Normiranec in davčni obračun?

prijam

Fizikalc
2. sep 2007
1.821
4
38
Citat:
Uporabnik igi pravi:
Da povem kaj jaz pogrešam...

Imam internetno trgovino in nekaj storitev. Izdanih kakšnih 1000 računov, prejetih recimo 400. Vse zadeve se ponavljajo iz meseca v mesec. Uporabljam e-racune za izdajo racunov. V sistemu tudi sam naredim prevzeme. Te prevzeme potisnem v prejeti račun in ga opremim z vsemi potrebnimi podatki ( pri kontiranju lahko da ga kje zahebem) in poknjižim na temeljnice. Bančne izpiske uvozim v sistem, naredim potne naloge,... Iz vsega skupaj z enim klikom dobim ven obračun ddvja. In z drugim letno bilanco. Pa recimo da nisem čisto levi in da zedeve vsaj približno poznam.

Tako bi delal še naprej, s to razliko, da bi z veseljem plačal vsak mesec "računovodji", da preleti knjižbe( ne da vsako zadevo preverja, ker so knjižbe vsak mesec enake in če mi januarja poveš kaj delam narobe bo februar sigurno pravi.), me opozori na kakšne spremembe zakonodaje, posebnosti in na koncu leta pomaga "zaključiti" leto in narediti otvoritev novega. Pa vmes bom imel kakšno kratko vprašanje kot tale trenutek, ko bi moral ponjižiti nabavo OS (stroj nabavljen v tujini), pa nisem čisto prepričan v pravilnost kontov.

No tega mi nihce ne zeli ponuditi. Vsi bi nekaj prepisovali, še 1x knjizili... Oziroma tisti ki bi to naredili bi imeli 150€/mesečno, kar mi je pa preveč. Recimo da imaš z mano manj kot dve uri dela na mesečnem nivoju. In takšnih kot sem jaz je kar nekaj.


Razumem tvoj pogled, da pa morda predstavim še pogled nasprotne strani.

Vsaj kar se mene tiče. Če prevzamem pregled nad vsemi listinami, ki gredo skozi tvoje roke, prevzamem tudi odgovornost, da tisto kar ti bom potrdil bo 100% držalo. Če vnašaš podatke sam, točno veš kaj in kako si knjižil, kaj si naredil in kako mora zadeva ko potegneš črto izpasti. Če pa prevzameš že narejene knjižbe pa so sicer vsi meta podatki vnešeni, vseeno pa je potreben pregled vseh knjižb če želiš 100% potrditi zadevo. In včasih je težje za nekom (nimam v mislih tvojega primera) kontolirat in popravljat tisto kar ni o.k., kot pa da sam zadevo poknjižiš in preveriš svoje postavke, ki si jih vnaša. Če verjameš ali ne, včasih je več dela z kontrolo in popravljanjem...kot pa da sam vneseš vso zadevo.
Če dam primerjavo iz tvoje dejavnosti........ Koliko imaš dela če prideš k stranki in narediš instalacijo in test klime in koliko to cenovno znese? Koliko pa imaš dela če prideš k stranki, ki se je sicer sama lotila montaže klime ampak veeno nekaj ni o.k. ampak ne ve kaj pa moraš ti dejansko še 1x iti skozi celoten postopek....in koliko znese okvirno cenovno tako popravljanje instalacije? Verjetno bi se zneska dokaj približala.

Morda dejavniki, ki vplivajo na ceno, ki so ti jo računovodje postavile:
- Vseeno nimaš tako malo postavk na letni/mesečni ravni
- Imaš materialno/blagovno knjigovodstvo, ki ima svoje specifike. Lahko je sicer dokaj enostavno za obdelavo, ampak če se nekaj ne sklada ti pa lahko kar precej časa vzame kontrola vseh postavk.
- Sklepam, da računovodje, ki si jih povpraševal ne delajo na programu e-računov ampak na drugem programu. Kar za seboj potegne dve opciji. Ali se računovodja le za tvoj primer uči e-računov in dla v njih, ali pa se v kolikor je možno naredijo povezave/prenosi z računovodskim programom kar pa lahko tudi nekaj stane oz. lahko nosi posledične stroške tudi kasneje če se izvajajo kakšne nadgradnje, ki niso kompitabilne med obema programoma.
- Odgovornost za vse listine, ki gredo skozi tvoje roke, pa čeprav jih naredi nekdo drug.


Sicer ne poznam tvoje točne situacije, moja laična ocena pa pravi, da cena za tako sodelovanje (da ti vneseš meta podatke v svoj program), potem se pa izvede prenos, kontrola postavk, izdelava potrebnih listih..... znašala nekje 40% - 70% cene kompletnih računovodskih storitev za tvoje podjetje. Glede na število poslovnih listin , ki si jih navedel zna biti zgoraj navedena ponujena cena približno točna. kot sem omenil pa ne poznam 100% tvoje dejavnosti in vseh podrobnosti, da bi zadevo lahko sodil.
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.604
1.206
113
Celje
jp imaš prav. Pri montaži klime, ki se je loti nekdo sam in bi imel "samo priklop" imam po navadi več dela kot če grem delati sam iz nule. Drugače je, če to pripravi nekdo, ki vsaj približno razume logiko in ki naredi po mojih navodilih.
In enako je računovodskem pogledu.

Glede konkretnega primera, ja želim dobiti nekoga, ki uporablja ENAK program in mu dodam le dostop do mojih podatkov. Ne želim prenašanja v drug sistem. In te sem našel, samo cena mi ne odgovarja. Dogodkov je res kar nekaj, ampak račun za prodano blago je vsak enak in če jih združim, ostane samo še 50 "drugačnih", ki pa so spet enaki
smile-1.gif
Podobno je pri prejetih računih. Telefonija, internet, naročnine,... se vsak mesec ponavljajo. tu skoraj ni kaj kontrolirati, ko je enkrat zadeva "nastavljena".

In tudi glede odgovornosti bi se za konkretno moj primer strinjal, da jo še vedno nosim sam (tak jo tudi pri računovodskih servisih, ker si podpisnik na bilanci še vedno sam).

Želim nekoga, ki približno pogleda zadeve, na katerega se lahko obrnem, ko se mi nekaj ustavi, da mi kdaj pa kdaj sporoči kakšno novost. To trenutno delam ob pomoči interneta in nekaj prijateljic, ki so računovodkinje. Ampak vseeno, bolje bi se počutil če bi imel enega stalnega
smile-1.gif
.

Sicer si prav napisal, bolje je oddelati kakšno svojo zadevo in to prepustiti strokovnjakom, ampak vseeno mi je zadeva toliko "pri srcu", da želim imeti sam kontrolo nad tem. Žal je tako, da sebi še najbolj zaupam, pri večini stvari...
 

prijam

Fizikalc
2. sep 2007
1.821
4
38
Citat:
Uporabnik igi pravi:


Želim nekoga, ki približno pogleda zadeve, na katerega se lahko obrnem, ko se mi nekaj ustavi, da mi kdaj pa kdaj sporoči kakšno novost. To trenutno delam ob pomoči interneta in nekaj prijateljic, ki so računovodkinje. Ampak vseeno, bolje bi se počutil če bi imel enega stalnega
smile-1.gif
.

V računvoodstvu ni izraza približno
smile-1.gif
. Ali je ali pa ni.....točno namreč.

Vse ostalo kar si napisal pa drži.
Cena, ki si jo dobil je po mojem mnenju taka zato ker nekdo s katerim si se pogovarjal na drugi strani ne ve.....ali bo dejansko res samo nekaj ur dela mesečno da se prekontrolira celotna zadeva + nudi support pri ostalih zadevah. (tu bu bila mogoče lahko cena kakšen € cenejša, ali pa dejansko dobi nekoga, ki meni, da potrebuje samo priklop......dejansko je pa potrebna celotna instalacija.
smirk-1.gif
.


Tudi sam sem cenovno opredelil ceno v določenem razponu.......ker dokler nekaj časa ne delaš na podjetju ne veš kaj točno si dobil.
 

Anubis

Fizikalc
4. nov 2007
524
108
43
ksz

A mi lahko kdo malenkost pomaga. Stranki s sedežem v tretji državi (Liechtenstein) moram izstaviti račun za opravljen prevod. Kako potem tak račun knjižim pri obračunu davka na dodano vrednost? Kot neobdavčljivi promet s pravico do odbitka DDV (prava oprostitev), ki se v obrazec DDV-O vpiše pod točko 11?
 

FuriousG

Majstr
30. jul 2007
3.367
159
63
37
Kaj normiranci vpišete v opombo pod račun? Je dovolj DDV ni obračunan na podlagi 1. odst. 94. čl. zakona o DDV?
 

Anubis

Fizikalc
4. nov 2007
524
108
43
Samo za info. To, da si normiranec, še ne pomeni, da si/nisi zavezanec za DDV. Gre za dve različni zadevi. Nekateri normiranci so tudi zavezanci za DDV.
 

Drago

gps navigator
20. jul 2007
2.833
10
38
Stara Bučka
Citat:
Uporabnik FuriousG pravi:
Kaj normiranci vpišete v opombo pod račun? Je dovolj DDV ni obračunan na podlagi 1. odst. 94. čl. zakona o DDV?

Jaz dodam še: "Sem zavezanec za plačilo davka od dohodka po 3. odstavku 48. člena ZDoh-2."
Upam, da je pravilno
rolleyes-1.gif
 

FuriousG

Majstr
30. jul 2007
3.367
159
63
37
No za tega tvojega nisem bil prepričan, a ga je treba dodati, a ne. Kmalu bo več opomb, kot pa postavk na računu.
smirk-1.gif
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.177
7.021
113
Jaz ti predlagam da poisces racunovodski servis, ki ti bo pac obracunal svetovalne ure. Ker tocno to bi oni poceli s tem ko bi preleteli in kontrolirali tvoje poslovanje. In ce bo dela veliko bodo pac toliko tudi obracunali in jih nima kaj bit strah glede obsega dela...
 

dejvi

Fizikalc
30. avg 2010
1.324
0
36
maribor
Jaz imam v zlahti racunovodkinju in je ta stavek cisto dovolj, ddv ni obracunan... seveda ce nisi zavezanec za ddv, ce si pa itak moras na racunu imeti 22% davka ki ga placa atranka,
Lp
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.412
2.425
113
Hehe samo za info, prejšnji teden sem oddal davčni obračun za normiranca in lej jih barabe, akontacijo za to leto ki jo bomo začeli plačevat po novi odločbi (najbrž pride odločba, sem pozabil kako je bilo lani) je obračunana glede na lanski sistem torej ob predpostavki da je obdavčitev 6% (70% stroškov, 30% dobička in 20% obdavčitev dobička). Torej če sem 2014 imeli 20.000€ prihodkov sem plačal 1200€ davka ali 100€ mesečno akontacije brez doplačila. Tudi letos bo 100€ mesečno akontacije ob enakih prihodkih (20.000€) pa čeprav bi moralo biti po moji logiki akontacije v tem primeru zgolj 66,67€i
smile-1.gif
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
13.966
6.584
113
Špet jaz. Torej v letu 2014 nisem bila normiranec, ker sem tudi bolj malo delala, trošila pa nič manj in sem konkretno v minusu. V vsakem primeru se bo letos trend obrnil in sem trdno odločena, da grem na normiranca, ker se mi ne da več s tem zezat. Vprašanje: vem, da bi lahko v primeru, če ne bi postala normiranec ta minus "uveljavljala", torej odbila od dobička. Ali to velja, tudi če prešaltam na normiran s.p.?
 

Sulc

Fizikalc
22. avg 2007
956
148
43
Pa še jaz z enim vprašanjem.
Če prvič odpiraš sp, in sicer popoldanski - ali tudi veljajo oprostitve 50% pri PIZ prvo leto in 30% drugo?

Hvala!
 

JakeOnBreak

Majstr
18. jun 2012
732
296
63
Pri normiranem s.p., plačaš 4% davka od vsakega izdanega računa. To je to, nobenih dodatnih stroškov ali olajšav ne moreš uveljavljati. Tudi če so mesečni prihodki nižji od vsote prispevkov za podjetje se nič ne spremeni. še vedno moraš plačati 4% davka od vsakega računa.
 

JakeOnBreak

Majstr
18. jun 2012
732
296
63
Pri popoldanskem s.p. olajšave ne veljajo, saj ti prispevke plačuje delodajalec. Delna oprostitev prispevkov velja samo za samozaposlitev.
 

prijam

Fizikalc
2. sep 2007
1.821
4
38
- Olajšavo za davčno izgubo lahko uveljavljaš v primeru ko boš že spet prešla iz sistema normiranih odhodkov na sistem realnih odhodkov. Je trajna torej ti ne propade. Le v davčnih obračunih pa čeprav bodo za normirance moraš oddajati ustrezno prilogo.
Na to prilogo ne pozabi v prihodnjih letih v nasprotnem primeru olajšave ne boš mogla koristit.

p.s. je pa vprašanje ali se ti v primeru, da imaš precej davčne izgube izplača iti na normiranca ali ne....pri normirancu plačaš davek od vsakega zasluženega eura, pri realnem bi morda lahko vsaj del davčne osnove pokrivala z olajšavami. Naj ti računovodstvo naredi malce kalkulacije.


Pri prispevkih je pa tako.
Za popoldanca olajšave ne moreš uveljavljati. Če boš pa npr. čez eno leto prešla na redni s.p. pa lahko uveljavljaš olajšavo.
Ampak ne za rok 2 leti od prehoda na polni s.p. ampak za razliko med prehodom in do dopolnjenih 2 let od ustanovitve s.p.-ja.
Upam, da sem razumljivo napisal.