Citat:
Uporabnik krentip pravi:
Dve vprašanji za vas, ki se na te stvari spoznate:
- za koliko se poleti zmanjša doseg ampere če je klima vključena nonstop in je zunaj 30+ °C
- Kako deluje gretje v avtomobilih pozimi pri -20 °C in kako vpliva tako nizka temperatura na baterijo?
V obeh primerih mislim na čas ko je vključen samo električni del...
Električna avtomobilska klima ponavadi kuri tam do 1kW, tako da se ti bo doseg zmanjševal glede na hitrost vožnje. Če se boš na elektriko vozil 1 uro, ti bo skurilo do 1 kWh. Imaš pa več nastavitev jakosti klime od min, eco, max.
Na uč bi rekel, da ti bo doseg zmanjšalo za cca. 5-10km.
Pri Amperi ni nobenega učinka na baterijo, ker je baterija potopljena v tekočino in avto stalno skrbi, da deluje v optimalnih razmerah, torej tudi optimalni temperaturi. Poleti jo hladi, pozimi greje.
Ti pa gretje bolj skrašja doseg kot hlajenje, ker pri hlajenju ima klima faktor izkoristka cca. 2, pri gretju pa Ampera, Leaf in iMiev grejejo z upornim grelcem, tako da za 1kWh energije dobiš 1kWh toplote.
Npr. Renault Zoe bo imela tudi gretje na toplotno črpalko, kar bo pri temperaturah nad 0°C prineslo prihranek energije, pod 0°C pa skoraj nič prihranka. Tako gretje je imela tudi moja testna predprodukcijska Toyota Prius Plug-In, produkcijska pa ima gretje na motor na notranje izgorevanje. V praksi to pomeni, da tudi če se voziš na elektriko, če zahtevaš gretje, bo prižgalo bencinski motor.
Imajo pa vsi ti, zaradi varčevanja energije, ogrevane sedeže, torej, da ne prižigaš kabinskega gretja, ampak gretje sedežev.
Moje praktične izkušnje so pa take. Priusko sem vozil v marčevskih zarmerah, ko je bilo zjutraj še kar mrzlo in je trajalo cca. 10 minut, da je toplotna črpalka začela pihati topel zrak.
Pri Amperi tega nisem mogel testirati, ker sem jo imel v temperaturno prijetnih razmerah v začetku maja.
Imata pa Ampera in Leaf možnost predčasnega vklopa gretja/hlajenja. Torej ali preko računalnika avtomobila ali pa preko dalinjca lahko vklopiš gretje oz. hlajenje še preden se vsedeš v avto. Če sta ob tem času priklopljena na omrežje, energijo jemljeta iz vtičnice, drugače pa iz baterije.
Načeloma je pri obeh avtomobilih to možno nadzorovati tudi preko mobilnega telefona, ne vem pa, kako to deluje v Sloveniji - če je ta storitev že urejena.