Ne vžge, niti na kleme

Robert

Majstr
21. jul 2007
2.655
473
83
Tolmin
Lej - napisal sem mu malo bolj po kmečko.
Če so kabli tanjši je na njih večji padec napetosti in posledično manjši tok zaradi večje upornosti kablov (ohmov zakon = URI)
Iz polnega akumulatorja z cca. 13,8V se zato energija počasneje pretaka v praznega, ki ima pod 10V napetosti.
Posledično rabiš več časa, da se v praznemu akumulatorju "natoči" dovolj energije, da lahko da dovolj velik tok za zaganjač.
V praksi sem avto že vžigal z 2x 0,75mm^ kablom od nočne lučke, ker pač drugega ni bilo pri roki
wink-1.gif


Še po vodovodarsko.
Tudi z vrtno cevjo za zalivanje lahko napolniš tanker - v kolikem času je pa drugo vprašanje
cool-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.145
4.127
113
Citat:
Uporabnik Robert pravi:
Citat:
Uporabnik jekleni pravi:
Bom poiskal druge kable in morda polnilec aku. Pa povem, če smo kam prišli.

Lahko poizkusiš še enkrat z "slabimi" kabli le več časa si vzemi.

V Twingiču izključi vse porabnike, poveži akumulatorje med sabo in drugi avto vžgi ter pojdi na kavo (10min).
Med kavico se bo po slabotnih kablih pretočilo dovolj energije za zagon
wink-1.gif

Če čisto prazen akumulator povežeš vzporedno z čisto polnim akumulatorjem bo tok v idealnih razmerah lahko dosegel par C in škodoval tako donatorju kot tudi pacientu, v vsakem primeru ni dobro (tu je edina sreča ta da so kabli dovolj majhnega preseka in namesto da bi se polnil akumulator z 100A bo kurilo kable). Enako rizično je z vžigom na kable/potisk in potem polnjenje na polno z alternatorjem, tu najebe pa še alternator.

Skratka čisto prazen akumulator se polni samo in edino v ustreznih pogojih (temperatura) z ustrezno napravo (polnilcem) z ustrezno majhnim tokom (po pravilih 1/10C). S tem bodo poškodbe akumulatorja minimalne in življenska doba daljša (poškodbe so nastale že zaradi izpraznitve, svinčev accu se pospešeno stara že ko mu kapaciteta pada pod 70-80%, pri globoki spraznitvi pa gre to samo na potenco). Če ni druge (nekje v vukojebini) se pač uporabi kable, ampak se je potrebno zavedat kaj to prinese.

Aja še to, čeprav je pravilo da donatorjevo vozilo obratuje med "prenosom" energije to v smislu elektrike pomeni višjo delovno napetost in ker tok teče glede na napetostno razliko bo tok pri delujočem vozilu še višji kot bi bil samo pri prevezavi akumulatorjev. Če so kabli dovolj kvalitetni je bolj pustit par minutk vozilo brez obratovanja, seveda ob predpostavki da ima primarno vozilo dober accu. Ko se napetost izenači se lahko odstrani kable, prvo vozilo vključi, ponovno namesti kable in poskuša z vžigom drugega vozila. Na ta način bodo diference napetosti in tokovi najmanjši kar pomeni tudi manj tveganja za elektroniko v obeh vozilih!
zmaga.gif
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Robert pravi:
Lej - napisal sem mu malo bolj po kmečko.
Če so kabli tanjši je na njih večji padec napetosti in posledično manjši tok zaradi večje upornosti kablov (ohmov zakon = URI)
Iz polnega akumulatorja z cca. 13,8V se zato energija počasneje pretaka v praznega, ki ima pod 10V napetosti.
Posledično rabiš več časa, da se v praznemu akumulatorju "natoči" dovolj energije, da lahko da dovolj velik tok za zaganjač.
V praksi sem avto že vžigal z 2x 0,75mm^ kablom od nočne lučke, ker pač drugega ni bilo pri roki
wink-1.gif

Tale tvoja "teorija! ne bo držala...
Če se pogovarjamo o večurnem polnjenju akumulatorja,imaš prav,pač polniš dlje časa....ampak pri nekajsekundnem zaganjanju pa je druga zgodba! Ker tukaj si zanemaril bistven dejavnik - segrevanje kabla zaradi premajhnega preseka! Kabel s premajhnim presekom se pri vžiganju zaradi velikega trenutnega toka začne segrevati,posledično pa se mu že tako (pre)velika začetna upornost še poveča...ker se poveča upornost,se kabli še bolj grejejo,kar vodi še do večjega segrevanja,itd...in padeš v začaran krog,kjer se kabli vedno bolj grejejo,avta pa ne moreš vžgat...
Rešitev je vedno samo kabel s čim večjim presekom!
 

_BANDIT_

Pripravnik
12. feb 2008
775
22
18
ksz...

Fak ej, ste pa zakomplicirali zadevo do amena. Cele študije, decu pa samo en twingič ne vžge....

Do sedaj bi lahko že mašino zamenjal, ne samo aku al pa štarter....

l.p.
 

miklavz

† 1962-2015
30. sep 2012
912
1
16
OK, do sem je vse jasno; verjetno je poglavitno vprašanje zakaj se je izpraznil akumulator? Kratek stik v eni od celic? Vsako poljnjenje le tega bi uničilo še drugega, saj bi bil tok prevelik. A vi res nimate nobenega AVO metra doma pa preverite tok, ki teče po žicah medtem ko ga polnite? A ni nobenega soseda nikjer, ki bi posodil akumulator?
Simptomi kažejo, da je starter fuč - oziroma v stiku. DIY tu ne bo kaj veliko pomagal, razen če ste/si vsaj malo stručkota.
Mal napolniti akumulator, avto pa na porivanje zalaufat pa k štromarju. Najcenejša metoda.
Malo dražja - vlečni drog pa odšlepat. Al pa avtovleko poklicat.
LPM, pa Srečno novo leto!
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik Gatto pravi:
Citat:
Uporabnik Robert pravi:
Citat:
Uporabnik jekleni pravi:
Bom poiskal druge kable in morda polnilec aku. Pa povem, če smo kam prišli.

Lahko poizkusiš še enkrat z "slabimi" kabli le več časa si vzemi.

V Twingiču izključi vse porabnike, poveži akumulatorje med sabo in drugi avto vžgi ter pojdi na kavo (10min).
Med kavico se bo po slabotnih kablih pretočilo dovolj energije za zagon
wink-1.gif
grin1.gif
a nekateri mislite, da se elektrika pretaka kot voda po ceveh?
Lahko se smeješ, analogija pretakanja vode po ceveh je pa v resnici zelo na mestu. Tisti ki so/ste študirali na elektro ali strojni, zadevo poznajo. (hint: električna, hidravlična in mehanska "vezja")
In drži, če imaš s "klemami" slabo prevodnost (celotna upornost sistema v seriji, vključno s kablom, spoji kablov in klem in spoji klem in akumulatorja), avta na tak način ne boš vžgal pa da se jebeš. Pa ne zato ker se kabli segrevajo
bonk.gif
in se jim upornost poveča za žnj-krat (ker se jim ne tako bistveno), temveč ti pri cca. 12V in malo večji upornosti ne bo tekel zadosten tok, da bi karkoli konkretnega lahko zagnal.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.741
1.527
113
Citat:
Uporabnik matofill pravi:
Citat:
Uporabnik Yogi pravi:
Prejšnjo zimo sem imel iste probleme v ženinem Puntu, ravno tako akumulator Topla, star 1 leto. V glavnem se je spraznu, je bil še v garanciji. Sem nesel nazaj kjer sem kupil, so prverili in rekli da je OK, le da je izpraznjen (kao moja napaka - sicer prijazni). Ista zgodba se je še 2x ponovila. In sem kupil novega... In težave so izginile... Samo ni več Topla...

Topla je tma ne tema .... mi je z 2 leti staro Toplo točno tako delal, žal se pa tašča strašno malo vozi cca 5000 km letno in so vrli mehaniki naštudiral, da je pol avta za zamenjati, pa ker sem ji jaz ta avto zrihtal sem šel po nov akku pa so imeli samo ta slabe Poljske , Punto ima pa neko čudno neserijsko dimenzijo in sem vzel takega za 45 eur , sedaj že 3 leta dela pod enakim režimom BP, samo da ni Topla
frown-1.gif

Ker je bilo včeraj prvič letos zares mraz (ponoči -15 st. C, zjutraj -9 st. C), je po mojem 100% zanič OPjev akumulator.

Tudi sam sem včeraj zamenjal akumulator sosedi (uganite: Topla, rdeče barve, stara 2 leti). Ko sem jo poslal v lokalno štacuno po nekaj drugega, ji je prodajalec prodal 75Ah Toplo (črne barve), ker druge kapacitete ni imel. Avto sedaj dela b.p.

V zadnjih desetih letih sem takole stran vrgel ene 15 Toplinih akumulatorjev (starih 1 ali 2 leti) raznorazne bližnje in daljnje žlahte... Čakam, kdaj jih bo izučilo
cheer.gif
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.180
3.641
113
Marlbor
Citat:
Uporabnik _BANDIT_ pravi:
ksz...

Fak ej, ste pa zakomplicirali zadevo do amena. Cele študije, decu pa samo en twingič ne vžge....

Do sedaj bi lahko že mašino zamenjal, ne samo aku al pa štarter....

l.p.
Sorry, ampak po drugi strani pa si mu sam predlagal najbolj butast nasvet - vžiganje na porivanje.
bonk.gif

Kaj že mu pomaga porivanje, če mu ne uspe spraviti v avto niti toliko elektrike, da bi lučke na armaturi zasvetile, kaj še le bencin pumpa zalaufala.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36


Citat:
Uporabnik Romzi pravi:

In drži, če imaš s "klemami" slabo prevodnost (celotna upornost sistema v seriji, vključno s kablom, spoji kablov in klem in spoji klem in akumulatorja), avta na tak način ne boš vžgal pa da se jebeš. Pa ne zato ker se kabli segrevajo
bonk.gif
in se jim upornost poveča za žnj-krat (ker se jim ne tako bistveno)
, temveč ti pri cca. 12V in malo večji upornosti ne bo tekel zadosten tok, da bi karkoli konkretnega lahko zagnal.

A ti je treba res narisat??
Upornost kablov se povečuje linearno z naraščanjem temperature (glej diagram). Kabel pa se začne segrevati zato,ker je trenutni tok,ki steče skozi njega,premočan. Bolj kot se segreva,večjo upornost ima...začaran krog torej - dlje kot vžigaš avto,bolj se kabli segrevajo in manj šans imaš da vžgeš motor
grims-1.gif

2144032-upornost.jpg
 

Priponke

  • 2144032-upornost.jpg
    2144032-upornost.jpg
    41,4 KB · Ogledi: 831

ericks

Majstr
10. sep 2007
2.781
221
63
Citat:
Uporabnik jekleni pravi:
Bom poiskal druge kable in morda polnilec aku. Pa povem, če smo kam prišli.

ce si iz ljubljane, ti jutri pridem postartat avto, ce je problem samo v akumulatorju ...
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
896
113
tu in tam
Daj mir z upornostjo pri startnih kablih..pri teh startih je problem prehodna upornost, če si tako lesen, da ne znaš dobro nataknit klem. Vse ostalo je problem, ne pa segrevanje kablov.
 

Fadil

pimpL
20. jan 2010
9.113
7.671
113
Kater akumulator priporočate? Sam imam sedaj v Corsi, mislim da, tudi Toplo, cca. 2 leti. Opazam da v tem mraz bolj počasi zavergla, prvič. Potem dela BP. Lahko se zgodi da v kratkem izdihne, če bo se naprej tak mraz. Zanimivo pa je, da sem imel originalen akumulator notri 6 let brez problema. Če mi akumulator v bliznji prihodnosti umre, kaj kupiti za Opel Corso 1.2 C, 2006 letnik?
 
Nazadnje urejeno:

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.533
854
113
Citat:
Uporabnik ericks pravi:
ce si iz ljubljane, ti jutri pridem postartat avto, ce je problem samo v akumulatorju ...

Prijazno
zmaga.gif
Ta hip še čakam človeka s kabli.
 

Mont

Fizikalc
19. avg 2014
3.193
2
36
Npr. Fulmen v Leclercu. Ima 3 leta garancije. Ljudje mislijo, da je zanič, ker je poceni. Je pa to eden najdražjih akumulatorjev v drugih prodajalnah (npr. če je v leclercu v akciji 60 eur, je redna cena drugje 115 eur).
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:


Citat:
Uporabnik Romzi pravi:

In drži, če imaš s "klemami" slabo prevodnost (celotna upornost sistema v seriji, vključno s kablom, spoji kablov in klem in spoji klem in akumulatorja), avta na tak način ne boš vžgal pa da se jebeš. Pa ne zato ker se kabli segrevajo
bonk.gif
in se jim upornost poveča za žnj-krat (ker se jim ne tako bistveno)
, temveč ti pri cca. 12V in malo večji upornosti ne bo tekel zadosten tok, da bi karkoli konkretnega lahko zagnal.

A ti je treba res narisat??
Upornost kablov se povečuje linearno z naraščanjem temperature (glej diagram). Kabel pa se začne segrevati zato,ker je trenutni tok,ki steče skozi njega,premočan. Bolj kot se segreva,večjo upornost ima...začaran krog torej - dlje kot vžigaš avto,bolj se kabli segrevajo in manj šans imaš da vžgeš motor
grims-1.gif

Ne rabiš mi risat, lahko ti dam pa za prebrat mojo diplomsko - mogoče se boš česa naučil
priden.gif


torej:

1. Ko, predvsem pa če upornost konkretno naraste, posledično konkretno pade tok, posledično padejo izgube v kablu, dviganje temperature kabla se v neki točki neha
2. Težava ni v premajhnem preseku kablu ampak imaš "ozka tokovna grla" na spojih akumulator->klema->kabel->klema->akumulator in ponovno enako še na drugem kablu, se pravi 8 spojev s slabo prevodnostjo (kontaktno površino) in to je to. Zelo na kratko: težava je v cenenih kablih, zadovoljivi so za dofilat zmatran akumulator, za direktno vžigat pa sigurno ne.
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
896
113
tu in tam
https://www.alter.si/tabla/showflat.php/Cat/0/Number/2123882/an/0/page/0#2123882Tukaj je bilo nekaj govorao akumulatorjih. Čeprav zgleda ne moreš za nobeno firmo dat roko v ogenj, vsak ima svojo izkušnjo. Načeloma pa vem, da 2 leti star akumulator ne sme crknit pri normalni uporabi, tako, da tele malo težje zagone lahko pripišemo mrazu. Jaz imam v eni koreti original 14 let starga, ni bil šparan pa še kar dela. Vozim pa s sabo enega 100Ah za vsak slučaj (od viška ne boli glava).
smile-1.gif
V drugemu avtu pa 4 leta Topla, pa dela brezhibno.
 
Nazadnje urejeno:

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik Fadil pravi:
Kater akumulator priporočate? Sam imam sedaj v Corsi, mislim da, tudi Toplo, cca. 2 leti. Opazam da v tem mraz bolj počasi zavergla, prvič. Potem dela BP. Lahko se zgodi da v kratkem izdihne, če bo se naprej tak mraz. Zanimivo pa je, da sem imel originalen akumulator notri 6 let brez problema. Če mi akumulator v bliznji prihodnosti umre, kaj kupiti za Opel Corso 1.2 C, 2006 letnik?
Ene tri leta nazaj sem vzel pri Velogu najcenejšega Dynamic-a. Zadovoljen, včeraj je bencinar pri -20 vžgal kot da ni nič .

Fulmen..... mislim da je bil pred leti prva vgradnja v Renaultih. Kar se mene tiče, podoben jajc kot Topla. Čisto vsi za katere vem niso opešali ampak jih je enostavno brez opozorila "kap" in je bilo treba menjat na licu mesta. 1x sem ga v R5 menjal v Veli Luki na Korčuli, še dobro da je crknil pred hotelom in ne na kakem izletu po zaprašenih kolovozih tam dol.....