Ja, običajno so cikli. To zgodovina dokazuje. Sedanji trend k višanju cen ima dva povoda. Prvi je cenovna vojna, ki so jo zanetili novi playerji na trgu ker so lahko šli pod stroškovno ceno samo z namenom, da čim prej pridejo do določenega števila uporabnikov (ki bi bili že po defaultu prej ali slej obsojeni na dvig cen - dolgoročno delovanje pod lastno ceno je finančni pokop). Temu so sledili večji operaterji, ki pač niso želeli tolerirati tega, da jim novinec na trgu prevzame nekaj sto tisoč uporabnikov. Še sami so spustili cene, ponekod do plafona, kjer je zaslužek blizu ničle (paketi za mlade). Posledično se to pozna na poslovnih rezultatih in zmanjšanih sredstvih za investicije, kar pa je pokop operaterja na dolgi rok, hkrati pa škoda za uporabnika, prav tako na dolgi rok.
Drugi vpliv je recesija. Operaterji poslujejo z 90% prebivalcev in če imajo ti težave zaradi recesije, jih direktno občutijo tudi operaterji. Krči se plačilna disciplina, ljudje pa tudi izbirajo takšne pakete, da jih do konca izkoristijo z zakupljenimi količinami. To še posebej velja za cenovno nižje pakete, ki jih pogosto izbirajo ljudje z nižjo kupno močjo.
Skratka, kljub vsem internim krčenjem stroškov pri vseh operaterjih v Sloveniji (in krči se precej stvari znotraj firm), to ni dovolj. Če se želi na tem trgu še kaj vlagati in slediti trendom v razvitem svetu, bo pač treba več zaslužiti. Ekonomija obsega pa je še tretja stvar v škodo slovenskih mobilnih operaterjev. Ni enako, če ima 10 mio uporabnikov ali pa pol milijona. Stroški storitev in omrežja niso v razmerju 20:1 temveč v škodo manjšega operaterja.
Da stvari stagnirajo pa jasno pokaže kar nekaj indicev. Telekom ne vlaga v omrežja, nove optike skoraj ni, vse stoji. Enako je pri T2. Pri T2 stoji tudi mobilno omrežje. Tušmobil še nekaj malega vlaga v mobilna omrežja, ampak daleč od optimuma. Simobil že kar nekaj mesecev ni na trg spustil nič resnično novega, če pustimo ob strani razne imidž reklame in ponudbe telefonov. Podobno je pri Mobitelu, ki je sicer morda vseeno malce več vlagal in predstavljal novosti (recimo HSPA+) ampak tudi to je daleč od tempa, ki je bil značilen v boljših letih.
Tako da...žal cene ne bodo šle dol v prihodnjem letu ali dveh. MOja trditev je, da se bodo cene pri vseh operaterjih še letos dvignile, metode pa bodo sila različne, marketinško pestro predstavljene, ponekod zamaskirane, pod črto pa zelo podobne - šle bodo gor in operaterji bodo zaslužili več. Če drugega ne, se bo potem vsaj začela nekakšna dinamika na trgu, vlaganja, prej ali slej pa tudi nova konkurenčna bitka spuščanja cen.