Polnilec akumulatorjev

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.264
1.894
113
Da rečemo še eno o polnilcih...

Doma že imam polnilec iz Hoferja in enega starega prek 50 let (še kovinska škatla
tongue-1.gif
) rad bi pa nabavil nekaj dobrega... (enkrat je bila debata o njih in je izpadlo da hoferjev ni najbolj 'pameten'..)

Kak predlog kaj vzet ?

Pogoj...da je dober (če je še argument zakaj je dober bom še bolj vesel).
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.532
68
48
Kranj
V službi smo tri leta nazaj nabavili tegale samo je verjetno malo drag za privat rabo. Zaenkrat se je izkazal. Glej da zna polnit Gel in AGM akumulatorje, ker jih ima že sedaj vsak drugi avto notri. (start-stop)
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.075
113
Hoferjev (ctek "wannabe") je ok, čeprav je precej ljudi omenjalo da je napetost previsoka. Tu je potrebno vedet da načeloma "previsoka" napetost pri nizkem toku (ne prihaja do pregrevanja) ni problematična dokler je akumulator prazen. Bolj je problem če se napetost ali/in tok ne zmanjša ko je akumulator poln na standardno vzdrževalno napetost (prihaja do prenapolnjenosti in s tem uničevanja akumulatorja).

Sam imam recimo hoferjevega pa je precej bolj "varen" od uporabe starega 10A "trafo" polnilca. Slednji namreč samo drži napetost na neki ravni (ki je še vedno višja od "vzdrževalne" -> 13.5V +) in ne prilagaja nič toka, hoferjev pri polnem akumulatorju zniža tok pa tudi sam nisem opazil da bi napetost bila višja od priporočene v tej fazi polnjenja.
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
No, v dveh odstavkih si napisal toliko nasprotij, da ne rečem napak, da nisem prepričan če veš o čem pišeš. Previsoka napetost pri nizkem toku pri praznem akumulatorju sploh ni mogoča. V bistvu je ne glede na polnost akumulatorja polnilni tok vedno vsaj delno odvisen od napetosti. Praznega akumulatorja pač ne moreš polniti z 1 Amperom in ob tem imeti na sponkah recimo 14,5V. Če si pa hotel napisati, da polnilnik pametno prilagaja tok z omejevanjem napetosti, je pa to povsem nekaj drugega. Malce bolj pravilno napiši, da ne bo še kdo prebral in razumel tako kot jaz.
 

kdk

Fizikalc
25. feb 2014
198
29
28
okoli MB
S Hoferjevim polnilcem sem napolnil že nekaj akumulatorjev in deluje kar OK ( napetostno in tokovno). Ima pa eno veliko slabost. Na službenem Fiatu se je aku izpraznil ( kriva vklopljena notranja osvetlitev) do 5,7V in ga polnilec nikakor ni hotel prepoznati kot avtomobilskega , zato ga je "polnil" kot 6V aku in seveda pri 7,?? voltih prenehal s polnjenjem. Po začetnem polnjenju s starim transformatoskim polnilcem brez regulacije do ca 9v ga je tudi Hoferjev prepoznal kot 12V aku in napolnil tako kot treba.
Glede na teste pa mene tudi mika tale Ctek čeprav ima kar zasoljeno ceno.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.075
113
Ok mogoče malo nejasno napisano.

Jasno sta napetost in tok odvisni spremenljivki. Govora je o tem da klasičen polnilec drži stalno napetost recimo 14.4V (če ne celo višje) in ob tem spušča v akumulator neomejen tok (kolikor ga pač slednji potegne oz. ga prvi da, odvisno od accuja in polnilca). S tem se lahko prepolni akumulator, kar ima za posledico lahko zavretje elektrolita in uničevanje accuja.

Ti lahko dvigneš na (prostostično) sponkah polnilca napetost na 16V in s tem učinkovito povečaš tok polnjenja (večja razlika potenciala, večji tok). Seveda to ne pomeni da bo sedaj accu na 16V, se bo pač polnil z večjim tokom do izenečenja potenciala (jasno se prej ponavadi prekine oz. zniža napetost) oz., se bo tok ustrezno nižal ko se bo dvigovala napetost na accuju.

Hoferjev polnilec v prvi fazi spušča neke pulze napetosti ki je višja od 15V pa tudi v sklepni fazi dvigne napetost nekaj časa nad priporočeno za polnjenje. Ampak pri tem dela na omejenem toku (mislim da max. 0.8A pri "car" mode) tako da accuju ne škodi totalno nič. Ko se umiri pa spusti napetost na 13.3V (toliko sem sam izmeril) in izvaja vzdrževanje. Tole je s stališča polnjenja čisto ok in varno.
 

Zmago1

Pripravnik
30. nov 2010
881
4
18
S hoferjevim sem napolnil že par izpraznjenih accujev vedno uspešno,.... tudi dopolnjevanje za čoln pred sezono naredim z njim in vedno napolni accu. Priporočam nakup.
lp
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.264
1.894
113
Hja...za kaj...

Za polnjenje akumulatorjev na avtu. Včasih zgolj dofilam (preventivno) pred hudim mrazom, ženin je že precej bogi in je bil lani že enkrat povsem prazen.
Rabim za start-go + klasičen.
Vsi dizli.

Torej vse kar je možno da se ti zgodi z njim...da enostavno priklopiš in polnilec ve kako je stanje ter kako ukrepat.

Trenutno gledam omenjani ctek mx10...na ebayu pride 135 EUR s poštnino (10 A moč polnjenja)

(5 A moč polnjenja mi je rahlo malo...ob praznem accu.ju čakaš celo večnost, da ga napolni).
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.745
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Samojed pravi:
No, v dveh odstavkih si napisal toliko nasprotij, da ne rečem napak, da nisem prepričan če veš o čem pišeš. Previsoka napetost pri nizkem toku pri praznem akumulatorju sploh ni mogoča. V bistvu je ne glede na polnost akumulatorja polnilni tok vedno vsaj delno odvisen od napetosti. Praznega akumulatorja pač ne moreš polniti z 1 Amperom in ob tem imeti na sponkah recimo 14,5V. Če si pa hotel napisati, da polnilnik pametno prilagaja tok z omejevanjem napetosti, je pa to povsem nekaj drugega. Malce bolj pravilno napiši, da ne bo še kdo prebral in razumel tako kot jaz.

Prebral sem dva stavka od Utiševalca in že hotel pritisnit citat, pa sem potem videl, da si že ti spodaj popravil njegove kolosalne neumnosti.
aplauz.gif
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Kje si ga nabavil?

Kaj pa od Wurtha? Pozna/ ima kdo?

Po pravici povedano se ne spomnem. Je pa bilo v Sloveniji. Takrat še nikjer ni bilo teh Lidl/Hofer digitalnih ponilnikov (verjetno so obstajali, vendar se pri nas ni prodajalo), le CTEK. Malo sem po forumih pobrskal in vsi so hvalili Ctek, zato sem ga šel kupit in sem še sedaj zadovoljen.
 

Alan

Fizikalc
22. jul 2007
2.031
19
38
42
Ljubljana
Tudi jaz imam "kopijo" cteka iz hoferja in mi v dirkalcu lepo vzdržuje oz dofila-nafila majhen akumulator, ki je drugače mišljen za otroški avtoček. In ja na ta accu mi lepo vžiga 3.0 v6 motor s konkretno kompresijo
smile-1.gif

Dofilal sem pa tudi že navaden accu v par avtih vedno uspešno.
 

KURKOFF

Pripravnik
8. avg 2007
401
0
16
Po pregledu ene stare teme na Alter-ju sem nabavil CTEK MXS 5.0 za cca. 80€ pri Eurotonu.Polni pa klasiščne in tudi GEL/AGM akumulatorje do cca. 120Ah (+/- 10).
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Hja...za kaj...

Za polnjenje akumulatorjev na avtu. Včasih zgolj dofilam (preventivno) pred hudim mrazom, ženin je že precej bogi in je bil lani že enkrat povsem prazen.
Rabim za start-go + klasičen.
Vsi dizli.

Torej vse kar je možno da se ti zgodi z njim...da enostavno priklopiš in polnilec ve kako je stanje ter kako ukrepat.

Trenutno gledam omenjani ctek mx10...na ebayu pride 135 EUR s poštnino (10 A moč polnjenja)

(5 A moč polnjenja mi je rahlo malo...ob praznem accu.ju čakaš celo večnost, da ga napolni).
Za na hitro nafilat napol rahitičen akumulator je vseeno kaj imaš, CTEK je popolni overkill za to. Za to rabiš en 15V usmernik s tokovnim limiterjem recimo 20A. Ma da po 10 minutah kresne.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.404
487
83
::1/128
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Kje si ga nabavil?

Kaj pa od Wurtha? Pozna/ ima kdo?

Nabavil sem tu. Gledal sem sicer tudi na eBayu, vendar je bila na koncu relativno majhna razlika v ceni in še rabil sem ga na hitro, tako da sem ga vzel kar osebno v omenjeni trgovini.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.690
6.714
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Hja...za kaj...

Za polnjenje akumulatorjev na avtu. Včasih zgolj dofilam (preventivno) pred hudim mrazom, ženin je že precej bogi in je bil lani že enkrat povsem prazen.
Rabim za start-go + klasičen.
Vsi dizli.

Torej vse kar je možno da se ti zgodi z njim...da enostavno priklopiš in polnilec ve kako je stanje ter kako ukrepat.

Trenutno gledam omenjani ctek mx10...na ebayu pride 135 EUR s poštnino (10 A moč polnjenja)

(5 A moč polnjenja mi je rahlo malo...ob praznem accu.ju čakaš celo večnost, da ga napolni).

Za 135 evrov dobis dva nova akumulatorja.
Sicer pa ne vidim razloga da bi dofilaval akuje v avtih ki so sicer v redni uporabi (vsaj enkrat tedensko recimo).
Oziroma vsaj jaz tega do sedaj nisem se nikdar pocel.

Do katere napetosti počepne (še) dober akumulator ob vžigu avta?
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
Ravno to je tudi mene "zbodlo", da zakaj bi dofilaval aku v avtu? Očitno je nekje problem v avtu, da potrebuje dodatno polnjenje?