Novi DMV

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.132
4.112
113
Če ciljaš na to da bodo avti cenejši zaradi "odsotnosti" DMV se motiš. Cene so itak že sedaj regulirane širše na območje EU in recimo tam kjer je nižji davek ni nek povprečn avto nič cenejši, kot tudi ni dražji tam kjer je višji davek. Uvozniki prilagodijo cene potem glede na opremo in ostalo da zadostijo pogojem regije in se zavarujejo pred "nekonkurenčnim" uvozom čez mejo. Pustimo sedaj razne eksote in vozila ranga 100k+ EUR, tam jasno se davek mora poznat.

Ker bodo cene ostale enake se bodo povečale samo marže trgovcem, navaden Janez bo pa še vedno za 10 let rabljenega cliota dal tiste 3 jurije. Samo namesto da bo plačal 60-90 eur cestne takse bo pač plačal 120 EUR, sicer kaj pa je to .. ena kavica vsak dan v enem mesecu! ;)
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.763
832
113
Daj malo poglej skozi okno, v zadnjih letih je tega pleha ratalo čisto preveč, infrastruktura poka po šivih, tako ne bo šlo več dalje. Včasih se je še kdo s kom vozil skupaj ali se je izmenjeval, danes je vsak sam v avtu. Osebni avto ni nobena temeljna pravica, ampak luksuz, ki je v zadnjih letih postal čisto preveč dostopen množici. Na ta račun se je seveda tudi javni prevoz močno poslabšal, oz. se ni nič izboljšal.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.499
5.045
113
Javni prevoz je svoj višek dosegel pred koliko desetletji v Sloveniji? Od takrat se ni več nič vlagalo, temveč samo ukinjalo dele infrastrukture, ki so zahtevali resno prenovo. Železniške proge, tramvaj ... Če bi hoteli uporaben javni prevoz, bi morali tu in tam narediti tudi kaj na infrastrukturi. To je drago, izredno drago, če hočeš efekt. Bojim se, da se vse ne da rešiti s kantico barve, da drugače narišeš črte na obstoječi infrastrukturi.
 
  • Všeč mi je
Reactions: 8888 in Matey

Mr_Wolf

Guru
8. jan 2008
3.233
3.636
113
Tako nekako...
...če npr. samo pogledamo koliko let/desetletij že mečkajo s ponovno uvedbo potniških vlakov na relaciji Kočevje-Ljubljana in koliko dnevnih migrantov se iz tiste smeri vsak dan vozi z avti v Ljubljano...
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Železnice se morajo modernizirat. Ne more ena Gomulka by Pafawag Made in Poland iz leta 1969, ki se vozi na progi iz leta 1898, konkurirat modernim avtom in avtocestnemu križu.
To je osnovni problem.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey in BigPoppa

Najbolji

Guru
20. feb 2008
4.756
1.009
113
Se strinjam. Pri nas zal JP ne funkcionira. Zato pa vprasam, ker mi je cudno. Po Lj mogoce bi celo slo, si predstavljam, da vsaj priblizno mora funkcionirat, drugje pa (razen za penzice) zal ne. Sicer pa lahkonda se motim, ker ze dolgo nisel prakticiral tega... v bistvu nikoli resno, da bi bil odvisen od JP.
 

Garfildd

Guru
24. jul 2007
6.332
4.909
113
Javni prevoz ne more več zadovoljevati potreb uporabnikov kot je lahko včasih... včasih si potreboval par linij ki so dostavile delavce na par velikih podjetij v enem kraju, tako je bila potrebna pot od doma do delavnega mesta dosti krajša... in tudi delovni časi se dosti razlikujejo

Sedaj teh velikih podjetij skoraj ni več, je pa veliko malih podjetij ki so razpršena vse naokoli, linij ne moreš imeti toliko da bi pokrile vsa področja,
če pa jih, so pa poti tako dolge, da nihče noče (tisti ki si lahko privošči) porabiti uro ali več najprej za prihod in še potem za odhod domov...

Po drugi strani so se pa tudi naše navade dosti spremenile, v ospredje je prišla individualnost, naše potrebe pred potrebami skupnosti itd...

Prava revolucija v javnem prevozu bo, ko bo dobro vpeljana avtonomija vožnja z manjšimi vozili, in boš preko aplikacije prijavil iz kje greš kam,
ter ti bo ponujena najboljša varianta, vozila pa ne bodo več veliki avtobusi, ampak manjši shutli recimo za 5 -10 oseb...

Vse do takrat pa je iluzija, da bi se ljudje odpovedali avtomobilom in prešaltali na prenapolnjene buse, z dolgim časom potovanja...

Pa to sploh nima dosti veze z novim DMV-jem?
 
  • Všeč mi je
Reactions: BornSkeptic

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.911
11.054
113
javni prevoz in njegova cena je v buli že zadnji 20 do 25 let, in nic se ni spreminilo na bolje. Tako da avto bo še vedno nr.1. vejretno pri nas vedno. Vsaj osebni prevoz.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.234
3.883
113
Odvisno od občine oziroma prevoznika. Pri nas je za otroke do 10 let dnevna vozovnica za mestni promet 50 centov. Konkretno (to šolsko leto) to zame pomeni da me prevoz v popoldanske šole (6km v eno smer) za 3 otroke stane 4 eur na teden, jaz pa namesto da špilam taksista počnem v tem času kaj drugega.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.763
832
113
Zadeva dela tam kjer ni druge opcije, otroci pač nimajo vozniškega izpita, je pa res da udobje javnega prevoza nikoli ne bo na nivoju osebnega vozila. Razlika je lahko edino tam kamor z osebnim avtom ni mogoče iti.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.285
1.217
113
www.adriamedia.si
Daj malo poglej skozi okno, v zadnjih letih je tega pleha ratalo čisto preveč, infrastruktura poka po šivih, tako ne bo šlo več dalje. Včasih se je še kdo s kom vozil skupaj ali se je izmenjeval, danes je vsak sam v avtu. Osebni avto ni nobena temeljna pravica, ampak luksuz, ki je v zadnjih letih postal čisto preveč dostopen množici. Na ta račun se je seveda tudi javni prevoz močno poslabšal, oz. se ni nič izboljšal.
Št. avtov na cesti v zadnjih letih ostaja približno enako (se pa vozni par stara). Problem javnega prevoza je, da se vanj premalo vlaga. Kako naj uporabim JP, če nimam povezave ko jo rabim in kamor jo rabim, če mpa je že, pa traja (realno) 10x dlje kot z avtom? Pa nisem v nekih zakotjih, par km iz centra Ljubljane.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe in Matey

sad

Guru
24. avg 2007
21.098
9.744
113
Javni prevoz ne more več zadovoljevati potreb uporabnikov kot je lahko včasih... včasih si potreboval par linij ki so dostavile delavce na par velikih podjetij v enem kraju, tako je bila potrebna pot od doma do delavnega mesta dosti krajša... in tudi delovni časi se dosti razlikujejo

Sedaj teh velikih podjetij skoraj ni več, je pa veliko malih podjetij ki so razpršena vse naokoli, linij ne moreš imeti toliko da bi pokrile vsa področja,
če pa jih, so pa poti tako dolge, da nihče noče (tisti ki si lahko privošči) porabiti uro ali več najprej za prihod in še potem za odhod domov...

Po drugi strani so se pa tudi naše navade dosti spremenile, v ospredje je prišla individualnost, naše potrebe pred potrebami skupnosti itd...

Prava revolucija v javnem prevozu bo, ko bo dobro vpeljana avtonomija vožnja z manjšimi vozili, in boš preko aplikacije prijavil iz kje greš kam,
ter ti bo ponujena najboljša varianta, vozila pa ne bodo več veliki avtobusi, ampak manjši shutli recimo za 5 -10 oseb...

Vse do takrat pa je iluzija, da bi se ljudje odpovedali avtomobilom in prešaltali na prenapolnjene buse, z dolgim časom potovanja...

Pa to sploh nima dosti veze z novim DMV-jem?
Zadevo se lahko reši tudi z različnimi alternativami za last mile: recimo bike, e-skiro sharing, omenjeni shuttli, itd. Torej prideš z vlakom npr. v Ljubljano in tam potem uporabiš last mile rešitev.
Imajo pa ljudje vedmo ogromno izgovorov zakaj to ni možno: pustimo nerealne scenarije, ko je pot z JP 3x daljša, ampak sam bi recimo takoj uporabil JP, če bi namesto 40min se vozil 60 minut in bi bil JP v redu, saj bi lahko vmes delal ali pa spal ;).
 

jest5

Guru
18. avg 2007
26.013
-8.671
113
In pol ti ena korona z ukrepi zjebe javni prevoz, ki postane še manj konkurenčen :evil: