Okolju prijazni avtomobili

LarryClay

Guru
10. feb 2023
1.531
1.546
113
Brezveze se prepucavate.
EV se kupuje, da ima za redne dnevne potrebe x2 realnega dometa.
Torej če ima EV 500 km realnega letnega povprečnega dometa, veš, da boš tudi pozimi in s postarano baterijo prišel skozi 250 km dnevne vožnje.

Treba je pa gledat realni domet. Če ima WLTP 600 km, povečini pa si imel tudi stare avte, ki so imeli povprečno porabo 25% višjo od WLTP, imaš pač tak stil vožnje, da za realni domet vzameš 1/1,25 = 0,8 WLTP dometa. Torej avto z WLTP 600 km ima realno 600 * 0,8 = 480 km dometa. Pol od tega je 240 km.

Kaj je dnevna vožnja? Dnevna vožnja je to, kar dnevno ali skoraj dnevno opraviš. Vožnja v službo in nazaj, dnevni opravki, razvažanje mulcev in podobno. Če je to pod 240 km iz zgornjega izračuna, si na varni strani dolgoročno. Če je nad tem, zaideš v težave, morda ne takoj, ampak ko bo baterija že postarana in bo stisnil mraz minus 15 C. Če imaš možnost vmesnega polnjenja, npr. v službi, ali vmesnem postanku, npr. dnevni shopping, kjer lahko avto pristaviš na polnilnico, morda to niti ne bo tak problem.

Kaj ni dnevna vožnja? Dnevna vožnja ni službeni sestanek iz Portoroža v Jonkoping. Enako ne poletni dopust z avtom v Grčijo. Za slednjih nekaj voženj letno so tu hitre polnilnice. Tesla glede enostavnosti in pokritosti tukaj pač zmaga. Ni pa konec sveta tudi za druge znamke.
Kupovanje ali iskanje avtov z 1200 km dometa je torej neumnost. Kupi se avto za dnevne potrebe x2 dometa.

Enako receptura za domače polnjenje.
Koliko km se dnevno dela?
Če se dela 50 km dnevno z avtom z povprečno porabo 20 kWh / 100 km, je to 10 kWh dnevne porabe. Ajde, dajmo za ziher gor še 15% izgub, pridemo na 11,5 kWh.
Za slednje je dovolj enofazni polnilec 230 V 16A in to 3 ure ter 12 minut polnjenja na dan. Je res potreba za strašno 3 fazno polnilnico? Verjetno ne.
Če se dela 200 km dnevno z istim avtom, je poraba 4x višja, pridemo na 46 kWh iz omrežja. Slednje dopolnit z 1F 16A polnilnico bo trajalo 12 ur in 48 minut.
Tukaj pa že pride prav 3F polnilnica, da stisnemo polnjenje v najcenejšo nočno tarifo. Ni pa še vedno konec sveta, ker večina ljudi je ponavadi vsaj 13 ur dnevno doma.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.691
7.123
113
Ne rabim, ker vem. Bom pa pripopal test, če bo.
RL test, znana trasa, razlika samo dez in se to ne pretirano hud -20%
v hudem nalivu pa celo 30.

Problem je pac izkoristek EVja, vsaka razlika bistveno vpliva na porabo.

drugo je ice ki ima izkoristek 30% in tudi ce pride tu do razlike 20% bo imelo manjsi vpliv na koncno porabo.
Tu se pac tehnologije ne da spremenit, in vedno bo imelo vreme vpliv na EV porabo…

Poglej se oz zracunaj koliko energije porabi ICE ali EV
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.645
1.335
113
Brezveze se prepucavate.
EV se kupuje, da ima za redne dnevne potrebe x2 realnega dometa.
Torej če ima EV 500 km realnega letnega povprečnega dometa, veš, da boš tudi pozimi in s postarano baterijo prišel skozi 250 km dnevne vožnje.

Treba je pa gledat realni domet. Če ima WLTP 600 km, povečini pa si imel tudi stare avte, ki so imeli povprečno porabo 25% višjo od WLTP, imaš pač tak stil vožnje, da za realni domet vzameš 1/1,25 = 0,8 WLTP dometa. Torej avto z WLTP 600 km ima realno 600 * 0,8 = 480 km dometa. Pol od tega je 240 km.

Kaj je dnevna vožnja? Dnevna vožnja je to, kar dnevno ali skoraj dnevno opraviš. Vožnja v službo in nazaj, dnevni opravki, razvažanje mulcev in podobno. Če je to pod 240 km iz zgornjega izračuna, si na varni strani dolgoročno. Če je nad tem, zaideš v težave, morda ne takoj, ampak ko bo baterija že postarana in bo stisnil mraz minus 15 C. Če imaš možnost vmesnega polnjenja, npr. v službi, ali vmesnem postanku, npr. dnevni shopping, kjer lahko avto pristaviš na polnilnico, morda to niti ne bo tak problem.

Kaj ni dnevna vožnja? Dnevna vožnja ni službeni sestanek iz Portoroža v Jonkoping. Enako ne poletni dopust z avtom v Grčijo. Za slednjih nekaj voženj letno so tu hitre polnilnice. Tesla glede enostavnosti in pokritosti tukaj pač zmaga. Ni pa konec sveta tudi za druge znamke.
Kupovanje ali iskanje avtov z 1200 km dometa je torej neumnost. Kupi se avto za dnevne potrebe x2 dometa.

Enako receptura za domače polnjenje.
Koliko km se dnevno dela?
Če se dela 50 km dnevno z avtom z povprečno porabo 20 kWh / 100 km, je to 10 kWh dnevne porabe. Ajde, dajmo za ziher gor še 15% izgub, pridemo na 11,5 kWh.
Za slednje je dovolj enofazni polnilec 230 V 16A in to 3 ure ter 12 minut polnjenja na dan. Je res potreba za strašno 3 fazno polnilnico? Verjetno ne.
Če se dela 200 km dnevno z istim avtom, je poraba 4x višja, pridemo na 46 kWh iz omrežja. Slednje dopolnit z 1F 16A polnilnico bo trajalo 12 ur in 48 minut.
Tukaj pa že pride prav 3F polnilnica, da stisnemo polnjenje v najcenejšo nočno tarifo. Ni pa še vedno konec sveta, ker večina ljudi je ponavadi vsaj 13 ur dnevno doma.
to je to..... bravo
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.295
1.830
113
40
Kompliciramo.

Kot da bi v dvigalu, kjer piše da je za 10 oseb rekli, saj po navadi se peljeta 2. KO pa bo 1x 10, pa jebiga...

Jaz sem si tako rekel. EV bom uporabljal enako kot prej ICE, torej tempomat na cca 130 na avtocesti..brez nekih počasnih voženj in podobno. Če grem kam dlje, mi zapaše, da se na cca 2 do 3 ure malo ustavim. Torej, ne glede na razmere, je fajn, da prevozim 300 km, pa tudi če je -5 stopinj. Edino kar se mi tu čisto ne izide je to, da grem nekam, do kamor je recimo 2 uri vožnje, oziroma 200 km. To se ne ustavljam...in da na cilju ne iščeš filanja, bi potem še rad prišel nazaj do doma...to se ne izide, tako da na povratku iz Obertauerna je treba 10 min dofilat :p

Je pa res to 10x letno taka situacija...
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

Najbolji

Guru
20. feb 2008
4.907
1.036
113
Breze veze se z nepismenim butlom prepirat, drži.

Ja, samo ti si v tej enacbi un k k je eden. Sej ves: pazite, voznik v nasprotni smeri vozi. Ti si un k odgovarja: kaj eden, sto jih je :cheer: Feclas se decko, feclas v zelji, da izpades najpametnejsi. Sam ti dam ze nekaj casa mir (kot pravis, brez veze), sam konstantno na druge naletavas. Torej je v tebi problem. Priznat je pa jeba ne?
 
  • Haha
  • Všeč mi je
Reactions: jonny77 in sad

sad

Guru
24. avg 2007
21.471
10.138
113
Drži. To je tak ko napišeš, kje sem to napisal, pa je potem mrk.
Sem mu vsaj 2x napisal, da ne rabim dnevno 500km dosega, ampak nepismen butelj še vedno to meče naprej. Ne moreš premagat butla na njegovem terenu.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Najbolji