Okolju prijazni avtomobili

I

Izbrisan uporabnik 474

IMG_20220616_090912_086.jpg
 
  • Všeč mi je
  • Haha
Reactions: jonny77 in novaa

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Nekaj normalnega, če želiš narediti spremembo. Nekje začne zmanjkovati, trg se odzove, se naredi dodatne kapacitete, ne moreš vse narediti s projekcijami v naprej, konec koncev nekdo mora plačat in v naprej nekaj delat ni smotrno.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
8.955
2.416
113
A polnilnice ne omogočajo pregleda koliko so zasedene, mogoče rezervacijo? Ker pol Dacota ne bi grabila panika, kako bo prišel do vikenda.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Trenutno zasedenost verjetno ni problem videti, problem je v naprej palnirati. Saj isto google maps in zastoji, štartaš od doma ni nič, eno do dve uri kasneje pa stojiš v koloni proti morju.

Pri prehodu na elektriko mora biti samo volja, da se to res naredi. Volja je pa težko, če je vožnja na bencin tako udbona in poceni. V naprej pa folk nima vpogleda, niti se ne obremenjujej s tem kaj delamo z lastnim okoljem in kakšnega bomo pustili potomcem.
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
3.832
618
113
EU
Torej potem ko si zgradil predrago SE in preplačal EV, ki je za vsaj 10 čukov dražji od klasike, in ob enormnem porastu cene električne energije, naj bi v kratkem človek profitiral?!?:sprasujemse: Kaj pa vem:zavijazocmi:
 
  • Všeč mi je
Reactions: ales85 in sajkek
I

Izbrisan uporabnik 474

Zdaj sem šel malo pogledat SJTV-jevo trditev, da z ID.3 prideš do Minkna in nazaj za 20€... Če voziš 130km/h, kar je nekak človeško, je poraba ID.3 po vseh realnih podatkih (in ne iz kataloga) cca. 25kWh/100km. Do Minkna in nazaj (iz Kotline) je cca. 800km. To je 200kWh porabljene elektrike. Torej moraš nekje na AC najti polnilnico, ki ti nafila avto za 0.1€/kWh. Realnost je bližje 0.35€/kWh, kar pa je potem že 75€ za pot. Če filaš v kakšnih vukojebinah z 22kW polnilnicami, pa bo potrebno na poti tja in nazaj čakati več kot 6 ur, da se kanta nafila. Če filaš z 55kW, čakaš okrog 4 ure na polnilnicah... Hvala, ampak ne hvala....

PS: moj dinozaver ima pri 130km/h po GPS-u porabo 5.5l/100km. Za pot do Minkna in nazaj 44l. Pri ceni 1.7€/l, me pot stane 75€... Čakam pa točno 0 minut, ker pridem z enim tankom tja in nazaj.
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.832
728
113
www.jernej.org
Če voziš 130km/h, kar je nekak človeško, je poraba ID.3 po vseh realnih podatkih (in ne iz kataloga) cca. 25kWh/100km.
Imam ID.3... in ja... poraba pri 130km/h je lahko 25kWh/100km. Ampak je to odvisno od poti, temperature in vremena. Najvišjo porabo na avtocesti sem do sedaj imel 27kWh/100km (pozimi ob močnem dežju na avtocesti od Ljubljane do Jesenic, kjer je počasi vzpenjaš).

Pri poletnih temperaturah in suhi cesti je poraba pri 130km/h na avtocesti med 18 in 22kWh/100km (odvisno, ali gre cesta "gor" ali "dol").

Hkrati pa nisi upošteval, da od doma štartaš s polno baterijo (ki si jo napolnil s poceni elektriko) in idealno tudi nazaj štartaš s polno baterijo, ki si jo tam napolnil na poceni AC polnilnici. Na poti moraš toraj dofilati le za kakšnih 200-300km drage elektrike.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.950
1.099
113
www.adriamedia.si
Zdaj sem šel malo pogledat SJTV-jevo trditev, da z ID.3 prideš do Minkna in nazaj za 20€... Če voziš 130km/h, kar je nekak človeško, je poraba ID.3 po vseh realnih podatkih (in ne iz kataloga) cca. 25kWh/100km. Do Minkna in nazaj (iz Kotline) je cca. 800km. To je 200kWh porabljene elektrike. Torej moraš nekje na AC najti polnilnico, ki ti nafila avto za 0.1€/kWh. Realnost je bližje 0.35€/kWh, kar pa je potem že 75€ za pot. Če filaš v kakšnih vukojebinah z 22kW polnilnicami, pa bo potrebno na poti tja in nazaj čakati več kot 6 ur, da se kanta nafila. Če filaš z 55kW, čakaš okrog 4 ure na polnilnicah... Hvala, ampak ne hvala....

PS: moj dinozaver ima pri 130km/h po GPS-u porabo 5.5l/100km. Za pot do Minkna in nazaj 44l. Pri ceni 1.7€/l, me pot stane 75€... Čakam pa točno 0 minut, ker pridem z enim tankom tja in nazaj.
Si že v drugem stavku fajn mimo usekal (pri porabi). Kder sem ga pol leta vozil in neklepal veliko AC km. Tako kot zdaj z ID.4.

No, da se ne boš zapletal in ugibal, kar realni podatki z zadnje poti v MUC, z ID.4 (ne ID.3!)
Od doma sem šel s polno baterijo, gor do hotela je bilo 440 km. Sem 2x polnil - nepotrebno, ampak sem hotel imeti za no-limits del AC v DE bolj polno baterijo, da bi lahko to izkoristil. Na koncu ni bilo treba, ker je bilo preveč gneče, da bi šlo kaj dosti časa čez 150. Skratka, 2 polnjenji do gor, obe Ionity, 10 min, po 20 kWh. Cena skupaj po najdražji Ionity tarifi 34 €.
Gor napolnil v hotelu, 10 €. Nazajgrede le 1x na Ionity, 17 min, 32 kWh., 26 € Plus doma do vrha, 64 kWh, 8 €. Skupaj torej po najdražji tarifi na Ionityju za 899 km (nazajgrede je bilo nekaj ovinkov okoli MUC) 78 € ali cca 8,6 € na 100 km. Realno, ker kWh na Ionity nima po 81, ampak po 55 centov, je bilo stroška 58 € ali 6,4 € na 100 km.
Če bi šel z dizlom (normalnim 200-konjskim SUVom, kot je ID.4), bi bila poraba cca 7 (spet: vem iz izkušenj), cena pa cca 10,5 € na 100 km po naših cenah ali cca 18 po nemških.
In tja in nazaj skupaj 37 min polnjenja. Torej ena kava v vsako smer, to bi se itak ustavil, tako da ni izgube v primerjavi z ICE.
Aja, trajanje poti? 4,5 ure, če se prav spomnim, s kavo (polnjenjem) vred. Meni se ne zdi počasi. Po AT po števcu +10 na omejitev (kar je realno oz po GPS +5), DE ali +10 ali kolikor je pač promet dal, kjer ni bilo omejitve. Po SI tudi +10.

In še glede tvojega dvoma za ID.3: kolegi so šli z ID.3 (77 kWh), brez polnjenja po poti - ni potrebe, ker gre za manjši, bolj varčen avto z enako veliko baterijo kot v ID.4 - 77 kWh baterije je dosti za 440 km pri porabi 18, kar je normalno na taki poti, kjer so itak kup časa omejitve nižje od 130. S takim avtom je taista pot 10 € v hotelu + 9 € doma, torej pod 20 €. Če pa gor najdeš hotel, ki ima polnjenje zastonj (ni jih malo), pa si pod 10 €.
 
Nazadnje urejeno:

NekdoK

Guru
17. jun 2008
3.832
618
113
EU
4,5 ure se običajno naredi kar v enem šusu, v mojem primeru na primer grem vedno direkt do Splita brez postanka. Razen če si morda res utrujen, se zaradi varnosti po treh urah vožnje pretegneš za ene 10 minut na počivališču.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Real time uporabniki ID.3 pravijo, da je pri 130 kmh poraba več kot 20 kWh, bližje 25 kWh. Predstavnik VAG-a za elektromobilnost pravi 18 kWh. Hm, le komu verjeti? :sprasujemse:

Vsaka cena za kWh, ki je pod prodajno ceno na tržišču, je subvencionirana in to razliko plačuje nekdo drug. Zato solata, kot "v hotelu sem plačal 3€" pa "tam je skoraj zastonj" je precejšnjo izkrivljanje slike, kaj šele TCO. Elektro avto se splača za mestno drkanje, za daljša potovanja pač ne.
 
  • Všeč mi je
Reactions: ales85 in NekdoK

kajn

Guru
5. okt 2007
2.476
1.255
113
Iskajoč brata
Recimo, da je tehnologija že sprejemljiva (kar zame še ni, kaj bo z obrabljenimi baterijami) in tudi domet bi bil zame sprejemljiv, če je realnih 300km.
Mi pa je cena daleč od normalnega. Vem da so cene čist podivjale v zadnjih 2 letih, vendar so bile divje že takrat.
3 leta star dizel, velik družinski karavan, ali pa na drugi strani električar, velikost tvingota...
In ja vsak drug vikend rabim prostor v prtljažniku, ni samo 2 letno za dopust....