okvara ABS enote ali kaj drugega?

spenstar

Fizikalc
2. sep 2007
966
119
43
pozdravljeni,

v nedeljo se mi je zgodilo, ko sem peljal po klancu navzdol, da sem pritisnil bolj mocno na zavoro na ovinku, kar naenkrat slisal mocan zamolkel pok. Pritisnem se enkrat na zavoro in cutim, da je trda in ter da bremze ne popustijo. Se odpeljem domov in vidim, da je zadnja leva feltna zelo vroca, ostale so bile samo tople. Vceraj peljem k mehaniku, mi zamenja zavorno tekocino in glavni zavorni cilinder. Še prej mi pove, da naj bi vse zavore blokirale. Se pelje na poskusno voznjo in se vedno bremze blokirajo. Potem mi rece, da je verjetno problem v ABS enoti. Ne vem, ce je dal avto na tester diagnostiko, sicer na armaturi nimam nobene opozorilne lucke za ABS ali motor. Rekel je tudi, da servo boben naj ne bi bil problem.
Avto je pa: Renault Megane 3, 1.6 16v 110KM, letnik 2010

Zdaj pa vprasanja:
1. Ali je to simptom okvarjene ABS enote?
2. Kam naj dam popraviti ABS enoto, ce je slo mogoce samo vezje, mehanik je namignil, da ni lahko samo vezje,ampak da so gumice v crpalki lahko nabreknjene? (avtoelektronika Crnuce ali kateri drug zavorni servis bi znali popraviti?)
3. Kaj moram vse vedeti o ABS enoti, ce bi moral iskati rabljeno po internetu? Grem klicat po avtoodpaih, Ebay, specializirani servisi za zavore?
4. Se lahko peljem s takim avtom, ce bi odklopil varovalko ABSa, da bi se vsaj pripeljal do drugega servisa? Bi naj bremze bile uporabne in da pedal ne bi bil trd?
5. Se kaksno mnenje od vas, kaj bi se dalo narediti oziroma dober nasvet, kako naprej?

lp, spenstar
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.515
113
Najprej moraš potrditi diagnozo, kar mora narediti nekdo, ki se spozna na avtoelektriko.

Pelji v Avtoelektroniko Črnuče (sam imam z njimi zelo pozitivne izkušnje) in prosi za diagnozo napake na zavorah in povej, da je mehanik sumil na napako ABS enote.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.515
113
"4. Se lahko peljem s takim avtom, ce bi odklopil varovalko ABSa, da bi se vsaj pripeljal do drugega servisa? Bi naj bremze bile uporabne in da pedal ne bi bil trd?"

Hja, ni nujno, da bo pomagalo; odvisno od tega, kateri del je v okvari. Če si upaš, imaš nekaj prazne ceste pred bajto, in se ne boš ustrašil, če ne bo nič drugače kot prej... lahko poskusiš.

Aja, novejši avti menda rabijo ABS tudi za regulacijo deleža zavorne moči med spr. in zadnjimi zavorami. Tudi če ta ne dela, predpostavljam, da pri mestni vožnji ne bo težav. Kaj več kot direkt do mehanika se vseeno ne voziti...
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.957
6.847
113
pri taščici
Prvič slišim za okvare ABS enote v takem smislu da bi ti blokirala kolo.
Je pa imel Ford vpoklic, ker obcasno Hill Holder ni spustil. Baje se je nekaterim v tujini zgodilo da je med vožnjo zabremzal na polno.
Si predstavljaš da si na AC v sendvicu tovornjakov, avto pa na polno po zavori brez razloga?
Avtovleka je rabila več kot pol ure za nalaganje na dvorišču. Na servisu je pred razkladanjem Hill Holder spustil In ga je normalno razložil.
Menjali naj bi nekaj okoli glavnega zavornega cilindra.

Okvara ABS enote bi se morala videti na ustrezni avtodiagnostiki.
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.403
9.670
113
EU
Sumim na ventile servo ojačevalca pri glavnem zavornem cilindru.
Verjetno so se zataknili. Da bi ABS elektronika odpovedala, je manj verjetno.
 

nemenabijat

bom jaz vas
7. feb 2011
4.472
3.589
113
ABS je sestavljen iz elektromotorja, elektronike in hidravlike. Če vzameš varovalko za ABS pumpo ven in je še vedno kolo blokirano, potem je okvara mehanska in ne električna.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi in Hanzi

spenstar

Fizikalc
2. sep 2007
966
119
43
Ce je okvara mehanska ali potem pomeni, da ABS modul nima cisto nic "skoraj" nobene veze z mojim problemom? Ze vidim, kako se bom moral jutri z mehanikom bosti. Ce ne bo slo, bom moral vzeti avtovleko in peljat nekam drugam. Ve kdo kam peljati, sem pa iz Litije.
 

nemenabijat

bom jaz vas
7. feb 2011
4.472
3.589
113
sicer na armaturi nimam nobene opozorilne lucke za ABS ali motor
ABS naredi selftest vsakič, ko zaženeš motor. To pomeni, da za kratek čas zavrti elektro pumpo in če ta dela, ustvari pritisk v sistemu, nadzorna elektronika je potem zadovoljna. Ko spelješ in narediš nekaj metrov potestira še senzorje koles. Če je vse ok ne bo nobene lučke, drugače zasveti ABS opozorilna lučka, priklopiš na tester in najdeš krivca. Z ustreznim testerjem lahko preverjaš posamezne komponente ABS sistema, s kitajskim OBD2 pač ne. Bo treba enega bolj resnega mehanika najdet.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.957
6.847
113
pri taščici
Ce je okvara mehanska ali potem pomeni, da ABS modul nima cisto nic "skoraj" nobene veze z mojim problemom? Ze vidim, kako se bom moral jutri z mehanikom bosti. Ce ne bo slo, bom moral vzeti avtovleko in peljat nekam drugam. Ve kdo kam peljati, sem pa iz Litije.
Pa saj imaš v Litiji "mehankarsko" ulico tam nižje od špara. ;)
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.957
6.847
113
pri taščici
Bremze niso popustile, ti pa si se odpeljal domov? Kako ti je to uspelo? Kako daleč od doma si bil?
Predvidevam da imaš zadaj diske?
 

spenstar

Fizikalc
2. sep 2007
966
119
43
Saj avto je v nasi mehankarski ulici, tam pri rondoju. ;) Bremze so potem popustile, bil pa sem na Zagorici pri Dolskem, se ustavil na Molu v Senozeti, pocakal pol ure in nezno vozil domov brez bremzanja.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.957
6.847
113
pri taščici
Ne bom pameten, do sedaj sem imel v glavi da v primeru okvare ABS enote ima avto še vedno normalne zavore, seveda brez ABS sistema.
Ampak ko mi je Ford nekajkrat preprečil speljati, se ne bi čudil, da je možno tudi kaj drugega.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.499
5.045
113
Niso normalne, ker na zadnji osi preveč primejo. Vsaj tako se je meni zgodilo pred kakim desetletjem, ko je mehanik zaradi nekega pokanja poskusno menjal polosovino in venec za ABS senzor ni bil pravi (=napačna polosovina). ABS ni delal in eno sicer nedolžno zaviranje je naredilo pravi oblak za vozilom.
V realnem prometu je to lahko zelo resen problem, ker bo zadek odšel po svoje.
 
  • Wow
Reactions: tony in Hanzi

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.515
113
To so veliko vredne izkušnje! Se je ABS lampica prižgala takoj ob vklopu motorja? Kateri avto in letnik pa je bil to?

Nekje leta 2005 smo imeli eno šolo varne vožnje z novo opel corso, kjer je bila prva stvar, da smo ven pobrali varovalko za ABS. Na tistem letniku je avto očitno še imel mehanski delilnik zavorne sile spredaj-zadaj. S službeno octavio podobnega letnika z okvaro ABS enote (lampica je svetila ves čas) sem tudi kar veliko prevozil, brez težav. Danes pa se to očitno ne da več...
 

paci

Fizikalc
19. jul 2007
1.574
8
38
Mogoče ti je zatajil zdanji levi cilinder, če je bila feltna zelo vroča.
Možno je, da ti je spustila zaščitna gumica in zavorni cilinder oz bat ne povrača nazaj.To sem že d0živel in imel zadnjo zavoro pregreto_Ostale so bile samo tople kot si sam ugotovil.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.132
4.112
113
Če ABS ne dela zavore delujejo normalno mehansko. Doziranje zavorne sile takrat nima ABS čez ampak klasičen tlačni tokogrog in če je vse ok nimajo kaj zadnje zavore prijet bolj kot prve, čisto fizikalno glede na velikost komponent.

Tisto z menjano polosovino je pa lahko problem v različnem številu zobcev za ABS senzor kar bi pomenilo da recimo ABS zazna razliko in blokira pretirano neko kolo. To pomeni da ABS deluje, samo ima nepravilne podatke na vhodu. Se strinjam da smrtno nevarno. Pri novejših vozilih (ki imajo vsaj TC, oz. sedaj ESP) bi sicer to stanje moralo javiti po par 100m vožnje napako in ABS odklopit, pri starejših sistemih ki so samostojne enote pa je možno da do takih napak prihaja.

Sem vozil že veliko vozil ki so imela ABS v okvari pa nikjer ni bilo nobenega problema z zavorami. Če gori lučka za ABS pač ne dela, zavore delujejo pa normalno kot brez ABS. ABS lučka je koneckoncev "oranžna" in pomeni da razen okvare sisema je avto normalno vozen.

Glede štekanja pa skoraj ni možno da bi bil kriv ABS. Ventili za delovanje ABSa so vezani na mehanski tokokrog in lahko samo zmanjšujejo zavorno moč do posameznega kroga, povečujejo pritiska nikoli ne. Imajo sodobni avti ABS ločeno črpalko (potrebna za TC/ESP/BAS), samo da bi se ta okvarila tako da bi ves čas šponala pritisk skoraj ni možno ker je vmes več senzorjev ki bi to zaznali kot napaka oz. slejkoprej bi se zasvetila lučka za ABS in ti sistemi (tudi črpalka) bi se odklopili.
 

spenstar

Fizikalc
2. sep 2007
966
119
43
Hm, sedaj dobivam toliko novih informacij, da sploh ne vem kaj narediti danes pri mehaniku. Nova ABS pumpa stane ~1000 evrov, ce jo narocim in ne bo resilo problema, potem sem v riti. Razen ce recem, da ne placam, ce nova pumpa ne bo v redu. Ce kupim rabljeno je to od 150 do 300 evrov, ce jo dam obnoviti je cena tudi ~300 evrov. Sranje vse skupaj.