Opel Ampera/Chevrolet Volt

lost1

mnz
19. jul 2007
8.456
146
63
Če boš rabil za kakšen zanimiv test me pokliči, da ne bos skos tvojega soimenjaka matral
evil.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Ker sem na Wikipedii zasledil EPA sticker za Volta (37MPG), za Prius-a Plug-In vem, da je 50MPG sem šel še 1x delati preračun, do kam je poraba Volta/Ampere nižja od PiP-a:


Volt/Ampera = 37MPG = 6.36l/100km
PiP = 50MPG = 4.7l/100km

Ti dve porabi sem vnesel v formulo Wolfram Alphe:
http://www.wolframalpha.com/input/?i=%284.7%2F100%29*x%3D+%286.36%2F100%29*x+-+2.544

PiP ima električnega dosega 20km, Ampera 60km, torej Ampera ima 40km več električnega dosega.
Rdeča črta kaže porabo Ampere, ki se začne 40km po tem, ko PiP-u zmanjka elektrike. Računati je potrebno še, da sta PiP in Ampera pri x=0 že prevozila 20km.
Iz formule torej sledi, da je 153km + 20km = 173km točka, pri kateri imata PiP in Ampera enako porabljenega bencina. Do tega trenutka ima PiP višjo porabo, saj požene bencinski motor prej kot Ampera.
Iz tega sledi, da je do 20 prevoženih km-jev poraba bencina pri obeh enaka, po tej točki in do 173km je PiP dražji, po tej točki pa je Ampera dražja pri porabi bencina.

Bom tudi popravil svoj prejšnji post, kjer sem zapisal, da se ta točka nahaja pri cca. 120km. V resnici je ta točka pri 173km.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Malo čez 11kWh pri polnjenju z 10A. Bom zvečer naredil fotke iz mojega merilca. Tam se bo videlo max. moč (kW), ki jo je vlekel in kWh, ki jih je potegnil.

EVSE kabel, s katerim priključiš vozilo na polnjenje ima na strani vtičnice v zidu standatrdni J1772 vtikač.
J1772 je standardni vtikač za do max. 230-240V, 30A polnjenje, s tem, da trenutna generacija avtomobilov polni le z max 16A. Polnilec je dejansko v avtu in je EVSE enota le pass-through za električni tok. Ko pa priklopiš EVSE kabel, se avto in EVSE enota skomunicirata, s kakšno napetostjo (110V-240V) in tokom (do 30A) bo avto polnil.

Npr. Leaf in iMiev (C-Zero, Ion) imajo priložen 16A EVSE, PiP ima 12A EVSE, Ampera pa ima 6A/10A EVSE. S pritiskom na gumb določiš, s kakšnim tokom bo polnil, tako da še vedno lahko polniš tudi na vtičnicah hiš. ki imajo starešje kable ali pa kable premajhnega preseka.

Seveda lahko kateregakoli od teh avtomobilov polniš z 16A EVSE enoto in se bo v primeru Ampere, baterija napolnila v 4 urah, namesto v 6 urah s priloženo EVSE enoto. Npr. normalno bi delovalo, če bi Leaf-ov EVSE priključil na Ampero - avto bi se polnil s 16A.

Nisem pa še imel priložnosti potestirati razlike, koliko kWh se porabi pri 6A polnjenju, ker sem polnil z 10A. Rad bi videl, ali je kakšna razlika. Za polnjenje s 16A, torej z Leaf-ovo EVSE enoto, moram pa pocukati znanca, ki je uvozil Leaf-a. To enoto sem tudi videl v Ajdovščini, ko sem se udeležil Eko Rally-ja in je bil tam tudi njegov Leaf.

Seveda, če pa si elektro zanesenjak, si lahko tudi sam sestaviš svojo lastno EVSE enoto: http://code.google.com/p/open-evse/

P.S.: Po mojih opažanjih nam bo hotel Renault poriniti svojo rešitev, inštalirati pa boš moral njihovo škatlo za polnjenje. Če boš hotel polniti iz Schuko vtičnice ali pa na poti, boš moral EVSE enoto dokupiti. Cena? Cca. 400 EUR.
 
Nazadnje urejeno:

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
V čem je fora, da je ta EVSE škatla na kablu in ne vgrajena v avtomobil?
A ni za uporabnika veliko lažje, da samo kabel vklopi in prevaža po prtljažniku? Ok za v garaži je vseeno, za javne polnilnice mi pa ta škatla na kablu nič kaj ne paše.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Res je. Tudi sam sem upal, da bo brez škatle, ker sem v prvotnih slikah iMiev-a tudi videl. Je pa verjetno bilo prvotno zamišljeno tako, da je iMiev polnil vsemi 16A. Ta prvotni priklop tudi ni imel J1772 standardna na strani avtomobila.

Potem pa so po analizah električnih omrežij ugotovili, da nimajo vsi uporabniki, v svojih domovih, električno napeljavi, ki bi prenašalo dolgotrajne 16A tokove, tako da so bile potrebne omejitve.
To omejitev postavi škatla, katera določa polnilni tok, kot tudi par ledic in gumbov za testiranje električne napeljave. Po mojem mnenju ta škatla ima določen namen, vsekakor pa mislim, da bi lahko bila manjša, oz. še vgrajena v držalo ročke za priklop v avto. Predvsem pa bi bile lahko lažje, ker če ti visi na vtičnici, je to kar breme, tako da če nimaš vtičnice na višini nog, mora biti ali močno narejena vtičnica ali pa da imaš zraven kljuko za tako enoto. Še pri vseh teh EVSE enotah sem videl, da imajo narejeno obešalno luknjo ravno za ta namen.
Sigurno se bo to, skozi čas, pomanjšalo, predvsem pa bo potreben tudi padec cene. Najcenejšega 10A vidim pri Renaultu za 400 EUR, cene grejo pa tudi do 1200 US$ pri Toyoti, tako da bo potrebno paziti na tako EVSE enoto, da ti je ne ukradejo.

Npr. pri produkcisjki Toyoti je na ročaju, ki ga vtakneš v avto, držalo, ki ga moraš stisniti, da se zahaklja oz odhaklja, luknjica, skozi katero lahko brez problema daš žabco in ta preprečuje iztik ročke iz avta, ker ne moreš stisniti ročaja.
Ampera ima rešeno to tako, da če izakneš ročko za polnjenje preden odkleneš avto, se sproži alarm, vendar to ne prepreči, da bi ti tat ukradel tak kabel in htiro zbežal.
Če ga pa lahko zalockaš na avto, pa ga, teoretično, ne moreš ukrasti.
 
Nazadnje urejeno:

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
Z leti bo res prišlo do sprememb, samo čudno mi je, da tolk vsega vloženga v razvoj, pol pa en kabel ne znajo poštimat:)

Men bi blo logično, da na eni strani šuko, na drugi pa magari ta J1772, če je že pač standard in bi bil samo pofejkan, da niso vsi kontakti aktivni. V avtu pa potem EVSE škatla in naprej napeljava do polnilca po J1772 standardu. In tak kabel 5m bi pol v bauhausu koštal 15€:)))
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Seveda, je smiselno, ampak kaj češ...

Je pa tako, tudi 15 EUR cena je zaenkrat še nemogoča, ker samo J1772 ročka stane cca. 200 US$. Če te zanima, si poglej link, ki sem ga zgoraj dal na Open EVSE, kjer si ga lahko sam sestaviš.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.183
1.194
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:

Jasno, da sem ga polnil, če smo bili tam pri starih starših čez dan.

Potem pa to napiši, prosim. Folk ne ve niti, akko hibridi delajo, kaj šele, da bi bil dovolj ister, da bi sami ugotovili, da je bilo to s polnjenjem ...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.183
1.194
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
od pakula znanec ima z DS5hibridom 2,9, tako da... zemlja mora marsikaj nositi. oziroma si podatke folk prireja po svoje.. 100 po AC pa marsikateri stroj malo spije.

Saj se da. Če se vsak dan recimo voziš Vrhnika-Lj (do P+R, recimo), stalno po omejitvah, po tsari cesti, se da še manj. Sem bil s priusom nižje, pa z enim TDIjem tudi ...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:

Jasno, da sem ga polnil, če smo bili tam pri starih starših čez dan.

Potem pa to napiši, prosim. Folk ne ve niti, akko hibridi delajo, kaj šele, da bi bil dovolj ister, da bi sami ugotovili, da je bilo to s polnjenjem ...

Sem dopolnil že par dni nazaj.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Meni je uspelo priti do porabe 2.6l/100km in sicer od Maribora do Gruškovja, kjer cesta vedno visi, vozil sem pa zelo po omejitvah, brez nekega pospeševanja... pač zgodaj je bilo. To je bilo edinkrat pod 3l. Alfa 166 2.4JTD
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.183
1.194
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:

Jasno, da sem ga polnil, če smo bili tam pri starih starših čez dan.

Potem pa to napiši, prosim. Folk ne ve niti, akko hibridi delajo, kaj šele, da bi bil dovolj ister, da bi sami ugotovili, da je bilo to s polnjenjem ...

Sem dopolnil že par dni nazaj.

grin1.gif
Nisem gledal več za nazaj.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Ni problema. Hvala za opozorilo.

Meni se je zdelo samoumevno, imaš pa prav, da se nekomu pa lahko ne bi.