Razlika glede na oktane (95/98/100) je definitivno opazna pri serijskih turbo bencinarjih novejšega letnika, predelanih turbo bencincih starešega letnika in klasičnih bencincih, ki znajo izkoristiti gorivo z več oktani.
V Twingotu imam motor od R5GT Turbo (1.4 turbo, vplinjač in serijskih 120KM. 'računalnik' v delovanje motorja posega lez z omejenim zamikanjem predvžiga). Na serijskih šobah vplinjača in 95oktanskem benzinu je avto pričal klenkat že pod 0.9bar tlaka turbine, zato sem točil 98oktanca, kjer teh težav ni bilo. Nato sem menjal šobe in zopet je bila opazna razlika kdaj avto zaklenka med 98oktancem in 100oktancem. S slednjim je avto doživel tudi 1.7bar nadtlaka brez težav (preko palca je to dobrih 190KM).
Kot predvžiga neposredno vpliva na moč motorja, zato trditve, da razlik ni, veljajo le za primitivnejše bencinske motorje, ki nimajo senzorja klenkanja.
LP,
Milan