Prince toži YouTube in druge portale...

skuliranc

Zelenc'
18. sep 2007
12
0
1
Citat:
Uporabnik Gavran pravi:
Vidiš jaz se pa ne strinjam s tabo. Zakaj? Vsak izdelek je na nek način avtorsko delo - srajca, ki jo zašije šivilja, miška, ki jo imam v roki, čevlji,... vsak izdelek si je moral nekdo zamisliti, ga oblikovati in izdelati. In če hoče proizvajalec čevljev imeti dohodek, mora čevlje proizvajati ves čas (OK, 8 ur dnevno). Strinjam se, da je tudi skladba izdelek le da ima drugačne lastnosti - preneha obstajati tisti trenutek ko je je konec. Če povem drugače - glasbenik naj služi na živih nastopih, ne pa s konzervami. Proizvajalec čevljev je moral kupiti kup opreme in material in delati ves čas, da ima zaslužek, glasbenik (kot recimo Prince) pa je v življenju napisal deset skladbic, sedaj pa bi rad do konca življenja d.kal k.rac in kasiral od izdelka ki ga je naredil pred 20 leti??? Naj priredi koncertno turnejo, napolni po svetu 50 stadionov, pa bo imel zaslužka za naslednjih nekaj let. Ampak ne, to zahteva trud in delo, treba je premakniti r.t iz vile, ne, raje bomo udarili po tistih, ki nam delajo zastonj reklamo!
Ja, poznamo dizajnerske čevlje (ko smo že bili pri čevljih) ampak tudi tu je treba čevelj IZDELATI (material, stroji,...) in šele potem prodati. Vsak par posebej. Pa nihče ne zahteva od kupca dizajnerkih čevljev da zraven kupi še petnajst parov navadnih čevljev (ki jih niče normalen ne bi obul), kot je to v navadi na CDjih - ena nosilna skladba in tričetrt ure šrota, ki bi ga najraje "avtorju" zatlačil nekam.
Jamranje slovenskih avtorjev? mislim da Kreslin ne jamra - jamrajo tisti ki bi radi z dvema dobrima skladbicama v štirih letih živeli gosposko in brezdelno kot na televiziji (seveda od prodaje sedemnajst različnih albumov, na katerih sta ti dve skladbi in šrot v sto izvedbah). Jok, brate, odpade. Delaj dobro glasbo, s katero boš dvakrat letno napolnil stadion (mogoče Siddharta), pa ne bo treba jamrati.
Pavarotti si je slavo (in zaslužek) pridobil na koncertih. Ceno njegovega koncertiranja/snemanja so določili v pogodbi in soglasno. Njegovi nasledniki pa naj živijo od tistega kar sami ustvarijo oziroma od Pavarottijevega materialnega premoženja - tudi čevljarjev sin mora sam izdelovati čevlje (novi dizajni - avtorski - če hoče uspeti).
Ja, hrvaški glasbeniki koncertirajo za 300 EUR na večer. Osem večerov, pa je lepa plača. Pa jih ima lepo vse prodane. Naštej mi pet slovenskih glasbenikov, ki bi imeli osem večerov koncert normalno obiskan (pa da jamrajo). Ponavljam, glasbenik naj živi od živih nastopov, vse ostalo so le priboljški.
In trdim, da dolvleka glasbe ni kraja kot bi bila tvoja kraja mojega avta. Razlika je "malenkostna": če ti ukradeš moj avto, sem jaz brez avta in torej peš, ti pa se voziš z ukradenim avtom. Če pa jaz z radia (da ne bo vedno internet) posnamem skladbico, je avtor še vedno avtor, CD je še vedno na radijski postaji in note so še vedno pri avtorju.
Znanje (na kateremkoli področju) je vedno iskana roba. Le zakaj bi avtor glasbe naredil v življenju deset dobrih avtorskih del, dizajner čevljev pa mora čevlje dizajnirati vse življenje - pa je dizajn ravno tako avtorsko delo?
Ja, DLjam glasbo. In DLjal sem tri filme. Ampak... glasbe ki sem jo DLjal, ni mogoče kupiti. Tudi filmov nisem našel na primernih mestih (res pa je, da nisem preiskal čisto vseh trgovin s to robo). Ali naj sam iščem avtorja in mu stisnem evro v roko, če pa "nekdo" ne poskrbi za dostopnost izdelkov? Čevlje bom kupi od rugega proizvajalca/dizajnerja, če jih bom rabil in bodo "moji" nedobavljivi.
Trg deluje tudi pri glasbi - že prej omenjeni Kreslin v primerjavi z nekaterimi jamravčki. Dober komad bo vedno pritegnil poslušalce - le spomni se Fredija Milerja (pa ne o okusu, prosim).
In za konec - avtorji niso samo glasbeniki. Avtorji so tudi fotografi, novinarji, programerji, oblikovalci, tudi jaz sem avtor tegale posta in ti si avtor svojih postov.
Ali pričakuješ da boš od avtorstva živel? Če ne boš konstantno ustvarjal novih stvaritev, težko. In prav je tako.

Oprosti, ampak zdiš se mi precej nerazlgedan, vsaj kar se tiče razumevanja avtorskih pravic. Primerjava z dizajnerskimi čevlji je precej neposrečena, saj bi lahko vedel, da s prodajo čevlja ne služi zgolj trgovec in proizvajalec, ampak ima od vsakega prodanega primerka prihodek tudi dizajner. Tudi razmišljanje, da opus Princa zajema vsega 10 skladbic, "sedaj pa bi rad ******* in kasiral do konca življenja od izdelka, ki jih je naredil pred 20 leti", se mi ne zdi ravno na nivoju..
Zdi se, da ti ni preveč jasno, kako je avtorska pravica sploh nastala. V kolikor se motim, se opravičjujem in z zanimanjem pričakujem tvoje argumente. Lahko bi nam tudi razkril ceno koncertiranja in snemanja v Pavarottijevi pogodbi, s katero si očitno precej dobro seznanjen
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.130
5.073
113
Nuku`Alofa
Če se ti zdim nerazgledan, ti bom predstavil svoj pogled na drug način: ali lahko v isti sistem avtorskih pravic postaviš Pavarottija (ali Beatle ali Elvisa, kar hočeš) ne eni strani in Britney Spears ali Damjana Murka na drugi strani? Se ti zdijo primerljivi??? Pofl ki ga ponujata zadnja dva s kvaliteto prvih??? Ne, ne gre!
 

wacko

Fizikalc
18. jul 2007
5.450
0
36
Ja s stališča biznisa lahko... Kvaliteta je pa pač določena s strani poslušalca. Če je tebi Britney pofl, verjetno tud ne boš imel interesa, da bi kakorkoli ilegalno pridobival njeno glasbo. Nekomu, ki je všeč, pa naj bi v idealnem svetu, plačal za njen trud...
 

suicidal

Pripravnik
22. jul 2007
600
1
16
Center
Samo malo, Pavarotti je bil zgolj pevec del, ki so jih drugi napisali (al je on tudi kaj napisal, kar je prepeval?). V to kategorijo (glede avtorskih pravic) paše tudi Britney Spears (vsaj jaz ne vem, da bi sama napisala kakšen komad). In ona dva (in podobni) dobivajo (so dobivali) samo izvajalske pravice. Medtem, ko so Beatlesi in Metallica in Prince (...) dobivali tako avtorske kot izvajalske pravice plačane. Glasbeniki, ki pa igrajo priredbe Beatlesov, Metallice ... pa dobijo avtorske pravice za aranžma, avtorske od priredb pa spet Beatles, Metallica ...
 

skuliranc

Zelenc'
18. sep 2007
12
0
1
Citat:
Uporabnik Gavran pravi:
Če se ti zdim nerazgledan, ti bom predstavil svoj pogled na drug način: ali lahko v isti sistem avtorskih pravic postaviš Pavarottija (ali Beatle ali Elvisa, kar hočeš) ne eni strani in Britney Spears ali Damjana Murka na drugi strani? Se ti zdijo primerljivi??? Pofl ki ga ponujata zadnja dva s kvaliteto prvih??? Ne, ne gre!

Točno tako, kot je rekel Wacko. Vzameš tisto, kar ti je všeč. In če je za to nekdo postavil svojo ceno, je na tebi, ali si jo pripravljen plačati ali ne. Ni pa fer, da se postavljaš v vlogo nekega razsodnika, ki ocenjuje, kdo je dovolj dober, da si za svoje delo zasluži plačilo in kdo ne. Nekvaliteto bi moralo izločiti tržišče samo, v resnici pa nastane problem: po eni strani bi nekateri radi, da je vse brezplačno, po drugi strani pa ti isti jamrajo, da je v obtoku vse (pre)več nekvalitetnih izdelkov in, kadar gre za vprašanje plačevanja, naenkrat enačijo (določeno po lastnih kriterijih) kvaliteto in pofl. In na koncu to pripelje do miselnosti, da kaj Prince zdaj jamra in zahteva plačilo za svoje delo, saj za Damjana Murka in Britney Spears pa res ne bomo še plačevali.
Razumem tvoje stališče, vendar pa še vedno nisem prepričan, da razumeš pomen avtorske pravice.
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.130
5.073
113
Nuku`Alofa
Brez brige da razumem pomen avtorskih pravic. Kot tudi "zlorabo" teh pravic. Na področju patentov (podobno področje) poglej SCO.
 

skuliranc

Zelenc'
18. sep 2007
12
0
1
Zaščita patentov in avtorskih umetniških stvaritev se precej razlikujeta. Že samo dejstvo, da moraš patent zaščititi pri pristojnem organu, medtem ko avtorska umetnina dobi zaščito že s trenutkom, ko je zabeležena v oprijemljivi obliki, lahko marsikaj razkrije o problematiki. Ne razumem, kako je tožba Princa povezana s patenti, zato te tudi sprašujem o tem, kako oziroma če sploh razumeš bistvo avtorskopravnega varstva. Pač ne dojamem tvoje razlage o tem, kaj je avtorska pravica in kako je nastala, če mi to razlagaš z argumentom, da Beatlov in Damjana Murka pač ne gre enačiti po kvaliteti ter da se Prince nima kaj razburjati, ker je Britney Spears itak zanič.