Predel - naj vzdrževanje plačuje Slovenija

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Ne zdaj mešat hrušk in jabolk. Šentvid je dvocevni tropasovni avtocestni predor s kavernami v praktično najslabši možni hribini v Sloveniji. Vršič bi bil enocevni predor za regionalno cesto brez kavern v relativno ugodni zemljini (apnenci, dolomiti) ter z dodatno servisno cevjo vsaj polovico manjšega profila od glavne cevi. Zato je 40-70 milijonov evrov za 2-3 km dolg predor precej smiselna ocena. Tudi v Sloveniji. Pa prosim v prihodnje ne vsakega predora primerjat s Šentviškim. Država je sama kriva, da je prišlo do take cene, seveda pa so potem novinarji in politiki (in za njimi avtomatsko še ostala neuka raja) vse skupaj naprtili izključno in samo Ivanu Zidarju.

Zdaj pa smiselnost ...
Torej ni smiselno povezovati odročnih koncev Slovenije z neko normalno prometno povezavo, ki bi funkcionirala tudi pozimi? Pa recimo turizem? Osebno bi šel večkrat na Bovško, če ne bi bilo iz Ljubljane hitreje priti v Benetke kot pa v Bovec. Recimo Italijanom ni noben problem povezovati svoje precej gorate dežele in graditi na tisoče predorov, tudi v najbolj odročne kraje. Enako ne Hrvatom. A pri nam pa naj bi gradili samo avtoceste, ker se samo te splačajo?

Recimo Norvežani gradijo predore celo tam, kjer je prometa manj kot pa pri nam do najbolj zabačenih koncev. Ferski otoki bodo povezali večino svojih otokov s zelo dragimi podmorskimi predori, ker jim nezanesljivost trajektnih povezav očitno ne ustreza.

Ekologija pa je problem samo v glavah nekaterih, ki mislijo da so ekologi. Tako jih nikakor ne motijo kolone in kolone poleti, ko se zaradi klancev spusti v zrak mnogo več izpušnih plinov kot pa bi se v predoru. Ampak ne: predor je pa grozovit poseg v naravo, bognedaj česa takega.

Še glede izvedljivosti: predor ne bi šel od dna ene do dna druge doline, ker je višinska razlika le prevelika, nekaj serpentin bi še vedno moralo biti. Bi pa že 2 km dolg tunel bistveno izboljšal stanje in rešil cesto pred skoraj vsemi možnimi plazovi, 3,5 km dolg tunel pa tudi mnogo skrajšal čas vožnje in višinsko razliko, ki jo je potrebno premagati. Kot pa sem že rekel, pri nam je greh misliti (kot vidim tudi na tem forumu), da bi se na regionalnih cestah delale kakšne dražje zadeve od preplastitev vozišč in rekonstrukcij križišč.
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.421
529
113
43
Še vedno Rdeči revirji
Keber v velikem delu se strinja s tabo, posebej okrog gradnje vseh cest v Sloveniji z izjemo avtocest. Če tako imenovano Zagorsko obvoznico z rondojem gradijo že ene dve ali celo tri leta, pa rondoju še vedno manjka en izvoz, skoraj celi obvoznici z rondojem vred pa zgornja plast asfalta, ali pa gradnja ene galerije (zaščita pred padajočim kamenjem) nad cesto Litija-Zagorje traja tudi že vsaj leto in pol in če pomislim da je to vidni del gradnje brez upoštevanja papirologije in raznoraznih filozofiranj, potem bodo predor pod Vršičem gradili vsaj še naslednji 15 let. Sicer iskreno upam, da se zelo motim, ker Boška, eden Slovenskih biserov, si res zasluži eno primerno cestno povezavo z Gorenjsko.

Pri tem predoru vidim vsaj naslednje težaveve:
- nasprotovanje ekologov TNP, prevelik poseg v prostor, ...
- nasprotovanje Kranjskogorskih turističnih lobijev, sedaj imajo lepo ujete turiste pri sebi, pol bi pa kakšen tud kdaj na drugo stran prebegnil
- kakorkoli gledamo je cesta čez Vršič turistična legenda, predor bi to izničil, vsaj v glavah nekaterih, ki ne vidijo tistih, ki so odvisni od njene prevoznosti
- smiselnost, stroški, ...

Žal bo Bovška še naprej odvisna od Predela in makaronarjev.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
1. ekologi. Naj zaprejo gobec. V SLO imamo poplavo ekologov, ki bi najraje živeli v 10. stoletju, v obdobju lesene žlice in se vtikujejo v vse, od vetrnih elektrarn do golf igrišč.
2. Kranjska Gora. Ta relativno zabačen kraj rabi konkurenco že zato, da ne bo več tako zelo za časom, kot je že od nekdaj.
3. cesta čez Vršič bi ostala in bila točno to - turistična cesta. Za to je primerna tistih 8 mesecev na leto, ko bo bila odprta. za resen trnazit pa ni primerna.
4. Smiselnost, stroški??? Pa kaj je v SLO edino pomembna Ljubljana ter Portorož, kjer se sonči pol LJ ob vikendih? Posočje je mejno območje z Italijo. Je del Slovenije. Ljudje plačujejo enake davke kot Ljubljančani. NImajo resnih šol. Nimajo resnih povezav. Nimajo gospodarstva. Vse kar imajo je pomoč države po potresih, ko so Ljubljančani pokradli kup denarja pri obnovi (izbranci pri izvedbi del) ter italija, kjer mnogi dobijo svojo plačo, hodijo v shopping, prej ali slej pa bodo mladi (ki nimajo več tolikšne antipatije do ITA kot starejši) spokali tja še živet in se šolat. Se je kdo npr vprašal, koliko trgovcev je prisotnih v Bovcu in zakaj je bil tam dolga leta skorajda monopolist Mercator? In kje je folk kupoval? Tam, kjer je seveda najdražje. Ker ni imel izbire.
Zakaj ni imel izbire. Delno tudi zato, ker se raznim Tušem tam ne splača graditi marketov zaradi stroškov in časa transporta.

Takšnih primerov ne manjka in ta tako zvana država Slovenijha se bo počasi morala odločiti ali bo ostala ljubljanski pašaluk ali takšno kot je zaenkrat še sedaj. V drugem primeru bo morala nekaj narediti tudi izven centra države. Drugače bodo tujci, samo potem ne jamrati, da so grdi in zlobni. Zgolj pametni. Za razliko od naših politikov, levih ali desnih.
 

dsf

izbrisani
6. sep 2007
10.019
1
36
Se strinjam ,Ljubljančani res vse gledajo skozi svoje oči, to da pa nekdo nima spodobne povezave z ostalim svetom je pa zanemarljivo.
@ keber.
Primer Loške obvoznice mi je poznan in nekako se mi zdi da bodo odcepi za Poljansko dolino na glavni cesti proti Medvodam še lep čas samevali.
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.421
529
113
43
Še vedno Rdeči revirji
Ve kar pišeš drži, še posebej tisto o ekologih.
Žal pa je tisto, kar sem napisal, trenutno kruta realnost v Sloveniji. Morda bo enkrat, ko se bomo uspeli zmeniti za pošteno decentralizacijo kaj bolje.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Zavedajte se, da je Bovec mimo turistične sezone dokaj mrtev. Gre za malo mesto, ki živi predvsem od turizma, torej je vezano na sezono, vmes pa je mrtvilo. Zato se ne splača tam imet 15 supermarketov, 8 bencinskih črpalk, mednarodno letališče ter nevem koliko pasovno avtocesto. Če bi pa vse to zgradili, bi pa bilo sranje, da bi bilo nevredno hodit tja. Bovec je kul, ker je sredi vukojebine med hribi z nedotaknjeno naravo.
Za vse ostale obstaja Disneyland Resort Pariz. Tam so 7 pasovne avtoceste, nekaj mednarodnih letališč in super hitri vlaki ter milijon turistov.
Kdor voli, nek izvoli.
wink-1.gif


Ogo
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Spet hruške in jabolka.

Glej, rad bi šel smučat na Kanin, ampak hudiča, v štirih urah sem lahko tudi na Kaprunu. Torej, pač ne grem.

Nihče noče 15 supermarketov, 8 bencinskih črpalk, mednarodno letališče in 7 pasovno avtocesto. Ampak samo normalno prometno povezavo. Po tvoje pa naj se Bovec izven turistične sezone kar lepo zapre, ko jebe domačine, če jih Ljubljančani ne rabimo. Pa res ne bomo investirali 50 milijonov evrov za dostojno cesto, je pa že bolje 300 milijonov za patrije, kajne?
stupid-1.gif
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.275
4.098
113
V Sloveniji rabimo en kup novih regionalnih cest (so slabše kot na balkanu) , pa nobene patrije, jebeštrga gleda NATO....
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik CLIO15 pravi:
V Sloveniji rabimo en kup novih regionalnih cest (so slabše kot na balkanu) , pa nobene patrije, jebeštrga gleda NATO....

Kaj pa teroristi Al Kaide, se jih ne bojiš, da pridejo v tvoje mesto in se razstrelijo v lokalnem vrtcu?
shocked-1.gif


Ogo
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.528
2.901
113
v lokalni ostariji
keber delno se strinjam s ogo-tom... on hoce povedati da je tudi predel del te "naravno kulturne" dediscine... in en tunel spodaj bi to "spodrezal" oz unicil car! dejstvo je, da znajo v tujini tudi vecje zamete spucat!!! in da obstaja mehanizacija za to! tunel tukaj ni resitev
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.211
1.383
113
Citat:
Uporabnik CLIO15 pravi:
V Sloveniji rabimo en kup novih regionalnih cest (so slabše kot na balkanu) , pa nobene patrije, jebeštrga gleda NATO....

Zakaj bi pa rabili "Evropske" ceste, če imamo pa balkanske voznike ?
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.421
529
113
43
Še vedno Rdeči revirji
To je res ali pa tudi ne. V principu bi se šel lahko Bovec skupaj s celotnim zgornjim Posočjem celoletni turizem.

Tunel pod Vršičem bi pa koristil obema stranema, Gorenjski in Primorski. Oboji bi lahko več iztržili od turizma.

Danes, če grem v zgornje Posočje in nimam kakšnega posebnega interesa, da se peljem čez Vršič, grem ali po cest Logatec- Godovič- Idrija - Most na Soči- Bovec, ali pa kar po AC in mimo Nove Gorice. Na ta način tudi Kranjska gora izgublja turiste.

In še zadnji in morda najbolj pomemben argument za boljšo cestno povezavo Bovca z osrednjo Slovenijo. To je obmejno območje, kjer bi morala država še posebno skrbeti, da bo tam še imel interes živet kakšen avtohton Slovenec.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Jaz mislim, da je treba pazit, da Bovec ne postane neka destinacija tipa množičnega turbo turizma in gre potem posledično narava adijo. Ker ravno narava je tisto, kar je pri Bovcu in okolici super.
Za domorodce se pa ne boj, le lokalne ceste bi bilo fajn bolje vzdrževati. Za lene Ljubljanske riti pa obstaja z Brnika letalo v Pariz in nato super duper vlaki proti Disneyevemu resortu.
smile-1.gif


Ogo
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Tudi Avstrija, Italija, Švica, Francija imajo zelo lepo naravo (pošteno povedano - lepšo od naše), pa, hudiča, imajo normalne ceste do teh kotičkov speljane. In če malo nosnice postavite ob te ceste, boste ugotovili, da precej manj smrdi kot pa čez Vršič kako lepo nedeljo.

@bolj resno pucanje: problem Vršiča so preteči snežni plazovi, ki lahko zgrmijo na cesto (in mimoidoče voznike) tudi kakega aprila, ne samo januarja. In to ne samo na vrhu prelaza ampak tudi precej nižje. Poleg tega normalen tunel precej manj ogroža naravo kot pa sedanja cesta, ko vsi terajo svoje avte in motorje v drugi ali celo prvi prestavi gor in dol in spuščajo ohoho smrada. Kakršen koli trajen poseg v naravo se pa s primernimi ukrepi hitro omili.

Poleg tega je v Bovcu poleti dovolj turistov, bolj ali manj samo tujcev. Njih slaba cesta niti ne moti, očitno so že vajeni naših šrot regionalk. Z boljšo cesto pa bi predvsem manj motili naravo. Pa tisti ki ste proti turističnemu razvoju Bovca, no pa jim razložite, da se naj zaradi lepe narave jebejo s svojo cesto in si prav gotovo ne zaslužijo boljše.
grims-1.gif


Lepa je naša Slovenija: zaradi kvazi ekologije (ki to ni) si prebivalci odročnejših krajev v očeh zaplankanih Slovencev očitno nikakor ne zaslužijo boljših cest. Samo da imajo prebivalci večjih mest čimveč trgovskih centrov in čimboljše ceste do njih.
stupid-1.gif


Zapečkarji.
rolleyes-1.gif
 

dsf

izbrisani
6. sep 2007
10.019
1
36
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Jaz mislim, da je treba pazit, da Bovec ne postane neka destinacija tipa množičnega turbo turizma in gre potem posledično narava adijo. Ker ravno narava je tisto, kar je pri Bovcu in okolici super.
Za domorodce se pa ne boj, le lokalne ceste bi bilo fajn bolje vzdrževati. Za lene Ljubljanske riti pa obstaja z Brnika letalo v Pariz in nato super duper vlaki proti Disneyevemu resortu.
smile-1.gif


Ogo
Bojim se da si nekaj spregledal.Kvaliteta zivljenja ljudi kateri živijo na tako odrezanih destinacijah je neprimerno slavša kot pa če nekdo živi nekje v biližini nekega večjega centra.Iz Bovca predvidevam da traja vožnja z rešilcem do Nove gorice več kot uro do Ljubljane pa najmanj dve uri in pol. Če je nekdo poškodovan ali pa v primeru infarkta je to preveč, pa naj rečete zagovorniki "ohranjanja narave "kar koli hočete.
Ena luknja v goro narave ne bo prav nič kaj prida spremenila , bi pa popravila kvaliteto življenja, prav tako bi Bovška potencjalno postala zanimiva za smučarje iz osrednje Slvenije, poleti pa bi bila Bovška sigurno vabljiva za goste na Koroškem.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Ne, očitno se denar ne sme dajati za neke zaostale kraje, "saj se ne splača". Če si Ljubljančani zaželijo Bovca, naj gredo raje v Disneyland, Bovčane pa pustijo, da pocrkajo v svoji zaostalosti. Da se le ne bi denar slučajno dajal za kaj drugega kot trgovske centre in štadione.
ne-ne-1.gif
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Definiraj "boljša cesta"?
Manj lukenj? Ali 7 pasovnica v tunelu skozi alpe, da se pride v 15ih minutah do Ljubljane?
Glede zabačenosti in splošne dosegljivosti, pa je tako, da je v Sloveniji kar nekaj vukojebin, pa to ne pomeni, da morajo vse biti dosegljive v roku 5 minut do večjega centra.
Konec koncev bi potem lahko tudi na Mangart zgradili kar avtocesto. Ampak gušt je ravno v sedanji cesti, pa še to so zgradili zato, da so se lahko za časa prve svetovne vojne bolj uspešno klali med seboj in ne zato, da bi laže hodili gor rožice nabirat.

Ogo
 
Nazadnje urejeno:

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.421
529
113
43
Še vedno Rdeči revirji
Če se prav spomnim, je bil nekaj let nazaj Vršič zaprt celo junija in to zaradi snežnih plazov.
Drugače pa vsi pametnjakoviči, ki pametujejo o galerijah, te je delala že Avstro ogrska vojska oziroma ruski vojni ujetniki, ko so gradili cesto. rezultat je bil, da je lesene galerije že prvi plaz kratko malo odnesel.

Naj se že enkrat naredi tisti tunel, "naravovarstvenike" pa naj se v rit nabrca, ker so samo za zgago delat.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Definiraj "boljša cesta"?

Pojdi kdaj v tujino, se pelji proti Tirolski, ampak po južni strani Avstrije. Ni avtocesta, je pa normalna magistralka, kljub temu da je zgrajena mimo 3 tisočakov, pod njimi in preko visokih prelazov ter skozi narodne parke.

Citat:
Ali 7 pasovnica v tunelu skozi alpe, da se pride v 15ih minutah do Ljubljane?

Obstajajo tudi dvopasovni tuneli. Primer je v središču Ljubljane. Podobnega sem jaz predlagal (pa drugi že več desetletij nazaj).

A zate obstajajo samo 7 pasovnice?
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Ogo prehaja iz ene skrajnost v drugo, namenoma pa ne želi poiskati realne, kompromisne rešitve. Nothing new.

Nihče ne pričakuje tripasovnice pod Alpami. Pričakujejo pa lahko prevozno, normalno cestno povezavo, ki bo odprta 365 dni v letu in ne bo prevozna le s traktorjem, snežnimi sanmi ter Unimogom.

Cesta iz Bovca proti Kobaridu in Tolminu je nightmare. Ozka (niti pod razno vozni pas nima povsod 3 metre širine), ovinkasta, stisnjena med prepad in pobočje, lukenj ne manjka. Zadeva je nevarna vsak dan, poleti zaradi norcev, ki se gredo hitrostne dirke (še posebej vozniki cestnih motorjev) in šleperjev, ki v ovinkih zaradi preozkega cestišča zavozijo na nasprotni pas. Pozimi pa se lahko odločaš, kam želiš, da te odnese. V prepad in nato Sočo ali v nasproti vozeče vozilo.

Pot od Bovca do Nove Gorice traja cca eno uro precej dinamične vožnje, v kolikor se ignorira cestne zapore zaradi del na cesti. Do Kranjske Gore ni nič bolje. Če je Vršič odprt lahko na njem izgubiš živce, preko Italije je sicer bolje, a se vseeno vleče, tudi pot od Bovca do Predela še zdaleč ni pretirano prijetna in varna.

V vsakem primeru se je v Bovcu neumno resno poškodovati ker si od bolnice oddaljen uro vožnje, k temu prištej še vsaj 15 minut za dostop rešilca do mesta nesreče, kakšnih 10 minut za imobilizacijo in prenos poškodovanca v rešilec. Realno si lahko vesel, če se uro in pol po nesreči znajdeš v bolnici. Vmes te seveda lahko brez problema pobere. Kako naporna je vožnja po tistih ovinkih za poškodovanca pa tudi raje ne razmišljam.

Skratka, območje si zasluži korektno povezavo, če je to tunel pod Vršičem je to pač to. Druge opcije ne vidim razen če bi kdo želel graditi tunel vse do Kranjske Gore, a še tisti bi se težko izognil Italiji, stal pa bi verjetno celo premoženje.

Turizem? Bovec je poln turistov čez praktično vse leto. Pozimi smučarija, žurke, vikend pijančevanje (vse troje v kompletu, kadar pridejo slovenski gostje), poleti vodni športi, canyoning, ture po okoliških gorah. Potenciala za razvoj turizma je ogromno, tudi potencialnih delovnih mest za domačine. Predpogoj za resen turistični napredek pa je urejena prometna infrastruktura, ki ne bo odvisna od dobre volje Giovannija in njegovega snežnega pluga ali Janeza iz Kranjske Gore, ki mu dol visi za Bovec, še bolj pa za pluženje ceste na Vršič.

Zelo jasno sem napisal, da ljudje na bovškem spadajo pod Slovenijo, plačujejo davke, so enakopravni vsaj na papirju, v praksi pa daleč od tega. Četudi ne bi bili obmejno področje, bi nas ta razkorak v razvitosti vsega moral skrbeti. Glede na to, da gre za tradicionalno italijansko interesno področje pa bi bovško morali kvečjemu še toliko bolj pozorno obravnavati sicer se nam bo prej ali slej zgodilo, da bo mladina spokala v LJ, starci bodo odšli 6 feet under, ostalo pa bodo pokupili tujci. Nič nimam proti njim, a ko to pride enkrat predaleč se je zelo težko obnašati proslovensko in varovati to območje pred željami, da se priključi Italiji.