Okolju prijazni avtomobili

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.613
6.863
113
Se ti zdi.
Ker večina novejših avtov je napolnjena v 20 minutah za nadaljnjo vožnjo.

Je pa res da rabiš primerne polnilnice, ki jih je pa v Sloveniji zelo malo

Ja, ampak 20min je vseeno janezu preveč, če primerja s tankanjem bencina. Pa tudi ko natanka bencin ima potem "mir" vsaj 500km, pri BEV pa še ne obstaja tak, če pa že, pa pri nas sploh ni primerne polnilnice.
 

LarryClay

Guru
10. feb 2023
1.075
1.074
113
Ja, ker folk, ki se dnevno vozi 3 km v službo rabi hitre polnilnice vsaki dan in mu je prepovedano polnit čez noč.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.613
6.863
113
Očitno je, ker eni tu celo pišejo, da bi jim bilo polnjenje doma "muka" in da raje gredo nekam polnit??
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.734
818
113
Boš razložil zakaj Kitajska še vedno na veliko odpira termo elekrarne, če je pa sončna energija zveličavna rešitev?
In sem že napisal: v Kaliforniji, kjer je skoraj vedno sonce, potencialno še preživiš z baterijami in SE. Razloži mi, kako boš pri nas preživel pozimi s tem, ker se seveda tudi ogrevaš s toplotno, saj si zelen. Les namreč ni eko. Kaj šele olje. Da o premogu ne govorimo.

To je čisto preprosto, Kitajska vsako leto pokuri 6-7 % več elektrike kot leto prej, 10 let nazaj so imeli 70 % elektrike iz TE in pokurili 5500 TWh vse elektrike letno.
Letos bodo pokurili 9.800 TWh elektrike, OVE enostavno ne dohajajo tako enormne rasti potrebe po elektriki, stare TE pa je včasih še vedno bolje ugasnit in nadomestiti z novimi čistejšimi. Rezultat je da so v 10 letih uspeli zmanjšat delež elektrike iz premoga iz 70 % na 55 %, kljub temu, da so v 10 letih morali od nekje potegnit 80% več elektrike.

Inštalirano moč TE na premog so v 2024 povečali za 3,4 %
Inštalirano moč fossil-free elektrike so v 2024 povečali za 21 %

Za vir zgornjih številk sem dobil tole, upam so točni:

Svet ni črno bel, ampak siv.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.412
9.364
113
Boš razložil zakaj Kitajska še vedno na veliko odpira termo elekrarne, če je pa sončna energija zveličavna rešitev?
In sem že napisal: v Kaliforniji, kjer je skoraj vedno sonce, potencialno še preživiš z baterijami in SE. Razloži mi, kako boš pri nas preživel pozimi s tem, ker se seveda tudi ogrevaš s toplotno, saj si zelen. Les namreč ni eko. Kaj šele olje. Da o premogu ne govorimo.
Čak da pogleda na YT.
 

Vadim

Guru
2. jul 2020
4.735
6.166
113
Ni pa do 100%, ker ON rabi vsak dan 600km+ da odvozi brez pavze.


Živim v staromeščanski stavbi. Najbližja polnilnica je sicer 100m stran, je pa vedno zasedena. Ok, res da lahko preverim kdaj je prosta, bi pa moral avto 10min vozit naokoli po enosmernih. Upati, da mi jo kdo tačas ne zasede. Počakati "20 minut" v avtu da se napolni, ter odpeljati.... pa upati, da mi ni kdo že zasedel parkirnega mesta / iskati prostega v bližini.

Druga težava so nujne situacije. 150 km dosega je že vzdržno za par vsakodnevnih opravkov. Če ti pa starš potrebuje prevoz do urgence in do bolnice (ker z helikopterji se lahko pse rešuje, za izpahnjeno ramo pa ni rešilca). Malo težko rečem očetu, da se bo sedaj 20min gledalo youtube da se napolni avto za dokončanje poti.

Iz tega vidika bi res bilo fino imeti 600km dosega. Vsak dan tudi ne hodim na bencinsko dotankati za 5€.






Ampak sem verjetno izjema. Vsi živite v hišah, s sončnico na strehi in polnilo postajco pod nadstreškom. Vozite pa se max 3 km stran v službo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Gonzo in MrDaco

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.613
6.863
113
Pomeni nekje v žabari kjer niti nimaš lastnega parkinga in parkiraš "kjer je pač fraj"?

sožalje..po pisanju nekaterih tu, pa taki naj niti ne bi potrebovali avta. V tujini jih veliko "meščanov" sploh nima.
 

LarryClay

Guru
10. feb 2023
1.075
1.074
113
V razviti tujini meščani avtomobilov povečini ne rabijo, ker imajo urejen dober javni prevoz.
Pri nas je pa dolgoročna zakonska obveza, na večino parkirišč pripeljati polnilna mesta. Seveda se pri nas nič ne da, ni mogoče in druge neumnosti.

Glede tega, kaj Kitajska ne dohaja glede OVE, pa samo to, da vsak teden postavijo za nekaj naših nukleark novih sončnih elektrarn za lastne potrebe.
Isto kot smo sanjali, kak krščen duš so njihove železniške proge. Pa so potem v enem desetletju zgradili toliko hitrih prog, kot jih ima cel preostali svet skupaj.
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.254
2.413
113
Pomurje
Živim v staromeščanski stavbi. Najbližja polnilnica je sicer 100m stran, je pa vedno zasedena. Ok, res da lahko preverim kdaj je prosta, bi pa moral avto 10min vozit naokoli po enosmernih. Upati, da mi jo kdo tačas ne zasede. Počakati "20 minut" v avtu da se napolni, ter odpeljati.... pa upati, da mi ni kdo že zasedel parkirnega mesta / iskati prostega v bližini.

Druga težava so nujne situacije. 150 km dosega je že vzdržno za par vsakodnevnih opravkov. Če ti pa starš potrebuje prevoz do urgence in do bolnice (ker z helikopterji se lahko pse rešuje, za izpahnjeno ramo pa ni rešilca). Malo težko rečem očetu, da se bo sedaj 20min gledalo youtube da se napolni avto za dokončanje poti.

Iz tega vidika bi res bilo fino imeti 600km dosega. Vsak dan tudi ne hodim na bencinsko dotankati za 5€.






Ampak sem verjetno izjema. Vsi živite v hišah, s sončnico na strehi in polnilo postajco pod nadstreškom. Vozite pa se max 3 km stran v službo.
Za strnjena naselja je dejansko težava, ne oporekam.
Ne oporekam tudi trgovskemu potniku, ki del 300km+ na AC vsak dan.

Ostalo, je stvar prilagajanja. Tudi na ČB se bomo eni prilagodili, eni bodo pa še naprej jamrali in živeli v prepričanju, da se jim godi krivica.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.734
818
113
Polnilnice bodo čista zmaga za trgovske centre, Lidl tule že ve kaj dela, dokaj švoh 50 kW DC polnilnice daje na svoje parkinge, le kam boš šel za pol ure medtem ko se ti avto polne?

Cena polnjenja 0,34 €/kWh, ni ravno nizka je pa dokaj realna, pomeni da boš v pol urce plačal 8 € za ca. 140 km dosega. In takih priložnostnih polnic bo zraslo še kar nekaj.
 

LarryClay

Guru
10. feb 2023
1.075
1.074
113
Vsi tile prepucatorji, so kot "pametne" glave v EU avto industriji, kak je elektrika f qrci in je treba nadaljevat z dizlom. Pa če dizla ne bo, bomo pa bio goriva. Če ne bo biogoriv, bomo pa na vodik, če ne pa ...
Sedaj je tem "pametnim" glavam na največjem avtomobilskem trgu na svetu - Kitajskem, padla prodaja proti 0. Več kot 50% avtov, ki se tam prodajo, ima vtičnico.
In počasi gre na to cel svet.
Tudi Zumbe iz Zumbalije. Zakaj, ker jim je cenejše postavit kitajsko sončno elektrarno, pa kitajsko giga baterijo, kot pa novo termo elektrarno od Alstoma.
Pa termo elektrarno je treba futrat z uvoženim premogom, sončno elektrarno pa fila sonce. In to dolga desetletja.
 
  • Haha
Reactions: mosseero

LarryClay

Guru
10. feb 2023
1.075
1.074
113
Bolj kot bodo nabijali omrežnine, prej se bo splačalo imet še več sončnih panelov in baterij na bajti in prej bodo ta stari elektro "majstri" sebe odpisali iz dolgoročnih enačb.
Isto kot evropska avto industrija in nabijanje cen fosilkotov. Kao premijsko, luksuzno, športno.
Do 2030 boš lahko za bajto nabavil 50 kWh hranilnik za 3 jurje. Boš lahko na bateriji celotne špice omrežnine. Njihov prihodek iz tega naslova pa padel na 0.

Da ne omenjam, da nove tehnologije z baterijsko hrambo odpirajo nove trge in biznise. V ZDA je recimo Tesla že registrirana kot ponudnik elektrike.

 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.412
9.364
113
Zaenkrat, ampak res zaenkrat še, se mora nekaj nekje vrtet, da imaš ti štrom, ko sončnica ugasne. In pri nas sončnica ugasne ravno takrat ko se največ štroma pokuri. Zdej pa teci in vprašaj tvojega majstra iz youtuba, če so kake nove tehnologije v zvezi s tem na vidiku, al gre še vedno po veliki večini za parne turbine.