Okolju prijazni avtomobili

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.653
781
113
Preveč se oklepate tistega kar iamte danes in se prepričujete, da vse druge alternative ne delujejo. Zelo podobno je bilo s fizičnimi tipkovnicami na telefonih. Nekateri so bili tako striktno proti touchscreen, da bi takrat prodali ledvico za eno Nokio s tipkovnico. Kje so vsi ti danes?

Podobno je pri EV, infrastruktura je še v razvoju, ponudba avtomobilov nikakva.... Obremenjevati se s tem kako leta 2035 ne boš model več kupit dizla je čista zabloda, kaj bomo imeli takrat, kam bo šla tehnologija je težko vedeti, ampak strokovnjaki in preprosto številke kažejo na to, da bomo šli nekam v tej smeri. Na koncu bo seveda potrošnik povedal kaj hoče, ker potrošniki so konec koncev vseeno volilci.

Prehod se bo zgodil brez neke drame, kot bi jo videli danes.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.557
9.235
113
Obremenjevati se s tem kako leta 2035 ne boš model več kupit dizla je čista zabloda, kaj bomo imeli takrat, kam bo šla tehnologija je težko vedeti
Se strinjam.
Na koncu bo seveda potrošnik povedal kaj hoče, ker potrošniki so konec koncev vseeno volilci.
Res?
To misliš bo potrošnik povedal kaj hoče POTEM, ko mu bo POLITIKA nabila EURO 10 standard, ki bo stal 10 jurjev na vozilo in neke dodatne eko davke na vsak liter goriva?
In potrošni bo tako na koncu plačeval 2x ceno za enako uporaben avto, hkrati mu bo pa taista politika nabila še eko davke na elektriko, ko bomo tako daleč. Ker če si slučajno pozabil, malo poglej kolikšen delež davčnih prihodkov prispevajo davki vezani na goriva v evropskih državah. In to bo ob prehodu na EV potrebno nadomestiti. Recimo ZDA in ostale države so zaradi manjše davčne obremenitve goriv v bistveno boljšem položaju za prehod na EV.
 
  • Všeč mi je
Reactions: ales85

NekdoK

Guru
17. jun 2008
3.850
626
113
EU
Preveč se oklepate tistega kar iamte danes in se prepričujete, da vse druge alternative ne delujejo. Zelo podobno je bilo s fizičnimi tipkovnicami na telefonih. Nekateri so bili tako striktno proti touchscreen, da bi takrat prodali ledvico za eno Nokio s tipkovnico. Kje so vsi ti danes?
Kako to misliš oklepamo? Fizična tipkovnica je bila TOP in bi bila še danes, če bi jo nam dali. Z njo si lahko na telefonu dejansko počel konkretne zadeve. Saj meni je zaslon na dotik všeč, samo že en konkreten mail napisat je mučenje, kaj šele zares pregledati in popraviti kakšne dokumente, ali pa celo kodo.:obesise:
 
  • Všeč mi je
Reactions: ales85

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.653
781
113
Stara navada železna srajca pravijo. to kar ti iščeš se reče prenosni računalnik, ker kako si pa drugače predstavljaš da boš urejal dokument, torej potrebuješ velik zaslon + fizično tipkovnico= Prenosnik.

Se strinjam.

Res?
To misliš bo potrošnik povedal kaj hoče POTEM, ko mu bo POLITIKA nabila EURO 10 standard, ki bo stal 10 jurjev na vozilo in neke dodatne eko davke na vsak liter goriva?
In potrošni bo tako na koncu plačeval 2x ceno za enako uporaben avto, hkrati mu bo pa taista politika nabila še eko davke na elektriko, ko bomo tako daleč. Ker če si slučajno pozabil, malo poglej kolikšen delež davčnih prihodkov prispevajo davki vezani na goriva v evropskih državah. In to bo ob prehodu na EV potrebno nadomestiti. Recimo ZDA in ostale države so zaradi manjše davčne obremenitve goriv v bistveno boljšem položaju za prehod na EV.

Glede na prispevke nekaterih tu gor, bo najmanj državni udar. Če se pa večini folka je*** za to je pa to vzeto za sprejeto, kljub temu da večina tega potiho ne odobrava.

Glede obdavčitev je jasno, da bo moralo biti obdavčeno s podobnim zneskom kot danes, ampka ICE bo obdavčen še toliko bolj, tako da razmerje imaš potem isto. Dokler bo EV kot celota pokuril za premikanje manj energije bo to cenejši prevoz na km, kljub temu da gor obesiš enak absolutni znesek davka. Glede nakupne cene bo pa treba nekaj narediti, tu čakamo ekonomijo obsega.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.557
9.235
113
Glede obdavčitev je jasno, da bo moralo biti obdavčeno s podobnim zneskom kot danes, ampka ICE bo obdavčen še toliko bolj, tako da razmerje imaš potem isto. Dokler bo EV kot celota pokuril za premikanje manj energije bo to cenejši prevoz na km, kljub temu da gor obesiš enak absolutni znesek davka. Glede nakupne cene bo pa treba nekaj narediti, tu čakamo ekonomijo obsega.
Saj sem ti že napisal, da bo politika silila v smer EVja in bodo zato potrošniki PRISILJENI ''samovoljno'' izbrati EV.
Sedaj mi pa razloži tole kvantno matematiko: EVji 100%, ICE 0%. Koliko ti enormna obdavčitev ICEjev prinese davkov? :fredi: In od kje bodo evropske države to nadomestile? :aplauz:

V glavnem: politiki nas silijo v to, da bomo plačevali 2x več za isti prevoz. Če se bo do leta 2035 izkazalo, da znajo biti baterije problematične, bomo pa takrat subvencionirali neko tretjo tehnologijo, tako da bomo leta 2050 peš hodli, ker bo vse skupaj že tako drago. Tako kot so leta 95 subvencionirali čiste in varčne dizle. :valjamse:

Sicer imaš pa delno prav: gorivo je bilo precej poceni, če so nekateri hodili v Portorož na kavo in na Bled na kremšnito. Sedaj se bo to verjetno malo zmanjšalo.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: ales85 in Hanzi

NekdoK

Guru
17. jun 2008
3.850
626
113
EU
Stara navada železna srajca pravijo. to kar ti iščeš se reče prenosni računalnik, ker kako si pa drugače predstavljaš da boš urejal dokument, torej potrebuješ velik zaslon + fizično tipkovnico= Prenosnik.
Ne sodi sedaj po sebi. Tu ne gre za navado, ampak za uporabnost. Sedaj ti najbrž rad samo klikaš, zato je res dovolj že preprosta igrača. Zato najbrž tudi ne boš verjel, da se je dejansko dalo pregledovati popravljati dokumente na teh mobilnih napravah s fizičnimi tipkovnicami dobesedno kjerkoli. Ampak takšnih uporabnikov nas je malo, zato smo tržno nezanimivi, dočim klikaši, to pa je biznis :fredi:

Zato zarad vas še v avtih izgubljamo fizične gumbe; preprosto na sredi konzole nasadijo eno chip tablico in zadeva rešena, klikaši ste čist navdušeni:rolleyes:
 
  • Všeč mi je
Reactions: ales85

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.972
1.107
113
www.adriamedia.si
Ko je treba zagovarajt domet in da se "pač 1x ustaviš za 20 minut", potem je na tapeti hitro polnjenje in kavica. Ko je treba zagovarjati TCO, potem se privlečejo na plano izračuni ob polnjenju doma, samo toliko, kolikor rabiš, moraš biti na pravilni elektro-distributerju in po možnosti imeti SE...
TCO se vedno računa z realnimi stroški polnjenja. Pri nekaterih avtih je to 95% polnjenja doma, pri nekaterih pa tudi krepak delež na DC polnilnicah. Odvisno od planiranega profila uporabe. Firme dobro vedo, kje se vozijo avti in kako, vsak zase pa tudi menda zna ocenit, kje in kako se vozi.
Treba je pač bit realen. Recimo: s 77 kWh ID.3 greš lahko v Minhen in nazaj za cca 20 €, brez DC polnjenja, z ID.4 z enako baterijo je pa seveda dražje, ker moraš na DC polnilnico vmes. Ne veliko, ampak se pa pozna.
 
  • Všeč mi je
Reactions: novaa

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.972
1.107
113
www.adriamedia.si
Poleg tega, da moraš imeti malo morje kartic (naročnin) na xy različnih polnilnic, če hočeš kolikor toliko ugodno polnit. Zadnjič sem se ravno ustavil na pumpi da tankam, nekoliko severno od Dunaja proti Češki, dizel nekaj čez 2€/l... Zraven kar nekaj (praznih) polnilnic Ionity, cena skoraj 0.9€/kWh. Pri porabi cca 20kWh/100km, kolikor ti uspe, če voziš po polžje... Se TCO ne izzide :)
No, torej. 20 kWh, pa Ionity 80 centov (tadraga cena, ki je skoraj nihče ne plača. 16 € na 100 km. Sem zadnjičl polnil v Nemčliji na Ionity, dirket nad avtom je bil znak za cene goriva. 2,34 €. Pri porabi 7 je to koliko, 16 € na 100 km?
S tem da naslednje polnjenje je bilo pa po 15 centov na kWh oziroma 3 € na 100. Če bi izven AC polnil ICE, bi bilo pa cca 12 €. Ja, TCO ...
Aja, porabo sem imel 20, ampak ne po polžje. Povprečje 100 LJ-MUC s cestnimani, tuneli, zastojem, deli na cesti in vožnjo iz centra Lj krepko v predmestje MUC ... Če češ, ti kompleten strošek vsega polmnjenja za tja in nazaj izbrskam in napišem.

Obračaj kakor češ, ampak trditev, da se ne da in ne splača, ni res. Lahko pa tebi ni všeč. To pa je tvoja pravica in temu ne oporekam. Pač ne kupit.

PS: uporabljam 3 kartice. Čez kak mesec le še 2. Pa še to le v tujini. Pri nas le 1 (zdaj 2). Zgodba s potrebnim kupom kartic je pravljica iz časa prvih EV. Zgodovina.
 
  • Všeč mi je
Reactions: novaa

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.309
1.067
113
In jaz... Ko imam citigo-ja ki sploh nima vinjete in sem ga prvi 2 leti polnil zastonj na javni polnilnici, in sem ga dobil za 12500€ pa imam kaki TCO?
 
  • Všeč mi je
Reactions: tomi in sad

sad

Guru
24. avg 2007
20.557
9.235
113
No, torej. 20 kWh, pa Ionity 80 centov (tadraga cena, ki je skoraj nihče ne plača. 16 € na 100 km. Sem zadnjičl polnil v Nemčliji na Ionity, dirket nad avtom je bil znak za cene goriva. 2,34 €. Pri porabi 7 je to koliko, 16 € na 100 km?
S tem da naslednje polnjenje je bilo pa po 15 centov na kWh oziroma 3 € na 100. Če bi izven AC polnil ICE, bi bilo pa cca 12 €. Ja, TCO ...
Aja, porabo sem imel 20, ampak ne po polžje. Povprečje 100 LJ-MUC s cestnimani, tuneli, zastojem, deli na cesti in vožnjo iz centra Lj krepko v predmestje MUC ... Če češ, ti kompleten strošek vsega polmnjenja za tja in nazaj izbrskam in napišem.

Obračaj kakor češ, ampak trditev, da se ne da in ne splača, ni res. Lahko pa tebi ni všeč. To pa je tvoja pravica in temu ne oporekam. Pač ne kupit.

PS: uporabljam 3 kartice. Čez kak mesec le še 2. Pa še to le v tujini. Pri nas le 1 (zdaj 2). Zgodba s potrebnim kupom kartic je pravljica iz časa prvih EV. Zgodovina.
Lepa. Priročno vzameš najdražjo možno ceno za dizel, potem pa zraven navržeš še, kako je bilo naslednjič na elektriko ceneje.
Sedaj pa glej tole (upam, da ne bo preveč): tankam v Sloveniji polno po 1.76 ali koliko je že sedaj dizel in me BK po koliko je v Munchnu in na poti, ker bom prišel tja in nazaj, pa še doma se bom potem lahko vozil. Ob tem, da bom v Nemčiji na vseh odsekih, kjer je možno še pretegnil avto do konca in tako prišel “malo” prej kot ti na cilj. Res pa je, da ne bom imel časa za kavice, za kar se že zelo jokam.
Potem imaš pa še drugo možnost: v Avstriji 500m iz AC imaš dve diskontni avtomatski črpalki, kjer sem jaz vedno tankal, ko sem šel v Nemčijo, ker je bilo občutno ceneje kot pri nas. Sedaj verjetno ni, dvomim pa, da je 2.3x. Ampak take stvari se seveda zanemari. Res korektno in pošteno.
Potem dodaj še vsaj 20.000 eur razlike v ceni med tvojim in mojim avtom in mi izračunaj TCO.:aplauz:Pa ne pozabit tistih kavic zraven upoštevat:fredi:, ker imam občutek, da se tega kar nabere pri EVju. :cheer:
Pa še ena stvar. 7 litrov porabe v sodobnem karavanu ali kombilimuzini je pri tvoji vožnji čista laž. Verjetno bi se vrtelo bolj okrog 6. Vsaj pri 2.0tdi vag koncerna. Z mojimi izleti do končne bi morda celo prišel do 7, samo bi bila povprečna hitrost “malo” višja potem.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: ales85 in Pepe

map

Guru
6. jul 2008
7.795
1.930
113
najrajš na babi
Po eni strani SJTV zastopim. Če malo preletim cene golf 2.0 TDI r line 34k, pa matrix iq led, zimski paket, paket polnjenje in je nekje 36 jurjev po konfiguratorju, ID 3 z toplotno črpalko, drugega tako ne moreš doplačati je 45K. Cena z odbito subvencijo nekje 40K. Zadeva se je cenovno zelo zbližala, pa ne na račun pocenitev električarjev ampak nenormalno navijanje cen becin/dizl. Tle posebej izstopa Vag grupa. V tem primeru raje ID3 vzamem kot golfa. Za nas varčne slovence problem nastopi čez xy let. 10 let starega dizl golfa z realnimi 150k km boš prodal za med, ID3 z sfukano baterijo pa bo samo še za v prešo. Z tega vidika boš z golfom še dodatnih 5-7 jurjev profitiral. Tle pa TCO električarja pade na celi črti.
 
  • Všeč mi je
Reactions: ales85 in MrDaco

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.309
1.067
113
Za koliko se bo 10 let stari id3 prodal in kako baterijo bo mel še bomo vidli....
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

sad

Guru
24. avg 2007
20.557
9.235
113
Po eni strani SJTV zastopim. Če malo preletim cene golf 2.0 TDI r line 34k, pa matrix iq led, zimski paket, paket polnjenje in je nekje 36 jurjev po konfiguratorju, ID 3 z toplotno črpalko, drugega tako ne moreš doplačati je 45K. Cena z odbito subvencijo nekje 40K. Zadeva se je cenovno zelo zbližala, pa ne na račun pocenitev električarjev ampak nenormalno navijanje cen becin/dizl. Tle posebej izstopa Vag grupa. V tem primeru raje ID3 vzamem kot golfa. Za nas varčne slovence problem nastopi čez xy let. 10 let starega dizl golfa z realnimi 150k km boš prodal za med, ID3 z sfukano baterijo pa bo samo še za v prešo. Z tega vidika boš z golfom še dodatnih 5-7 jurjev profitiral. Tle pa TCO električarja pade na celi črti.
SJTV primerja ID3 s 77kWh baterijo, ne 58kWh. Vrzi malo uc na to ceno :). Javi, če ga še razumeš :).
Potem se pa vprašaj še, če si pripravljen plačati toliko denarja za to, da boš gledal noter plastiko na nivoju Zastave.
 

map

Guru
6. jul 2008
7.795
1.930
113
najrajš na babi
Verjetno mu bo domet tolko padel da ga boš lahko mel za po mesu namesto up-a, če boš pa hotel kej več od njega, da bo lahko golfu dizlu pariral, boš mogu pa še kakih 10 jurjev vložit.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.557
9.235
113
Izgleda že zmanjkuje baterij. :evil:
Te se potem tisti pucen pot v Munchen z ID3 še “malo” podraži.
Človek hitro postane kavica junki.
 
  • Všeč mi je
Reactions: NekdoK in map