Planet Golob

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
8.376
3.761
113
Zdaj pa res kumare in hruške mešaš.

Seveda je cestninjenje, zakaj pa pol kombi plača ob isti teži več kot pick-up, ali pa avtodom?

Pravilno je da se večje onesnaževalce bolj opali in cestnina je itak davek, ali daš na ceno 1 100% pribitek ali na ceno 2 50% popust je isto. Sicer pa, koga to najbolj boli? Zelo malo kamionov "ki kadijo" vidim na naših AC.
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
13.244
7.390
113
Zdaj pa res kumare in hruške mešaš.

Seveda je cestninjenje, zakaj pa pol kombi plača ob isti teži več kot pick-up, ali pa avtodom?

Pravilno je da se večje onesnaževalce bolj opali in cestnina je itak davek, ali daš na ceno 1 100% pribitek ali na ceno 2 50% popust je isto. Sicer pa, koga to najbolj boli? Zelo malo kamionov "ki kadijo" vidim na naših AC.
Ta davek se že na gorivo upali. To si probaj dopovedat, no. Gre za davek na davek na davek. Čisto lupanje folka.
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
8.376
3.761
113
Pol je od takega ukrepa bolj malo "kruha".

Ja upam, da vsaj kdo na DARSu dela kake kalkulacije, ampak saj veš, tudi čez palec se da rečt, da bo 10% povišanje cestnine za največje onesnaževalce prineslo 10% več denarja na tem segmentu. Vse ostalo (recimo absolutne številke) je lahko nepomembno.

Če mene vprašaš bi v zastoju na AC vsem okoli mene povišal cestnino z 100X, pa naj po regionalkah stojijo - za njih se ne bo nič spremenilo, jaz pa se bom po AC "zastonj" vozil. :evil:

Ta davek se že na gorivo upali. To si probaj dopovedat, no. Gre za davek na davek na davek. Čisto lupanje folka.
Saj vem, da se te ne da premaknit. Kje plačujejo "slabši" kamioni dražje gorivo? :rolleyes:
 

piagolo

Guru
22. nov 2009
7.998
4.391
113
Pri manj eko beri večjem onesnaževalcu je poraba nafte manjša in mu je zato treba razliko poračunati v obliki pribitka/davka...
Pri mojih naftaših je z višanjem norme Euro rasla tudi poraba goriva in zaradi tega sem manj onesnaževal.
A?
(Nisem se zmotil. Beri počasi, večkrat.)
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
13.244
7.390
113
Pri manj eko beri večjem onesnaževalcu je poraba nafte manjša in mu je zato treba razliko poračunati v obliki pribitka/davka...
Pri mojih naftaših je z višanjem norme Euro rasla tudi poraba goriva in zaradi tega sem manj onesnaževal.
A?
(Nisem se zmotil. Beri počasi, večkrat.)
Ja se strinjam, čeprav ni nujno da z višanje Euro standarda rase tudi poraba. Lahko gre dol na račun višjih kompresij za ceno več NoXa. Samo z Samo Svojim sma se zapela, ker se cestnina draži glede na CO2 izpust. Jaz trdim da ceno CO2-ja plačujemo že pri naftnih derivatih. Zakaj še enkrat kaznovat nekoga ki izpusti več CO2-ja, če si ga že enkrat kaznoval. Izpust CO2ja je v večini povezan samo z porabo goriva.
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
8.376
3.761
113
Jao no! :bonk:

EURO standard z višanjem številke zahteva vedno manjši IZPUST CO2 in ne vedno manjšo proizvodnjo, kar v praksi pomeni, da na enoto porabe (L/100km) izpušča (vedno) manj. V principu bi po navedbah piagolo lahko najnovejši kamion IZPUSTIL enako CO2 kot star zaradi višje porabe - sam mislim, da razlike v porabi niso tako velike, da bi pokrile recimo 50% znižanje izpusta CO2.

Pa da še enkrat poudarim - jaz govorim o izpustih v zrak, ne o "proizvodnji iz mašine" pred filtri.

CO2 izpust je trenutno edina količina, ki jo imamo za vse motorje, zato je logično, da se davščine navezujejo nanjo.

Glede "davka na davek" imaš veliko takih primerov sprejetih že leta nazaj: recimo DMV (davek na motorna vozila) je tudi odvisen od EURO standarda in da bo neumnost še večja, na koncu plačaš DDV tudi na DMV.
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
13.244
7.390
113
Jao no! :bonk:

EURO standard z višanjem številke zahteva vedno manjši IZPUST CO2 in ne vedno manjšo proizvodnjo, kar v praksi pomeni, da na enoto porabe (L/100km) izpušča (vedno) manj. V principu bi po navedbah piagolo lahko najnovejši kamion IZPUSTIL enako CO2 kot star zaradi višje porabe - sam mislim, da razlike v porabi niso tako velike, da bi pokrile recimo 50% znižanje izpusta CO2.

Pa da še enkrat poudarim - jaz govorim o izpustih v zrak, ne o "proizvodnji iz mašine" pred filtri.

CO2 izpust je trenutno edina količina, ki jo imamo za vse motorje, zato je logično, da se davščine navezujejo nanjo.

Glede "davka na davek" imaš veliko takih primerov sprejetih že leta nazaj: recimo DMV (davek na motorna vozila) je tudi odvisen od EURO standarda in da bo neumnost še večja, na koncu plačaš DDV tudi na DMV.
Jao no x 2 :)
EURO standard sicer določa izpuste, ampak kar ti jaz pravim:

ChatGPT (pa se strinjam z njim):
V:
Ali avto z nižjim EURO standardom spusti v okolje več CO2, kot avto z višjim EURO standardom, pod pogojem če oba porabita enako količino nafte na 100 prevoženih kilometrov?

O:
CO₂, ki nastane, je skoraj neposredna posledica količine ogljika, ki se pokuri v gorivu. Če se za isti razdalji spali ista masa/volumen iste vrste goriva, bo izpust CO₂ zelo podoben.

Zaključek: Če oba porabita enako količino iste vrste goriva na 100 km, bosta izpustila približno isto količino CO₂. Euro standard pa še vedno pomembno znižuje ostale nevarne emisije — torej je z vidika zdravja okolja in kakovosti zraka boljši avtomobil z višjim Euro standardom.


To pa zato, ker trenutno nimamo katalize ali katalizatorja ki bi porabljal CO2.
 

Svobodnjak

Fizikalc
9. sep 2022
650
-4.697
28

Jeza in cinizem​

Grega Repovž
Marcel Štefančič, jr., ima tudi tokrat prav: verjetno je res kriv covid. V članku »5 let po covidu«, ki ga objavljamo v tokratni Mladini – to besedilo je tako pomembno, da bi ga v resnici morali nekaj mesecev objavljati vsak teden, enakega – namreč ugotavlja, da ves čas pozabljamo, da se nam je zgodil covid.

»Covid bi moral uveljaviti znanstvenike, epidemiologe, virologe, zdravnike, a je opolnomočil prav populiste, politične šarlatane, demagoge – ustvaril je nezadovoljstvo, s katerim se hranijo in s katerim polarizirajo jezno nacijo,« pravi Štefančič. A to še ni vse: »Vrnili smo se v normalnost, a te jebene pandemije ne bo nikoli konec. Pet let po izbruhu covidne pandemije živimo v grotesknem, katastrofalnem, distopičnem svetu.« Veselje je zamenjala jeza, evforijo pa je zamenjal cinizem.

A nikar ne kažimo zdaj na tiste druge – ta covid je namreč vplival na vse, vsi smo tam, kamor kaže Štefančič. In zadnje tedne se to kaže na vseh ravneh družbe. Zadeve resnično postajajo malce mejne. Naj to pokažemo kar s primerom božičnice. Zakaj božičnica? Ne gre za volitve. Evropska ekonomija in z njo slovenska stagnirata. V krizi je zlasti Nemčija, znotraj nje avtomobilska industrija, na katero je Slovenija precej vezana. Se spomnimo zadnje finančne krize? Janševa vlada je takrat (med letoma 2006 in 2008) zavozila, saj je spodbudila privatizacijo podjetij, s tem so bile izčrpane vse javnofinančne rezerve, banke pa so se potopile prav zaradi kreditov za te privatizacije. Zato je Slovenija tako nasrkala. A nato je prišla Pahorjeva vlada – in vse njene poskuse, da bi reševala banke in s tem gospodarstvo, so ekonomisti razglasili za nore, nevarne. »Varčevati!« so kričali vsi. In zato je ne nazadnje tudi padla Pahorjeva vlada. Nasledila jo je nova Janševa vlada. In kaj je naredil Janša? Poslušal jih je. Dobesedno ustavil je vso državo. Sledili sta sekanje investicij in znižanje pokojnin, plač, socialnih dohodkov. Posledice Janše in njegovega besnečega ministra za finance Janeza Šuštaršiča so bile dobesedno pošastne. Slovenija se je znašla na robu bankrota, potrošnja je upadla, vsi smo zmrznili v grozi, proizvodnja se je ustavila, prodaja tudi. Naslednja vlada Alenke Bratušek je morala nase vzeti najhujšo razprodajo državne srebrnine – pri čemer sta jo zakuhala prav Janša in Šuštaršič. In tisti ekonomisti, ki so kričali, da je prva naloga vlade zmanjševati zadolževanje – pri čemer je imela Slovenija takrat še vedno eno najnižjih zadolženosti. Noro, absurdno, zunaj pameti. Cena je bila pošastna.

Vse to smo navedli z razlogom. Zaradi božičnice. Kaj pa ima s tem božičnica? Zelo veliko. Seveda lahko kritiziramo premiera Roberta Goloba in tudi finančnega ministra Klemna Boštjančiča – zmečemo jima lahko v glavo vse zmerljivke. A poglejmo raje, kaj v resnici počneta, zakaj sta sploh prišla na idejo božičnice. Zato, ker je treba v kriznih časih poganjati in vzdrževati potrošnjo. Je treba res opozoriti, da je tako Evropa brez resnih pretresov preživela pandemijo? Da je namreč evropska komisija v države (da, Ursula von der Leyen) poslala milijarde evrov nepovratnih sredstev in kreditov, da ne bi države obstale. Ker se je izkazalo varčevanje v krizah za uničujoče. In prav to počneta Golob in Boštjančič zdaj. Povečujeta porabo in investicije države, vzdržujeta rast in potrošnjo, da gospodarska rast ne doživi padca, predvsem pa povečujeta porabo prebivalstva. In da: to počneta z zadolževanjem. Slovenija ima dostop do najcenejših posojil, ta pa so neprimerno cenejša od gospodarske stagnacije. Delujeta torej popolnoma pravilno. Da, ključ je potrošnja prebivalstva – zato božičnica. Ker je pomembno, da ostane v tem trenutku Slovenija na pozitivni strani rasti, ob pomanjkanju tujih investicij in pešajočem izvozu (ki sta posledica evropskega zastoja) jo vzdržujeta z državnim investiranjem in krepitvijo finančne moči prebivalstva.

Vse to so nauki zadnje finančne krize – a zakaj se zdaj vsi delajo, da ne vedo, za kaj gre in zakaj je to pomembno? Mar ni noro, da se oglašajo gospodarska združenja, čeprav gre za denar, ki je dejansko – prek prebivalstva – namenjen gospodarstvu?

Navedli smo zgolj božičnico. Namesto božičnice bi lahko napisali dolgotrajna oskrba. Saj vemo, da je to prvi novi socialni sistem, da novega socialnega sistema v teh državi nismo uvajali že od 60. let prejšnjega stoletja, torej časa Jugoslavije. Se zatika? Seveda se. Saj vendar ne gre za menjavo žarnice. Lahko bi namesto božičnice napisali tudi pokojninska reforma. Tako uravnotežene in modre pokojninske reforme v tem trenutku ni zmožna pripraviti niti ena evropska vlada, predvsem pa ne tako skrbne do socialno šibkejših. Zakaj nihče ne posluša direktorja pokojninskega zavoda – ampak besedo dobivajo neki šarlatani? In da, lahko bi namesto božičnice napisali ceste. Ta vlada je končno začela graditi tretji pas avtoceste in kaj se zgodi – cela država nori zaradi zastojev. Se da narediti nov pas avtoceste drugače?

Marcel Štefančič, jr., ima prav. Verjetno je res kriv covid.

Se pridružujem zapisanemu.
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
6.841
4.904
113
Ejga ta janša, spet je vsega kriv.

Dobra ta logika, da moramo čimveč zapravljati (predvsem, če kupiš stavbo na litijski in z denarjem zalagaš kulturnike) da bo z davki zasipano gospodarstvo cvetelo.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
21.032
12.412
113
kod Džej-Zija
Toliko neumnosti natresenih v enem tekstu, ne more biti kaj drugega kot še en v vrsti PR pamfletov.

Zmaga tale: božičnica je pomoč gospodarstvu. :valjamse: :valjamse: Ta je približno tako močna kot tista Meščeva, da brezposelne zaposlimo v javni upravi, ker bojo s potrošnjo napajali proračun.

Hvalnica dolgotrajni oskrbi, ki ne obstaja. :valjamse: Zatika se pri tem, da prispevek veselo pobiramo, nimamo ga pa s čim porabiti.

Pa seveda najbolj uravnotežena in modra pokojninska reforma, ki je sicer ni zmožna pripraviti nobena druga evropska vlada. :valjamse:

Tale Grega ni Repovž, ampak je Grega Rjavi Nosek, ker takega lezenja v rit ne prebereš vsak dan.
 
  • Haha
Reactions: Svobodnjak