Okolju prijazni avtomobili

sad

Guru
24. avg 2007
20.651
9.304
113
Tam kjer opravičuješ 20 let staro vozilo napram 3 leta staremu. Se delaš bedaka ali dejansko si?
Tole parkrat preberi in probaj doumeti, da se je šlo za uporabo resoursov od izdelave, itd. Ne samo za porabo. In da ekolog potem le ni tak hudo zelen, bio, eko. In jaz zagovarjam načelo, da se neko stvar čim dlje časa uporablja in če je le možno, potem tudi reciklira in to ponovno uporabi. Pa recikliraj ti baterijo od EVja. (aja, v prihodnosti se bo to vse recikliralo, ko bo tehnologija napredovala).
Točno to.
Če se že gremo ekologijo, dejmo v kalkulacijo recimo 20 let odlično vzdrževano in brezhibno vozilo (aka smrdljivc po ev sekti) in primerjava s petimi novimi vozili, ki jih nekdo menja na 4 leta in je vedno hud ekolog.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sajkek

jonny77

Guru
16. sep 2007
10.915
2.357
113
Pomurje
Tole parkrat preberi in probaj doumeti, da se je šlo za uporabo resoursov od izdelave, itd. Ne samo za porabo. In da ekolog potem le ni tak hudo zelen, bio, eko. In jaz zagovarjam načelo, da se neko stvar čim dlje časa uporablja in če je le možno, potem tudi reciklira in to ponovno uporabi. Pa recikliraj ti baterijo od EVja. (aja, v prihodnosti se bo to vse recikliralo, ko bo tehnologija napredovala).
Teh pet novih je vedno izdelanih (razen na Kubi) in najdejo pot do ceste, neglede koliko je narava obremenjena z to proizvodnjo.
Nihanje prodaje +-5% ne spremeni dejstva našega tržnega sistema, ki masovno proizvaja.

In ko je enkrat avto izdelan, je vsekakor bolje, da je na cesti novi kot 20 let stari. Škoda naravi z proizvodnjo je že bila storjena.

Tvoje razmišljanje kliče po planskem gospodarstvu. Sem za oz. bi moralo biti pri nekaterih stvareh obvezno.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.651
9.304
113
Niso vedno izdelani. Če jih ne bi imeli kam prodati, bi tudi proizvajalci zmanjšali proizvodnjo. Če ne prej, pa potem, ko jih ne bi imeli več kam parkirati.
To kar si napisal je tipično umivanje rok, češ nič se ne da narediti. Kar ni res. Vsak posameznik lahko s svojimi dejanji vpliva na to.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.568
10.165
113
kod Džej-Zija
Teh pet novih je vedno izdelanih (razen na Kubi) in najdejo pot do ceste, neglede koliko je narava obremenjena z to proizvodnjo.
Nihanje prodaje +-5% ne spremeni dejstva našega tržnega sistema, ki masovno proizvaja.

In ko je enkrat avto izdelan, je vsekakor bolje, da je na cesti novi kot 20 let stari. Škoda naravi z proizvodnjo je že bila storjena.

Tvoje razmišljanje kliče po planskem gospodarstvu. Sem za oz. bi moralo biti pri nekaterih stvareh obvezno.
To nikakor ni plansko gospodarstvo. Kvečjemu upor proti noremu potrošništvu, ki je prvinski vzrok, zakaj smo sploh v situaciji, v kateri smo danes. Zaradi potrebe po nenehni rasti je treba prodajati stvari, ki jih zares ne potrebujemo. Povpraševanje se pa umetno ustvari tudi tako, da se kvaliteto artiklov zniža in jih naredi nepopravljive.
 
19. jul 2007
2.782
1.506
113
Niso vedno izdelani. Če jih ne bi imeli kam prodati, bi tudi proizvajalci zmanjšali proizvodnjo. Če ne prej, pa potem, ko jih ne bi imeli več kam parkirati.
To kar si napisal je tipično umivanje rok, češ nič se ne da narediti. Kar ni res. Vsak posameznik lahko s svojimi dejanji vpliva na to.

Ojoj jonny77,
Polna parkirišča se kar hitro (in kavzalno) prelijejo v zmanjšanje proizvodnje. Če ne drugega pojdi vprašat v Revoz glede tretje izmene.

Number of motor vehicles produced worldwide from 2007 to 2023 (in millions)

VW:
1719396113566.png


Toyota:
1719396187480.png
 
  • Všeč mi je
Reactions: jonny77 in sad

jonny77

Guru
16. sep 2007
10.915
2.357
113
Pomurje
Toyota je v 18 letih izdelala približno 149mil vozil oz 8,3mil povp na leto.
Največ 9,2 najmanj 6,8.

Od 18 let jih 5 let odstopa % več, ostalo kot sem napisal na pamet +-5%.

Še naprej se pogovarjamo, da se avti ne proizvedejo v vsakem primeru?

Umivanje rok? Kot da jaz ali ti odločama koliko vozil bo kdo proizvedel.
 
  • Haha
Reactions: sad

sad

Guru
24. avg 2007
20.651
9.304
113
Če jih ne bi prodali, jih ne bi proizvedli.
Ali imaš ti kakšno višjo resnico? In je ceneje neprodana vozila v razrez dati, kot ustavit proizvodnjo.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.651
9.304
113
Samo zate in tvojo priljubljeno Toyoto sem zabil 1 minuto časa.
Japonski proizvajalec avtomobilov Toyota bo predvsem zaradi krepkega padca prodaje po odmevnem vpoklicu več milijonov vozil zaradi ugotovljenih napak za nekaj dni zaustavil proizvodnjo v svojih tovarnah v Veliki Britaniji in Franciji.

Sedaj pa čaraj še naprej v svojem vesolju.

Je pa žalostno, da ravno zaradi takega mišljenja, se potem rešuje planet z dvo in več tonskimi pošastmi, ki trosijo resourse in poganja kapitalizem naprej. Verjamem pa, da bi marsikdo travme imel, če bi namesto na 4 leta recimo menjal avto na 8.
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
10.915
2.357
113
Pomurje
Samo zate in tvojo priljubljeno Toyoto sem zabil 1 minuto časa.
Japonski proizvajalec avtomobilov Toyota bo predvsem zaradi krepkega padca prodaje po odmevnem vpoklicu več milijonov vozil zaradi ugotovljenih napak za nekaj dni zaustavil proizvodnjo v svojih tovarnah v Veliki Britaniji in Franciji.

Sedaj pa čaraj še naprej v svojem vesolju.

Je pa žalostno, da ravno zaradi takega mišljenja, se potem rešuje planet z dvo in več tonskimi pošastmi, ki trosijo resourse in poganja kapitalizem naprej. Verjamem pa, da bi marsikdo travme imel, če bi namesto na 4 leta recimo menjal avto na 8.

hAHAHA moja toyota. Cepec. Par dni...,VW je "stal" več mesecev. Tudi če bodo naredili 3mil manj vozil, še vedno jih delajo na "zalogo".

Vesolje je za tebe tisti graf tam zgoraj. Ne delaj problema pri meni, ker ga nimam.

Se pa popolnoma strinjam z zadnjim odstavkom. Tega ti nisem negiral!
 
  • Haha
Reactions: sad

sad

Guru
24. avg 2007
20.651
9.304
113
S tem odgovorom si dokazal na kakšne nivoju znaš debatirati, tako da škoda časa zate. Uživaj v svojem vzporednem vesolju.
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.336
1.086
113
Emona / Carnium

Kmalu letala…
Tako ja, future is bright...medcelinski "connecting" leti praznih 40 tonskih letal pa bodo nova modna muha leta 2230. Tovorni transport 300 tonskih letal bomo poštimali 2 stoletji kasneje...leta 3200 pa se lotimo še industrije...aja, pol teže bodo predstavljale baterije, tako da bodo stojišča malo dražja...

Electric cars provide perhaps the best example of new, and enormous, material dependencies. A typical lithium car battery weighing about 450 kilograms contains about 11 kilograms of lithium, nearly 14 kilograms of cobalt, 27 kilograms of nickel, more than 40 kilograms of copper, and 50 kilograms of graphite—as well as about 181 kilograms of steel, aluminum, and plastics. Supplying these materials for a single vehicle requires processing about 40 tons of ores, and given the low concentration of many elements in their ores it necessitates extracting and processing about 225 tons of raw materials. Again, we would have to multiply this by close to 100 million units, which is the annual worldwide production of internal-combustion vehicles that would have to be replaced by electric drive.

Uncertainties about the future rates of electric vehicle adoption are large, but a detailed assessment of material needs, based on two scenarios (assuming that 25 percent or 50 percent of the global fleet in 2050 would be electric vehicles), found the following: from 2020 to 2050 demand for lithium would grow by factors of 18–20, for cobalt by 17–19, for nickel by 28–31, and factors of 15–20 would apply for most other materials from 2020. Obviously, this would require not only a drastic expansion of lithium, cobalt (a large share of it now coming from Congo’s perilously hand-dug deep shafts and from widespread child labor), and nickel extraction and processing, but also an extensive search for new resources. And these, in turn, could not take place without large additional conversions of fossil fuels and electricity. Generating smoothly rising forecasts of future electric vehicle ownership is one thing; creating these new material supplies on a mass global scale is quite another.
 
  • Všeč mi je
Reactions: trance0