Pisatelj Mazzini zatrl jugonostalgika

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik Thrivial pravi:
Citat:
Uporabnik Apollo8 pravi:
Lej. Normalno da vsem ne uspe. Dejstvo pa je da izhodiscni pogoji se zdalec niso taki, da vecina be bi uspela. Ergo: Teza da bi lahko studirali le bogati ne zdrzi.

Seveda ne vzdrži. Ampak hvala, da si potrdil, da bi bili pogoji za študij bistveno težji in bi delali negativno selekcijo.
wink-1.gif

Selekcija bi se naredila med pridnimi/lenimi in iznajdljivimi/neiznajdljivimi. Kaj je pri tem slabega?
 

Thrivial

Majstr
19. avg 2007
3.746
255
83
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
Selekcija bi se naredila med pridnimi/lenimi in iznajdljivimi/neiznajdljivimi. Kaj je pri tem slabega?

Slabo je to, da pri 18-letnikih delaš selekcijo na podlagi sposobnosit služenja denarja in življenja v slabih razmerah. Sploh ne vem zakaj bi kdo hotel imeti takšen neakademski način selekcij, precej Slovenija 1845 se sliši...

Selekcija se že dela z maturo, vpisnimi testi in omejitvami vpisa. Če se sistem slabo izvaja, ni treba, da ga obračamo glavo, ampak mogoče samo začeti bolj uporabljati.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.274
7.185
113
Ne govorimo o tem da se sistem slabo izvaja. Govorimo o tem, da imamo programe kot je naprimer kulturologija, katerih diplomanti so prakticno nezaposljivi. Torej drzava in s tem davkoplacevalci placuje solnino za stvari, ki se nikoli ne bodo uporabljale. A razumes? Mi placamo izobrazevanje za nekaj kar ne bo koristilo ne studentu (ker zega znanja ne bo mogel nikjer koristno uporabljat - s tem ne bo mogel prezivez ker ga nihce ne bo zaposlil), ne drzavi (ker ne bo dobil dela drzava ne bo dobila davkov niti druzba ne bo imela nic od njegovega znanja).

In ker se vedno pojavi folk, ki rece "sej ima pravico da studira ce ga to veseli" - ni problema, samo sam naj si placa. A stekas? In ce ga to tomzlo veseli pol bo pac placal. Ce pa bo s tem dobil tudi zaposlitev pa sploh ne bo problem odplacat. ce pa kadrov primanjkuje bo pa se kaka kadrovska solnina padla.

To je point mojega predloga placljivih solnin - ne da trenutni sistem ne deluje - zgresen je. Ker financiramo nekaj kar ne potrebujemo.
 

Thrivial

Majstr
19. avg 2007
3.746
255
83
Citat:
Uporabnik Apollo8 pravi:
Ne govorimo o tem da se sistem slabo izvaja. Govorimo o tem, da imamo programe kot je naprimer kulturologija, katerih diplomanti so prakticno nezaposljivi. Torej drzava in s tem davkoplacevalci placuje solnino za stvari, ki se nikoli ne bodo uporabljale. A razumes? Mi placamo izobrazevanje za nekaj kar ne bo koristilo ne studentu (ker zega znanja ne bo mogel nikjer koristno uporabljat - s tem ne bo mogel prezivez ker ga nihce ne bo zaposlil), ne drzavi (ker ne bo dobil dela drzava ne bo dobila davkov niti druzba ne bo imela nic od njegovega znanja).

No, overall je problem, da imamo preveč diplomirancev/študentov glede na število razpoložljivih zaposlitev, ane?

Torej:

a) postaviti skupaj gospodarstvo, ki bo potrebovalo diplomante

b) omejiti vpis (z omejitvijo, plačljivostjo študija...)

Saj menda se strinjamo, da veliko diplomantov konča v službi, ki neposredno ne ustreza njihovi izobrazbi. Recimo s sociološkim znanjem kulturologa, imaš sigurno čisto ok osnovo za delo v marketingu, PRu, oglaševanju, turizmu, itn. Če te to zanima, boš v tej smeri delal že med študijem in nabral dovolj znanja in vez za spodobno zaposlitev po diplomi. Seveda pa problem ne obsega samo prevelikega števila študentov, ampak (poleg pomanjkanja delovnih mest) tudi nepovezanost z gospodarstvom, premajhno konkurenčnost diplomirancev proti študentom s statusom in seveda napačno kvalificiranost. Konec koncev pa vse pride to gospodarstva - če bi na primer namesto izvažanja lesa kot surovine in polizdelkov, sami imeli močna pohištvena podjetja, ki bi opremljala 5* hotele po svetu, bi tudi ta podjetja poleg gozdarskih inženirjev potrebovala oblikovalce, računalničarje, ekonomiste, piarovce, middle management... Na primer.

Zato se meni uvedba splošne plačljivosti visokega šolstva dolgoročno ne zdi ok. Vsekakor pa podpiram delno plačljivost študija (plačaš vsako ponavljanje) in višjo obdavčitev študentskega dela, ki bi skrajšala čas študija in tudi prihranila davkoplačevalski denar.