Planet Golob

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
8.377
3.761
113
Zdaj pa res kumare in hruške mešaš.

Seveda je cestninjenje, zakaj pa pol kombi plača ob isti teži več kot pick-up, ali pa avtodom?

Pravilno je da se večje onesnaževalce bolj opali in cestnina je itak davek, ali daš na ceno 1 100% pribitek ali na ceno 2 50% popust je isto. Sicer pa, koga to najbolj boli? Zelo malo kamionov "ki kadijo" vidim na naših AC.
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
13.244
7.390
113
Zdaj pa res kumare in hruške mešaš.

Seveda je cestninjenje, zakaj pa pol kombi plača ob isti teži več kot pick-up, ali pa avtodom?

Pravilno je da se večje onesnaževalce bolj opali in cestnina je itak davek, ali daš na ceno 1 100% pribitek ali na ceno 2 50% popust je isto. Sicer pa, koga to najbolj boli? Zelo malo kamionov "ki kadijo" vidim na naših AC.
Ta davek se že na gorivo upali. To si probaj dopovedat, no. Gre za davek na davek na davek. Čisto lupanje folka.
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
8.377
3.761
113
Pol je od takega ukrepa bolj malo "kruha".

Ja upam, da vsaj kdo na DARSu dela kake kalkulacije, ampak saj veš, tudi čez palec se da rečt, da bo 10% povišanje cestnine za največje onesnaževalce prineslo 10% več denarja na tem segmentu. Vse ostalo (recimo absolutne številke) je lahko nepomembno.

Če mene vprašaš bi v zastoju na AC vsem okoli mene povišal cestnino z 100X, pa naj po regionalkah stojijo - za njih se ne bo nič spremenilo, jaz pa se bom po AC "zastonj" vozil. :evil:

Ta davek se že na gorivo upali. To si probaj dopovedat, no. Gre za davek na davek na davek. Čisto lupanje folka.
Saj vem, da se te ne da premaknit. Kje plačujejo "slabši" kamioni dražje gorivo? :rolleyes:
 

piagolo

Guru
22. nov 2009
7.998
4.391
113
Pri manj eko beri večjem onesnaževalcu je poraba nafte manjša in mu je zato treba razliko poračunati v obliki pribitka/davka...
Pri mojih naftaših je z višanjem norme Euro rasla tudi poraba goriva in zaradi tega sem manj onesnaževal.
A?
(Nisem se zmotil. Beri počasi, večkrat.)
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
13.244
7.390
113
Pri manj eko beri večjem onesnaževalcu je poraba nafte manjša in mu je zato treba razliko poračunati v obliki pribitka/davka...
Pri mojih naftaših je z višanjem norme Euro rasla tudi poraba goriva in zaradi tega sem manj onesnaževal.
A?
(Nisem se zmotil. Beri počasi, večkrat.)
Ja se strinjam, čeprav ni nujno da z višanje Euro standarda rase tudi poraba. Lahko gre dol na račun višjih kompresij za ceno več NoXa. Samo z Samo Svojim sma se zapela, ker se cestnina draži glede na CO2 izpust. Jaz trdim da ceno CO2-ja plačujemo že pri naftnih derivatih. Zakaj še enkrat kaznovat nekoga ki izpusti več CO2-ja, če si ga že enkrat kaznoval. Izpust CO2ja je v večini povezan samo z porabo goriva.
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
8.377
3.761
113
Jao no! :bonk:

EURO standard z višanjem številke zahteva vedno manjši IZPUST CO2 in ne vedno manjšo proizvodnjo, kar v praksi pomeni, da na enoto porabe (L/100km) izpušča (vedno) manj. V principu bi po navedbah piagolo lahko najnovejši kamion IZPUSTIL enako CO2 kot star zaradi višje porabe - sam mislim, da razlike v porabi niso tako velike, da bi pokrile recimo 50% znižanje izpusta CO2.

Pa da še enkrat poudarim - jaz govorim o izpustih v zrak, ne o "proizvodnji iz mašine" pred filtri.

CO2 izpust je trenutno edina količina, ki jo imamo za vse motorje, zato je logično, da se davščine navezujejo nanjo.

Glede "davka na davek" imaš veliko takih primerov sprejetih že leta nazaj: recimo DMV (davek na motorna vozila) je tudi odvisen od EURO standarda in da bo neumnost še večja, na koncu plačaš DDV tudi na DMV.
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
13.244
7.390
113
Jao no! :bonk:

EURO standard z višanjem številke zahteva vedno manjši IZPUST CO2 in ne vedno manjšo proizvodnjo, kar v praksi pomeni, da na enoto porabe (L/100km) izpušča (vedno) manj. V principu bi po navedbah piagolo lahko najnovejši kamion IZPUSTIL enako CO2 kot star zaradi višje porabe - sam mislim, da razlike v porabi niso tako velike, da bi pokrile recimo 50% znižanje izpusta CO2.

Pa da še enkrat poudarim - jaz govorim o izpustih v zrak, ne o "proizvodnji iz mašine" pred filtri.

CO2 izpust je trenutno edina količina, ki jo imamo za vse motorje, zato je logično, da se davščine navezujejo nanjo.

Glede "davka na davek" imaš veliko takih primerov sprejetih že leta nazaj: recimo DMV (davek na motorna vozila) je tudi odvisen od EURO standarda in da bo neumnost še večja, na koncu plačaš DDV tudi na DMV.
Jao no x 2 :)
EURO standard sicer določa izpuste, ampak kar ti jaz pravim:

ChatGPT (pa se strinjam z njim):
V:
Ali avto z nižjim EURO standardom spusti v okolje več CO2, kot avto z višjim EURO standardom, pod pogojem če oba porabita enako količino nafte na 100 prevoženih kilometrov?

O:
CO₂, ki nastane, je skoraj neposredna posledica količine ogljika, ki se pokuri v gorivu. Če se za isti razdalji spali ista masa/volumen iste vrste goriva, bo izpust CO₂ zelo podoben.

Zaključek: Če oba porabita enako količino iste vrste goriva na 100 km, bosta izpustila približno isto količino CO₂. Euro standard pa še vedno pomembno znižuje ostale nevarne emisije — torej je z vidika zdravja okolja in kakovosti zraka boljši avtomobil z višjim Euro standardom.


To pa zato, ker trenutno nimamo katalize ali katalizatorja ki bi porabljal CO2.