Pravilna uporaba automatskega menjalnika

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Pozdravljeni!

Ker bom kmalu nabavil automatika, zbiram nasvete, kako pravilno uporabljati automatika, da se ne bi sčasoma kaj zje.balo. Do sedaj sem imel na testu že ene par automatikov, ki so mi tako prirasli k srcu, da ga bom nabavil. Torej, kar na dan z nasveti
zmaga.gif
 

Reaper85

Pripravnik
7. nov 2014
237
0
16
Pri parkiranju tudi na ravnem zategni ročno. Enkrat ali dvakrat sem se drugače sam namatral da sem spravil iz P v D.
Meni je to malo najedalo, zdaj sem končno spet na ročnem in dam lepo v prvo (še doma ko imam malo klanca) ter grem svojo pot.

Sem že hotel naštevat točke, pa nisem našel drugega. Ti pa še na Wiki piše, da je ta parking pawl bolj švoh zadeva in je priporočljivo zategnit ročno.
https://en.wikipedia.org/wiki/Parking_pawl
Citat:
Most vehicle manufacturers[3] and auto mechanics[4] do not recommend using the transmission's parking pawl as the sole means of securing a parked vehicle, instead recommending it should only be engaged after first applying the vehicle's parking brake.
 
Nazadnje urejeno:

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Ja, tole glede parkiranja in zategovanja ročne sem hotel napisati že sam. Noter v menjalniku pride čisto majhen štiftek, kateri v bistvu drži celotno volzilo v "P" mode in da če uporabljamo samo "P" brez ročne, gre kaj kmalu k vragu. Zatorej, ročno potegnit pri parkiranju. Kako je s tem pozimi, ko ne smeš ročne zategovati, ne vem. Nabavil bom avto, kateri ne zateguje automatsko ročne, temveč jo moraš sam. To mi je všeč zaradi "zima" primera, da ti ne zmrzne pozimi ročna, če samo zateguje.

*Še en nasvet je ta, da če hočeš kakorkoli premikat ročico, se moraš popolnoma ustaviti.
*Pa olje menjati na 60.000km, čeprav je v knjižici menda predpisano na 120.000. Menjalnik bo klasičen automatik in ne DSG ali Powershift
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Ročna: pri štirih pravih avtomatikih (Chrysler, Audi, BMW, Mercedes) nisem v recimo 10 letih nikoli zategoval ročne pri parkiranju, razen v res močnem klancu. Sem pa v P dal vedno pri pritisnjeni bremzi in delujočem motorju. Se tudi ne spomnim, da bi kadarkoli imel itežave avto vžgat ali dat iz P v R.

Enkrat se mi je na Chryslerju (Voyager) zgodilo, da sem med vožnjo po cesti ruknil obvolansko ročico za menjalnik iz D v R - ne me vprašat kako mi je uspelo, ampak mi je, po prvem šoku in takojšnjem potegu nazaj v D sem ugotovil, da ima očitno neko zaščito, ki pri vožnji tega enostavno ne spusti skozi. Toplo pa ODSVETUJEM, da to poizkušate s svojim avtom!

Na vseh nisem olja menjal na 60.000 ampak precej kasneje in vsi se še vozijo brez težav. Na Mercedesu (Sprinter), ki sem ga kupil z 120.000+ km sem dal takoj menjat olje in je bilo menda kot novo (menjal en od tudi tukaj priporočenih strokovnajkov za Mečke in avt. menjalnike); možno da je švabo glih menjal, še bolj verjetno da ne.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.664
1.482
113
Precej enostavno: daš v D in voziš. To pomeni, da ko stojiš pri rdeči luči seveda samo držiš bremzo in niti slučajno ne prestavljaš v N
zmaga.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Še en dodatek: fajn je, da med preklopom iz D v R ali obratno preklopiš nežno oz. za četrt sekunde počakaš na N. Ne pa da zadevo ''suneš'' direkt.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.665
6.707
113
pri taščici
Zakaj pa pozimi ne smeš zategovati ročne. A takrat pa toplomer drži avto v klancu?

Menjan bovdene če ti zmrzne ročna in gremo dalje.
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Sem kupil nov avto in po 8 mesecih, ko je bil ravno januar mi je pozimi zmrznila ročna, tako, da nikoli več pozimi ne zategnem ročne. Prej jo 15 let nisem, potem sem jo pri novem začel zategovat (baje priporočajo, da jo vseskozi zateguješ, da jo rja ne zaštopa noter) in po tem dogodku jo tudi ne mislim več pozimi zategovat. Bovdene so menjali pod garancijo, vendar sem imel velik problem, ko ročna zaradi zmrzali ni čisto popustila in nisem čutil, da kaj bremza, nakar mi je na avtocesti pri 100km/h začelo tako vibrirat in trest avto, da sem moral ustavit na odstavnem na avtocesti, ker nisem vedel, kaj je narobe, v avtu pa mulo star 3 leta, večer, zunaj -10st.C, mene pa še srat prijelo
grin1.gif
Še dobro, da sem potipal feltno, da sem pogruntal, da drži ročna (sicer ni bila vrela, je pa bila topla, druga starn pa ledena. No, potem sem se počasi odcijazil po stari cesti domov. Ponavljam, da sploh ni bilo čutiti, da kaj drži in bremza. Doma sem malo segrel bovden in je škrtnilo noter, kar pomeni, da se je led stopil in je odpustilo do konca.

Pozimi se bom pač potrudil, da avto ne bo na klancu, zato da tudi ročne ne bom zategoval.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Večina proizvajalcev avtomobilov odsvetuje uporabo "ročne" zavore pozimi. Jaz imam nožno, ki je po funkciji ista, in isto piše v navodilih, da se ne priporoča zimska uporaba zaradi možnosti zamrznitve, pa ima avto disk zavore. Celo piše, da je pametneje kamen podstaviti pod gumo.
smile-1.gif


Drugače pa 15 let nazaj, še na avtu z bobnastimi zavorami odzadaj, mi je ročna tako fino zamrznila, da ga nisem mogel premaknit z mesta niti za centimeter. In od takrat ročne/nožne pozimi sploh ne uporabljam. V toplejših razmerah, pa samo na kakih klancih in podobnih situacijah. Drugače pa avto pustim v brzini, če gre za avtomatika pa v P.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.664
1.482
113
Zelo pomembno je tudi, da prestavljaš šele, ko avto že popolnoma stoji pri miru
zmaga.gif
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Pa je v redu tole, da stojiš na miru v "D" načinu in držiš zavoro?
 

Mont

Fizikalc
19. avg 2014
3.193
2
36
Citat:
Uporabnik tony pravi:
ko stojiš pri rdeči luči seveda samo držiš bremzo in niti slučajno ne prestavljaš v N
zmaga.gif

Sem slišal to. Ko sem imel avtomatika, sem vseeno dajal v N, ker je bilo moteče na polno tiščati bremzo na vsakem semaforju.
Ni mi pa jasno, kakšna škoda se dela, če imaš avto v mirovanju v N.
sprasujem se.gif
 

Numy

Majstr
1. jan 2008
9.858
392
83
Citat:
Uporabnik Cash pravi:
Pa je v redu tole, da stojiš na miru v "D" načinu in držiš zavoro?
Povsem v redu. Ko se promet spet premakne samo spustiš in že lezeš naprej, ali pa ko se ciljazi vse skupaj, ni treba nobene sklopke.. super zadeva.
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Saj ni potrebno na polno tiščat bremzo. Do sedaj sem vozil 3 automatike in na semaforjih zelo nežno tiščal bremzo, skoraj nič. Da stojiš na miru in imaš v "N" ni čisto nič narobe, saj je to isto, kot fola. Bolj me skrbi, kot sem slišal naokoli, da če imaš v "D" in na semaforjih držiš bremzo, se "lamele" nucajo al ne vem točno, kako je narejen automatik, ne se smejat
redface-1.gif


Numy, sej tudi zato nabavljam automatika, ker je milijon avtov na cesti in nonstop gužva in je potrebno 100X ustaviti v roku 2km.
 

Mont

Fizikalc
19. avg 2014
3.193
2
36
Saj o istem govoriva. Jaz sem dajal na semaforjih v "N", ker v "D" sem moral tiščati bremzo kot budala.

Kontra temu so pa priporočila, da imaš v "D" in tiščiš bremzo.
 
Nazadnje urejeno:

Numy

Majstr
1. jan 2008
9.858
392
83
Skratka moral si držati bremzo, ni ti bilo pa potrebno tiščati nanjo z vso silo, kot da si na tem da zbiješ vrtec, ki prečka cesto.

Meni osebno precej lažje popuščati zavoro, kot pa stalno popuščati sklopko itd, ko se premikajo zadeve po polžje.
 

Mont

Fizikalc
19. avg 2014
3.193
2
36
Ja glej, zavoro sem moral stiskati precej močno. Možno pa, da moj avtomatik ni bil idealne izdelave.
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
896
113
tu in tam
To vlecenja avta naprej v D polozaju je zaradi hidrosklopke, lahko zaradi malenkostnega povisanja obratov motorja ipd v menjalniku