Opel Ampera/Chevrolet Volt

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Z veseljem. Stvar je sila preprosta. Kot že rečeno, greš v Custom PID editor, kjer izbereš, da dodaš nov PID. Odpre se ti nova stran za vnos podatkov, ki jih prekopiraš iz tabele v linku po tem načinu:



Long name in Short name daš, seveda, lahko po svoji izbiri, kot sem v pripetem print-screenu naredil sam.

Ko vneseš vse podatke, shraniš in se vrneš v glavni meni aplikacije, kjer dodajaš PID elemente na zaslonček (to je tisti zaslonček, kjer imaš ozadje v grafiki carbin fibre tkanine). Daš Add, izbereš vrsto prikaza, izbereš PID (novi custom PID se je ob shranitvi le-tega dodal na ta spisek) in ga dropaš na zaslonček.

Upam, da sem napisal razumljivo
smile-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Hvala, kako se pa celo tabelo skopira in prilepi ne da bi vnašal vsakega? Če sem prav razumel naj bi skopiral celotno tabelo, in jo prilimal v mapo .torque-extendedpids.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Nekaj se da, ampak tega jaz nisem počel, tako da ne vem točno postopka. Jaz sem ročno vnesel PID-e, ki sem jih potreboval.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Jaz sem uvažal celo datoteko, ampak že pred dvemi leti tako da ti težko kaj povem, moraš pa imeti Pro verzijo.
 

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Koliko pa je SOC-R pri novem avtu oziroma koliko imaš ti SOC-R sedaj pri polni in prazni bateriji? Ali je kje možno dobiti te podatke in jih primerjati, kako baterija izgublja kapaciteto sorazmerno z uporabnostjo (km) ali leti?
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Pri novem sem imel med 85.9%-22%. Zdaj je nekje med 87-88% ko je poln in 22%, ko je prazen, oz. ko zažene bencinski motor.
 

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Res je zanemarljiv % v plus samo kako imaš lahko večjo kapaciteto sedaj po tolkih km.? Nelogično, ker naj bi baterija izgubljala z leti, se da to kako nastavit? Ali lahko to v kWh pretvoriš? Na displeju res beleži porabo (cca 10 kWh), samo kolikšna je razlika oz izgube med polnjenem in dejansko uporabo?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Kapaciteta ni večja. Avto kompenzira izgubo BRUTO kapacitete s povečevanjem okna za polnjenje. Torej, če si izgubil npr. 2% kapacitete baterije, bo avto kompenziral to tako, da bo baterijo napolnil do 87.9%, namesto do 85,9%. S tem uporabniku ostane enaka NETO uporabna kapaciteta, tako da mu bo dejanska NETO uporabna kapaciteta, oz. polni doseg začel padati šele, ko bo avto dosegel zgornje okno za polnjenje na 100%.

SOC podatek ni podatek kapacitete baterije, ampak fizično stanje polnosti na določeni točki polnjenja/praznjenja.

Tistih 10kWh na števcu je pa samo estimate. O tem je dosti govora na gm-volt forumu in ni realni prikazovalnik kapacitete baterije.

Izgub med polnjenjem in dejansko uporabno kapaciteto je cca. 10%.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
SOC podatek ni podatek kapacitete baterije, ampak fizično stanje polnosti na določeni točki polnjenja/praznjenja.

Ko so boš nastavil PID za SOC, boš opazil še nekaj. Recimo, narediš n kilometrov, recimo 50km. Ko se boš ustavil, ti bo pisalo, da je SOC na 30%. Avto ugasneš, prideš nazaj čez 1 uro in še enkrat pogledaš SOC, ki bo recimo 31%, mogoče 30%, mogoče pa 29%. To je zato, ker je med vožnjo, torej med praznjenjem, tudi SOC približek - estimate.
Po eni uri stanja avtomobila, ko je baterija popolnoma neobremenjena in se 'umiri', avto naredi meritve na bateriji in takrat dejanski SOC lahko točno izmeri.

Vsi podatki baterije in porabe so več ali manj približki, narejeni po določenih algoritmih računanja. Dejansko stanje baterije se lahko izmeri le po določenem času neobremenjene baterije. Do takrat so nihanja napetosti in ostalih parametrov baterijeod praznjenja in regenerativnega polnjenja previsoka, da bi se lahko nareilo točno meritev.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Glede na to da se veča SOC okno je potem za pričakovati, da bo z leti upad kapacitete vedno hitrejši, saj se bo baterijo polnilo zmeraj bliže 100%.

Bo zdržala 10-15 let? No relano gledano je to vseeno dokaj dolga doba.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.925
6.977
113
Pa sploh kdo napoveduje, da bi toliko zdržala? To še v telefonih in laptopih ne, pa so tam baterija veliko manj podrvžene vremenskim pogojem, kot baterija v avtomobilu, ko je lahko temp okolice iz -20 do +30, da ne omenjam vlage.

Sicer pa, če pride nov pack res samo 2000$, potem to ni nek strošek, itak večina folka avto menja prej, kot pa ta postane star 5-10 let.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Baterije v telefonih in laptopih so podvržene velikim temperaturam nihanjim, vključno s temperaturo npr. 50°C na poletnem soncu ali pri polnem delovanju CPU-ja, kar skrajšuje življensko bodo.
Kako to vpliva na baterije s takim nihanjem, vidimo pri Nissan Leaf-u. Pri Amperi je to drugače, ker jo ima toplotno nadzorovano in je ne pusti segreti nad 30°C.
Glede na to, da sem že blizu 80.000km in da imam Ampero že skoraj 3 leta in se je SOC za enkrat povečalo le za 2%, bi rekel, da bo Amperina baterija zdržala dolgo časa.

Mimogrede, med tem, ko Ampera aktivno začne hladiti baterijo pri 30°C s klimo napravo, Model S to dela pri 50°C, Roadster to dela pri 40°C.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Mimogrede2: GM je pri Cadillac ELR, ki uporavlja Voltec platformo in pri Voltu2 povečalo neto SOC okno, ki se uporablja, tako da pri Amperi/Volt1 je bilo le-to postavljeno res konzervativno (65% celotne kapacitete), kar je lahko samo dobro za življensko dobo baterije.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
To da večina folka menja avto prej ni čisto res, sicer velja za tistega ki kupi novega, ampak ne moreš mimo dejstva da je povprečen avto na cesti star 8,5 let, če baterije v EV-jih ne bodo imele pričakovane (ne mešaj z garantirano) življenske dobe vsaj 10 let, potem EV-ji rešijo bolj malo.
 

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Zelo uporabna informacija za bodoče kupce. Višji je SOC slabša je baterija, ravno obratno kot pri Nissanu.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
To da večina folka menja avto prej ni čisto res, sicer velja za tistega ki kupi novega, ampak ne moreš mimo dejstva da je povprečen avto na cesti star 8,5 let, če baterije v EV-jih ne bodo imele pričakovane (ne mešaj z garantirano) življenske dobe vsaj 10 let, potem EV-ji rešijo bolj malo.

To odgovarjaš meni, ker jaz nisem napisal, da večina folka avto menja prej?

Npr. jaz nameravam imeti Ampero vsaj 10 let, tako kot sem imel Clia pred njo čez 11 let.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Odgovrjal sem darjanu, sem mislil da je dovolj očitno, res pa je da sem napisal v hitri odgovor kateri pač vzame zadnji post kot odgovor.