delovna sila na kitajskem sploh ni tako pocen, kot si mislis. Časov, k je povprečen kitajc delal za pest riza, so ze davno davno mimo. Je verjetno en delavc v Bosni cenejsi, kot na kitajskem.A bodo s seboj pripeljali tudi svojo delovno silo, katera bo delala za pest riža?
Boh se usmili kakšni ljudje obstajajo na tem svetu, pa se volilno pravico imajo.
Ja, ja. Kitajci uporabljajo neko magijo MaoZendonga, da lahko proizvajajo vse poceni sranje, katerega se nam ne splača delati.
Verjetno je to ruski plin razlog za to
Bodi resen, no.
K ti bo jasn koncept economies of scale, pa surovin in polizdelkov dostopnih praktično pred nosom
Economics of scale - motor iz tvojega golfa je bil vgrajen v skoraj vse avte iz vag grupe. Isto je zdaj, kjer je večina komponent izmenljivih z par izjemami. Ampač če hočeš, lahko vgradiš tudi armaturko iz RS3 v Caddya. Vse pod nosom? Ker gotovo kopljejo in rafinirajo vse rudnine v predmestju Pekinga. Itak...
Bodi resen. Nobena druga država ni tega sposobna, samo Kitajska je. Pejt nazaj na sloteh, te tam že pogrešajo, ker niso dolgo nič slišali o MGju.
Maximum inteligenzza. Ni kaj.
Heh, dečko se more zatečt k chatgpt, da "dobi svoj prav"Hecno, da daješ primer ID3, kateri se ne prodaja v ravno nekih velikih številkah, da bi opravičeval economics of scale.
Se mi ne da ubadati s teboj, naj ti kopiram iz chatgpt:
Wages: Average wages in China, while rising, are still lower than those in Western countries, especially for factory workers. This reduces overall production costs for labor-intensive industries.
Government Support: The Chinese government provides substantial subsidies, tax breaks, and other incentives to manufacturers, especially in industries like electric vehicles (EVs) and high-tech products. These reduce overhead costs for companies like Volkswagen.
Currency Value: The Chinese yuan is often managed to remain relatively stable and competitive in global markets. A weaker currency compared to the euro or dollar makes Chinese exports cheaper.
The sheer number of manufacturers in China creates intense competition, driving down prices for parts, components, and services. This is particularly important in industries like EV production, where costs are scrutinized closely.
Producing goods like the ID.3 in China eliminates tariffs and import duties, which would otherwise inflate the cost of European-made vehicles in the Chinese market.
Ampak ne, to je zato ker miljonarji kopljejo v rudnikih in na rikšah peljejo 500 metrov stran v tovarno surovine.
Mislim da se vrtite v krogu okoli eno ta iste stvari. Kar je Herta hotel pobedat je, da ko bodo surovine pripeljane iz Kitajske, oziroma njihovi polizdelki, in ko bo mađar to skupaj sestavil, avto ne bo mogel imeti enake cene, kot če je sestavljen na kitajskem. Zdaj ne vem kako je mađar s plinom, nafto in elektriko, ampak sklepam da podobno kot vsa EU. Kar pa je bistveno dražje kot pri pokrovkah, ki lepo vlečejo Putiko za jajca, mu cuzajo nafto, nam pa z dumpingom rušijo industrijo.
A polizdelki in komponente pa pridejo brez carine?bodo pa zaradi sestave v eu odpadle vse carine in dajatve, k pridejo zaradi uvoza...
Stellantis verjetno ni kr tako zastonj kupil lep delez leapmotorja in jih zdej sestavlja na poljskem...
Marsikdaj...A polizdelki in komponente pa pridejo brez carine?
uff trotl hojnik se po novem spozna na ekonomijo in ve kaj je economics of scale ker vw golf pa so ročno delani unikati
gremo malo za spremembo par dejstev pogledat:
1. kitajc mora tu postavit fabriko, ki je vsaj cena x2 od kitajske
2. delovna sila - kitajska porizvodna ura je ca. 4-8€, v EU pod 15 težko kaj najdeš. Torej pod črto vsaj duplo
3. kitajc bo tu plačeval 2-3x večjo ceno enerije
4. uvoz komponent iz kitajske in tu samo sestavit? Pozabi, EU bo v trenutku nabila gor carine in bodo prisiljeni se pripopat na naše dobavne verige
5. subvencioniranje CCPja bo tukaj zelo oteženo
Zdaj pa naj ekonomist hojnik razloži, kako bodo pod temi pogoji naredili to jajco 10k cenejšo. In mimo nobene od teh točk kitajc ne more