Prehod za reševalna vozila na AC

gr69

Guru
15. dec 2009
11.645
2.692
113
še v SLO - ampak komaj
Avstrija s 1.1.2012 uvaja zakonsko obveznost "reševalnega prehoda" ob zastoju na AC.

Več podrobnosti RETTUNGSGASSE (reševalni prehod).

S tem Avstrija sledi zakonodaji sosednjih držav: Nemčije, Češke, Švice in nenazadnje tudi naši - slovenski.

Izvleček iz ZPrCP - 30. člen (avtocesta in hitra cesta)
Citat:
(14) V primeru zastoja prometa morajo vozniki pustiti med kolonama vozil, ustavljenima na prometnih pasovih, ki sta najbližje levemu robu smernega vozišča, dovolj prostora za vožnjo intervencijskih vozil.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
S tem, da bodo vozniki v Avstriji to upoštevali, pri nam pa poskušajo zaparkirati še odstavni pas.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.645
2.692
113
še v SLO - ampak komaj
Mah ni samo to. Da tole deluje potrebuješ dovolj veliko "varnostno" razdaljo med vozili (da ostane pač dovolj manevrskega prostora) in pa seveda voznike, ki "vidijo" malo dlje kot do konca svojega nosu.

Zato pa tale post - da jih čimveč vidi, prebere - se malo zamisli, pove naprej in mogoče bo potem folk v odločilnem trenutku pravilno odreagiral.
Nikoli namreč ne veš zaradi koga je zastoj - v razbitini na začetku kolone sem namreč lahko jaz, ti, žena ali kakšen dober prijatelj - pravzaprav vseeno kdo - pač človek, ki mu pravočasni prihod reševalcev pomeni razliko med biti ali spomenikom nad grobom.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.233
869
113
eno vprašanje: zakaj intervencijska vozila ne uporabljajo odstavnega pasu? tudi če bi se po odstavnem vozili počasi (recimo 30km/h), bi šlo verjetno še vedno hitreje, kot pa če se morajo "gužvati" med parkiranimi vozili na obeh pasovih.
 

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.265
154
63
Celje
Citat:
Uporabnik sass pravi:
eno vprašanje: zakaj intervencijska vozila ne uporabljajo odstavnega pasu? tudi če bi se po odstavnem vozili počasi (recimo 30km/h), bi šlo verjetno še vedno hitreje, kot pa če se morajo "gužvati" med parkiranimi vozili na obeh pasovih.

Kakšen kamion v okvari na odstavnem pasu zna zelo lepo zakomplicirat vožnjo rešilca po odstavnem pasu.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.645
2.692
113
še v SLO - ampak komaj
1. odstavni pas mora kot prvo obstajati
--- a) npr. naša prekmurska kobajagi AC nima odstavnega
--- b) vrhniški klanec - tüdi nega odstavnega
--- c) določeni mostovi tudi nimajo odstavnega, čeprav do mostu odstavni je

2. odstavni pas mora biti dovolj širok - kar pa dostikrat ni (hint: 2,5 m NI dovolj široko)

3. odstavni mora biti prost
--- a) kaj pa če stoji okvarjeno vozilo na njem (kajti temu je odstavni pas namenjen)
--- b) odstavni je zabasan zaradi id.iotov, ki misiljo, da bodo po njem prišli do prvega izvoza (ta še najbolj boli)
crazy1.gif


Če pa obatroje zgoraj navedeno ni dovolj - mogoče zaradi tega, ker so izkušnje iz Nemčije pokazale, da ta sistem prinese do 4 minute hitrejši prihod reševalcev na kraj nesreče. Vsaka minuta pa pomeni nekje 10% večjo verjetnost preživetja ponesrečencev.
 

tomi

Guru
1. sep 2007
18.715
9.914
113
40
MB
zgornji posnetek prikazuje stanje kot da ni nekih pravil glede tega ... vsaj videt ni da bi se ljudje zavedali tega ... samo plug pa rinit budale
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.233
869
113
v tem primeru bi se vozila na obeh voznih pasovih na tistem mestu preprosto zgužvala na levo in naredila prostor. poleg tega je verjetnost, da se hkrati pokvari tovornjak in malo naprej zgodi popolna zapora AC, zelo majhna
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.233
869
113
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
1. odstavni pas mora kot prvo obstajati
--- a) npr. naša prekmurska kobajagi AC nima odstavnega
--- b) vrhniški klanec - tüdi nega odstavnega
--- c) določeni mostovi tudi nimajo odstavnega, čeprav do mostu odstavni je

2. odstavni pas mora biti dovolj širok - kar pa dostikrat ni (hint: 2,5 m NI dovolj široko)

3. odstavni mora biti prost
--- a) kaj pa če stoji okvarjeno vozilo na njem (kajti temu je odstavni pas namenjen)
--- b) odstavni je zabasan zaradi id.iotov, ki misiljo, da bodo po njem prišli do prvega izvoza (ta še najbolj boli)
crazy1.gif


Če pa obatroje zgoraj navedeno ni dovolj - mogoče zaradi tega, ker so izkušnje iz Nemčije pokazale, da ta sistem prinese do 4 minute hitrejši prihod reševalcev na kraj nesreče. Vsaka minuta pa pomeni nekje 10% večjo verjetnost preživetja ponesrečencev.

1. če odstavnega pasu ni ali ga zmanjka, potem se vozila iz obeh pasov na tistem mestu premaknejo skrajno levo. prostora je namreč isto, če so umaknjena vozila skrajno levo ter prostor desno, ali pa levo in desno ter prostor vmes.
2. če odstavni pas ni dovolj širok, se vozila iz desnega prometnega pasu premaknejo malo v levo - še vedno hitreje, ker se vozilom iz levega pasu ni treba premikati
3. enak odgovor, kot 1.
skratka, slabost vožnje intervencijskih vozil po sredini se je ravno pokazala na gornjem filmu, ko je gasilski avto obtičal za vozilom, ki ga je mama pustila na sredi ceste in šla firbcat v predor.
 

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.265
154
63
Celje
Citat:
Uporabnik sass pravi:
v tem primeru bi se vozila na obeh voznih pasovih na tistem mestu preprosto zgužvala na levo in naredila prostor. poleg tega je verjetnost, da se hkrati pokvari tovornjak in malo naprej zgodi popolna zapora AC, zelo majhna

Ne vem no, ob vsakodnevni vožnji na relaciji CE - LJ - CE praktično ni bilo dneva, da odstavni pas ne bi bil nekje zaradi česarkoli že zaseden. Razdalja je recimo da 65 km, neka povprečna kolona ob nesreči v rush hour času je recimo da 2 kilometra, torej pridemo na nekje 3% verjetnost, če seveda odštejemo kakšne posiljence, ki iz drugih razlogov zasedajo ta pas + kamionarje, ki se z zapiranjem tega pasa igrajo prometne policiste. Kar je natanko 3% preveč...
smirk-1.gif


Potem pa so tu še ostale težave, opisane s strani Gr69...

V primeru, da bi umikanje levo - desno v praksi lepo delovalo, bi to bil daleč najboljši način. Na posnetku zgoraj se lepo vidi, da ko je prišlo do situacije, da so se vsi lepo umaknili, je to bilo daleč najbolje.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.645
2.692
113
še v SLO - ampak komaj
Podaj pobudo državnemu zboru, da spremeni trenutno veljavni zakon.
tongue-1.gif

Do takrat pa upoštevaj zakonska določila, ker če boš eden izmed redkih (pa ne mi zdaj firbčno mamco iz posnetka vlečti kot primer), ki bo ravnal "po kmečki pameti", boš naredil več škode kot koristi.

Mimogrede - kako dolgo že imaš izpit? (ni provokacija)
smirk-1.gif
 

panoramic

Fizikalc
20. mar 2010
1.837
0
36
ksz

Zadnjič sem že v eni drugi temi napisal ... v Nemčiji sem pred leti doživel, ko so reševalci po sredini šibali na kraj nesreče, po odstavnem pa v nasprotni smeri odvažali ponesrečence (ker se očitno ni dalo naprej mimo mesta nesreče).

Čeprav so izgleda tudi Nemci niso več to, kar so bili ... sem opazoval letos poleti med zastoji in se jih zelo malo razvršča skrajno levo/skrajno desno.
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.130
3.186
113
Citat:
Uporabnik sass pravi:
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
1. odstavni pas mora kot prvo obstajati
--- a) npr. naša prekmurska kobajagi AC nima odstavnega
--- b) vrhniški klanec - tüdi nega odstavnega
--- c) določeni mostovi tudi nimajo odstavnega, čeprav do mostu odstavni je

2. odstavni pas mora biti dovolj širok - kar pa dostikrat ni (hint: 2,5 m NI dovolj široko)

3. odstavni mora biti prost
--- a) kaj pa če stoji okvarjeno vozilo na njem (kajti temu je odstavni pas namenjen)
--- b) odstavni je zabasan zaradi id.iotov, ki misiljo, da bodo po njem prišli do prvega izvoza (ta še najbolj boli)
crazy1.gif


Če pa obatroje zgoraj navedeno ni dovolj - mogoče zaradi tega, ker so izkušnje iz Nemčije pokazale, da ta sistem prinese do 4 minute hitrejši prihod reševalcev na kraj nesreče. Vsaka minuta pa pomeni nekje 10% večjo verjetnost preživetja ponesrečencev.

1. če odstavnega pasu ni ali ga zmanjka, potem se vozila iz obeh pasov na tistem mestu premaknejo skrajno levo. prostora je namreč isto, če so umaknjena vozila skrajno levo ter prostor desno, ali pa levo in desno ter prostor vmes.
2. če odstavni pas ni dovolj širok, se vozila iz desnega prometnega pasu premaknejo malo v levo - še vedno hitreje, ker se vozilom iz levega pasu ni treba premikati
3. enak odgovor, kot 1.
skratka, slabost vožnje intervencijskih vozil po sredini se je ravno pokazala na gornjem filmu, ko je gasilski avto obtičal za vozilom, ki ga je mama pustila na sredi ceste in šla firbcat v predor.

Točno to kar si napisal ne vem kakšno logiko uporabljajo naši " strokovnjaki" ( verjetno isto kot za kazni) glede razporejanja. Če se obe koloni umakneta v eno stran je vedno več prostora kot pa če se vsaka postavlja na svojo stran. Poleg tega pa je potrebna pri vožnji med kolonama veliko večja previdnost kot pa če imaš avtomobile samo na eni strani.
 

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.265
154
63
Celje
Citat:
Uporabnik Floki pravi:
Točno to kar si napisal ne vem kakšno logiko uporabljajo naši " strokovnjaki" ( verjetno isto kot za kazni) glede razporejanja. Če se obe koloni umakneta v eno stran je vedno več prostora kot pa če se vsaka postavlja na svojo stran.

Recimo...AC je široka 15 m (od oka), povprečen avtomobil 2 m. Če se obe koloni umaknejo na svojo stran, tako da je v sredini prostor, je prostora v idealnih okoliščinah natanko 15 - 2*2 = 11 m. V primeru, da se obe koloni umaknejo v eno smer, pa je prostora natanko...hm...15 - 2*2 = 11 m?
confused-1.gif
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.233
869
113
ta debata ni mišljena zaradi nekega opravičevanja obnašanja nasproti zakonu, ampak le kot kritičen razmislek, ali je neka rešitev res optimalna ali ne. imamo namreč konkreten posnetek, ki je pokazal slabosti zakonske rešitve.
moja dilema je namreč:
a) na mestih, kjer je odstavni pas prazen, se intervencijska vozila vozijo nemoteno. na mestih, kjer odstavnega pasu ni, je preozek ali blokiran, morajo intervencijska vozila upočasniti, da jim ostala vozila naredijo prostor.
b) intervencijska vozila morajo voziti ves čas počasi med obema voznima pasovoma, da jim ostala vozila naredijo prostor.
katera varianta je hitrejša?
panoramicov argument, da se intervencijska vozila vozijo med pasovoma v eno smer in po odstavnem v drugo, je še najboljši do zdaj, ampak spet vprašljiv v primerih, da odstavnega pasu ni, je preozek ali blokiran.
 

zajbel

Pripravnik
17. dec 2008
859
1
18
Citat:
Uporabnik Floki pravi:
Citat:
Uporabnik sass pravi:
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
1. odstavni pas mora kot prvo obstajati
--- a) npr. naša prekmurska kobajagi AC nima odstavnega
--- b) vrhniški klanec - tüdi nega odstavnega
--- c) določeni mostovi tudi nimajo odstavnega, čeprav do mostu odstavni je

2. odstavni pas mora biti dovolj širok - kar pa dostikrat ni (hint: 2,5 m NI dovolj široko)

3. odstavni mora biti prost
--- a) kaj pa če stoji okvarjeno vozilo na njem (kajti temu je odstavni pas namenjen)
--- b) odstavni je zabasan zaradi id.iotov, ki misiljo, da bodo po njem prišli do prvega izvoza (ta še najbolj boli)
crazy1.gif


Če pa obatroje zgoraj navedeno ni dovolj - mogoče zaradi tega, ker so izkušnje iz Nemčije pokazale, da ta sistem prinese do 4 minute hitrejši prihod reševalcev na kraj nesreče. Vsaka minuta pa pomeni nekje 10% večjo verjetnost preživetja ponesrečencev.

1. če odstavnega pasu ni ali ga zmanjka, potem se vozila iz obeh pasov na tistem mestu premaknejo skrajno levo. prostora je namreč isto, če so umaknjena vozila skrajno levo ter prostor desno, ali pa levo in desno ter prostor vmes.
2. če odstavni pas ni dovolj širok, se vozila iz desnega prometnega pasu premaknejo malo v levo - še vedno hitreje, ker se vozilom iz levega pasu ni treba premikati
3. enak odgovor, kot 1.
skratka, slabost vožnje intervencijskih vozil po sredini se je ravno pokazala na gornjem filmu, ko je gasilski avto obtičal za vozilom, ki ga je mama pustila na sredi ceste in šla firbcat v predor.

Točno to kar si napisal ne vem kakšno logiko uporabljajo naši " strokovnjaki" ( verjetno isto kot za kazni) glede razporejanja. Če se obe koloni umakneta v eno stran je vedno več prostora kot pa če se vsaka postavlja na svojo stran. Poleg tega pa je potrebna pri vožnji med kolonama veliko večja previdnost kot pa če imaš avtomobile samo na eni strani.

In kaj bi vidva naredila pri priključkih na avtocesto? Kako bodo reševalci prišli mimo zaviralnega in vključevalnega pasu, ki so običajno ob zastojih zelo zatrpani z vozili?
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.233
869
113
Citat:
Uporabnik SoulMan pravi:

Recimo...AC je široka 15 m (od oka), povprečen avtomobil 2 m. Če se obe koloni umaknejo na svojo stran, tako da je v sredini prostor, je prostora v idealnih okoliščinah natanko 15 - 2*2 = 11 m. V primeru, da se obe koloni umaknejo v eno smer, pa je prostora natanko...hm...15 - 2*2 = 11 m?
confused-1.gif
ta logika bi veljala, če bi se vozila umaknila pravokotno, dejansko pa se umikajo poševno. predstavljaj si šleperja, ki se umika v desno. zapelje recimo 5m naprej in 2m v desno. kabina se bo dejansko premaknila 2m v desno, konec prikolice pa kvečjemu kak meter.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.417
2.770
113
Meni posnetek ne pokaze slabe resitve problema, temvec neupostevanje predpisov.