Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
To te ne briga kaj preveč ker imaš baterijo v najemu, BTW, tudi pri Leafu lahko avto vzameš z najemnino.
Nazadnje, ko sem računal na hitro strošek najema baterije pri Renaultu (kakšno dobro leto nazaj), je bilo to dražje, kot če bi tankal bencin v bencinsko kantico.
. Tako da, če nisi kak eko frik in gledaš na avto strogo s stroškovnega vidika, je bil takrat električni Renault z najemom baterije, čisti smeh. Sem enkrat že pisal o tem z izračunom, ampak se mi ne da iskati.
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Ni tako enostavno, da vsaka crkne po 200.000. Zadeva se izstroši o tem ni dvoma, ampak nikoli ne veš kdaj. Tudi pri klasičnem vozilu imaš kar nekaj malenkosti, ki se izstrošijo, v 200.000 km se teh malenkosti po mojih izkušnjah hitro nabere za dodaten 1 €/100 km (poleg rednega servisa). Potem imaš pri dizlu gorivo, ki te stane 6 €/100 km, tako da ne vem od kje tebi izračun da te zgolj "strošek baterije" porine čez strošek dizla?
Tukaj sploh ni debate, te razumem in se v celoti strinjam (no, razen morda tisto o izrednih stroških do 200.000 km, ob pravi izbiri ICE avtomobila jih namreč ne bi smelo biti). Zato sem striktno napisal, da samo pri porabi. Itak pri EV nimaš servisiranja motorja, pa zavore se manj obrabljajo, itd.
Glede stroška 6 EUR. Odvisno kako voziš in kaj voziš. Ne moreš pa Leaf-a primerjat s Passatom npr. Vzemi dizelski jajček, pa boš videl, da se zagotovo da priti na 5 EUR, če ne še manj. Pa spet ne primerjat jajcanja po mestu, ker dvomim, da je ta Leaf naklofal toliko km v mestu, verjetno so bile relacije v igri in zagotovo ne pri 150+ km/h. Pri taki vožnji ti pa sodobna dizelska jajčka dajo zagotovo pod 5 EUR porabo.
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Z izgubo vrednosti se pa tudi malo pretirava, 30 kWh pride malenkost čez 30k €, ampak potrošnika v povprečju nakup stane od nekje 25k € naprej (subvencija), ampak OK malo opreme in je izhodišče pri 28k €. Če pa gledam avto.net so pa cene za 2012 letnik pri 15k €, vsak avto po 5 letih izgubi več kot 50%, jaz pri TCO vedno računam na 40% vrednosti po 5 letih. Letnik 2014 za 19k €, popolnoma pričakovana izguba vrednosti, oz. še celo malo precenjeno.
Pokažite mi avto v velikosti Golfa, ki je bil nov 30k € in se po 5 letih prodaja za več kot 15k €.
Ne gledat trenutne cene Leaf-a, temveč ceno, ki jo je plačal kupec leta 2012. In pa gledat po avto.net je malo nerealno. Če sem prav videl, se ta konkreten Leaf prodaja že najmanj od februarja. Po moji oceni se bo prodajal še par let, ker kdor kupi ta avto za tako ceno nima niti malo pameti v glavi. Žal. Če si namreč resen kupec za tako zadevo, boš potem našel še tistih par jurjev in kupil novega (z garancijo, itd.), ne pa iztrošeno zadevo. In ja, pri 200.000 km je treba tudi na EV-jih počasi kaj zamenjat (amortizerji, itd.) Torej, treba je gledat realno na prodajne cene in pa seveda tudi velikost trga za nakup. Če se npr. nek Leaf (in to z novo baterijo) prodaja že skoraj 4 mesece, to pomeni le nekaj...
Tukaj menim, da je Ampera v dokaj dobri poziciji, ampak spet: recimo 2012 je bila cena Ampere 50 jurjev-subvencija, sedaj se pa prodajajo recimo po 18 jurjev. To ni enormna izguba vrednosti?
Ob tem pa dodajmo še dejstvo, da recimo dizelskega Golfa prodaš praktično takoj.
Citat:
Uporabnik Hondi pravi:
Nekateri ne marajo dizlov. Tako da to dati zraven kot plan b, ne vem no...
Napisal sem ICE, ne dizel
, dizla sem omenjal v prejšnjem odgovoru, ki se ni nanašal na to.
Še enkrat (velja za trenutno situacijo na trgu): če imaš dolge fure in veliko nepričakovanih fur, si z EV z dosegom 150km mrzel, pa hitro polnjenje gor ali dol. Razen, če si mazohist. Moje OSEBNO mnenje, ki se ne bo spremenilo
. In pa seveda, da nimaš možnosti sposoje drugega (npr. ICE) avta. Je pa za take po moje idealna (tudi z vidika nakupne cene) rabljena Ampera. Spet odvisno, koliko dolge vožnje imaš v eno smer.
PS: Nočem nobene vonje zanetit, tudi sam bi z veseljem prešaltal na EV ali vsaj PHEV, ker me začenja dizelsko škropotanje motit, ampak z racionalnega vidika zadeva zaenkrat še ne znese (MENI OSEBNO).
Pa ni razlika minimalna, ampak precejšnja.