu avto ni padel dol.

Upam da si ga učil 'po' napisanem.

Jaz tem moment ključem iz lidloh, hofrov ne zaupam...nabavil a nimam dobrega občutka da to res dela in kasj dela.

Sam pri vijačenju dam (nastavljiv) ključ do konca noter...in ga z roko zategnem po občutku
evil.gif
)
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.158
3.629
113
Marlbor
Sicer pa za vse učitelje sveže pečenih voznikov ... vijake se najprej odtegne, šele zatem se dvigne avto ... bo lažje in predvsem varneje. Pa tudi zategne se jih ko je avto na tleh.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.512
10.732
113
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Citat:
Uporabnik sass pravi:

par let nazaj sem enega sveže pečenega voznika učil, kako se menja gumo. revež je najprej avto dvignil z dvigalko, potem pa skakal po ključu, da bi odtegnil vijake. čudno, da mu avto ni padel dol.

Upam da si ga učil 'po' napisanem.

Jaz tem moment ključem iz lidloh, hofrov ne zaupam...nabavil a nimam dobrega občutka da to res dela in kasj dela.

Sam pri vijačenju dam (nastavljiv) ključ do konca noter...in ga z roko zategnem po občutku
evil.gif
)

zaupanje gor ali do, moj iz hoferja dela odlično. Direktne primerjav emed top moment ključi sicer nisem delal. ampak po svojem občutko koliko sem zategoval vijake in potem ponovil vajo s tem ključem, je to to. Tako delam že ne vem 5 let vsaj 2x na leto in je vse bp. Moment ključ na cca 110 do 120 in je to to. Lepo se potem tudi odvije, nobenega skakanja in ostalega sranja.
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.455
1.914
113
Mene pa zanima na koliko potem zategujejo tile šalabajzasti vulkanizerji. Ponavadi itak zgleda tako da tista pištola nardi TRTRTRTRTRTRTRTRTRTRTRT in potem še enkerat TRTRTRTRRTRTRTT, ti pa se potem čez pol leta jebeš ko opica da to zadevo odtegneš.
Sem bil kar malo šokiran, ko sem videl, kako malo je dejansko tovarniško predpisanih 120nm, ko sem prvič menjal kolesa na novem avtu

Glede na zgoraj napisano ti "mojstri" torej kar konkretno uničujejo vijake, platišča in ostale stvari tam okrog.
 

bigMIKE

Majstr
19. mar 2012
1.261
152
63
Hoferjev moment ključ pri momentu ki ga nastaviš samo "zaškrta" kot opozorilo, nakar vseeno lahko zategneš kolikor gre... osebno sem si predstavljal da po določenem doseženem momentu, ključ vrže v "ler" in ni možno prekomerno zategovanje. Vseeno je za teh 18 EUR kr praktična zadeva, predvsem bolj od tiste v osnovnem kompletu ki ga dobiš v avtu.
 

luciano

Guru
3. okt 2011
1.857
879
113
MB
Citat:
Uporabnik bigMIKE pravi:
Hoferjev moment ključ pri momentu ki ga nastaviš samo "zaškrta" kot opozorilo, nakar vseeno lahko zategneš kolikor gre... osebno sem si predstavljal da po določenem doseženem momentu, ključ vrže v "ler" in ni možno prekomerno zategovanje. Vseeno je za teh 18 EUR kr praktična zadeva, predvsem bolj od tiste v osnovnem kompletu ki ga dobiš v avtu.

Ko ključ 1x zaškrta popustiš in še 1x pritisneš, da zaškrta še drugič in to je to.