Nissan Leaf

afroC

Majstr
6. jun 2009
2.771
351
83
Kot 2. ali kot 3. avto v družini?

Dejstvo je, da noben pure EV (brez range extenderja) ne more biti 1. družinski avto. Supercari nekako itak ne sodijo v to kategorijo (1. avto v družini), zato tesle ne štejem.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
1
36
Treba je definirati,kaj sploh pomeni pojem "1.avto v družini"? Avto,ki se več uporablja,ali avto,ki ima daljši doseg?
sprasujem se.gif

Če ima neka družina 2 avtomobila,pa se z EV naredi 80% voženj (kratke in srednje dolge),ostalih 20% (samo daljše vožnje) pa z bencinarjem/dizlom,potem je vprašanje,kateri je prvi in kateri drugi avto
cool-1.gif

Jaz bi rekel tako: pure EV je lahko prvi avto v družini,zelo težko je pa edini avto v družini!
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
Tako je, težko (ne pa nemogoče) je imeti le EV kot edini avto, (vsaj pri nas) je dobro imeti še drugi avto za "rezervo".
wink-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

Zelenec

Pripravnik
Pri nas je C-Zero 1. avto v družini že več kot dve leti. Xara Picasso je v uporabi, kadar potrebujemo 2 avta hkrati in za res dooolge razdalje. Kdor uporablja e-avto kot drugi avto (za rezervo), je z nakupom EVja brcnil v temo. E-avto ima smisel le, če se ga veliko uporablja in s tem občutno privarčuje v € in CO2.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.060
4.065
113
Pri nas je enako. Ampera je prvi avto, Xsaro Picasso pa vžgemo, če/ko potrebujemo 5 sedežev, ali pa če oba potrebujemo hkrati.
 

Zelenec

Pripravnik
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Saj je rekel pure EV, kar ampera ni
wink-1.gif
Lahko je, če jo tako uporabljaš in pozabiš na bencinski motor. Se najdejo tiči, ki pri nas z Ampero niti 5% kilometrov ne naredijo s tekočim gorivom. Kakorkoli, bistvo Andyjevega in mojega sporočila je dejstvo, da je velika neumnost trditi, da EV ni primeren za prvi (najpogosteje uporabljen) avto. Ravno nasprotno: idealen je za to vlogo.
 

Zelenec

Pripravnik
Citat:
Uporabnik wxy pravi:
Realnost je pa malo drugačna. En primer v Nemčiji.
https://www.youtube.com/watch?v=GOMIEygOXFg
Je to res dober nakup za prvi avto v družini? Kako bi šel z družino na pot? (samo za EV, brez Ampere)

Ne razumem, kaj si hotel povedati z videom v linku!?

Omenjeni video sploh ne govori o neprimernosti EVjev, ampak zgolj poudarja dve neumnosti:

1. nesmisel nemške odločitve, da na s strani države subvencioniranih polnilnih postajah nudi zgolj domači CCS standard hitrega polnjenja, ki ga podpira nemška avto industrija in s tem diskriminira japonske in korejske proizvajalce EVjev (Mitsu, Nissan, Kia)

2. (upam, da igrano) neumnost voznika, ki ni niti preveril, kje bo lahko polnil svoje vozilo med potjo.

Dejstva v Sloveniji in domača praksa:

na 26 slovenskih HPP na AC križu, ki bodo v uporabi naslednje leto, bodo lahko hitro napolnili baterije EVji z vsemi tremi najbolj uveljavljenimi standardi: CHAdeMO, CCS in Menekes. Polnjenje se bo dalo rezervirati vnaprej v izogib čakanju v vrsti.

Kako grem z družino na pot? Preprosto: naložimo prtljago, se usedemo v avto in odpeljemo. Na cilju napolnimo baterijo, če je potrebno in se na koncu izleta, obiska, prireditve... vrnemo domov. Polnilnih postaj je dovolj, če je ni, so pa običajne šuko in industrijske tripolne povsod na voljo, torej res ni panike.

Zadnji praktični primer:

Predvčerajšnjim sva s hčerko zjutraj odpotovala na obisk k prijateljem v Črno na Koroškem. Zjutraj na pot do Logarske doline (94km), med triurnim pohajkovanjem se baterija polni na polnilni postaji. Vožnja do Črne (31km), med druženjem s prijatelji se baterija polni. Zvečer se med vračanjem ustaviva v Zagorju (72km) na prireditvi (naj omenim, da imajo zelo lepo okrašen center mesta z novoletnimi lučkami). Med prireditvijo in pohajkovanjem po stojnicah se baterija polni na polnilni postaji. Domov (35km) prideva zadovoljna, ker je bil čudovit dan, poln dogodivščin in ker sva za celo pot (232km) porabila za pribl. 2,5€ energije (od tega pol brezplačne). Lahko bi polnila le v Črni, ker pa sva dodala med cilje izleta tudi Logarsko in Zagorje, sva uporabila med postankom tudi tamkajšnji javni polnilni postaji.

Torej, praksa potrjuje, da je EV lahko povsem uporaben avto že pri sedanjem stanju infrastrukture. Naslednje leto, ko bodo s HPP pokrite vse avtoceste v Sloveniji, Avstriji, Slovaški in deloma Hrvaški, bo pa sploh veselica

Če človek želi sam sebe prepričati, da EV ni dobra rešitev zanj, potem bo našel desetine razlogov, ki to navidez potrjujejo. Meni sta samo dva eko razloga krepko pretehtala vse prej omenjene: ekonomija in ekologija. Matematika prižge zeleno luč k uporabi EVjev, odgovornost do okolja pa jo še potrdi.

Več o elektromobilnosti in mojih praktičnih izkušnjah zadnjih dveh let radovedni najdete na mojem blogu .
 
Nazadnje urejeno:

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Nemci so samo pokazali na problem, ki je verjetno prisoten tudi pri nas. Podatki o polnilnih postajah so verjetno še skopi in so lahko odstopanja. Ne da sem proti EV, imamo različne obveznosti in navade. Zaenkrat niti pod razno ne pride upoštev, da bi bil prvi in edini avto pri hiši EV. Kaj pa če imaš, ko prideš domov prazno baterijo še kakšen nujen opravek ki pride vmes ali pa nujno odpeljati otroka zdravniku? Za take primere se mi še ne zdi primeren čisti EV. Drugače pa če tebi odgovarja in ti znese vse opraviti z njim si naredil dober nakup.
 

Zelenec

Pripravnik
Se strinjam s teboj, da povprečen EV ni primeren kot edino avto za nadpovprečno aktivno družino. V debati so se izmenjavala mnenja, ali EV lahko označimo kot 1. avto v družini, kar IMHO pomeni avto, ki je primarno v uporabi in ga 2. (ICE) avto zgolj dopolnjuje v rezervi, ko ga nekdo potrebuje zaradi premajhnega dosega ali zasedenosti EVja.
 

Zelenec

Pripravnik
Jaz se razmeroma veliko vozim z EV (25k km letno) in priznam, da se mi je nekajkrat zgodilo, da sem moral iskati alternativne rešitve zaradi (skoraj) prazne baterije. Včasih zaradi nedelujočih polnilnic, dvakrat pa tudi zaradi svoje površnosti in slabega načrtovanja. Poudarjam pa, da mi to ne predstavlja stresne situacije, kot verjetno večini Slovencev, ampak v vsakem takem primeru najdem nekaj pozitivnega, npr. priložnost za nova poznanstva, ko se ustaviš pri neznancu in ga prosiš za uporabo njegove vtičnice. Vedno so bili tovrstni pripetljaji polni zanimivih pogovorov in dobre volje, zato jih ne štejem kot nekaj slabega.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.030
1.124
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik wxy pravi:
Realnost je pa malo drugačna. En primer v Nemčiji.
https://www.youtube.com/watch?v=GOMIEygOXFg
Je to res dober nakup za prvi avto v družini? Kako bi šel z družino na pot? (samo za EV, brez Ampere)
Je, je za prvi. Zlahka. Ne more bit pa edini.
PS: pri kolegu imajo za prvi avto Mini. Pa jih je 5. Je pa res, da imajo še en precej večji avto - ampak je večino časa parkiran.
 

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
O.K je prvi avto, ki ni funkcionalni za vse. Še cena novega 30 k€, to je to? Je to res na Top nakup?
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
1
36
Citat:
Uporabnik wxy pravi:
O.K je prvi avto, ki ni funkcionalni za vse. Še cena novega 30 k€, to je to? Je to res na Top nakup?

Če se ne moreš odločiti,potem pozabi na 100% EV.
Kupi si plug-in hibrida z dolgim EV dosegom (Ampera,BMW i3 ReX...),itak se boš potem 80 ali 90% vseh voženj vozil na elektriko,v čem je torej sploh štos,da sploh razmišljaš o 100% EV?
smile-1.gif
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.955
6.673
113
Recimo, da spada sem:

Pri Nissanu so na letni novinarski konferenci pred letom dni najavili prihod pulsarja v Slovenijo, s katerim ima japonska znamka v Evropi smele načrte. Nissanovega težko pričakovanega predstavnika v golfovem razredu Slovenci še ne bodo mogli kupiti, saj kot pravi Direktor Nissana v Sloveniji Matevž Rakar: "S strani evropskega Nissana nam niso mogli zagotoviti cene, ki bi bila na slovenskem trgu konkurenčna. Če se bodo zadeve spremenile, ga bomo vključili v našo prodajno mrežo.“ Enako velja za električni nissan leaf, ki je že štiri leta zapored najbolje prodajano električno vozilo v Evropi, a še vedno upajo, da bi ga lahko začeli pri nas prodajati še letos.

Torej mučke?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.030
1.124
113
www.adriamedia.si
Mučke?
Če ti principal ponudi ceno, s katero bi bil avto 5 jurjev dražji od konkurence in ne pristane na nižjo, bi bil bedak, če bi se ga spravil prodajat.