Spoštovani,
kot ste omenili, je z letošnjim oktobrom začel veljati nov sistem označevanja goriv, ki je enoten za vse države EU. Uveden je bil zaradi poenotenja označevanja goriv na relaciji "proizvajalci vozil-prodaja goriv-kupec". Gre v bistvu za uvedbo dodatnih identifikacijskih oznak, ki naj bi v poplavi različnih nazivov in barvnih oznak na prodajnih mestih (do zdaj za to ni bilo enotnega predpisa) zagotavljale enotne oznake goriv ne glede, pri katerem distributerju se z gorivom oskrbimo. Te oznake so zdaj po novem predpisane tudi za proizvajalce in prodajalce vozil, kar pomeni, da ima vsako predpisano gorivo enako oznako v navodilih za uporabo vozila, na mestu polnjenja na vozilu (pod pokrovom ali na samem zamašku) in seveda na prodajnem mestu goriva.
Oznake za prodajno mesto goriv so tudi dimenzijsko predpisane in morajo biti postavljene tako na točilnem agregatu kot tudi na točilni pipi. Lahko se z vami strinjamo, da je oznaka na točilni pipi mogoče res majhna, a točilne pipe imajo majhne površine za označitev in vedno ne omogočajo postavitve večjih napisov od predpisanih.
Ob tem bi še dodali, da je dejstvo, da kupci gorivo pogosto izbiramo rutinsko, po barvah točilnih ročk, barvah cevi, točilnih agregatov ipd., kar seveda ni v redu in povečuje možnost zamenjave goriva. Napake pri izbiri goriva so danes res pogostejše vendar predvsem zaradi dejstva, da pogosteje menjamo vrsto vozila (pogosteje menjamo tip vozila/v službi, doma ipd.). Pravilno je, da gorivo izbiramo po napisih in oznakah in ne po barvi ročke ali cevi. Danes izbiro olajšajo tudi dodatne oznake (npr."B7"- dizel, "E5"-bencini ipd.). Res pa je, da se bomo morali na nove oznake šele navaditi, zato več pozornosti na to kaj točimo, ne bo odveč, saj se s tem izognemo nepotrebnim težavam in tudi stroškom.
V primeru dodatnih vprašanj se lahko na nas obrnete tudi prek sistema
Povej Petrolu.
Lep pozdrav,
Silvan Simčič
Tehnični razvoj, kakovost in varnost
Petrol d.d., Ljubljana