Če prodaja ne gre nikamor, je problem, da je cena previsoka, ne pa v tem, da so avti defektni.
Je pa treba gledat tako:
Folk si je recimo 2 leti nazaj kupil Teslo Model 3 Performance. Ker je bil orenk zagret, je zanjo pač v času YOLO in FOMO odkartal 65-70 jurjev EUR (recimo še kaka rdeča barva in podobni dodatki).
Leto dni kasneje, je bila istovrstna iz "zaloge" za 51 jurjev, oz 6 jurjev pod list price, ki je vmes tudi bil konkretno znižan.
Od česa boš sedaj določal ceno rabljene? Od 65-70 jurjev iz časov YOLO in FOMO ali od 51 jurjev leto dni kasneje?
Če si pripravljen pojest ekstra izgubo vrednosti, boš prodal. Če boš pa 2 leti star avto cenil po 50 jurjev, pa ne bo šlo.
Cel kup hendlerjev rabljenih se je tako najebalo v času po YOLO in FOMO. V času YOLO in FOMO so videli, kako cene hodijo gor in kako bodo zaslužili in so celo kopičili električarje.
Potem se je zamašek v proizvodnji odmašil in je Tesla samo v enem četrtletju (Q1 2023) spucala zaostanke za celo leto 2022 in zapovrh še imela viške proizvodnje, za katere je zbila cene.
In sedaj se pač hendlerji rabljenih bojijo električarjev kot hudič križa.
Porše Tajkan je pa sploh zadeva, ki se slabo prodaja že nov in je šel skozi iste cikle YOLO in FOMO nabijanja cen, sedaj pa nove dobiš za -35% cene od dveh let nazaj in še vedno se ne prodajajo. In hendlerji vedo, da jih za ovinkom čaka še dodatno znižanje novih Tajkanov. In da je ni ciganke, ki bi pošlogala pravo ceno rabljenega, da bi lahko ostali profitabilni.
Če si kupec, ki zgolj menjuje avte na 2-4 leta, boš pač moral požret ekstra izgube vrednosti.
Pa te izgube vrednosti sedaj čekajo tudi izpuharje. Popusti na nove slednje se tudi talajo in seveda vplivajo na cene rabljenih, ki so v upadu.