Nissan Leaf

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Mislim da ne. Bi bilo pa zanimivo videti, če je tista updatena baterija, ki je v avtih od 2015 naprej kaj boljša od stare, sedaj je preteklo že nekaj let tako, da bi mogli biti že neki rezultati.

Kolikor vem vodno hlajeno baterijo uporabljata samo GM (Bolt, Volt, Ampera-e) in Tesla.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
Pa je res vodno hlajena, ali je nekakšno olje, ker voda?

Kako to, da ne vsi, ni v tem primeru bistveno bolj podaljšana življenjska doba baterije?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Ni voda je glikol tako kot za hlajenje klasične mašine, zakaj nimajo vsi tega? Zato ker to dvigne ceno in vzame dodaten prostor v avtu.

Dolgoročno bodo baterije sigurno postajale vedno bolj odporne na temperaturo, leta 2011 še niso bile, leta 2015 naj bi bilo bolje. Vsako leto kemijo malo izboljšajo, vprašanje pa če je to danes že dovolj dobro, to bo pokazal čas. Vsekakor je pri nakupu treba računat na to da lahko shajaš samo s 70% prvotnega dosega, če ne moreš tak EV ni zate.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
Saj se ne gre toliko v primeru nakupa novega, potem itak komot ja...ampak rabljena vozila potem praktično zgubijo vrednost, in daš 35k za novega, ki ga boš čez nekaj let prodal za 5k, ker bo moral nov lastnik menjat baterije.

Medtem ko ampera lepo drži kvalitetno kapaciteto baterij tudi po 150k km in 3-4 letih in je zdaj postala zelo vabljiva kupca rabljenih "EV" vozil.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Kolikor vem vodno hlajeno baterijo uporabljata samo GM (Bolt, Volt, Ampera-e) in Tesla.

Mislim, da tudi i3 in Golf GTE.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
Dobro, v primeru najema baterija, kdo že ima to zoe ali leaf, je itak vseeno, ker ko pride do padca dobiš novo.

Za vse ostale pa se mi zdi zelo pomembno, da je za baterijo kvalitetno poskrbljeno tudi na dolgi rok, drugače bodo prišli v poštev samo novi nakupi, kar pa ekonomsko gledano nima smisla.

Zato mi je tudi čudno, da se najema ne poslužuje več proizvajalcev.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Lahko pa kupiš rabljenega z iztrošeno baterijo zelo poceni in potem težiš Nissanu, da ti po ugodni ceni da novo. Še vedno bolje kot z najemom v petih letih dati 6k EUR (100 eur/mesec).
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
100€ mesečno se itak spet ne splača, ker je to enako cca 85l nafte, kar pomeni cca 2000km.

Pač EV sektor bi si moral nek ekonomski model izmisliti, da bi zdeva postala cenejša od ICE, da se približajo masi.

Če je cena nove baterije 3000, crkne pa v 5 letih (potem se jo itak lahko lepo obnovi), to pride na enih 60€ mesečno, kar pa že gre skozi za nekoga, ki dela med 80-100km dnevno.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
Mnja, ampak to so trgovske cene, nabavne pa vprašanje koliko je.
Saj verjetno ni trgovcem v interesu imeti biznis pri baterijah, ampak pri prodaji avta?

Anyhow, sem prepričan, da bi se dal naredit nek model, ki bi prinesel raji to kar želimo. Mogoče se bo s teslo 3 to kaj spremenilo in bo prišlo do padca cen baterij, recimo.
 

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.645
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
Torej, preračunano v strošek na kilometre je to 3,75€/100km. Pa če je vedno zastonj polnil, je še vedno na dobri porabi
smile-1.gif
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.223
1.726
113
40
Tole vse skupaj je videti kar ok... Baterija bi naj bila naslednje leto povecana na nekje 50 do 60 kWh...
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.610
349
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Odisej pravi:
Torej, preračunano v strošek na kilometre je to 3,75€/100km. Pa če je vedno zastonj polnil, je še vedno na dobri porabi
smile-1.gif
Takšno porabo skoraj dosežeš z dizel jajcem primerljive velikosti in na primerljivih relacijah s primerljivim voznim stilom. To jajce pa stane nekje pol cene Leafa, ko zraven dodaš še izgubo vrednosti pri prodaji (zaradi težav z baterijami je le ta pri Leafu slaba), si globoko v negativi, če se pogovarjamo o TCO.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
A lahko že enkrat nehate s tem TCO in primerjavami z dizel "jajci".

Vsak se sam odloči za kakšen cenovni rang (TCO) je pripravljen kupit avto in naj pač vsak tu nekje gleda kaj dobi za denar, odločitev je na kupcu in trenutno je situacija taka, da niti ni zadostne proizvodnje, da bi tak avto lahko ustrezal MTL racionalnim kriterijem za nakup. Lahko pa EV ponudi druge karakteristike, ki jih normalni pogoni ne znajo pa, če v njih vržeš milijone € in te karakteristike bodo skozi leta vedno bolj iskane, dejte si že enkrat dopovedat da ni vse v varčevanju na gorivu.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.610
349
83
Kras
www.mtl.si
Ne se preveč razburjati. Komentiral sem le to, da to pač ni nevem kak dosežek, upam da s tem nisem preveč prizadel eko navdušencev.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Ok pa poglejva strošek tistega nesrečnega Leafa v 200.000 km: 3,75 €/100 km (baterija) + 1,5 €/100 km (elektrika) = 5,25 €/100 km.

Tvoj dizel je poleg rednih servisov potreboval še kaj? Šobe, turbina, pumpa, izpušni lonec, jermeni, DPF, sklopka, vztrajnik... je po 200.000 km vse kot novo? Porabo si pa imel v 200.000 km tudi vedno povprečno 4,5 l/100 km, ne glede na sneg, dež, vročino izlete v hribe ...?

Res primerljivo z dizlom
rolleyes-1.gif
 

KrNeki99

Pripravnik
3. sep 2007
884
23
18
Ljubljana
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Ok pa poglejva strošek tistega nesrečnega Leafa v 200.000 km: 3,75 €/100 km (baterija) + 1,5 €/100 km (elektrika) = 5,25 €/100 km.

Tvoj dizel je poleg rednih servisov potreboval še kaj? Šobe, turbina, pumpa, izpušni lonec, jermeni, DPF, sklopka, vztrajnik... je po 200.000 km vse kot novo? Porabo si pa imel v 200.000 km tudi vedno povprečno 4,5 l/100 km, ne glede na sneg, dež, vročino izlete v hribe ...?

Res primerljivo z dizlom
rolleyes-1.gif

Nabavna cena novega in prodajna rabljenega ?
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.610
349
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Ok pa poglejva strošek tistega nesrečnega Leafa v 200.000 km: 3,75 €/100 km (baterija) + 1,5 €/100 km (elektrika) = 5,25 €/100 km.

Tvoj dizel je poleg rednih servisov potreboval še kaj? Šobe, turbina, pumpa, izpušni lonec, jermeni, DPF, sklopka, vztrajnik... je po 200.000 km vse kot novo? Porabo si pa imel v 200.000 km tudi vedno povprečno 4,5 l/100 km, ne glede na sneg, dež, vročino izlete v hribe ...?

Res primerljivo z dizlom
rolleyes-1.gif
Kapo dol, da ti točno veš, kaj vse crkne do 200.000 km pri dizlu.
Glej, se mi zdi, da sem točno v tej temi naredil že enkrat TCO za Leaf-a in zadeva je z ekonomskega vidika nesmiselna. Drugače je pri drugih avtomobilih, ki nimajo težavnih baterij, ampak tudi tam zaradi relativno visokih cen ob nabavi (leta 2012 recimo) zadeva za prvega lastnika ni ravno ''bogatija''. Ampak ok, ajd imaš prav. Elektro vozila so super duper in smrdljivi dizel je mrtev in stroškovno neučinkovit
hysterical-1.gif
.
Čisto btw, jaz sem trenutno na strošku za km 0,122 EUR-a, z vključeno potencialno izgubo vrednosti. Če bi kupil avto nov, bi bil nekje na 0,19 EUR na km. Sedaj si pa izračunaj strošek na km za tisti Leaf z menjano baterijo
wink-1.gif
.
Seveda pa nikakor ne pravim, da je moja izbira top za vse druge.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Nov Leaf te pride 25k €, 5 let stari se prodajajo po 11k € torej 44% cene novega.
Golf stane 20k € 5 let stari se prodajajo po 9k € torej 45% cene novega.

Kje je sedaj ta velik upad vrednosti? Subvencijo je pri taki stvari pač treba upoštevat. Pa jasno zgornji dve izjavi ne bosta veljali vedno, lahko sta daleč od resnice lahko pa točno resnične, če ni trga in večje prodaje se je nemogoče iti statistiko.