Prevelika hitrost - čudna slika radarja

irCAR81

Fizikalc
19. mar 2008
1.712
77
48
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Mea culpa, [censored], kretenski jaz.
Seveda pot narašča s kvadratom, ne vem, zakaj sem s časom mešal.
Vidš, preveč fizike škodje. Sicer sem na fri uni naredu fizko, ampak sem že precej pozabil.

Tisto kar sem pisal izhaja iz praktičnih izkušnej.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Formula je popolnoma pravilna - sem si jo še enkrat izpeljal.

Razlog za rezultat empiričnega poskusa, pa je še reakcijski čas, ki ga formula ne upošteva. Se pravi pri 50 km/h je bilo dovolj časa za reakcijo in zaviranje, pri 70 km/h pa samo za reakcijo.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.940
6.984
113
Torej praviš, da se je avto z 50kmh pred oviro ustavil, avto z 70kmh pa je v oviro treščil z 50-60kmh ?

Ne verjamem, ker takšne razlike tudi ni.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.940
6.984
113
Aja..to so mph! torej 50kmh ima zavorno pot 14m, 70kmh pa 22m

to je že boljše ja, se mi zdelo da ne paše neke
wink-1.gif


torej pri 30kmh imamo nekje 5m....torej je res ... 50kmh je prehitro za primere "ko vleti otrok na cesto" in je 30kmh čisto ok.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.518
10.738
113
Najboljši avti se ustavijo pod 40 metrov, a brez voznika
wink-1.gif
pa še to jedost idealna podlaga in super duper športne zavore.. mislim da so na enmu golfu prototipnemu celo zavorno pot zmanjšali na 32 metrov (a je imel dinamično nastavljive blažilce in kaj jaz vem kaj še)...

aja pa razlika je ze samo ce sklopko stisneš poleg, je baje ze od 0,5 do 1m razlike, kar v praksi pomeni, da z par kmji na uro treščiš v oviro
wink-1.gif

to zdaj pisem tako iz glave.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
In če pri 50km/h vzameš pot teakcije 9m in pri 70km/h pot reakcije 12m, ugotoviš, da pri 50km/h že 3m zaviraš medtem ko pri 70km/h uspeš pohoditi zavorni pedal. Pri 50km/h se čez 2m ustaviš, pri 70km/h pa te čaka še 8m zaviranja...
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.940
6.984
113
pa nekateri avti še imajo break assistance, etc..tako da se tu tudi veliko pozna..no..veliko v smislu % ne, ampak kakšen meter, dva..pa že menda..kar pa lahko pomeni dosti.

V glavnem..ugotovili smo, da tudi 50kmh ne prepreči najhujšega in so ti radarji tam brezveze, ker če je področje kritično, se postavi ležečega in da 30kmh, če pa samo služijo denar, pa je ok, tako kot pri 95% postavljenih radarjih.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
Najboljši avti se ustavijo pod 40 metrov, a brez voznika
wink-1.gif
pa še to jedost idealna podlaga in super duper športne zavore.. mislim da so na enmu golfu prototipnemu celo zavorno pot zmanjšali na 32 metrov (a je imel dinamično nastavljive blažilce in kaj jaz vem kaj še)...

aja pa razlika je ze samo ce sklopko stisneš poleg, je baje ze od 0,5 do 1m razlike, kar v praksi pomeni, da z par kmji na uro treščiš v oviro
wink-1.gif

to zdaj pisem tako iz glave.
Pri zaviranju na polno moraš zraven stisniti tudi sklopko, še posebej, če ima avto ABS.
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
Zakaj stistnit sklopko? Razlika je edino ta da se ti avto ugasne ko se ustaviš....tudi če imaš abs.

In včasih je bla omejitev 60km/h skozi naselja.....sem jaz delal vozniško ko je bil še tak predpis.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Na polno se vedno zavira z obema nogama - leva na sklopko, desna na zavoro.
Motor ugasne že prej, ne šele ko se ustavi tudi avto. pri zaviranju na polno blokiraš kolesa, če ni stisnjena sklopka, je blokiran tudi motor, ki zato ugasne. Ko ti ugasne motor, ABS ne dela več - podaljša se zavorna pot.

Ja, generalno je bilo za naselje 60 km/h, vendar je bilo potem veliko naselij, kjer je bilo dodatno znižano na 40 km/h.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.213
851
113
ampak, če imaš ABS, se tudi pri zaviranju na polno še vedno vrtijo kolesa, dokler se avto ne ustavi?
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.213
851
113
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
pa nekateri avti še imajo break assistance, etc..tako da se tu tudi veliko pozna..no..veliko v smislu % ne, ampak kakšen meter, dva..pa že menda..kar pa lahko pomeni dosti.

V glavnem..ugotovili smo, da tudi 50kmh ne prepreči najhujšega in so ti radarji tam brezveze, ker če je področje kritično, se postavi ležečega in da 30kmh, če pa samo služijo denar, pa je ok, tako kot pri 95% postavljenih radarjih.
niso brezveze. tam kjer je kritično, so postavljeni ležeči policaji (v bližini šol), kjer pa ni kritično, radarji služijo umirjanju prometa. če ne bi bilo radarjev, ne bi bilo kontrole in ljudje bi vozili po naseljih tako hitro, kakor jim paše.