Citat:
Uporabnik Gavran pravi:
Vidiš jaz se pa ne strinjam s tabo. Zakaj? Vsak izdelek je na nek način avtorsko delo - srajca, ki jo zašije šivilja, miška, ki jo imam v roki, čevlji,... vsak izdelek si je moral nekdo zamisliti, ga oblikovati in izdelati. In če hoče proizvajalec čevljev imeti dohodek, mora čevlje proizvajati ves čas (OK, 8 ur dnevno). Strinjam se, da je tudi skladba izdelek le da ima drugačne lastnosti - preneha obstajati tisti trenutek ko je je konec. Če povem drugače - glasbenik naj služi na živih nastopih, ne pa s konzervami. Proizvajalec čevljev je moral kupiti kup opreme in material in delati ves čas, da ima zaslužek, glasbenik (kot recimo Prince) pa je v življenju napisal deset skladbic, sedaj pa bi rad do konca življenja d.kal k.rac in kasiral od izdelka ki ga je naredil pred 20 leti??? Naj priredi koncertno turnejo, napolni po svetu 50 stadionov, pa bo imel zaslužka za naslednjih nekaj let. Ampak ne, to zahteva trud in delo, treba je premakniti r.t iz vile, ne, raje bomo udarili po tistih, ki nam delajo zastonj reklamo!
Ja, poznamo dizajnerske čevlje (ko smo že bili pri čevljih) ampak tudi tu je treba čevelj IZDELATI (material, stroji,...) in šele potem prodati. Vsak par posebej. Pa nihče ne zahteva od kupca dizajnerkih čevljev da zraven kupi še petnajst parov navadnih čevljev (ki jih niče normalen ne bi obul), kot je to v navadi na CDjih - ena nosilna skladba in tričetrt ure šrota, ki bi ga najraje "avtorju" zatlačil nekam.
Jamranje slovenskih avtorjev? mislim da Kreslin ne jamra - jamrajo tisti ki bi radi z dvema dobrima skladbicama v štirih letih živeli gosposko in brezdelno kot na televiziji (seveda od prodaje sedemnajst različnih albumov, na katerih sta ti dve skladbi in šrot v sto izvedbah). Jok, brate, odpade. Delaj dobro glasbo, s katero boš dvakrat letno napolnil stadion (mogoče Siddharta), pa ne bo treba jamrati.
Pavarotti si je slavo (in zaslužek) pridobil na koncertih. Ceno njegovega koncertiranja/snemanja so določili v pogodbi in soglasno. Njegovi nasledniki pa naj živijo od tistega kar sami ustvarijo oziroma od Pavarottijevega materialnega premoženja - tudi čevljarjev sin mora sam izdelovati čevlje (novi dizajni - avtorski - če hoče uspeti).
Ja, hrvaški glasbeniki koncertirajo za 300 EUR na večer. Osem večerov, pa je lepa plača. Pa jih ima lepo vse prodane. Naštej mi pet slovenskih glasbenikov, ki bi imeli osem večerov koncert normalno obiskan (pa da jamrajo). Ponavljam, glasbenik naj živi od živih nastopov, vse ostalo so le priboljški.
In trdim, da dolvleka glasbe ni kraja kot bi bila tvoja kraja mojega avta. Razlika je "malenkostna": če ti ukradeš moj avto, sem jaz brez avta in torej peš, ti pa se voziš z ukradenim avtom. Če pa jaz z radia (da ne bo vedno internet) posnamem skladbico, je avtor še vedno avtor, CD je še vedno na radijski postaji in note so še vedno pri avtorju.
Znanje (na kateremkoli področju) je vedno iskana roba. Le zakaj bi avtor glasbe naredil v življenju deset dobrih avtorskih del, dizajner čevljev pa mora čevlje dizajnirati vse življenje - pa je dizajn ravno tako avtorsko delo?
Ja, DLjam glasbo. In DLjal sem tri filme. Ampak... glasbe ki sem jo DLjal, ni mogoče kupiti. Tudi filmov nisem našel na primernih mestih (res pa je, da nisem preiskal čisto vseh trgovin s to robo). Ali naj sam iščem avtorja in mu stisnem evro v roko, če pa "nekdo" ne poskrbi za dostopnost izdelkov? Čevlje bom kupi od rugega proizvajalca/dizajnerja, če jih bom rabil in bodo "moji" nedobavljivi.
Trg deluje tudi pri glasbi - že prej omenjeni Kreslin v primerjavi z nekaterimi jamravčki. Dober komad bo vedno pritegnil poslušalce - le spomni se Fredija Milerja (pa ne o okusu, prosim).
In za konec - avtorji niso samo glasbeniki. Avtorji so tudi fotografi, novinarji, programerji, oblikovalci, tudi jaz sem avtor tegale posta in ti si avtor svojih postov.
Ali pričakuješ da boš od avtorstva živel? Če ne boš konstantno ustvarjal novih stvaritev, težko. In prav je tako.