Citat:
Uporabnik wxy pravi:
Realnost je pa malo drugačna. En primer v Nemčiji.
https://www.youtube.com/watch?v=GOMIEygOXFg
Je to res dober nakup za prvi avto v družini? Kako bi šel z družino na pot? (samo za EV, brez Ampere)
Ne razumem, kaj si hotel povedati z videom v linku!?
Omenjeni video sploh ne govori o neprimernosti EVjev, ampak zgolj poudarja dve neumnosti:
1. nesmisel nemške odločitve, da na s strani države subvencioniranih polnilnih postajah nudi zgolj domači CCS standard hitrega polnjenja, ki ga podpira nemška avto industrija in s tem diskriminira japonske in korejske proizvajalce EVjev (Mitsu, Nissan, Kia)
2. (upam, da igrano) neumnost voznika, ki ni niti preveril, kje bo lahko polnil svoje vozilo med potjo.
Dejstva v Sloveniji in domača praksa:
na 26 slovenskih HPP na AC križu, ki bodo v uporabi naslednje leto, bodo lahko hitro napolnili baterije EVji z vsemi tremi najbolj uveljavljenimi standardi: CHAdeMO, CCS in Menekes. Polnjenje se bo dalo rezervirati vnaprej v izogib čakanju v vrsti.
Kako grem z družino na pot? Preprosto: naložimo prtljago, se usedemo v avto in odpeljemo. Na cilju napolnimo baterijo, če je potrebno in se na koncu izleta, obiska, prireditve... vrnemo domov. Polnilnih postaj je dovolj, če je ni, so pa običajne šuko in industrijske tripolne povsod na voljo, torej res ni panike.
Zadnji praktični primer:
Predvčerajšnjim sva s hčerko zjutraj odpotovala na obisk k prijateljem v Črno na Koroškem. Zjutraj na pot do Logarske doline (94km), med triurnim pohajkovanjem se baterija polni na polnilni postaji. Vožnja do Črne (31km), med druženjem s prijatelji se baterija polni. Zvečer se med vračanjem ustaviva v Zagorju (72km) na prireditvi (naj omenim, da imajo zelo lepo okrašen center mesta z novoletnimi lučkami). Med prireditvijo in pohajkovanjem po stojnicah se baterija polni na polnilni postaji. Domov (35km) prideva zadovoljna, ker je bil čudovit dan, poln dogodivščin in ker sva za celo pot (232km) porabila za pribl. 2,5€ energije (od tega pol brezplačne). Lahko bi polnila le v Črni, ker pa sva dodala med cilje izleta tudi Logarsko in Zagorje, sva uporabila med postankom tudi tamkajšnji javni polnilni postaji.
Torej, praksa potrjuje, da je EV lahko povsem uporaben avto že pri sedanjem stanju infrastrukture. Naslednje leto, ko bodo s HPP pokrite vse avtoceste v Sloveniji, Avstriji, Slovaški in deloma Hrvaški, bo pa sploh veselica
Če človek želi sam sebe prepričati, da EV ni dobra rešitev zanj, potem bo našel desetine razlogov, ki to navidez potrjujejo. Meni sta samo dva eko razloga krepko pretehtala vse prej omenjene: ekonomija in ekologija. Matematika prižge zeleno luč k uporabi EVjev, odgovornost do okolja pa jo še potrdi.
Več o elektromobilnosti in mojih praktičnih izkušnjah zadnjih dveh let radovedni najdete na
mojem blogu .