....jo je že kdo dobil. Nova odločba za l. 2012 iz CSD za subvenciranje vrtca......
Če ste, koliko boste (za isti program) plačevali...manj...več......
Če ste, koliko boste (za isti program) plačevali...manj...več......
Citat:
Uporabnik Zgaga pravi:
Še v pričakovanju...
Odgovornost je edino politična. Nov SW rabiš, ker zakon obrneš na glavo in s starim zakonom nimaš kaj početi. Torej bi morala politika definirati prehodne določbe zakona tako, da bi bila sprememba postopna. Sistem je pri tem še najmanjši problem. Pred tem je problem toliko ljudi ravno pravi čas izobraziti, da bodo na dan D še nekaj vedeli, preveriti, če so ostale inštitucije sposobne zagotoviti tako maso podatkov itd...Citat:
Uporabnik dsf pravi:
Odgovoren za ta projekt bi moral odškodninsko odgovarjati ker je zamočil na celi črti. pa naj bo to minister, sekretar ali pa kdor koli drug.
Kako je najmanjši problem, če uradno VSE dela? Oz. je delalo že od prvega dne. A dejstvo je to, da v praksi (baje) vpogledi v podatke ne šibajo kot zamišljeno. In sedaj mi povej, kateri vsaj minimalno sposoben projektni vodja v IT-ju bi dal tak sistem v uporabo brez obsežnega testiranja povezav med bazami podatkov?Citat:
Uporabnik Pepe pravi:Sistem je pri tem še najmanjši problem. Pred tem je problem toliko ljudi ravno pravi čas izobraziti, da bodo na dan D še nekaj vedeli, preveriti, če so ostale inštitucije sposobne zagotoviti tako maso podatkov itd...
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Če sem prav razumel, ta sistem črpa iz N-evidenc, ki so po drugih državnih inštitucijah. Takega sistema ne boš v živo kar tako stestiral, ker brez dejanskih vlog, nimaš nobene zakonske osnove, da prčkaš po dejanskih podatkih državljanov, ker boš dobil informacijsko pooblaščenko takoj na vrat. In v ta riziko najbrž noben ni šel, ker bi bil neumen. Tako da nad produkcijskimi okolji verjetno ni bilo nič testirano. Testna okolja pa seveda niso primerna za ne vem kako maso sporočil in so samo približek, kaj se bo zgodilo nekega dne.
Le čevlje sodi na kopitar... Mogoče pa še boš minister za fonance, da boš stalčal odškodnino na sisteCitat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Glej, pač testno okolje postaviš tako, kot bo v resnici (worst case scenatio + varnostni faktor). Z vsemi ostalimi bazami, le z dummy podatki. Če tega nisi sposoben, ne delat.
Podobna zgodba je bila z davčnim sistemom - izvajalec ima srečo, da jaz nisem minister za fonance. Ker bi jih odškodnina stalča več, kot so dobili za siste,. Ker bi tudi odškodninske tožbe vseh davčnih zavezancev, ki so imeli težave, ortganiziral. Takrat bi morali šefa izvajalca (kdo je sploh bila ta nesposobna firma???) zapret brez hrane in vode, dokler ne porihtajo.
Za take kretene, ki teh stvari ne znajo naredit, imam 0% tolerance. Ali naredi , da bo delalo, ali pa se ne it tega biznisa. Velja tudi za rane velike korpopracije.
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Le čevlje sodi na kopitar... Mogoče pa še boš minister za fonance, da boš stalčal odškodnino na sisteCitat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Glej, pač testno okolje postaviš tako, kot bo v resnici (worst case scenatio + varnostni faktor). Z vsemi ostalimi bazami, le z dummy podatki. Če tega nisi sposoben, ne delat.
Podobna zgodba je bila z davčnim sistemom - izvajalec ima srečo, da jaz nisem minister za fonance. Ker bi jih odškodnina stalča več, kot so dobili za siste,. Ker bi tudi odškodninske tožbe vseh davčnih zavezancev, ki so imeli težave, ortganiziral. Takrat bi morali šefa izvajalca (kdo je sploh bila ta nesposobna firma???) zapret brez hrane in vode, dokler ne porihtajo.
Za take kretene, ki teh stvari ne znajo naredit, imam 0% tolerance. Ali naredi , da bo delalo, ali pa se ne it tega biznisa. Velja tudi za rane velike korpopracije.. Torej za vsako pravopisno in tehnično napako ukinemo časopis, ker se naj ne gre tega biznisa, če niso sposobni tega narediti brez napak.
Če hočem nekdo to res realno stestirati, mora nabaviti dvojni HW po vseh inštitucijah (torej za 37 baz, ki so v igri). Obstoječ HW ne sme biti vključen v neka testiranja, ker je potrebno podatke podvojiti in bo to močno vplivalo na rezultate. Ker podvojimo HW, bo seveda potrebno nakupiti tudi ves sistemski SW. Na koncu še generirati pravilno (torej ne povsem naključno) porazdeljene podatke. Skrbeti moramo predvsem zato, da se bodo podatki v ustreznih deležih ujemali med inštitucijami. Če ima banka denimo 1 mio transakcijskih računov, je potrebno zagotoviti, da bo denimo 50.000 takih po katerih bo povpraševala druga inštitucija...
Problem pa je nekje povsem drugje. Zakonodaja je tako neumno spremenjena, da se bo v bodoče večina vlog oddajala za novo leto. Imajo 300.000 vlog za obdelati, kar je verjetno krepko več kot polovica letnega dela. Nobene logike ni, da bi sistem po vseh virih dimenzionirali tako, da je to možno narediti v enem mesecu. Kaj pa bodo zaposleni in ostali viri (predimenzioniran hw, sw) delali preostanek leta??? Bodo hodili samo po plačo? Obravnava teh vlog je osnovno delo CSD-jev. Podobna bedarija je davčna zakonodaja s kampanjo obdelave dohodnine... Kaj le DURS dela, ko masovno letno kampanjo osebnih davkov spravi skozi? Kaj dela hw in sw, ki je namenjen dohodnini? Kaka bistvena razlika bi bila, če bi bila letna obveznost za poročanje o osebnih davkih denimo vezana na mesec rojstva in razporejena skozi celotno leto.
Povzetek: marsikaj se da narediti za primerno količino virov (beri denarja). Dvomim, da ga je bilo namenjeno toliko. Še bolj pa dvomim, da ga ima smisel nameniti toliko, ker bi lahko stvari znatno poenostavili in pocenili, če bi pametno zapisali zakonodajo in ustrezno postavili organizacijo.
Citat:
Uporabnik gas pravi:
Jest pa se cakam novo odlocbo, imam pa obcutek da bomo padli malo visje. Zaradi stanovanja ki je pisan na mene, zivjo pa v njem moji starsi.. a se da kaj narediti glede tega?
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Priznam, da ne poznam konkretnega razpisa. Sem pa skoraj prepričan, da ni bil en razpis za dobavitelja SW in HW s sistemskim SW za CSD. Še manj pa je bil en razpis še za ostale inštitucije. Nekdo je dobil plačano rešitev, da povezuje N-sistemov. Vpliva na teh N-sistemov pa nima prav nobenega. V to sem 100% prepričan. Nek minimalni vpliv bi lahko imeli zaposleni naročnika, ker gre verjetno v večini primerov za javno upravo.
Če potegnem eno malo za lase privlečeno primerjavo z avtomobilsko industrijo: proizvajalec avtomobila naj odgovarja, ker se mi avto sredi Sahare ustavi, ker ne najdem črpalke. Avto ima daleč premajhen doseg za neke razmere, ki jih bo doživel enkrat ali nobenkrat v življenjski dobi. Da mu povečam doseg, se moram voziti 30 km/h, namesto da bi se 130 km/h. V tem primeru je lahko kriv prodajalec ali pa jaz kot kupec, ki med nakupom nisem bil dovolj pozoren, kaj rabim, kdaj rabim in kaj lahko sam naredim (npr. fliknem nekaj kant goriva v prtljažnik - ali pri sw rešitvi pridobivam zunanje podatke z nekimi paketnimi obdelavami in lastnih uporabnikov s tem ne oviram), da bi mi stvar bolje služila v tej izjemni situaciji.
Še zmeraj trdno stojim za trditvijo, da je ceč kot polovica krivde in škode na politiki. Ostalo se deli med naročnika, izvajalce za CSD in ostale inštitucije v zgodbi. Najprej bi moral pred sodišče stopiti minister Svetlik in Pahor kot predsednik vlade. Potem poslanci, ki so za rešitev glasovali, potem pa ostali.
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Glej, za avto ve, kolikšen ima doseg. Ti proizvajalec pove.