Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Čakaj kaj sedaj želiš, globinsko ostrino ali ostrino objekta? To dvoje ne gre skupaj če imaš cel objekt v kadru, globinska ostrina je to da je en del objekta v fokusu ostalo pa počasi pada in s tem se dobi "občutek" da je stvar 3D.
Če želiš pa cel objekt enako oster se moraš pa odpovedat "globini". Pri slikanju osebka v usta se ustvari boljša globinska ostrina predvsem zato ker je pač ozadje "drugačno" in se lepše "fade outa". Tule imaš pa ozadje v nivoju fokusa in nekako ne more bit drugače kot da bo v fokusu. Igraš se lahko z lučmi ali pa ozadjem da dobiš "lepšo" sliko primarnega objekta in to je to.
Sicer pa za flat stvari je bolje slikat z manjšo goriščnico ker dobiš VEČ globinske ostrine in na splošno bolj oster objekt. Sicer pri tebi bi to pomenilo da moraš spravit objektiv v gobec od stranke tako da mogoče vsaj za ta del slikanja ne pride v poštev!
Bedarije pišeš. Globinska ostrina je razdalja med skrajno točko pred fokusno ravnino in skrajno točko za fokusno ravnino, ki sta še ostri. In točno to rabi Killa. Globinska ostrina je v osnovi odvisna od treh parametrov, oddaljenosti objekta, zaslonke in CoC (circle of confusion). Slednji je v glavnem funkcija velikosti piksla na senzorju, torej lahko poenostavimo, da je odvisen od velikosti senzorja in števila pikslov na njem, ter seveda od razdalje, iz katere se bo slika gledala.
Ker je pri aparatu CoC določen, lahko Killa zobovje spravi v fokus le na dva načina, s spreminjanjem oddaljenosti (večanje oddaljenosti povečuje globinsko ostrino) in zapiranjem zaslonke (bolj zaprta pomeni večjo globinsko ostrino). Vendar ima tudi zapiranje zaslonke svojo mejo. Če jo zapreš preveč, naletiš na difrakcijo, ki začne povzročati neostrino objekta, četudi je ta v fokusu. Tu velja pravilo, da manjši ko je senzor, pri nižji vrednosti zaslonke pride do vidnih učinkov difrakcije. Za APS-C senzorje je opazna nekje pri f/16 in naprej. Pri boljših objektivih z manj aberacijami pa so efekti vidni že celo pri f/8.
Pri makro fotografiji je globinska ostrina torej fizikalno omejena in zapiranje zaslonke tega problema ne reši. Edini način za ostrino celotnega objekta je t.i. focus stacking, kjer malenkostno premikamo fokusno ravnino in vsakič naredimo fotko, potem pa te fotke sestavimo v eno samo, na kateri pa je celoten objekt oster. Ampak za te štose se uporablja stativ in focusing rail, brez tega je rezultat le zmazek.