Bom delil ravno svežo izkušnjo, kako izgleda začetek in konec potencialnega nakupa EVja: starejša oseba bi menjala avto in pravi da bo kupila EV, ker so bojda ful ogromne subvencije in polnjenje na štrom je bistveno ceneje kot tankanje, torej gre tu za ogromen prihranek.
Pravi da bo kupil Teslo 3, ker mu je všeč, dobi se ga za ca. 33k s subvencijo. Se vsede v teslo, super avto, ampak....wtf kje so gumbi?? Ni jih, ni mu všeč, gre ven iz avta brez da bi ga sploh peljal. Išče uporaben avto za znosno ceno in najde Hyundai Kona.
"Zastarel" avto z vsaj 50 gumbi....super, mu je všeč. Cena EVja odvisno od opreme, ampak za ca. 30k bi se ga dalo dobiti. Ok super, še cenejši od neuporabne tesle. Gre na testno vožnjo...navdušen, lepo se vozi, potegne zelo dobro,...vse štima.
Sledi pogovor s prodajalcem. Pravi da se veliko vozi na Dunaj in je naivno sklepal da bo z eno baterijo prišel sem in tja. Mu prodajalec pove da ni teroije da pride v obe smeri. Kar pomeni iskanje polnilnice na Dunaju, ko jo najdeš mora biti prosta, moraš imeti aplikacijo, čakati vsaj pol ure da se napolni....the end. Na koncu je iz salona odpeljal kono hibrid za 2 jurja več.
Nauk zgodbe? Lahko daš 10k subvencije, pa to nič ne pomaga pri tem, da so evji neuporabni in se folku ne da s tem zajebavat. Za razliko od minornega odstotka EV ubrisancev, večina ljudi ceni svoj čas in živce.
Pa poglejmo malo aktualne številke: do prejšnjega meseca je delež EVjev v sloveniji 4.9%. Če upoštevamo, da je ca. 60-70% od tega prisilnih nakupov na firmo, fizične osebe pri nas predstavljajo niti 3% celotnega trga. Torej bližamo se območju statistične napake. Edini ki to kupujejo so lastniki hiše, ki lahko drugi avto za fijakanje po bližnji okolici polnijo doma. Vse ostalo je tema.
Tudi v celi EU kaže bolj bogo: Registrations of battery-electric cars rose by 2.4% to 124,907 units in
October 2024. However, year-to-date market volume remained 4.9% lower than the same period last year, with the total market share at 14.4%.
In October 2024, new EU car registrations reversed their decline, recording a modest 1.1% increase. Spain led the way with a robust 7.2% growth, while Germany rebounded with a 6% increase following three months of decline. Decreases were recorded in both France (-11.1%) and Italy (-9.1%).
www.acea.auto
Prodaja gre v rikverc, kako lahko še vedno filozofirano o nekem "prehodu"?