Zunaj so novi podatki o prodaji vozil:
EV v slo letos imajo mizerni 5.8% tržni delež. Tretjina manj kot lani.
Grožnje, prepovedi, nižje cene, subvencije in prisili podjetij preko bonitete da kupujejo evje, je tržni delež konkretno manjši kot lani. Noben jih noče.
Eu povprečje je tudi padlo za 1% na okrog 14%.
Kaj sem jaz profet rekel v začetku leta? Peak EV je že za nami
Peak misliš kot število prodanih EV...ali kot delež proti ICE? Globalno, EU ali SLO?
Kakorkoli... jaz vidim situacijo takole:
- prvo se je ciljalo na navdušence in tiste z denarjem
- potem je tehnologija (in polnilna infrastruktura) nekaj napredovala in hkrati s tem je prišla pokoronska inflacija
- in če smo realni je šele "danes" situacija taka, da EV kot drugi avto v družini dobiš pod 30.000 eur (kar še vedno ni poceni) in kot primarnega za cca 50.000 eur (kar je dolgoročno po stroških še vedno ekvivalent dobremo passatu, recimo kakemu Audiju A4 in podobno). In ICE za 45.000 eur ni ciljni avto za večino SLO. Ali 3 leta rabljen za 20.000 eur ali pa novi za 25.000 eur - tu je masa.
Tako da pogoj, da prodaja EV preseže tistega od lani je, da dobiš rang električne octavije karavan (Peugeot 3008...) za neje med 30.000 in 35.000 eur...z baterijo, večjo od 75 kWh.
Lep primer je Tesla 3, kjer bo šla zdaj cena dol, ker pač vsak ne rabi leder hlajenih sedežev in miljon odtenkov osvetlitve in tako nepotrebno šaro...verjetno bo potrebno še kaki dve leti da rata konkurenca v tem razredu.