Opel Ampera/Chevrolet Volt

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.978
6.993
113
Pa še razlaga, zakaj dela probleme samo Volt in ne recimo Ampera:

The USA 240 VAC comes out of either end of a transformer secondary (the output of the transformer). The secondary is centre tapped and that is grounded (somewhere). So the two 240 VAC wires have the same potential with respect to ground as each other but they are 180 degrees out of phase - this is sometimes called balanced.
They get 120 VAC by using either end of the 240 VAC secondary and grounding the neutral somewhere (at the switchboard?) - but that's not important here.

Australian 240 VAC comes out of a transformer the same as the USA BUT there is no centre tap. In Australia the neutral side is grounded at the switchboard.

So....
In both countries, the two 240 VAC wires go through an RCD. It measures the difference in current between the two wires. If there is no path to ground then all is well - well almost...
In the USA you could apply a load from either wire to ground without tripping the RCD BUT the load would have to be the same. If you try that in Australia the RCD would trip because there would be very little current to ground from the neutral wire (if any) and a lot from the active wire because it is 240 VAC above ground.

This might be why GM Volts trip RCDs. The input EMI filter in the car probably assumes it will be fed with balanced 240 VAC and it's designed accordingly.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.120
4.090
113
3F FID pusti na 3F vtičnici in eno fazo na eno šuko vtičnico. Drugo šuko pa veži mimo na enofazni FID z zakasnitvijo. S tem imaš pokrite vse potrebe. Za sesalec ipd. prikjučiš tisto vtičnicno z navadnim FIDom (največja varnost), če polniš takoj tudi lahko uporabiš to (če praviš da ti ne meče ven ko 1x začene polnit). Za polnjenje ponoči na časovnik daš pa tisto vtičnico s FIDom z zakasnitvijo ..
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.118
3.175
113
Tukaj ga imaš za 130€ 3 fazni 30 mA

Daj mogoče sporbaj samo z AC varianto stane 36 €, ta načeloma pulzov ne bi smel izklopit. Če ga bo ga pač uporabi drugje v bajti. Drugače kupi zgornjega. Obstaja še selektivni (tip S) ki mu čas zakasnitve lahko tudi nastaviš (govorim o redu nekaj 10 ms). Je nekoliko dražji ampak potem naj bo edini v tokokrogu da ti ne bo npr prej glavnega v omarici ven vrglo.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Če bo dal tega z zaksnitvijo v omarico, dovod pa je iz glavne omarice, kjer je tudi FID, bo pač zmetalo tistega (glavnega) ven. Kolikor sem razbral iz linka, je govora o kar 2A konicah, je pa res, da so kratke... Nisem ravno 100%, da bo sploh kakšen FID pomagal, ker morajo vsi FID-i odklopit pred glavnim.
Pa če bi že delovalo - to reši problem doma, ne pa na polnilnicah (kjer se to tudi dogaja, vsaj po razbranem iz članka)...
Vem, da je najdražja rešitev, a jaz bi dal FID z ponovnim vklopom. Ampak če si dal par 100€ za pečjakov kabel, kar nekaj denarja za ureditev polnilnega mesta itd. - potem naj nebi bil probelm še dat tistih 300 - 400€ za FID z samodejnim resetom...
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.978
6.993
113
Ne, razvod je direktno iz števca, mogoče sem narobno napisal. Omarica je šele zgoraj v stanovanju.

ali imajo števci tudi neke FIDe?
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.978
6.993
113
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:

Pa če bi že delovalo - to reši problem doma, ne pa na polnilnicah (kjer se to tudi dogaja, vsaj po razbranem iz članka)...
Vem, da je najdražja rešitev, a jaz bi dal FID z ponovnim vklopom. Ampak če si dal par 100€ za pečjakov kabel, kar nekaj denarja za ureditev polnilnega mesta itd. - potem naj nebi bil probelm še dat tistih 300 - 400€ za FID z samodejnim resetom...

Javne polnilnice bi naj ravno imele FIDe z zakasnitvijo, ravno zaradi tega problema. Je pa res, da je tu pečjak omenil mennekes polnilnice, kako so pa narejene tiste, ki imajo mennekes + FID pa ne vem, ampak bilo bi neumno, če bi imele na šuko drugi FID. Pomoje je itak en za celotno postajo, ker nima smisla imeti ločeno?
v glavnem, preko mennekes vtičnice mi še nikjer nikoli ni vrglo ven polnilnice. Preko javnih šuko pa zelo redko polnim.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Nisem ziher, da bi lahko javne polnilnice imele FID z zakasnitvijo, ker potem več ne ustreza standardom - vsaj ne tiste z 30mA izklopnega toka. In 30mA FID-i so namenjeni varovanju življenja, 100mA in več pa varovanju pred požari... Ne predstavljam si, da bi takšna polnilnica imela žegn od elektro podjetja, če bi bila smrtno nevarna... in FID z zakasnitvijo JE življenjsko nevaren!
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.978
6.993
113
ok, na tone protislovja, tako da mi je zdaj še manj jasno.

kako pa sta potem šla skozi sito birokracije Zoe in Volt, ki dejansko spustita špico, ki je življensko nevarna, oz bi naj bila, čeprav pravi pečjak da ni
smile-1.gif
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.978
6.993
113
CCID bi naj pomenilo enako v eng kot RCD, ali je to mogoče tip RCDja?

Tule nekaj berem: http://static.schneider-electr.../2800CT1001.pdf

Da imajo 20mA CCID, ne najdem pa točno specifikacijo zaščite, če je zakasnitev, ali kaj drugega. Sicer piše, da se sam ponovno vklopi nazaj. tako da mogoče niti ni zakasnitve, ampak je to dovolj. V mojem primeru bi bilo.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Ker za smrtno "špico" morata biti dva pogoja - napetost in tok. 2A pri 10V ti nebota naredila nič, 100mA pri 200V pa te bo ubilo. Marsikje se poslužujemo visokih naetosti za merjenje izolacij, tudi do 1000V, ampak so toki zelo majhni... FID pa vidi samo tok, njemu je vseeno ali ima 2A pri 5V ali pa pri 240V. 2A je 2A in treba bo izklopit. Tudi tista špica pri Volt-u ni smrtna, samo FID tega ne ve...
Iz vidika polnjenja lahko daš komot FID z zakasnitvijo, ampak iz vidika splošne varnosti pa ne. Ker če bo nekdo meril na vtičnici in 50mA ne bo izklopilo v predpisanem roku, potem zadeva pač ni varna. Ker teh 50mA je lahko tudi pri 240V...
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.118
3.175
113
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Nisem ziher, da bi lahko javne polnilnice imele FID z zakasnitvijo, ker potem več ne ustreza standardom - vsaj ne tiste z 30mA izklopnega toka. In 30mA FID-i so namenjeni varovanju življenja, 100mA in več pa varovanju pred požari... Ne predstavljam si, da bi takšna polnilnica imela žegn od elektro podjetja, če bi bila smrtno nevarna... in FID z zakasnitvijo JE življenjsko nevaren!

30mA še ni tak problem pri tako kratkih izklopnih časih tudi z zakasnitvijo. Po standardu si znotraj meje še do 200 ms če gledam do krivulje AC3 prek katere ni pametno iti. Ampak za doma če bo imel samo priključek za avto. na eni fazi. Bo verjetno prej na loteriji zadel kot pa da ga tako nesrečno ubije
evil.gif
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.978
6.993
113
Saj mene itak ne vem, če bi lahko, ker se zgodi samo v momentu ko vtaknem polnilni kabl v avto. Torej itak držim za plastično ohišje polnilca.
Bolj me skrbi, če me upravičeno?, da bi se nekdo v tistem trenutku prijel karoserije?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
EVSE škatla vključi kontaktorje za omrežno napetost šele, ko se avto dejansko začne polniti, kar pa je pri takojšnjem polnjenju še vedno par sekund zakasnitve po tem, ko pištolo porineš v vtičnico.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Saj pravim, glede na izvor samega signala, ki izklaplja RCD, ni nobene nevarnosti. tudi verjetnost, da bo prišlo do udara ravno v trenutku, ko se bo česa dotaknil, je minimalna, praktično nična. Če bo prišlo do preboja v času polnjenja, pa tiste ms ne igrajo vloge...
Govorim le iz vidika varnosti, če bi se v to zapknil kakšen birokratek. In iz tega vidika tudi dvomim, da so javne polnilnice opremljene z FID-om z zakasnitvijo. Precej verjetno gre za CCID na strani vtičnice in normalen FID na strani priklopa. Lahko pa da se motim
smile-1.gif


@darjan: CCID ni enako RCD, čeprav opravlja enako vlogo. CCID je elektronsko vezje, ponavadi skupaj z kakšnim mikrokontrolerjem, ki nadzoruje celoten sistem. Prednost CCID je v tem, da hkrati meri tok in napetost, zato ga takšni testni signali ne motijo.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.978
6.993
113
Pa je potem možno, da ima tak CCID tudi kakšne kondenzatorje za predpolnjenje, da bi na tak način zaobšli problem?

PS, maš kak rabljen FID s ponovnim zagonom?
smile-1.gif
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.978
6.993
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
EVSE škatla vključi kontaktorje za omrežno napetost šele, ko se avto dejansko začne polniti, kar pa je pri takojšnjem polnjenju še vedno par sekund zakasnitve po tem, ko pištolo porineš v vtičnico.

Zanimivo...meni je s pečjakovim zgodilo takoj.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Nočem bit zloben, ampak mogoče boš počasi ugotovil razloge prejšnjega lastnika za prodajo.

Mene raz.izdi ko mi enkrat na X let doma varovalko ven vrže, kaj šele, da bi se na XY polnjenj moral ukvarjat z mislijo, ali se avto čez noč polni ali ne.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.978
6.993
113
Saj, ampak ne bi bilo problema, če bi vedel o tem, bi pač primerno temu uredil polnilno mesto, ne pa zdaj ko bi moral spet investirati enak znesek, in je do sedaj opravljeno delo bilo "odveč".
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Pa je potem možno, da ima tak CCID tudi kakšne kondenzatorje za predpolnjenje, da bi na tak način zaobšli problem?

PS, maš kak rabljen FID s ponovnim zagonom?
smile-1.gif

sicer se nisem poglabljal v zadeve, ampak predpostavljam, da CCID krmili kontaktor, ki vklopi polnjenje. Kako je pa ta CCID izveden pa je več variant. Lahko tudi galvansko loči polnilni in napajalni tokokrog. Lahko so tudi kondenzatorji ali tuljave...

PS: žal nimam nobenega FID-a
smile-1.gif