Predel - naj vzdrževanje plačuje Slovenija

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Zadnje dni spremljam zaplete s cesto čez prelaz Predel na bovškem. Za nepoznavalce - gre za cestno povezavo, ki poteka čez prelaz Predel in je najkrajša cestna povezava med bovškim in gorenjsko, mnogi Bovčani jo redno uporabljajo saj je najkrajša in najhitrejša povezava z osrednjo Slovenijo. Drugi opciji sta pot proti Novi Gorici in potem skozi Idrijo oziroma kar do Nove Gorice in potem po AC naprej. Druga varianta je Vršič, naporna že takrat, ko je odprt, pozimi pa večinoma neprevozna.

Razumem jezo ljudi z bovškega, hkrati pa menim, da naj Slovenija kar lepo ponudi financiranje vzdrževanja te ceste tudi na italijanski strani.

Štetje prometa na Predelu bi zagotovo pokazalo, da je vozil s SLO tablicami bistveno več od italijanskih vozil. Italijanom ta cesta ni življenjskega pomena, zato razumem, da jim dol visi za njeno vzdrževanje in pluženje. Dokler so bili na meji njihovi policisti so se še potrudili, sedaj pa jih ne briga.

Menim, da bi morala vlada RS ponuditi Italiji plačilo večine stroškov celoletnega vzdrževanja in zagotavljanja prevoznosti italijanskega dela ceste čez Predel. Zakaj? Preprosto zato, ker sedaj to cesto uporabljajo predvsem Slovenci. Slovenija namreč bovčanom ni zmožna zagotoviti spodobne cestne povezave z osrednjo Slovenijo. Torej sedaj Italijani financirajo našo nesposobnost in škrtarjenje.

Podpiram da Italija povsem zapre cesto čez Predel v primeru, da njenega financiranja ne prevzame Slovenija. Le-ta pa naj se odloči, kaj bo storila dolgoročno. Morda ureditev stalne prevoznosti Vršiča.

Pa da me ne bo kdo obtožil, da se v življenju nisem tam vozil. V Bovcu in okolici sem vsakih nekaj mesecev saj je to moja poglavitna destinacija za izlete po Sloveniji.
 
Nazadnje urejeno:

Marauder

Pripravnik
16. mar 2008
205
0
16
A veš zakaj iz te moke ne bo kruha? Zato, ker bi se že tako dalo usposobiti tudi cestno povezavo čez Vršič. Ampak če mora ves oziroma 95% turistov ostati v Kranjski Gori in okolici potem se pač ne splača plužiti. In če je bolj pametno speljati sankaško stezo po cesti namesto jo splužiti to še dodatno potrdi sredstvo kako zadržati turiste stran.

Sicer pa njihovo pluženje je tako tako... Lani smo šli v Siero Neveo (al kaj jej že na drugi strani Kanina) smučat, pa je bila tista cesta bolj podobna zasneženi nikoli spluženi cesti, kot pa cesti po kateri se je vozilo en kup vozil po temu, ko že enih 10 dni ni snežilo.

Je pa res tudi to, da ko je zaprt Kanin zaradi pihanja ali česarkoli že (pa tudi drugače, ko se naveličajo kamenja in tistih 4 prog na Kaninu), večina turistov gre smučat na drugo stran na Višarje ali Neveo, tako da imajo tudi oni veliko koristi od ceste in bi si jo lahko iz tega naslova sami plužili!

Da ne bo nič narobe, tudi sam se velikokrat znajdem v Bovcu in na Kaninu. Prav tako vem, da je pot med Kobaridom in Bovcem res zelo tečna, ali pa kar celotna pot med Logatcem in Bovcem in se zaradi tega vsi iz osrednje Slovenije do Bovca peljejo veliko raje po veliko bolj udobni poti čez Kranjsko Goro in Trbiž preko Predela do Bovca. In ta cesta (Bovec-Nova Gorica ali Idrija) je pa splužena in prevozna veliko večino časa...
 
Nazadnje urejeno:

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
In obratno. Turisti sedaj lepo ostajajo na ITA strani in ne gredo še malce na bovško in Kanin.
Potem so tu dnevne migracije. Koliko Italijanov je zaposlenih na slovenski strani? In koliko Slovencev v Italiji, recimo v Trbižu.
Misliš da je ITalijanom v interesu plačevati cesto, ki turistom omogoča pot v Slovenijo in zapravljanje na naši strani? Ali pa plačevat zato, da bodo njihova delovna mesta v času gospodarske krize zasedali Slovenci.
 

MajkOly

Zelenc'
27. jan 2008
20
0
1
A se niso naši neki ponujal že, da bi splužil Italjansko stran, pa so Italjani zavrnil?
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Rupel naj napiše protestno noto.
smile-1.gif


Ogo
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
So zavrnili in celo v svojih medijih pisali kot da imajo Slovenci full težave. Verjamem pa, da jim je izpod časti dovoliti slovanom, da čistijo njihove ceste.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Tunel pod Vršičem bi morali že zdavnaj narediti, pa bi bilo.

No ja, tega žal ne bomo videli. Kaka galerija, to je pa tudi vse, kar bo tam.
 

dsf

izbrisani
6. sep 2007
10.019
1
36
Citat:
Uporabnik coolpower pravi:
Zadnje dni spremljam zaplete s cesto čez prelaz Predel na bovškem. Za nepoznavalce - gre za cestno povezavo, ki poteka čez prelaz Predel in je najkrajša cestna povezava med bovškim in gorenjsko, mnogi Bovčani jo redno uporabljajo saj je najkrajša in najhitrejša povezava z osrednjo Slovenijo. Drugi opciji sta pot proti Novi Gorici in potem skozi Idrijo oziroma kar do Nove Gorice in potem po AC naprej. Druga varianta je Vršič, naporna že takrat, ko je odprt, pozimi pa večinoma neprevozna.

Razumem jezo ljudi z bovškega, hkrati pa menim, da naj Slovenija kar lepo ponudi financiranje vzdrževanja te ceste tudi na italijanski strani.

Štetje prometa na Predelu bi zagotovo pokazalo, da je vozil s SLO tablicami bistveno več od italijanskih vozil. Italijanom ta cesta ni življenjskega pomena, zato razumem, da jim dol visi za njeno vzdrževanje in pluženje. Dokler so bili na meji njihovi policisti so se še potrudili, sedaj pa jih ne briga.

Menim, da bi morala vlada RS ponuditi Italiji plačilo večine stroškov celoletnega vzdrževanja in zagotavljanja prevoznosti italijanskega dela ceste čez Predel. Zakaj? Preprosto zato, ker sedaj to cesto uporabljajo predvsem Slovenci. Slovenija namreč bovčanom ni zmožna zagotoviti spodobne cestne povezave z osrednjo Slovenijo. Torej sedaj Italijani financirajo našo nesposobnost in škrtarjenje.

Podpiram da Italija povsem zapre cesto čez Predel v primeru, da njenega financiranja ne prevzame Slovenija. Le-ta pa naj se odloči, kaj bo storila dolgoročno. Morda ureditev stalne prevoznosti Vršiča.

Pa da me ne bo kdo obtožil, da se v življenju nisem tam vozil. V Bovcu in okolici sem vsakih nekaj mesecev saj je to moja poglavitna destinacija za izlete po Sloveniji.
Izdajalec !
Če bi že res morali naši plačat pluženje , potem naj še plužijo naši in bodo naši zaslužili.
Tunel pod Vršičem........ Ideja res ni tako slaba , se pa bojim da predraga. Bilo bi pa nobel če bi imeli avtocesto do Kranjske gore naprej pa tunel proti primorski
cool-1.gif
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.169
7.017
113
KSZ

Zanimivo razmisljanje avtorja teme, vendar potem naj italija plačuje za vzdrzevanje cest po katerih se vozijo njihovi drzavljani ki si sedaj na krasu kupujejo hise itd...

Hocem rect, da je nevarno se takole ponujat da bomo prevzemali neke stroske dokler ni jasno da bo tudi druga stran storila enako ce kdaj pride do podobnega primera le da bi bile zamenjane vloge.
 

tis

Fizikalc
25. jul 2007
5.423
0
36
Citat:
Uporabnik coolpower pravi:
Menim, da bi morala vlada RS ponuditi Italiji plačilo večine stroškov celoletnega vzdrževanja in zagotavljanja prevoznosti italijanskega dela ceste čez Predel. Zakaj? Preprosto zato, ker sedaj to cesto uporabljajo predvsem Slovenci. Slovenija namreč bovčanom ni zmožna zagotoviti spodobne cestne povezave z osrednjo Slovenijo. Torej sedaj Italijani financirajo našo nesposobnost in škrtarjenje.

Zanimivo!

Potem bi po tej logiki morali Hrvati, Bosanci, Srbi, Turki pa še kdo financirati gradnjo in vzdrževanje okoli 80% avtocest, ki pri nas potekajo S-J? Potem bi bile za turiste vinjete na teh AC lahko zastonj, nas bi prišle pa precej ceneje.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Tunel pod Vršičem........ Ideja res ni tako slaba , se pa bojim da predraga. Bilo bi pa nobel če bi imeli avtocesto do Kranjske gore naprej pa tunel proti primorski
cool-1.gif

Tunel pod Vršičem bi stal nekje (na uč) 40-70 milijonov evrov (odvisno, koliko serpentin bi pustili). Glede na to, da za avtoceste zmečemo med 600 in 1000 milijonov evrov vsako leto, je ta denar minimalen. Pa še enih 50 milijonov za totalno prenovo ceste Trenta-Bovec, pa smo zmagali.

Ampak problem so naši zelenkoti in zakonodaja TNP.
 

dsf

izbrisani
6. sep 2007
10.019
1
36
Predračun si izpljunil tako na uč. Ali si morda iz gradbene stroke, ali to kar tako? Če bi se tunel res dalo naredit za tako "spodoben" denar je že skrajni čas da se projekta lotimo in pustimo makaronarje naj se .ebejo s prelazom.
Na tem mestu dajem svojo besedo da bom podpisal pobudo če bo do nje prišlo. Omenjeni tunel bi bil pomemben za naš turizem in ljudi v dolini zgornje Soče.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik dsf pravi:
Predračun si izpljunil tako na uč. Ali si morda iz gradbene stroke, ali to kar tako? Če bi se tunel res dalo naredit za tako "spodoben" denar je že skrajni čas da se projekta lotimo in pustimo makaronarje naj se .ebejo s prelazom.

Delam v projektivi, tako da so mi cene znane. Primerjam tudi z drugimi podobnimi projekti (recimo hrvaški predor Biokovo pri Makarski). Računam z 20 milijonov evrov na km enocevnega predora z dodatno servisno cevjo. Ocena je čisto približna, Lahko je tudi 90 ali pa bolj verjetno samo 50 milijonov za najdražjo varianto. Ampak okvirno bi morala taka reč stati manj kot 100 milijonov. 100 milijonov je stala kompletna izgradnja dvocevnega avtocestnega predora Trojane dolžine skoraj 3 km skupaj z vso potrebno opremo. Predor Vršič bi moral biti potemtakem precej cenejši, tudi zato, ker bi bile geološke razmere gotovo manj zahtevne.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Citat:
Uporabnik Apollo8 pravi:
KSZ

Zanimivo razmisljanje avtorja teme, vendar potem naj italija plačuje za vzdrzevanje cest po katerih se vozijo njihovi drzavljani ki si sedaj na krasu kupujejo hise itd...

Hocem rect, da je nevarno se takole ponujat da bomo prevzemali neke stroske dokler ni jasno da bo tudi druga stran storila enako ce kdaj pride do podobnega primera le da bi bile zamenjane vloge.

Najbolj fer bi bilo, da vsak korektno vzdržuje lastne ceste, tudi v prid tujcev, ki se vozijo po njih.

A kaj narediti, ko ta logika ni več samoumevna eni strani? Lahko Italijane prisilimo v stroške vzdrževanja lastne ceste po kateri se vozijo predvsem slovenski državljani? Dvomim.

Oni lahko lepo rečejo, da bodo ta cestni odsek zaprli, si izmislijo razlog in smo v riti. Trenutno je razlog sneg, jutri je lahko plaz, ki bo odnesel del ceste.

Dejstvo je, da je ta cesta potuha slovenski oblasti, ki ignorantsko zanemarja zgornje Posočje kot pomembno obmejno področje na stiku z državo, ki nikoli ni skrivala svojih ekspanzionističnih želja po slovenskem ozemlju.

Dejstvo je, da se po tej cesti vozijo predvsem prebivalci Slovenije, njeno vzdrževanje pa plačujejo Italijani. Torej de facto plačujejo za zanje nepomembno cesto, da lahko slovenska država ignorira potrebo po korektni cestni povezavi zgornjega Posočja po slovenskem ozemlju.

Postavimo se v vlogo Italijanov. Po moje so strahovito navdušeni nad opisanim dejstvom, torej da financirajo Slovence, da se cijazijo čez njihovo ozemlje saj svoje povezave praktično nimajo (pozimi). Kako bi se mi odzvali na njihovem mestu? Raje ne razmišljam.

Poleg tega smo lahko samo tiho. Če drži, so pred leti Italijani ponudili gradnjo predora, ki bi povezal Slovenijo in Italijo, nekje v okolici bivšega rudniškega predora pri Logu pod Mangartom. Odziva z naše strani ni bilo, je pa takrat mašinerija na ITA strani obstajala zaradi tedanje gradnje lastnih ključnih cestnih povezav. zakaj ni bilo zanimanja s SLO strani ne vem, vem pa, da bi to omogočilo brezhibno povezavo skozi tunel na ITA stran, od tam pa potem naprej po njihovem precej spodobnem cestnem omrežju.

Ob vsem skupaj se bojim naslednjega scenarija.

1. cesta bo pozimi pogosto zaprta zaradi xy razlogov
2. prej ali slej bo prišlo do plazu, ki bo povzročil poškodbe in bo zahteval dolgotrajno sanacijo med katero bo cesta zaprta, po možnosti več let.
3. naših ponudb za pluženje in popravilo ne bodo sprejeli, sami pa del ne bodo opravili.

Skratka, najbolj enostavno bi bilo, če bi nekdo zgradil kakšnih 6 km dolg enocevni tunel ki bi tekel pod Vršičem.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik dsf pravi:
Sicer si res insajder ampak če sprožiš pobudo ,podpišem !

Najprej bo treba narediti red na Direkciji za ceste (DRSC). Taka pobuda obstaja že predolgo časa, vendar očitno pri nam obstaja neka miselnost, da se v neavtocestne ceste ne sme investirati veliko. Samo obvoznica Škofje Loke: koštala bo nekje 40 milijonov evrov, kar je čisti bakšiš v primerjavi s kako avtocesto. Pa vendar je še vedno ne gradijo, čeprav so lokacijski načrt sprejeli že pred 7 leti.

Kolikor vem, je vse kar je planirano na cesti čez Vršič, je par kratkih galerij, ki naj bi zaščitile pred plazovi in to je to.
bonk.gif


Pa še to:
Dars v gradnjo avtocest vloži 600 do 1000 milijonov evrov letno. DRSC v gradnjo državnih cest 50 milijonov letno. E to.
smirk-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

erikson

Guru
25. avg 2007
22.341
6.144
113
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Dars v gradnjo avtocest vloži 600 do 1000 milijonov evrov letno. DRSC v gradnjo državnih cest 50 milijonov letno. E to.
smirk-1.gif
Kmalu bo večina avtocest dokončanih (v letu 2009 naj bi odprli 60 Km avtocest) in gradbeniški lobij bo potreboval nove projekte. Torej upanje ostaja.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Ja, samo da bodo na vrsti najverjetneje železnice.

Itak je pa vse odvisno od politike: prejšnja vlada je napovedovala povečanje izdatkov za ostale ceste, no pa še vedno gre samo 50 milijonov evrov na leto za to. Že če bi to cifro podvojili (kar ni noben ogromen izdatek), bi se dalo začeti načrtovati tudi kake večje projekte. Tako pa so največji projekti, ki se izvajajo pri nam, rekonstrukcije kakega križišča, kak nadvoz nad železnico in še kaka preplastitev. Večji projekti (ki pa so pravzaprav proti hrvaškim projektom gradnje in obnov državnih cest sramotno majhni), se pa itak dogajajo na 5 let, njihova izvedba pa običajno traja dlje kot najdaljše Darsove sage (Šentvid, Rebernice, Markovec).

DRSC je pa glede sposobnosti itak zgodba zase.
stupid-1.gif


Na kratko: ne, ne vidim nobenega upanja za predor Vršič. Ne v naslednjih 20 letih.
 

tis

Fizikalc
25. jul 2007
5.423
0
36
No ja, keber. 40-70 MIO je za omenjeni tunel verjetno (v SlovenijiI) občutno premalo. Če to primerjamo s šentviškim predorom, ki je sicer avtocestni a občutno krajši se mi zdi podcenjeno za vsaj približno tak faktor, kot je bil podcenjen šentviški predor. In to ob dejstvu, da bi imeli pri vršiču verjetno veliko več težav z vodo kot pod šentvidom.

Drugo je pa vprašanje smiselnosti investicije...
 

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.645
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
Ravno to bi bilo pomoje še najbolj vprašljivo: smiselnost. Glede na to, kako so danes prioritete (avtoceste) in večja mesta, postavljanje krožišč vsepovprek, dvomim, da bi se spravli kopat predor bogu za hrbtom, tam, ko se noben ne pritožuje da bi to nujno rabli in nihče ne zapira cest zaradi tega,...

Ne pravim, da ne bi bil tak predor odlična alternativa cjazenju čez vršič in da bi bovški okoliš definitivno bolj in bolje zaživel, ampak dvomim, da bi to kdaj prišlo do predloga, kaj šele izvedbe. Preprosto je premalo ljudi odvisnih od tega.
frown-1.gif


Potem pa so tu še problemi (TNP), pa zelenčki, ki bi sigurno bli proti kakršnemukoli kopanju okoli kranjske gore.

btw, pa je sploh možno zastavit tak projekt? mislim... tudi če bi štartali na jasni, bi na drugi strani še vedno prišli "ven" komaj na polovici vršiča (vršič v krajnski je vsaj 300m višje ko vršič na primorski).

V vsakem primeru bi bilo treba najti neko pametno rešitev, ker je škoda, da se zapostavlja doberšen del Slovenije...


Lp